امنیت ارز دیجیتال

آموزش کیف پول تلگرام، ترکیبی از سرعت، امنیت و راحتی

آموزش کیف پول تلگرام، ترکیبی از سرعت، امنیت و راحتی

تلگرام پیام‌رسانی همه‌کاره است که حالا یک سرویس درون‌برنامه‌ای عرضه و کار را برای دارندگان ارزهای دیجیتال تا حدود زیادی تسهیل کرده است. کیف پول تلگرام جدیدترین و البته کاربردی‌ترین سرویسی است که تلگرام تاکنون ارائه داده است. با استفاده از کیف پول تلگرام به‌راحتی می‌توانید به مدیریت دارایی‌های خود در دنیای ارزهای دیجیتال بپردازید. به عبارت دیگر می‌توانید خرید و فروش و هر نوع معامله رمزارزها را در خود اپلیکیشن تلگرام انجام دهید. در این مقاله نحوه استفاده از این سرویس را بررسی می‌کنیم.

نماد ارز دیجیتال TON
معاملات روزانه بیش از 253 میلیون دلار
ارزش بازار بیش از 21 میلیارد دلار
سکه در گردش 3 میلیارد تون
رتبه در بازار 9
دامیننس 0.89

کیف پول تلگرام چیست؟

تلگرام در کنار مزایا و امکانات فوق‌العاده‌ای که در زمینه ارتباطات برای کاربران خود فراهم می‌کند، به تازگی رباتی تحت عنوان Telegram Wallet ساخته است. ربات کیف پول تلگرام، در واقع سرویسی است که توسط پیام‌رسان تلگرام ارائه می‌شود و به کاربران این امکان می‌دهد را تا ارزهای دیجیتال را به صورت غیرمتمرکز ارسال، دریافت و ذخیره کنند. این کیف پول بر روی بلاک‌چین TON که یک بلاک‌چین اختصاصی متعلق به تلگرام است، ساخته شده است. ارز دیجیتال TON، ارز دیجیتال اختصاصی تلگرام است.

این سرویس درون برنامه‌ای تلگرام، پل ارتباطی پیام‌رسان با دنیای ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌آید. بدین ترتیب، کاربران تلگرام با استفاده از ربات کیف پول این پلتفرم دیگر به‌سادگی می‌توانند بدون جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌های مختلف، ارزهای دیجیتال را خرید و فروش یا برای دیگر کاربران ارسال و دریافت کنند.  

تاریخچه تلگرام ولت

  • توسعه‌دهندگان تلگرام در سال 2018 به فکر ایجاد بستری برای تنظیم یک بلاکچین و حضور گسترده در دنیای ارزهای دیجیتال بودند.
  • تلاش آن‌ها در سال 2019 نتیجه داد و تلگرام به‌طور رسمی آماده بود تا بلاک چین تون را بر بستر پلتفرم خود ارائه دهد.
  • در سال 2020 کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) یک مشکل قانونی به این پلتفرم گرفت و شبکه تون نیمه‌کاره رها شد. 
    با این حال پاول دورف، سازنده تلگرام، تسلیم نشد و تصمیم گرفت تا فعالیت تلگرام ولت را در بستری جدید ادامه دهد و این بار بیشتر بر روی توسعه امور مالی غیرمتمرکز متمرکز شد. تا اینکه بلاخره، در سال 2023 کیف پول تلگرام ارائه شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

جالب است بدانید که استقبال از این بلاک چین و ارز بومی آن به‌قدری بود که به‌سرعت در لیست معتبرترین صرافی‌ها قرار گرفت.

نحوه نصب و راه اندازی کیف پول تلگرام

کار با این ربات بسیار ساده و مشابه سایر ربات‌هایی خواهد بود که پیش از این در تلگرام با آن‌ها کار می‌کردید. 

برای کار با کیف پول تلگرام، ابتدا در قسمت جستجو یا در قسمت پیام‌دهی تلگرام، آیدی @Wallet را تایپ کرده و ارسال کنید. توجه داشته باشید که ربات‌های زیادی با این نام وجود دارند که توسط کلاهبرداران ایجاد شده است. پس حتما از صحت آیدی واردشده اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که تیک آبی کنار نام wallet وجود دارد. 


سپس مانند هر رباتی باید در ابتدا START را انتخاب کنید. 


در ادامه روی آیکون Wallet که در نوار پایین سمت چپ مشاهده می‌کنید کلیک کنید و روی گزینه Lunch کلیک کنید. به همین سادگی، کیف پول تلگرام شما ساخته شد و اکنون می‌توانید به این ولت ارز ارسال و دریافت کنید.

نحوه استفاده از ربات کیف پول تلگرام

پیش از این که به سراغ آموزش استفاده از ربات تلگرام برویم، باید به این نکته توجه داشته باشید در حین استفاده از این wallet امکان محدودیت برای شماره تلفن‌های کاربران ایرانی وجود دارد. از این رو بهتر است از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی و سیم‌کارت‌های کشورهای دیگر استفاده کنید. در ولت تلگرام، شما همانند سایر ولت‌های ارز دیجیتال، هنگامی این ربات را باز می‌کنید با گزینه‌های زیر مواجه می‌شوید:

نحوه استفاده از ربات کیف پول تلگرام

Total Balance: در بالای صفحه نمایش داده می‌شود و موجودی حساب شما را نشان می‌دهد. شما می‌توانید با دسترسی به تنظیمات از طریق سه نقطه در گوشه سمت راست بالا می‌توانید ارز نمایشگر را شخصی‌سازی کنید.

Add crypto: با ضربه زدن روی نماد مثبت در کنار موجودی کل، می‌توانید موجودی کیف پول خود را افزایش دهید. گزینه‌های اضافه کردن دارایی شامل خرید ارزهای دیجیتال با کارت بانکی، شرکت در معاملات بازار P2P یا انتقال از کیف پول‌های دیگر است. در این قسمت همچنین می‌توانید آدرس ولت خود را با انتخاب نوع ارز دریافتی و شبکه بلاکچین پیدا کنید.

Sell: در این قسمت کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را بفروشند و معادل آن را در کارت بانکی دریافت کنند.

Send: در این قسمت کاربران می‌توانند ارزها دیجیتال خود را به سایر آدرس‌ها منتقل کنند.

نحوه دریافت و برداشت از کیف پول تون ولت

برای دریافت و برداشت از کیف پول تلگرام شما با دو گزینه Send و Add crypto کار خواهید داشت. توجه داشته باشید telegram wallet تنها از بیت کوین، ارز دیجیتال ton و تتر پشتیبانی می‌کند.

دریافت ارزهای دیجیتال در کیف پول تلگرام

برای دریافت ارزهای دیجیتال در کیف پول تلگرام:

1. روی گزینه Add crypto کلیک کنید.
2. گزینه External wallet را انتخاب کنید.
3. ارز دجیتالی که قصد انتقال آن را دارید انتخاب کنید (در اینجا فرض می‌کنیم می‌خواهیم تتر دریافت کنیم).
4. بلاکچین موردنظر را انتخاب کنید.
5. حال آدرس ولت را کپی یا اسکن کنید و در کیف پول مبدا جایگذاری کنید.

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول تلگرام

همچنین برای ارسال ارز دیجیتال در کیف پول تلگرام:

1. روی ارز دیجیتالی که قصد ارسال آن را دارید کلیک کنید.
2. گزینه Send را بزنید.
3. شبکه بلاکچین مورد نظر را انتخاب کنید.
4. آدرس کیف پول مقصد را جایگذاری کنید.

 در نظر داشته باشید که خرید و فروش ارز دیجیتال Ton در کیف پول تلگرام کارمزد ندارد. اما انتقال سایر دارایی‌های دیجیتال به کیف پول‌های خارجی مشمول کارمزد خواهد شد.

تون اسپیس TON Space چیست؟

تون اسپیس TON Space کیف پول غیرحضانتی تلگرام است که در سال 2023 عرضه شد. این کیف پول تلگرام برای افرادی مناسب است که قصد دارند سرمایه خود را مدیریت کنند و به شخص ثالث نسپارند. در تون اسپیس کلید خصوصی در اختیار کاربر است. در این ولت، می‌توانید تراکنش‌های مربوط به NFT، Jettons و TON را مدیریت کنید. جتون‌ها، متمایز از NFT ها، توکن‌های قابل تعویض هستند که مبتنی بر بلاک چین TON کار می‌کنند.

در تن اسپیس کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را ارسال یا دریافت کنید، آن‌ها را در فضایی امن ذخیره کنید، به خرید یا فروش رمزارزهای کیف پول خود بپردازید و حتی قیمت‌ ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید. تون اسپیس امکانات بیشتری نسبت به ولت تلگرام دارد و در آن می‌توانید ان اف تی‌ها را هم معامله کنید. در واقع نسخه پیشرفته‌تر کیف پول تلگرام به شمار می‌آید. 

مزایا و معایب تون اسپیس (کیف پول تلگرام) چیست؟

  • با استفاده از کیف پول تلگرام به‌سادگی می‌توان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در محیطی امن و سریع انجام داد.
  • به‌جز خرید و فروش رمزارزها، شما می‌توانید در این پلتفرم ارزهای دیجیتال گوناگون را نگهداری کنید.
  • همچنین می‌توانید برای خریدهای درون برنامه‌ای تلگرام از این کیف پول استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید کارت‌های اعتباری خود را به‌وسیله این کیف پول شارژ کنید.

در نظر داشته باشید که همه این کارها بدون جابه‌جاشدن بین اپلیکیشن‌های مختلف انجام می‌شود. یعنی شما همه آنچه نیاز است به‌سادگی و تنها در یک اپلیکیشن در اختیار دارید. به همه این مزایا رابط کاربری ساده و کارمزدهای بسیار پایین تن اسپیس (TON Space) را هم اضافه کنید. 

  • در مقابل همه این مزایا، کیف پول تلگرام یک مشکل بزرگ دارد و آن هم اینکه مقررات و قوانین انتقال وجه و یا نگهداری در کیف پول برای کشورها، متفاوت است. یعنی محدودیت‌هایی برای برخی از مناطق وضع کرده است. از این رو قبل از هر نوع معامله باید به این نکته توجه داشت.
  • از طرفی در حال حاضر تعداد ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی می‌کند محدود است و به تتر، بیت کوین و تون منحصر شده است. اگر تعداد این ارزها بیشتر شود شاهد استقبال گسترده از این کیف پول خواهیم بود.

مقایسه کیف پول تلگرام با متامسک و تراست ولت

کیف پول تلگرام، متامسک و تراست ولت سه نمونه از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. کیف پول تلگرام یک ولت حضانتی است. اما متامسک و تراست ولت در زمره کیف پول‌های غیرحضانتی هستند. پلتفرم این کیف پول‌ها نیز کمی متفاوت است. علاوه بر این، اپلیکیشن تلگرام نسخه وب و دسکتاپ و نرم‌افزار اندروید و آی او اس دارد، اما کیف پول‌های متامسک و تراست ولت به‌جز نرم‌افزار تنها در مرورگرها قابل دسترسی هستند. 

اما اگر مقایسه این سه ولت را به سمت ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده و بلاکچین‌ها ببریم، بدون شک کفه ترازو به سمت متامسک و تراست ولت سنگینی می‌کند. کیف پول‌های متامسک و تراست ولت هر دو از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم و همچنین برخی از بلاک‌چین‌های دیگر مانند BSC و Polygon پشتیبانی می‌کنند. اما در کیف پول تلگرام فقط می‌توان از تتر، بیت کوین و تون استفاده کرد و این یک محدودیت بزرگ برای این ولت به‌شمار می‌رود.

در نهایت، اگرچه متامسک یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها به شمار می‌آید، اما کیف پول تلگرام از آن هم امن‌تر است و از جدیدترین متدهای رمزنگاری استفاده می‌کند. بنابراین، می‌توانیم بگوییم تلگرام ولت و تراست با توجه به این که سابقه هک ندارند از متامسک امنیت بهتری دارند. اما این که کدام ولت بهتر است، به طور کلی به نیازهای شما از یک ولت برمی‌گردد.

کاربردهای کیف پول تون اسپیس (تلگرام ولت)

سه کاربرد و ویژگی منحصربه‌فرد برای کیف پول تون اسپیس وجود دارد که سبب شده نسبت به بقیه کیف پول‌ها با استقبال بسیار زیادی مواجه شود:

Multi Cheques

ربات کیف پول تلگرام از «چکه‌ای چندگانه» پشتیبانی و امکان توزیع هم‌زمان ارزهای رمزنگاری‌شده بین چندین کاربر در تلگرام را فراهم می‌کند. Multi Cheques در واقع به قابلیتی در کیف پول‌ ارز دیجیتال گفته می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا چندین تراکنش را به طور همزمان و با یک بار امضا ارسال کنند. این قابلیت، به خصوص برای کاربرانی که می‌خواهند به طور منظم تراکنش‌های کوچک انجام دهند؛ می‌تواند بسیار مفید باشد.

P2P Market

در تعریف بازار p2p می‌توان گفت هرگونه معامله مستقیم بین کاربران با استفاده از ارزهای دیجیتال یک معامله همتا به همتا است. در واقع پلتفرم نقش واسط امن را ایفا می‌کند و بستری را فراهم می‌سازد تا کاربران بتوانند با هم تعامل داشته باشند.

نرم‌افزارهای غیرمتمرکز (dApps)

پشتیبانی از نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و نرم‌افزارهایی که روی بلاک چین اجرا می‌شوند از دیگر امکانات و کاربردهایی است که کیف پول تلگرام ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند به کمک تون اسپیس از امکانات نرم‌افزارهای غیرمتمرکز نیز بهره‌مند شوند.

کیف پول تلگرام از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر کیف پول تلگرام فقط از بیت کوین (BTC)، تتر (USDT) و تن کوین (TON) پشتیبانی می‌کند. شاید بتوان این موضوع را یک نقطه‌ضعف برای این کیف پول دانست. اما از طرفی این سه ارزدیجیتال بسیار پرکاربرد هستند و تقریبا نیاز بسیاری از مبتدیان بازار را رفع می‌کند. اما به طور کلی انتظار می‌رود تعداد ارزهایی که تلگرام ولت پشتیبانی می‌کند به مرور زمان بیشتر شود. 
هرچند که به نظر می‌رسد دلیل محدودسازی تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در این پلتفرم حمایت از ارز بومی بلاک چین آن یعنی تون باشد. این یعنی تلگرام قصد دارد ولت آن برای توکن بومی پلتفرم و معاملات آن اختصاصی بماند.

تلگرام، یک پلتفرم همه کاره

تلگرام به‌عنوان یکی از بهترین پیام‌رسان‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال هم ورود کرده و راهکاری کاربرپسند برای مدیریت مالی ارائه داده است. کیف پول تلگرام با همه امکاناتی که به کاربر داده است، نیازهای او را برای هر نوع تراکنش و نگهداری ارزهای دیجیتال در بستر این پلتفرم فراهم آورده است. در این مقاله نحوه نصب و راه اندازی کیف پول تلگرام و ربات آن را در بلاک چین تن شرح دادیم. با استفاده از کیف پول تلگرام می‌توانید به‌راحتی و صرفا با استفاده از یک اپلیکیشن، تمام فرآیندهای خرید و فروش و ارسال یا دریافت ارزهای دیجیتال را انجام دهید. 

سوالات متداول
مشاوره رایگان

بله. تلگرام ولت همانند خود پلتفرم تلگرام از جدیدترین متدهای امنیتی و رمزنگاری استفاده می‌کند. از این رو امنیت آن در حد کیف پول‌های برتر است.

بله برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی در نظر گرفته اند.

این کیف پول حضانتی محسوب می‌شود و مدیریت سرمایه به شخص ثالث سپرده خواهد شد. اما تون اسپیس غیرحضانتی است.

بهترین کار ارتباط گرفتن با پشتیبانی تلگرام است. پشتیبانی تلگرام به شما در تصحیح تراکنش کمک خواهد کرد.

آموزش کیف پول تلگرام، ترکیبی از سرعت، امنیت و راحتی
تلگرام پیام‌رسانی همه‌کاره است که حالا یک سرویس درون‌برنامه‌ای عرضه و کار را برای دارندگان ارزهای دیجیتال تا حدود زیادی تسهیل کرده است. کیف پول تلگرام جدیدترین و البته کاربردی‌ترین...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
لینک تراکنش (TXiD) چیست؟ آموزش نحوه پیگیری تراکنش در بلاکچین
آموزش ارز دیجیتال
لینک تراکنش (TXiD) چیست؟ آموزش نحوه پیگیری تراکنش در بلاکچین
لینک یا شناسه تراکنش در دنیای ارزهای دیجیتال، درست نقش همان کد رهگیری را ایفا می‌کند که در زمان انجام یک تراکنش بانکی، حساب مبدأ به شما ارائه می‌دهد؛ فرض...
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...