حساب های بین المللی

جایگزین وب مانی در ایران چیست؟

جایگزین وب مانی در ایران چیست؟

از آنجاییکه استفاده از شبکه های مالی خارجی مثل وب مانی در ایران با محدودیت‌های متعددی روبرو است، بسیاری از کاربران به دنبال جایگزین برای آن هستند! بطورکلی، انتخاب جایگزین وب مانی بر اساس شرایط و هدف استفاده از آن، می‌تواند هریک از حساب های پرفکت مانی، پی پال، پایونیر، اسکریل، پایر و سایر سیستم‌های مالی خارجی باشد. به عنوان مثال اگر برای کسب درآمد خود و یا پرداخت وجه در یک سایت خارجی به وب مانی نیاز دارید، ممکن است پی پال نرخ مناسب‌تری را برای شما ارائه دهد و جایگزین بهتری برای آن باشد! برای یک انتخاب هوشمندانه، در این مطلب همراه ما باشید تا به معرفی و بررسی بهترین جایگزین وب مانی در ایران برای دسترسی به سرویس‌های مالی و ارزی در تمام دنیا بپردازیم!

محدودیت استفاده از وب مانی در ایران

وب مانی (WebMoney) کار خود را از سال ۱۹۹۸ در روسیه آغاز کرد و ادعا می‌کند که اکنون حدود چهل میلیون کاربر فعال دارد. این سرویس تحت مدیریت شرکت WM Transfer Ltd، به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های پرداخت الکترونیکی در روسیه شناخته می‌شود. سیستم پرداخت آنلاین  وب مانی به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی و با امنیت بالا، امور مالی بین المللی خود مثل نقل و انتقالات پولی، خرید اینترنتی و یا حتی دریافت و ارسال وجوه در سراسر دنیا را به صورت الکترونیکی انجام دهند. این شبکه مالی، بیش از چندین سال در ایران برای مبادلات بین‌المللی به کار رفت و به دلیل اعتبار و پشتوانه‌ی قابل قبول خود، از استقبال خوبی نیز برخوردار بود؛ اما در سال‌های اخیر، دسترسی مستقیم کاربران ایرانی به خدمات ارزی این سیستم با محدودیت مواجه شد و همین امر استفاده از وبمانی در بازار ایران را کم رنگ کرد!

پس اجرای سیاست‌های اقتصادی و محدودیت‌های استفاده از خدمات مالی بین المللی، استفاده از وب مانی و سایر شبکه های مالی خارجی مثل پی پال، پرفکت مانی، پایر، پایونیر و… در ایران، تنها طبق شرایط خاص و با استفاده از خدمات ارزی شرکت‌های واسطه مثل ایرانیکارت امکان‌پذیر است. تمامی این کیف پول‌ها، همانند وب مانی برای استفاده از خدمات ارزی در کشورهای خارجی به کار می‌روند؛ با این حال، بسیاری از کاربران بر اساس شرایط و نیاز خود ممکن است به دنبال یک کیف پول جایگزین برای وبمانی باشند! آشنایی با هریک از این حساب‌ها می‌تواند انتخاب جایگزین وب مانی را برای شما راحت‌تر کند.

محدودیت استفاده از وب مانی در ایران

پرفکت مانی، جایگزین اول وب مانی در ایران

پرفکت مانی (Perfect Money) یک سیستم پرداخت آنلاین بین‌المللی است که امکان انتقال پول، پرداخت‌های اینترنتی و انجام معاملات مالی در دنیا را برای  کاربران در کشورهای مختلف فراهم می‌کند. این سیستم پرداخت از سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون، در بین کاربران ایرانی از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است؛ بطوریکه طبق تجربه کاربران، از پرتقاضاترین شبکه‌های مالی برای جایگزین شدن با وب مانی می‌باشد!

پرفکت مانی به‌عنوان یک سرویس مالی متنوع، امکانات گسترده‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد؛ ویژگی‌های برجسته‌ی این سرویس عبارت‌اند از:

  • امکان انتقال پول بین کاربران
  • ذخیره‌سازی و پس‌انداز مالی در کیف‌ پول‌های الکترونیکی
  • سپرده‌گذاری مبالغ و دریافت سود به‌صورت الکترونیکی
  • استفاده برای خرید کالا و خدمات از فروشگاه‌های آنلاین
  • خرید آنلاین بیت‌کوین، طلا و ارز هایی چون دلار آمریکا و یورو

با ساخت حساب پرفکت مانی، خرید از سایت‌های بین‌المللی توسط کاربران ایرانی امکان‌پذیر شده است و آن‌ها می‌توانند تمام امور مالی خود را در سطح بین الملل با امنیت بالا انجام دهند.

مزایای پرفکت مانی نسبت به وب مانی

مزایای پرفکت مانی نسبت به وب مانی

از مزایای خوبی که تجربه خوبی از پرفکت مانی را برای کاربران رقم زده است، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • حفظ حریم خصوصی: پرفکت مانی نسبت به سایر سیستم‌های پرداخت خارجی، حریم خصوصی بیشتری را ارائه می‌دهد؛ با این حال،در بعضی موارد ممکن است نیاز به ارائه اطلاعات شخصی بیشتری نیز باشد!
  • تقاضا و پذیرش: در میان کاربران ایرانی، پرفکت مانی به دلیل سهولت استفاده و در دسترس بودن، محبوبیت بالایی دارد. با این حال، ممکن است پذیرش آن در برخی وبسایت‌ها محدود باشد و به سایر راه‌های انجام امور ارزی نیاز پیدا کنید!
  • کارمزد کمتر: پرفکت مانی معمولاً کارمزدهای مناسبی دارد، اما نحوه محاسبه کارمزد ممکن است در هر تراکنش متفاوت باشد. با این حال، کارمزد پرفکت مانی از وب مانی کمتر است.
  • استفاده راحت: استفاده از پرفکت مانی به دلیل رابط کاربری ساده و مناسب آن حتی برای کاربران تازه‌کار نیز راحت‌تر از کار با شبکه وبمانی است.
  • سایر مزایا: از مزایای دیگر این کیف پول، می‌توان به سهولت در استفاده و پذیرش گسترده در سایت‌ها و بروکرها برای دریافت درامدهای ارزی اشاره کرد.

انتخاب بین پرفکت مانی و وب‌مانی به نیازها و شرایط خاص کاربران بستگی دارد. اگر کاربر به دنبال سادگی، حریم خصوصی و هزینه‌های کمتر است، ممکن است پرفکت مانی جایگزین مناسبی برای وبمانی باشد. اما اگر کاربر به دنبال ویژگی‌های بیشتر و شبکه پذیرش وسیع‌تری است، وب‌مانی گزینه بهتری خواهد بود. در هر صورت، مهم است که کاربران قبل از استفاده از هر یک از این سیستم‌ها، به دقت مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کنند.

 

نکات مهم برای حفظ امنیت در پرفکت مانی

تنها موردی که پرفکت مانی نسبت به وب مانی تجربه ضعیف‌تری برای کاربران داشته است، می‌توان به مقوله امنیت و احراز هویت اشاره کرد! البته این مورد به معنای ضعیف بودن سیستم ایمنی و حفظ امنیت تراکنش‌های مالی آن نیست و صرفا مقایسه‌ای بین پرفکت مانی و وب مانی خواهد بود.

  • امنیت پرفکت مانی: دارای مکانیسم‌های امنیتی خوبی است، اما به دلیل الزامی بودن احراز هویت و تأیید اطلاعات، گاهی ممکن است دسترسی به حساب دشوار شود!
  • امنیت وب مانی: وب مانی قدیمی‌تر و باسابقه‌تر از پرفکت مانی است و دارای پروتکل‌های امنیتی بسیار قوی می‌باشد. در این شبکه، کاربران حتی می‌توانند معامله‌های خود را با هویت‌های غیرقابل شناسایی انجام دهند.

برای مثال از نصب آنتی‌ویروس و اسکن مداوم گرفته تا اجتناب از دانلود فایل‌های ناشناس و کلیک روی لینک‌های ناشناخته می‌تواند موثر باشد؛ در ادامه به بررسی رویکردهای مهم برای بالا بردن امنیت حساب پرفکت مانی می‌پردازیم.

  • فعال کردن کد کارت در Perfectmoney

برای افزایش امنیت، می‌توانید در تنظیمات امنیتی پرفکت مانی، گزینه کد کارت (Code card) را فعال کنید که شامل 30 کد از پیش تعریف‌شده است و باید آنها را در جایی یادداشت کنید. پس از فعال‌سازی، هر بار برای برداشت پول، یکی از این کدها به‌طور تصادفی درخواست می‌شود و بدون وارد کردن کد، برداشت امکان‌پذیر نخواهد بود. زمانی که این گزینه را فعال می‌کنید، کدهای مربوطه به آدرس ایمیل شما نیز ارسال خواهند شد. توصیه می‌کنیم که از این کدها پرینت گرفته و سپس ایمیل حاوی این کدها را حذف کنید؛ چرا که در صورت دسترسی افراد غیرمجاز به نام کاربری، رمز عبور و این کدها، امکان برداشت وجه از حساب شما وجود دارد.

  • فعال کردن گزینه حساسیت به آی پی، IP

برای فعال‌سازی قابلیت حساسیت به آدرس IP در پرفکت مانی، باید به بخش امنیت (Security) در وب‌سایت Perfectmoney.com مراجعه کنید. در قسمت بررسی هویت (Identify check)، روی دکمه فعال‌سازی (Enable) کلیک کنید. با فعال‌سازی این گزینه، هرگاه با یک IP یا دستگاه جدید بخواهید وارد حساب خود شوید، کدی به ایمیل شما فرستاده خواهد شد که برای ورود نیاز به وارد کردن آن دارید. این امر مانع از دسترسی افرادی می‌شود که اطلاعات کاربری و رمز عبور شما را دارند، اما به کد ارسالی دسترسی ندارند.

  • استفاده از رمز عبور طولانی، پیچیده و متفاوت برای پرفکت مانی و ایمیل

همچنین، استفاده از رمز عبور‌های بلند و پیچیده، برای حساب‌های پرفکت مانی و ایمیل ضروری است. رمز عبور باید شامل ترکیبی از حروف کوچک (a تا z)، حروف بزرگ (A تا Z)، اعداد و کاراکترهای خاص مانند (+$@#) باشند. بهتر است که رمز‌ عبور‌های حساب ایمیل و پرفکت مانی شما یکسان نباشند و از دو رمز کاملاً متفاوت استفاده کنید تا امنیت بالاتری داشته باشید.

نحوه افتتاح حساب پرفکت مانی در ایران

نحوه افتتاح حساب پرفکت مانی در ایران

افتتاح حساب پرفکت مانی بسیار آسان است و تنها با یک آدرس ایمیل می‌توانید در کمتر از یک دقیقه با مراجعه به سایت رسمی پرفکت مانی به نشانی (www.perfectmoney.com) و ارائه اطلاعات حساب خود را افتتاح کنید. اما مسئله مهم برای کاربران ایرانی، محدودیت دسترسی مستقیم آن‌ها به خدمات پرفکت مانی است. به عنوان مثال، یکی از مهمترین اطلاعات الزامی برای ساخت حساب پرفکت مانی آدرس است و افتتاح حساب در این شبکه با آدرس‌های ایرانی امکان‌پذیر نخواهد بود. در چنین شرایطی، برای افتتاح حساب‌های بین المللی خود توصیه می‌کنیم از خدمات شرکت‌هایی مانند ایرانیکارت استفاده کنید.

ایرانیکارت ارائه‌دهنده تمامی خدمات پرفکت مانی در ایران است. برای ساخت حساب و خرید و فروش پرفکت مانی درخواست خود را در سایت ایرانیکارت ثبت کنید.

 

کارمزد پرفکت مانی چقدر است؟

درنظر داشته باشید که کارمزدهای پرفکت مانی بر اساس نوع تراکنش و خدمات مختلف متفاوت است. به‌طور کلی قاعده محاسبه کارمزد پرفکت مانی به این شکل است:

  • کارمزد برداشت از پرفکت مانی
  1. برداشت به حساب بانکی: کارمزد معمولاً بین 0.5% تا 2% بسته به روش برداشت متفاوت است.
  2. برداشت به کیف‌پول‌های دیگر: بسته به روش و شرایط، ممکن است کارمزد پرفکت مانی متغیر باشد.
  • کارمزد واریز
  1. واریز از کارت‌های بانکی و حساب‌های بانکی: معمولاً 2.5% تا 5% است.
  2. واریز از ارزهای دیجیتال: بسته به نوع ارز و روش واریز، متفاوت خواهد بود.
  • کارمزد انتقال به حساب‌های دیگر کاربران پرفکت مانی: کارمزد معمولاً 0.5% از مبلغ تراکنش است.
  • سایر کارمزدهای پرفکت مانی
    • کارمزد برای تبدیل ارز: اگر شما قصد دارید ارزهای خود را در پرفکت مانی تبدیل کنید، یک کارمزد جداگانه برای این تبدیل وجود دارد که ممکن است حدود 0.5% تا 3% باشد.

به عنوان مثال: فرض کنید که یک حساب وریفای شده دارید و می‌خواهید مبلغ ۲۰۰ دلار را از حساب خود انتقال دهید؛ بنابراین، طبق کارمزد (0.5% از 200 دلار = 1 دلار) باید قبل از انجام تراکنش، حداقل 201 دلار در حساب خود داشته باشید اما اگر حساب شما تأیید نشده باشد، کارمزد افزایش یافته و به 2 درصد مبلغ ارسالی می‌رسد. درنتیجه، برای ارسال همان 200 دلار، طبق کارمزد (2% از 200 دلار = 4 دلار) می‌بایست 204 دلار از حساب شما کسر شود. همچنین درنظر داشته باشید که دریافت وجه در پرفکت مانی از حساب‌های دیگر به‌صورت رایگان و بدون کارمزد انجام می‌شود. بنابراین، شما هیچ کارمزدی برای دریافت وجه از دیگر کاربران پرداخت نمی‌کنید.

توجه داشته باشید که این کارمزدها ممکن است با گذشت زمان تغییر کنند؛ پس بهتر است پیش از انجام هر تراکنش، به وب‌سایت رسمی پرفکت مانی مراجعه کرده و از آخرین اطلاعات مربوط به کارمزدها مطلع شوید.

سایر جایگزین های وب مانی در ایران

سایر جایگزین های وب مانی در ایران

باتوجه به محبوبیت پرفکت مانی، بسیاری این شبکه مالی را به عنوان جایگزین وب مانی در ایران می‌شناسند! اما همانطورکه بارها به آن اشاره شد، انتخاب جایگزین برای وب مانی به شرایط کاربر و هدف آن از استفاده از این سرویس بستگی دارد. بنابر این شرایط، هریک از کیف پول‌ها و حساب‌های ارزی خارجی می‌توانند یک جایگزین کارآمد برای وب مانی باشند. در ادامه با آشنایی با هریک از کیف پول‌های خارجی و بررسی آن‌ها می‌توانید حساب مناسب خود را انتخاب کنید. 

  • پی پال (PayPal): پی پال یکی از شناخته‌شده‌ترین سیستم‌های پرداخت آنلاین و کیف پول الکترونیکی است. افتتاح حساب پی پال امکان انتقال وجه، پرداخت‌های اینترنتی و واریز  برداشت ارزی در سراسر جهان را به‌راحتی و با امنیت کامل برای کاربران فراهم می‌کند. این سیستم از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون به یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شبکه‌های پرداخت الکترونیکی در سراسر جهان تبدیل شده است. از ویژگی های پی پال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • سهولت استفاده، سرعت انجام تراکنش و امنیت بالا
    • حمایت از خریداران در مواقع بروز خطا و مشکل در خریدهای اینترنتی
    • قابل استفاده در بیش از 200 کشور و پشتیبانی از +100 واحد پولی
    • پذیرش گسترده در سایت‌ها، فروشگاه‌ها و اکثر درگاه‌های پرداخت خارجی
    • امکانات مازاد مثل اپلیکیشن اختصاصی، تبدیل ارز، پرداخت‌های خودکار و اتصال به حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری و..

برای آشنایی بیشتر با این کیف پول، مقاله پی پال چیست؟ را مطالعه کنید.

  • اسکریل (Skrill): اسکریل یک سیستم پرداخت آنلاین و کیف پول الکترونیکی است که برای ارسال و دریافت پول و انجام خریدهای اینترنتی در کشورهای خارجی کاربرد دارد. اسکریل در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد و به سرعت به یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین سیستم‌های پرداخت آنلاین در جهان تبدیل شد. از ویژگی‌های اسکریل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • سهولت و سرعت در ساخت حساب و انجام تراکنش‌های ارزی
    • امنیت بالا + سیستم احراز هویت دومرحله‌ای
    • قابل استفاده در بیش از 200 کشور و پشتیبانی از +40 واحد پولی
    • قابلیت تبدیل ارز با هزینه کمتر نسبت به برخی از سیستم‌های پرداخت
    • کارمزدهای رقابتی؛ کارمزد کمتر نسبت به اکثر سیستم‌های پرداخت
    • سایر امکانات مثل خدمات کاربردی برای کسب و کارها، اپلیکیشن موبایل و سیستم پشتیبانی از مشتریان و…
  • پایونیر (Payoneer): پایونیر در سال 2005 آغاز به کار کرده و یکی دیگر از سیستم‌های پرداخت آنلاین است که برای کسب‌وکارها و فریلنسرها طراحی شده است. پایونیر امکان واریز و برداشت پول، پرداخت اینترنتی و دسترسی به ارزهای مختلف را به‌صورت سریع و آسان در سطح بین‌المللی فراهم می‌کند. از ویژگی‌های پایونیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • آنتقال آسان، سریع و امن پول در دنیا
    • دسترسی به حساب‌های چند ارزی با +100 واحد پولی مختلف
    • دریافت پرداخت از مشتریان برای فریلنسرها و کسب و کارها
    • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال
    • کارمزدهای رقابتی برای فریلنسرها و کسب و کارها
    • سایر امکانات مثل کارت پیش‌پرداخت پایونیر، اپلیکیشن اختصاصی، پشتیبانی کاربران و…

پی پال، اسکریل و پایونیر تنها چندمورد از معتبرترین سیستم‌های پرداخت آنلاین در دنیا هستند که می‌توانند جایگزین مناسبی برای وبمانی باشند. با این حال، هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایایی هستند که نسبت به شرایط مختلف می‌توانند کارایی بهتری را ارائه دهند. بر اساس تجربه هزاران کاربر، توصیه می‌کنیم درصورتیکه به حساب و پرداخت ارزی نیاز دارید، برای حفاظت هرچه بیشتر از سرمایه خود، از خدمات شرکت‌های معتبر استفاده کنید!

 

جایگزین وب مانی!

در این مقاله، سعی کردیم به سوال جایگزین وب مانی در ایران چیست؟ پاسخ دهیم و به معرفی بهترین گزینه‌ها برای جایگزین شدن با وبمانی بپردازیم! تجربه شما از استفاده از سیستم‌های پرداخت ارزی چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت اکانت پی پال به صورت رایگان
حساب های بین المللی
آموزش ساخت اکانت پی پال به صورت رایگان
پی پال یار همیشگی پرداخت‌های آنلاین در سراسر جهان را حتما می‌شناسید. طبق ادعای خود شرکت Paypal تا امروز بیش از 192 میلیون کاربر فعال دارند.پی پال شرایطی را محیا...
حساب ارزی چیست؟
حساب های بین المللی
حساب ارزی چیست؟
در دنیای اقتصادی امروز، تبادلات مالی بین‌المللی به یکی از عناصر اساسی تبدیل شده که افراد و شرکت‌ها برای انجام فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری‌های خود در سراسر دنیا از آن...
معرفی بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان در سال 2024
حساب های بین المللی
معرفی بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان در سال 2024
شناخت بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان از نظر امنیت و کارایی، بسیار مهم است. اطلاع از بروکرهای معتبری که معامله‌گران ایرانی را می‌پذیرند و به آن‌ها امکان می‌دهند که با...