سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

معرفی 10 ارز برتر RWA در سال 2024

معرفی 10 ارز برتر RWA در سال 2024

اخیرا، مفهوم دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) به‌عنوان یکی از ابزارهای نوآورانه و جذاب در حوزه بلاکچین و بازار ارزهای دیجیتال مطرح شده است. ارزهای RWA به‌طور خاص به دارایی‌های فیزیکی و ملموس مانند املاک، کالاها، و دیگر دارایی‌های واقعی اشاره دارند که از طریق فناوری بلاکچین و توکن‌سازی به یک بخش دیجیتال تبدیل شده‌اند. این تحول، امکان دسترسی و تجارت با دارایی‌های ملموس را برای سرمایه‌گذاران و کاربران در سطح جهانی فراهم می‌آورد و به کاهش موانع سرمایه‌گذاری کمک می‌کند. در این مقاله، به بررسی بهترین ارزهای RWA خواهیم پرداخت که توانسته‌اند با ارائه راهکارهای نوین و قابلیت‌های منحصر به فرد، جلب توجه سرمایه‌گذاران و تحلیلگران مالی را به خود جلب کنند. 

RWA چیست؟

 قبل از اینکه به بهترین ارزهای RWA بپردازیم. لازم است کمی در مورد ماهیت دارایی‌های دنیای واقعی RWA توضیح دهیم. به دارایی‌های دنیای واقعی مانند املاک و مستغلات، خودرو، اوراق بهادار، دلار، طلا، نفت و حتی مالکیت ثبت اختراع RWA گفته می‌شود. Real World Assest یا دارایی‌های دنیای واقعی، نام نوعی از ارزهای دیجیتال است که یک دارایی ارزشمند را در دنیای واقعی نمایندگی می‌کنند.

پروژه‌های زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد که بستری برای توکن کردن RWA ایجاد کرده‌اند. یعنی پلتفرمی فراهم ساخته‌اند که شما بتوانید به‌راحتی انواع دارایی‌های خود را به بلاک چین انتقال دهید و به‌صورت توکن دربیاورید. از این طریق هم مالکیت خود را نسبت به آن اثبات می‌کنید و هم دارایی خود را به‌صورت امن‌تر و کم‌هزینه‌تری در سراسر دنیا معامله خواهید کرد. در چنین شرایطی امکان کسب سود چند برابر می‌شود.

لیست بهترین ارزهای RWA در سال 2024         

لیست بهترین ارزهای RWA در سال 2024         

در این بخش به معرفی و بررسی کوتاه بهترین ارزهای RWA در سال 2024 می‌پردازیم. این ارزها با توجه به اخبار و شاخص‌های گوناگون، جزو ارزشمندترین و بهترین ارزهای RWA در سال 2024 به شمار می‌آیند.

Landshare

Landshare به‌طور خاص به‌منظور توکنیزه کردن املاک و مستغلات ایجاد شده است. یعنی ماهیت آن به‌گونه‌ای است که سهام املاک و مستغلات را به توکن تبدیل می‌کند. طبق وایت پیپر ارائه‌شده توسط تیم توسعه‌دهنده این ارز دیجیتال، هدف اصلی پروژه، ساده‌سازی سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و افزایش نقدینگی است.

این توکن به دلیل استفاده از مکانیسم توکن سوزی (که برای تثبیت قیمت توکن طراحی‌ شده است) می‌تواند در مقایسه با سایر دارایی‌هایی دیگر پایدارتر باشد. به‌طورکلی اگر قصد توکنیزاسیون املاک و مستغلات خود را دارید ارز دیجیتال Landshare می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

Centrifuge

سانتریفیوژ یک پروتکل غیرمتمرکز است. این پلتفرم شامل دو قسمت اصلی Tinlake (که یک برنامه غیرمتمرکز dApp برای وام‌دهی است) و ( Centrifuge Chain که یک بلاک چین اختصاصی به شمار می‌آید) است. به‌طورکلی سانتریفیوژ نقدینگی را از طریق RWA های توکن شده در اختیار دیفای قرار می‌دهد. از آنجایی که سانتریفیوژ بر اساس یک پروتکل کاملا غیرمتمرکز عمل می‌کند، شفافیت و امنیت آن از طریق قراردادهای هوشمند و فناوری بلاک چین تضمین شده است.

Polymesh (POLYX)

پلی‌مش (POLYX) یک بلاکچین تخصصی است و معماری آن راه‌حلی قوی برای توکن‌سازی اوراق بهادار ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر این پروژه، مناسب بازار اوراق بهادار است. هدف این بلاک چین ساده‌سازی و ایمن کردن فرآیند تبدیل دارایی‌های دنیای واقعی به بلاک چین است.به‌طورکلی پلی مش یک اکوسیستم قابل اعتماد را برای همه شرکت‌کنندگان به وجود آورده و سازوکاری ایجاد کرده که بتوان به‌سادگی دارایی‌های حوزه بورس و اوراق بهادار را توکنیزه کنید.

POLYX (توکن بومی Polymesh ) چندین عملکرد حیاتی را در اکوسیستم خود انجام می‌دهد که نه‌تنها وسیله‌ای برای پرداخت کارمزد تراکنش است، بلکه جنبه‌های عملیاتی مختلف شبکه، مانند سهامداری، ایجاد و مدیریت توکن های مختلف را در نظر می‌گیرد.

Chainlink

چین لینک یک شبکه غیرمتمرکز است که با استفاده از قراردادهای هوشمند، دارایی‌های دنیای واقعی را به توکن های ارز دیجیتال تبدیل می‌کند. بزرگ‌ترین ویژگی این پروژه تمرکز روی مسائل امنیتی و قابلیت اطمینان زیرساخت‌ها است که سبب می‌شود اعتماد بیشتری به آن جلب شود. از طرفی سازوکار قراردادهای هوشمند در آن به‌صورت خلاقانه‌ای ارائه‌شده است تا سرمایه‌گذاران در پلتفرمی امن و سریع بتوانند به تبدیل دارایی‌های خود بپردازند.

Pendle

 پروژه Pendle یک پروتکل غیرمتمرکز است که در اکوسیستم دیفای تعریف شده و این امکان را به کاربران می‌دهد تا دارایی‌های خود را توکنیزه و استراتژی‌های مدیریتی خود را روی آن‌ها اعمال کنند. این رویکرد منحصربه‌فرد به کاربران اجازه می‌دهد تا بازده و اصل پول را به‌طور جداگانه در بازارساز خودکار پندل (AMM) معامله کنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید و انعطاف‌پذیری در مدیریت دارایی‌های خود داشته باشند.

 Pendle اخیراً پشتیبانی از دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) مانند Boosted Dai Savings MakerDAO و FUSDC Flux Finance را به اکوسیستم خود اضافه کرده است. این ادغام نه‌تنها Pendle را در حوزه دیفای تقویت می‌کند، بلکه آن را به‌عنوان پیشگام در تسهیل دسترسی به دارایی‌های سنتی مانند اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده قرار می‌دهد.

TrueFi (TRU)

TrueFi یک پروتکل مالی غیرمتمرکز است که برای تسهیل بسترهای وام‌دهی ایجاد شده است. این شبکه چندین توکن و یک سیستم اعتباری بلاک چینی منحصربه‌فرد را با هم ترکیب می‌کند. علاوه بر این، تروفای شرکت‌ها را قادر می‌سازد به منابع مالی مختلف که (اکثرا در قالب وام هستند) دسترسی داشته باشند. یعنی اعطای وام‌های گوناگون جزو اصلی‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌آید.

Maker

میکر دائو یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) است؛ این سازمان، حاکمیت پروتکل میکر را بر عهده دارد که ارز دیجیتال Dai بر اساس آن طراحی‌شده است. MakerDAO، یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پروتکل‌های DeFi اتریوم، اخیرا گام‌های مهمی در پذیرش RWA در اکوسیستم خود برداشته است. این پروژه بر محوریت استیبل کوین‌ها فعالیت می‌کند و در اکوسیستم خود امکان اعطای وام را ارائه داده است. به نظر می‌رسد در آینده میکر دائو همکاری بیشتری با نهادهای دولتی و خزانه‌داری آمریکا (به‌منظور پشتوانه سازی برای استیبل کوین‌ها) داشته باشد.جالب است بدانید . در مارس 2024، RWA ها کمتر از 30 درصد از ترازنامه MakerDAO را تشکیل می‌دادند.

این پروژه با فراهم کردن نقدینگی و ثبات برای بازار RWA، باعث راحت‌تر شدن تولید توکن‌هایی با پشتوانه دارایی‌های واقعی می‌شود. به‌طورکلی میکر دائو با یک مدل حاکمیتی غیرمتمرکز و زیرساخت قوی، پلتفرمی قابل‌اطمینان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده که می‌توانند از آن برای توکنیزه کردن و معامله دارایی‌های RWA در بلاک چین استفاده کنند.

Synthetix

سینتتیکس (Synthetix) یک پروتکل امن است که به کاربران امکان می‌دهد دارایی‌های خود را معامله کنند. ارز دیجیتال سینتتیکس با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و با زیرساخت‌های غیرمتمرکز، امکان ایجاد توکن‌هایی با پشتوانه RWA را فراهم می‌کند که ارزش آن‌ها به‌صورت لحظه‌ای بر اساس ارزش دارایی مربوطه، تغییر می‌کند. رویکرد مبتکرانه و جدید سینتتیکس در زمینه توکنیزه کردن، به سرمایه‌گذاران امکان داده که بدون نیاز به مالکیت فیزیکی، از نوسان قیمت انواع دارایی‌ها استفاده کنند. پلتفرم امن و مقیاس‌پذیر سینتتیکس، نقدینگی و دسترس‌پذیری را در بازار RWA افزایش داده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را برای کاربران در سطح جهان فراهم می‌کند.

LumiShare

پلتفرم ارز دیجیتال لومی شیر یک پلتفرم برای توکنیزه کردن دارایی‌های مختلف است. این پلتفرم با محوریت انرژي‌های تجدید‌پذیر شروع به کار کرده است و قصد دارد تا از طریق توکنیزاسیون، سرمایه لازم را برای پروژه‌های مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر مهیا کند. توکن بومی آن با نماد LUMI معامله می‌شود. علاوه بر این، پروژه لومی شیر دارای یک بازار ان اف تی به اسم لومی پلیس دارد که در آن دارایی‌ها را به‌صورت ان اف تی درمی‌آورد و بستری برای خریدوفروش آن‌ها مهیا کرده است.

Algorand (ALGO)

ارز Algorand یک شبکه مستقل، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین است که طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را پشتیبانی و حمایت می‌کند. شبکه ارز دیجیتال الگورند یک شبکه ایمن، مقیاس‌پذیر و کارآمد در بازار ارز دیجیتال محسوب می‌شود. پروژه الگورند برای اولین بار از سال 2019 فعالیت خود را آغاز کرد و آن را به‌عنوان نسل سوم بلاک چین می‌شناسند. این شبکه با الگوریتم اثبات سهام فعالیت می‌کند. از جمله اهدافی که ارز دیجیتال الگورند دارد، سیستم مالی سریع با امنیت بالا است که بستری مناسب برای توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی به شمار می‌آید.

آیا سرمایه‌گذاری روی ارزهای RWA منطقی است؟

توکن‌های RWA مزایای بسیاری را ارائه می‌دهند که آن‌ها را به یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند. دارایی‌های سنتی مانند املاک و مستغلات یا آثار هنری معمولا به دلیل دشواری خرید، فروش یا تجارت کند، از حجم معاملات کم رنج می‌برند. توکن کردن این دارایی‌ها به آنها امکان می‌دهد به واحدهای کوچک‌تر و قابل معامله تقسیم شوند و به تبادل آسان کمک می کند.

از سوی دیگر، توکن‌های RWA را می‌توان در سطح جهانی معامله کرد و فناوری بلاکچین تضمین می‌کند که همه تراکنش‌ها شفاف و غیرقابل تغییر باشند. از این رو، این احتمال وجود دارد که با ساده‌تر شدن فرآیند معامله دارایی‌های واقعی، افراد و سرمایه‌گذاران بیشتری به سمت این بازار روانه شوند. این توکن‌ها همچنین نقش مهمی در توزیع دوباره ثروت میان مردم و شکل‌گیری یک اقتصاد جهانی دموکراتیک‌تر خواهند داشت.

سخن آخر

در این مقاله بهترین ارزهای RWA در سال میلادی جاری (2024) را برشمردیم. آنچه واضح است علاقه سرمایه‌گذاری بیشتر در دنیای ارزهای دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران است. اگر سرمایه زیادی توسط سرمایه‌گذاران دنیای واقعی تبدیل به توکن شود و به رمزارز تبدیل شود، احتمال رشد آن‌ها هم افزایش پیدا خواهد کرد.موضوعی که بعید نیست تا چند سال آینده اتفاق بیفتد و شاهد رشد انفجاری قیمت ارزهای RWA باشیم. 

 

 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...