دانستنی های گیفت کارت

آپدیت گوگل پلی استور Google play + روش رفع مشکلات بروزرسانی

آپدیت گوگل پلی استور Google play + روش رفع مشکلات بروزرسانی

آموزش آپدیت گوگل پلی استور (Google Play) یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای حفظ عملکرد بهینه و امنیت دستگاه اندرویدی‌ خود باید یاد بگیرید. بروزرسانی‌ این پلتفرم نه تنها امکانات جدید و بهبودهای امنیتی را به همراه دارد، بلکه باعث می‌شود از آخرین تغییرات نرم‌افزاری بهره‌مند شوید. در واقع با انجام این کار، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن‌های نصب‌شده به‌درستی کار می‌کنند و در نهایت از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

برای آپدیت گوگل پلی استور، روش‌های گوناگونی وجود دارد که هر کدام روش‌های مخصوص به خود را دارند؛ برخی از این روش‌ها به صورت دستی انجام شده و به تنظیمات خاصی نیاز دارند که در ادامه شما را با تمامی این موارد آشنا کرده و در نهایت نکاتی که برای عیب‌یابی مشکلات در زمان آپدیت‌های ناموفق باید در نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

1. آپدیت گوگل پلی استور از طریق تنظیمات

اگر کاربر اندرویدی باشید، می‌دانید که گوگل پلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است از آن برای دانلود و آپدیت برنامه‌ها و بازی‌ها استفاده می‌شود. درست است که کاربران ایرانی، برای استفاده از این برنامه محدودیت‌های متعددی دارند اما روش‌های متعددی نیز برای استفاده آسان وجود دارد که خرید گیفت کارت گوگل پلی یکی از کاربردی‌‌ترین آن‌هاست.

پس اگر برنامه‌های مورد نظر خود را از این استور معتبر تهیه می‌کنید، این آموزش برای شما بسیار کاربردی خواهد بود؛ به طورکلی،  آموزش آپدیت گوگل پلی استور (Google Play) بسیار آسان است و روش‌های متفاوتی برای انجام آن وجود دارد که استفاده از تنظیمات یکی از آسان‌ترین آن‌هاست که تنها در چند دقیقه انجام می‌شود؛ برای انجام این کار چند مرحله مختلف وجود دارد که باید آن‌ها را به ترتیب پیش ببرید:

  • باز کردن برنامه Google Play Store: ابتدا برنامه گوگل پلی استور را بر روی دستگاه خود باز کنید؛ این برنامه به طور پیش‌فرض در همه دستگاه‌های اندرویدی نصب است.
  • ورود به منوی پروفایل: پس از باز شدن گوگل پلی در بالای سمت راست صفحه، روی آیکون پروفایل خود ضربه بزنید. این آیکون شما را به منوی تنظیمات و سایر بخش‌های حساب کاربری‌ هدایت می‌کند.

آپدیت و بروزرسانی گوگل پلی از طریق تنظیمات

  • رفتن به تنظیمات (Settings): از منوی باز شده، گزینه‌ Settings یا همان تنظیمات را انتخاب کنید؛ این بخش جایی است که شما می‌توانید به همه‌ی تنظیمات مربوط به گوگل پلی استور دسترسی پیدا کنید.

  • انتخاب بخش About: پس از ورود به تنظیمات، گزینه‌ About را پیدا کنید. در این بخش، اطلاعاتی درباره نسخه فعلی گوگل پلی استور که روی دستگاه شما نصب شده است، نمایش داده می‌شود.

انتخاب گزینه‌ About

  • آپدیت گوگل پلی استور: اگر نسخه فعلی گوگل پلی استور شما نیاز به آپدیت داشته باشد، در این بخش یک گزینه به نام Update Play Store مشاهده خواهید کرد. در صورت مشاهده این عبارت روی آن ضربه بزنید. اگر دستگاه شما بروز باشد، پیامی نمایش داده می‌شود که تأیید می‌کند گوگل پلی استور آخرین نسخه را دارد. در غیر این صورت، اندروید به طور خودکار نسخه جدید را دانلود و نصب خواهد کرد.

تایید مراحل آپدیت

  • بررسی تنظیمات شبکه: نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که بسته به تنظیمات شبکه‌ای که قبلاً انتخاب کرده‌اید، ممکن است گوگل پلی تنها زمانی بروزرسانی‌ها را انجام دهد که به وای‌فای متصل باشید. برای تنظیم این مورد، از قسمت تنظیمات گوگل پلی، وارد بخش Network preferences شده و مشخص کنید که آیا می‌خواهید بروزرسانی‌ها روی هر نوع شبکه (Over any network) یا فقط از طریق وای‌فای (Over Wi-Fi only) انجام شوند.

2. آپدیت و بروزرسانی با فایل APK

دور زدن تحریم گوگل پلی و آپدیت آن، روش‌های مختلفی دارد که استفاده از یک فایل APK یا نصب‌کننده از پرطرفدارترین آن‌هاست. برای اینکه بتوانید این روش را به‌خوبی پیاده‌سازی کنید، باید مراحلی که در ادامه معرفی می‌کنیم را به ترتیب انجام دهید.

مرحله1: فعال کردن نصب از منابع ناشناس

قبل از دانلود و نصب فایل APK، باید ابتدا برنامه‌ها را از منابع ناشناس (غیر از گوگل پلی استور) نصب کنید. برای این کار اقدامات زیر را پیش ببرید:

  • ورود به بخش تنظیمات گوشی (Settings)
  • ورود به بخش امنیت (Security) یا حریم خصوصی (Privacy)؛ نام این گزینه ممکن است در گوشی‌های مختلف کمی متفاوت باشد.
  • فعال سازی گزینه Unknown Sources یا منابع ناشناخته؛ این کار به گوشی اجازه می‌دهد فایل APK را که از اینترنت دانلود می‌کنید، نصب کند.

آپدیت گوگل پلی استور با فایل APK

مرحله 2: دانلود فایل APK گوگل پلی

حالا که نصب از منابع ناشناس را فعال کردید، باید فایل APK گوگل پلی را از اینترنت دانلود کنید. برای این کار باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • باز کردن مرورگر گوشی خود (مانند گوگل کروم)
  • ورود به سایت‌های معتبری مانند APKMirror؛ این سایت‌ها فایل‌های APK مطمئن و بروز را ارائه می‌دهند.
  • استفاده از آخرین نسخه گوگل پلی استور موجود در سایت؛ حتماً به تاریخ انتشار و شماره نسخه فایل توجه داشته باشید تا مطمئن شوید جدیدترین نسخه را دانلود می‌کنید.

دانلود فایل APK

مرحله 3: نصب فایل APK

بعد از دانلود فایل APK، باید آن را نصب کنید که در ادامه روش انجان آن را توضیح داده‌ایم:

  • ورود به بخشی که فایل APK را دانلود کرده‌اید؛ برای مثال پوشه Downloads در گوشی
  • ضربه زدن روی گزینه فایل APK برای شروع فرآیند نصب
  • تایید اجازه نصب از منبع دیگر را (منبعی که فایل را دانلود کرده‌اید) از سمت گوشی؛ گزینه Allow from this source (اجازه از این منبع) را انتخاب کنید تا این فرآیند تکمیل شود.

نصب فایل APK

مرحله 4: تکمیل نصب و بررسی

پس از اتمام مراحل نصب، مراحل بروزرسانی گوگل پلی استور به پایان رسیده است. اما اگر می‌خواهید از درست بودن مراحل انجام کار مطمئن شوید، گوگل پلی استور را باز کنید و مطمئن شوید که برنامه به‌درستی کار می‌کند. اگر همه چیز به‌خوبی پیش رفته باشد، شما اکنون از آخرین نسخه گوگل پلی استور استفاده می‌کنید.

«نکته مهمی که باید هنگام اجرای این روش به آن توجه داشته باشید، دانلود فایل APK  از سایت‌های معتبر است.  فایل‌های مشکوک احتمالا به گوشی شما آسیب رسانده یا باعث ورود بدافزار می‌شوند. برای امنیت بیشتر، تنها از منابع مطمئنی مانند APKMirror استفاده کنید.»

نحوه عیب‌یابی آپدیت ناموفق گوگل پلی

برخی مواقع پیش می‌آید که آپدیت گوگل پلی استور (Google Play) به درستی انجام نشده و ارور نمایش داده می‌شود. پس چگونه عیب‌یابی آپدیت را انجام دهیم؟ روش‌های مختلفی برای عیب‌یابی آپدیت ناموفق فروشگاه گوگل پلی وجود دارند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

1. بررسی شبکه اینترنت

یکی از اولین اقداماتی که می‌توانید انجام دهید، راه‌اندازی مجدد دستگاه اندروید است. این کار معمولاً مشکلات موقتی را برطرف کرده و می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه کمک کند. پس از راه‌اندازی مجدد، بررسی اتصال اینترنت نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای اطمینان از اینکه تنظیمات اتصال اینترنت به درستی انجام شده است، به برنامه Google Play Store و بخش Settings (تنظیمات) وارد شوید. در اینجا، گزینه Network preferences (ترجیحات شبکه) را پیدا کرده و مطمئن شوید که App download preference (ترجیحات دانلود برنامه) و Auto-update apps (به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها) به درستی تنظیم شده‌اند.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، اتصال اینترنت را بررسی کرده و به یک شبکه Wi-Fi پایدارتر متصل شوید. در صورتی که از VPN یا نرم‌افزار تغییر IP استفاده می‌کنید، آن را غیرفعال کرده و دوباره فرآیند آپدیت گوگل پلی استور (Google Play) را انجام دهید.

2. پاک کردن کش برای آپدیت گوگل پلی استور

پاک کردن حافظه پنهان یا کش گوگل پلی استور، یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای حل مشکلات آپدیت است. این روش به حذف فایل‌های موقتی که احتمالا باعث بروز خطا شوند، کمک می‌کند. برای انجام این کار، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ورود به بخش Settings (تنظیمات) دستگاه خود
  • ورود به بخش Apps (برنامه‌ها) و انتخاب گزینه App management (مدیریت برنامه‌ها)

پاک کردن کش برای آپدیت گوگل پلی استور

  • انتخاب Google Play Store از میان تمام برنامه‌های موجود

انتخاب Google Play Store

  • انتخاب گزینه Storage usage (استفاده از حافظه) و ضربه روی گزینه Clear Cache (پاک کردن کش)؛ همچنین، برای پاک کردن تمام داده‌های ذخیره شده، Clear Data (پاک کردن داده‌ها) را انتخاب کنید. در نهایت و پس از اتمام تمام این مراحل، فروشگاه گوگل پلی را دوباره راه‌اندازی کنید.

پاک کردن کش برنامه

3. حذف نصب کردن برنامه

اگر پاک کردن کش نتواند مشکل آپدیت گوگل پلی استور را حل کند، بازگرداندن آن به نسخه قبلی و سپس نصب آخرین نسخه جدید، ممکن است مؤثر باشد. انجام این کار می‌تواند به رفع خطاهای احتمالی در نسخه‌های قبلی کمک کند. برای اجرای این روش کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • ورود به بخش‌های Settings (تنظیمات)، Apps (برنامه‌ها) و App management (مدیریت برنامه‌ها)

ورود به تنظیمات گوشی

  • ورود به لیست برنامه‌ها و انتخاب گزینه Google Play Store
  • انتخاب Uninstall updates (حذف آپدیت‌ها) از آیکون سه نقطه در بالا سمت راست صفحه

انتخاب Uninstall updates

  • پس از انجام این کار، به Google Play Store بازگشته و از طریق تنظیمات، نسخه جدید را دوباره نصب کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا هرگونه خطا در آپدیت‌های قبلی را برطرف کرده و از ویژگی‌های جدید بهره‌مند شوید.

سخن  پایانی

آموزش آپدیت گوگل پلی استور (Google Play) یکی از موضوعات مهمی است که باید تمام کاربران تسلط کاملی روی آن داشته باشند. برای آپدیت گوگل پلی، روش‌های مختلفی وجود دارند؛ به همین دلیل باید قبل از هرکاری این روش‌ها را یاد بگیرید تا بر اساس شرایط خود بهترین گزینه را پیاده‌سازی کنید.

در این مطلب به طور کامل بهترین روش‌های آپدیت گوگل پلی را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله بیان کردیم تا با آگاهی بیشتری آپدیت این برنامه را انجام دهید. همچنین در نهایت به شما گفتیم که در صورت عدم موفقیت در آپدیت گوگل پلی از چه روش‌هایی استفاده کنید. اگر همچنان درباره آپدیت گوگل پلی سوال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

آپدیت گوگل پلی استور Google play + روش رفع مشکلات بروزرسانی
آموزش آپدیت گوگل پلی استور (Google Play) یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای حفظ عملکرد بهینه و امنیت دستگاه اندرویدی‌ خود باید یاد بگیرید. بروزرسانی‌ این پلتفرم نه تنها...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
می‌خواهید از آمازون خرید کنید؟ دوست دارید با اسپاتیفای بدون دردسر گوش دادن به تبلیغات از موسیقی موردعلاقه خود لذت ببرید؟ می‌خواهید به جدیدترین فیلم و سریال‌ها بدون محدودیت و...