ایردراپ جدید ارزهای دیجیتال

نات پیکسل چیست؟ آموزش بازی جدید نات کوین

نات پیکسل چیست؟ آموزش بازی جدید نات کوین

پس از استقبال فراوان از ایردراپ‌های تلگرامی، نات کوین نیز انگار خیال رها کردن این بازار را ندارد. این بار پروژه نات کوین با سومین بازی خود به نام نات پیکسل (NotPixel) بازگشته تا بار دیگر ثابت کند اکوسیستم نات کوین هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این بازی هنر دیجیتال را با فناوری بلاکچین ترکیب می‌کند و با فراهم کردن بستری برای همکاری جمعی میان بازیکنان تجربه‌ای خاص و منحصر به فرد را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. اما بازی نات پیکسل چیست و چطور باید با آن کار کرد؟

بازی نات پیکسل چیست؟

پس از به اتمام رسیدن پروژه داگز (DOGS)، تیم توسعه‌دهنده نات کوین حالا سومین بازی خود در این اکوسیستم را عرضه کرده است. نات پیکسل (NotPixel) یک بازی جمعی است که ماهیت آن یک نقاشی دیجیتالی با یک میلیون پیکسل است. در این بازی تمام کاربران باید با همکاری هم این نقاشی را تکمیل کنند تا در نهایت یک شاهکار دیجیتالی در مقیاس بسیار بزرگ خلق شود.

این بازی در تلگرام اجرا می‌شود و فاز رسمی آن از ۲۳ سپتامبر آغاز شده است. در NotPixel بازیکنان باید پیکسل مورد نظر خود را انتخاب و آن را رنگ کنند. چیزی که نات پیکسل را خاص می‌کند این است که در آن هیچ بازیکنی نمی‌تواند به تنهایی اثر چشمگیری روی بوم داشته باشد و تصاویر با همکاری جمعی ساخته می‌شوند.

NotPixel مفهوم اثر پروانه‌ای را در گیم پلی معرفی می‌کند. این یعنی در نات پیکسل، هر پیکسلی که بازیکنان جای گذاری می‌کنند برای همیشه باقی می‌ماند. این کار به بازیکنان حس ماندگاری می‌دهد و حتی کارهای کوچک آن‌ها را ارزشمند می‌سازد. از این رو بازی نه‌تنها خلاقانه بلکه استراتژیک پیش می‌رود و هر کس تلاش می‌کند تا با کمک به دیگر بازیکنان جالب‌ترین اثر را بسازند.

البته در نسخه بتا بازیکنان از کشورهای مختلف سعی کردند با همکاری هم پرچم کشور خود را روی بوم ایجاد کنند. با این حال، با راه‌اندازی رسمی، توسعه‌دهندگان Not Pixel به بازیکنان در مورد استفاده از ربات‌ها یا اسکریپت‌ها هشدار داده‌اند و ترسیم پرچم‌ها ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: لیست بهترین بازی‌های تلگرامی که ارز دیجیتال می‌دهند

بازی نات پیکسل چگونه است؟

گیم پلی اصلی در Not Pixel ساده و در عین حال قدرتمند و جذاب است. بازیکنان کافی است برای پیکسل خود رنگ مورد نظر را انتخاب و با قرار دادن آن روی بوم به شکل گرفتن تصویر نهایی کمک کنند. با توجه به این که روی بوم پیکسل نات در حال حاضر تصاویر مختلفی در حال شکل‌گیری است، شما می‌توانید با پیکسل‌های خود به کامل شدن تصویر کمک کنید.

هر بازیکن به طور کلی مقدار انرژی محدود کار خود را شروع می‌کند. با استفاده کردن پیکسل‌ها نیز به مرور زمان انرژی بازسازی می‌شود. این انرژی تعیین می‌کند که یک بازیکن چند پیکسل می‌تواند روی بوم قرار دهد. با پیشرفت بازی، بازیکنان می توانند انرژی بیشتری را باز کنند و سهم قابل توجهی در بوم کلی داشته باشند.

سیستم پاداش دهی نات پیکسل؛ ارز دیجیتال PX چیست؟

در بازی نات پیکسل بازیکنان به ازای هر پیکسلی که روی بوم این بازی قرار می‌دهند توکن بومی این بازی یعنی PX را دریافت می‌کنند. این مکانیسم سیستم پاداش اثبات بوم (PoC) نام دارد و مشابه سیستم اثبات کار بیت کوین، به بازیکنان در ازای تلاش‌هایی که برای اکوسیستم می‌کنند پاداش می‌دهد.

توکن‌های PX وظایف مختلفی را در اکوسیستم پیکسل نات بر عهده دارند. برای مثال بازیکنان می‌توانند برای ارتقای سطح کسب درآمد خود در بخش‌های مختلفی مثل پاداش نقاشی کردن، سرعت شارژ مجدد انرژی و کاهش محدودیت انرژی از توکن‌های پی ایکس استفاده کنند.

در این بازی بازیکنان به ازای هر پیکسلی که روی بوم قرار می‌دهند ۰.۱ پیکسل کسب می‌کند. این یعنی اگر روزی ۲۰ پیکسل جایگذاری کنید، حدود ۲ PX به دست می‌آورید. به یاد داشته باشید که هر ۸ ساعت یکبار باید توکن‌های کسب شده را برداشت کنید زیرا در غیر این صورت فرآیند استخراج متوقف می‌شود.

رویدادهای بازی

در Not Pixel بازیکنان همچنین می‌توانند در رویدادهای هفتگی شرکت کنند و با یکدیگر تیم تشکیل دهند. Squads نام تیم‌هایی از بازیکنان است می‌توانند با هم روی بوم کار کنند و نفوذ جمعی خود را افزایش دهند. بازیکنانی که عضو یک تیم هستند، از پیشرفت سریع‌تری بهره می‌برند و می‌توانند سریع‌تر از بازیکنان انفرادی جوایز دریافت کنند. عضویت در یک تیم همچنین یک عنصر اجتماعی و رقابتی را به بازی اضافه می‌کند، زیرا Squads ها برای تسلط بر بوم با هم رقابت می‌کنند.

به طور کلی رویدادهی هفتگی در نات پیکسل فرصت‌های بیشتری برای کسب جوایز و نمایش خلاقیت فراهم می ‌کند. این رویدادها بازیکنان را تشویق می‌کند تا استراتژی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند و به طور مؤثرتری با هم همکاری کنند.

ویژگی های منحصر به فرد بازی نات پیکسل

Not Pixel بدون شک یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های ایردراپی ارز دیجیتال است که به همه کاربران فرصتی برابر برای کسب درآمد و بازی ارائه می‌کند. برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بازی عبارتند از:

  • پیکسل‌های دائمی: پس از جای گذاری یک پیکسل دیگر قابلیت حذف آن وجود ندارد و از این رو تلاش هر بازیکن قابل توجه است.
  • Boosts و گیم پلی تاکتیکی: بازیکنان می‌توانند از Boost ها برای بهبود سطح خود استفاده کنند. تقویت‌های اصلی شامل پاداش رنگ (افزایش پاداشی که برای نقاشی یک پیکسل دریافت می‌کنید)، سرعت شارژ مجدد (به بازیابی انرژی شما سریع‌تر می‌شود) و محدودیت انرژی (به شما انرژی بیشتری در یک روز می‌دهد) است.
  • عکس‌های دقیق مجاز نیستند: برخلاف سایر بازی‌های مبتنی بر پیکسل، Not Pixel اجازه ایجاد تصاویر یا خطوط پیچیده را نمی‌دهد و بازی منصفانه را برای همه کاربران تضمین می‌کند.
  • گیم پلی مبتنی بر تیم: برای پیشرفت سریع‌تر و کنترل بیشتر بر روی بوم، بازیکنان باید با هم تیم تشکیل دهند و همکاری داشته باشند.
  • فضای عاری از سیاست: Not Pixel ترسیم پرچم ها و نمادهای کشور را ممنوع کرده است تا محیطی بی‌طرف و دور از سیاست حفظ شود.
  • جوایز دعوت از دوستان: علاوه بر پاداش‌های گیم‌پلی، بازیکنان برای آوردن هر دوستی که به بازی بپیوندد، 64 PX کسب می‌کنند.

چطور در بازی نات پیکسل شرکت کنیم؟

برای شرکت در بازی نات پیکسل ابتدا باید ربات تلگرامی آن به آدرس @notpixel را فعال کنید. با شروع این ربات شما هشدار نات پیکسل درباره ممنوعیت ساخت پرچم کشورها در بوم را مشاهده می‌کنید و سپس می‌توانید وارد بازی شوید.

با ورود به نات پیکسل، شما یک بوم بسیار بزرگ با صدها پیکسل رنگی را مقابل خود می‌بینید و از همین حالا فعالیت شما به طور رسمی در ربات آغاز شده است. مکانیزم این بازی بسیار ساده است و شما باید با زوم کردن روی هر بخشی که دوست دارید پیکسل خود را در آن قسمت قرار دهید. لازم به ذکر است که رنگ پیکسل‌ها قابل تغییر است.

در ابتدا هر کاربر ۵ واحد انرژی دارد که می‌تواند روی بوم قرار دهد و با قرار دادن هر پیکسل یک واحد انرژی کاهش می‌یابد. برای جایگزین شدن انرژی باید حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. اما بیاید تا با صفحات مختلف این بازی نیز آشنا شویم.

صفحه بوم نقاشی

صفحه بوم نقاشی در نات پیکسل

در صفحه اصلی بازی شما بوم نقاشی را مقابل خود می‌بینید. اما به جز این سه نماد دیگر نیز در این صفحه وجود دارد:

  • TNT: با کلیک کردن روی tnt شما می‌توانید با پرداخت ۲۵۶ استارز تلگرام، یک فضای ۵*۵ را برای خود خالی کنید.
  • صاعقه: شما می‌توانید با پرداخت ۱۲۸ استارز تلگرام انرژی خود را به سرعت بازسازی کنید.
  • علامت + و – : با کلیک روی این دو علامت می‌توانید روی بوم زوم کنید.

صفحه ماینینگ PX

با کلیک بر روی علامت PX در بالای صفحه شما به بخش ماینینگ ارز PX می‌روید. در این قسمت می‌توانید px هایی که به طور خودکار استخراج می‌شوند را جمع‌آوری کنید. همچنین می‌توانید با انجام وظایف مختلف توکن بیشتری به دست آورید.

صفحه ماینینگ PX در نات پیکسل

صفحه دعوت از دوستان

با کلیک کردن بر روی آدمک بالای صفحه می‌توانید لینک دعوت خود را ببینید و یا دوستان خود را به طور مستقیم به بازی دعوت کنید. در این بازی به ازای هر دوست ۸ PX دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، ۱۶ درصد از توکن‌هایی که دوستان شما استخراج می‌کنند نیز به شما می‌رسد.

صفحه دعوت از دوستان در نات پیکسل

صفحه Squad

در نهایت با کلیک بر روی علامت جام بالای صفحه به صفحه اسکواد یا همان تیم‌ها برده می‌شوید. در این بخش می‌توانید در تیم‌های مختلف عضو شوید و درآمد خود را افزایش دهید.

آینده نات پیکسل: احتمال ایردراپ و لیست شدن

با وجود این که نات پیکسل مدت زمان کمی است که آغاز شده اما همین حالا به بیش از ۹ میلیون کاربر رسیده و به سرعت در حال رشد است. همه می‌دانند که این پروژه توسط نات کوین حمایت می‌شود و از این رو انتظارات زیادی از آن وجود دارد. بنابراین حدس و گمان‌هایی وجود دارد که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ ایردراپ این پروژه نیز رخ دهد.

برخی حدس می‌زنند که ممکن است توکن Not Pixel خاصی وجود نداشته باشد و جوایز ممکن است به شکل ارز Notcoin باشد. این ایردراپ همچنین ممکن است به بازیکنان اولیه و کاربران فعال پاداش دهد و به یکی از رویدادهای جذاب و مورد انتظار در فضای بازی‌های ارز دیجیتال تلگرام تبدیل شود.

نات پیکسل، ایردراپ سوم نات کوین

نات پیکسل ترکیبی منحصر به فرد از هنر، استراتژی و کار تیمی مبتنی بر بلاکچین است. این بازی به دلیل تیم توسعه‌دهنده قدرتمند خود یعنی نات کوین و گیم پلی خاصی که دارد پتانسیل‌های فراوانی برای افزایش محبوبیت و تبدیل شدن به یکی از پروژه‌های پر سر و صدای تلگرامی را دارد. اگر عاشق خلاقیت و بازی هستید، این پروژه می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

نات پیکسل چیست؟ آموزش بازی جدید نات کوین
پس از استقبال فراوان از ایردراپ‌های تلگرامی، نات کوین نیز انگار خیال رها کردن این بازار را ندارد. این بار پروژه نات کوین با سومین بازی خود به نام نات...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...