دانستنی های گیفت کارت

اپل موزیک چیست؟ بررسی ویژگی‌ها، بخش‌ها و قیمت Apple Music

اپل موزیک چیست؟ بررسی ویژگی‌ها، بخش‌ها و قیمت Apple Music

در دنیای پرهیاهو و پر از صداهای مختلف، موسیقی یکی از بزرگ‌ترین راه‌های فرار است. در چنین شرایطی، پلتفرم‌های مناسب زیادی برای لذت بردن از بهترین و جدیدترین موسیقی‌ها به ایجاد شده است که یکی از پر استفاده‌ترین آن‌ها، اپل موزیک است؛ این پلتفرم، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش موسیقی در جهان، با 88 میلیون کاربر است که تجربه‌ای بی‌نظیر از شنیدن موسیقی به شکل خدمات استریم را از سال 2015 باکیفیت بالا و دسترسی به 100 میلیون آهنگ آغاز کرد.

با گسترش بازار جهانی، اپل موزیک، تلاش کرده تا با ارائه امتیازات و قابلیت‌های متعدد، گزینه‌های جذابی به شما ارائه کند که با خرید گیفت کارت اپل موزیک به‌راحتی از تمام امکانات این پلتفرم استفاده کنند. از طریق این سرویس، شما می‌توانید به‌راحتی آهنگ‌های موردعلاقه خود را ذخیره کرده، لیست‌های پخش شخصی‌سازی شده شاخته و به رادیوهای اختصاصی اپل گوش دهید؛ به عبارتی دیگر، این سرویس نه‌تنها نیازهای موسیقی شما را برآورده می‌کند، بلکه شما را در یک سفر صوتی فراموش‌نشدنی غرق می‌سازد. بیایید با هم به دنیای رنگارنگ اپل موزیک سفر کرده و ویژگی‌های شگفت‌انگیز آن را کشف کنیم؛ جایی که هر آهنگ، داستانی جدید برای گفتن دارد و هر نوت، احساسی خاص را منتقل می‌کند.

اپل موزیک چیست؟

این پلتفرم یک سرویس پخش موسیقی و ویدیو آنلاین است که توسط شرکت Apple Inc در تاریخ 8 ژوئن 2015 به دنیا معرفی شده و سپس در تاریخ 30 ژوئن 2015 راه‌اندازی شد و به کاربران اجازه داد که به میلیون‌ها آهنگ دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که این سرویس نه تنها امکان دسترسی به محبوب‌ترین موسیقی‌های جهان را برای ما ایجاد می‌کند بلکه دارای سه ایستگاه رادیویی باکیفیت جهانی Apple Music 1، Apple Music Hits و Apple Music Country است که به‌صورت زنده در بیش از 200  کشور و به مدت 24 ساعته در روز پخش می‌شوند.

« این برنامه به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های اپل نصب شده و جایگزین اپلیکیشن موسیقی در نسخه‌های قدیمی‌تر iOS در آیفون‌ها و آی‌پدها شده است. همچنین برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی از طریق گوگل پلی استور دسترس است.»

آشنایی با اپل موزیک

انواع اشتراک‌های اپل موزیک و هزینه آن‌ها

اپل موزیک با ارائه چندین نوع اشتراک، تلاش کرده است تا گزینه‌های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. هر کدام از اشتراک‌های ارائه دشه، امکانات و ویژگی‌هایی دارد که مناسب با نیازهای طیف خاصی از کاربران است. در ادامه به بررسی انواع اشتراک‌های Apple Music و هزینه‌های مربوط به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • اشتراک فردی و شخصی

اشتراک فردی اپل موزیک مناسب افرادی است که به دنبال دسترسی شخصی به تمام امکانات این سرویس هستند. با این اشتراک، کاربران به بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ، پخش بدون تبلیغات، دانلود برای استفاده آفلاین و لیست‌های پخش شخصی دسترسی دارند.

«هزینه اشتراک Individual معمولاً ماهانه حدود ۱۰.۹۹ دلار است.»

  • اشتراک Family Plan

اشتراک Family Plan به شما امکان می‌دهد تا با حداکثر ۶ نفر از اعضای خانواده خود از یک حساب استفاده کنید؛ آن هم با لیست‌های پخش و تنظیمات شخصی خود! همچنین قابلیت اشتراک‌گذاری آهنگ‌ها نیز از طریق Family Sharing برای شما فعال می‌شود.

«هزینه اشتراک Family Plan ماهیانه حدودا ۱۶.۹۹ دلار است.»

  • اشتراک دانشجویی

دانشجویان با ارائه مدرک تحصیلی معتبر می‌توانند از اشتراک دانشجویی اپل موزیک با تخفیف ویژه استفاده کنند. این اشتراک همان امکانات اشتراک فردی را ارائه می‌دهد اما با هزینه‌ای کمتر؛ در نتیجه بهترین انتخاب برای دانشجویان است.

«هزینه اشتراک Student Plan ماهیانه حدودا 5.99 دلار است.»

اشتراک دانشجویی

  • اشتراک فرمان صوتی

Voice Plan یک نسخه اقتصادی از اپل موزیک است که تنها از طریق دستورات صوتی سیری قابل استفاده است. این اشتراک برای کسانی طراحی شده که بیشتر از طریق دستگاه‌های اپل با سیری در ارتباط هستند.

«هزینه اشتراک Voice Plan ماهیانه حدودا 4.99 دلار است.»

مزایای استفاده از Apple music

همان‌طور که گفتیم اپل موزیک به‌عنوان یکی از بهترین سرویس‌های پخش موسیقی، تجربه‌ای بی‌نظیر از گوش‌دادن به آهنگ‌ها با امکانات متنوع و شخصی‌سازی شده را برای کاربران فراهم می‌کند. خلاصه‌ای از بهترین مزایایی که این سرویس در اختیار شما می‌گذارند عبارتند از:

  1. پخش بدون تبلیغات: تجربه شنیدن موسیقی بدون قطعی و تبلیغات
  2. دسترسی به میلیون‌ها آهنگ: دسترسی به بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ و طیف وسیعی از ژانرها و سبک‌ها
  3. پیشنهادهای شخصی‌سازی شده: پیشنهاد لیست‌های پخش و آهنگ‌های جدید بر اساس سلیقه کاربران
  4. سازگاری با دستگاه‌های اپل: سازگاری با تمام دستگاه‌های اپل مانند آیفون، آی‌پد، اپل‌واچ، مک و حتی اپل تی‌وی
  5. رادیوهای زنده و اختصاصی: دسترسی به محتواهای انحصاری و برنامه‌های رادیویی جذاب با ارائه ایستگاه‌های رادیویی زنده
  6. پشتیبانی از سیری: امکان پخش موسیقی، پیدا کردن آهنگ موردنظر، ساخت لیست‌های پخش اختصاصی و… با استفاده از دستورات صوتی سیری
  7. استریم کردن باکیفیت بالا: استفاده از تکنولوژی‌های Dolby Atmos X، Spatial Audio و Lossless Audio Codec ALAC برای استریم کردن
  8. اشتراک‌گذاری پلی لیست: اشتراک آهنگ‌ها با خانواده و دوستان خود در پلی لیست‌های متنوع؛ همچنین قابلیت‌هایی مانند پخش Shuffle و مرتب‌سازی بر اساس ویژگی‌های مختلف ترانه‌ها نیز در این سرویس وجود دارد.

مزایای استفاده از Apple music چیست

اپل وان چیست؟ آیا می‌توان به صورت قانونی آن را در ایران خریداری کرد؟

اپل وان چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ Apple One سرویس اشتراکی ترکیبی است که چندین سرویس اپل مانند اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، اپل آرکید، آی کلود و… . این سرویس که در مارچ ۲۰۲۰ از آن رونمایی شد، نسبت به خرید جداگانه هر یک از این برنامه‌ها، هزینه کمتری دارد.

درست است که کاربران ایرانی به دلیل محدودیت‌های موجود نمی‌توانند به صورت مستقیم اپل وان را خریداری کنند اما با خرید گیفت کارت امکان فعالسازی آن وجود دارد.

بخش‌های مختلف اپل موزیک چیست؟

پیش‌تر درمورد اینکه اپل موزیک چیست و چه کاربردی دارد گفتیم اکنون وقت آن رسیده که بخش‌های مختلف این اپلیکیشن که تجربه‌ای کامل و فوق‌العاده در اختیار کاربران قرار می‌دهد را بررسی کنیم. در زیر به بررسی جزئیات و ویژگی‌های این بخش‌ها می‌پردازیم:

  • بخش Listen Now

Listen Now یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اپل موزیک است که به طور هوشمند بر اساس فعالیت‌های شنیداری کاربر شخصی‌سازی می‌شود. این بخش پیشنهادهایی شامل آلبوم‌ها، لیست‌های پخش و آهنگ‌های جدید را ارائه می‌دهد که باتوجه به تاریخچه آهنگ‌هایی که کاربر گوش داده تنظیم شده‌اند. همچنین، این بخش پیشنهادهای اپل موزیک برای کشف موسیقی‌های جدید نیز در اختیار شما می‌گذارد؛ در نتیجه هرچه بیشتر از اپل موزیک استفاده کنید، این بخش به سلیقه شما نزدیک‌تر می‌شود.

بخش Listen Now  اپل موزیک

  • بخش Browse

Browse به کاربران امکان می‌دهد تا موسیقی‌های جدید و محبوب را از سراسر دنیا کشف کنند. این قسمت به‌صورت منظم بروزرسانی می‌شود و آهنگ‌های جدید، آلبوم‌های برتر و لیست‌های پخش مختلف را نمایش می‌دهد. همچنین شامل دسته‌بندی‌های مختلف مانند ژانرهای موسیقی، آهنگ‌های برتر هر کشور و محتوای ویژه از مصاحبه با هنرمندان است. بخش Browse ابزاری قوی برای کشف موسیقی‌ها و هنرمندان تازه است که ممکن است به طور معمول در لیست پخش کاربران نباشند. 

  • بخش Radio

Radio در اپل موزیک شامل ایستگاه‌های رادیویی زنده و سفارشی شده بر اساس سلیقه کاربران است. یکی از محبوب‌ترین ایستگاه‌های رادیویی اپل موزیک Beats 1 است که به‌صورت زنده و جهانی با اجرای برنامه‌هایی از هنرمندان معروف و دی‌جی‌های حرفه‌ای پخش می‌شود. علاوه‌برآن، کاربران می‌توانند به ایستگاه‌های رادیویی متنوعی دسترسی داشته باشند که به‌صورت خودکار موسیقی‌هایی با ژانرهای خاص یا مرتبط با هنرمندان موردعلاقه آن‌ها پخش می‌کنند.

  • بخش Library

Library جایی است که تمام آهنگ‌هایی که کاربر به‌حساب اپل موزیک خود اضافه کرده است، از آهنگ‌های دانلود شده تا آلبوم‌ها، لیست‌های پخش و آهنگ‌های موردعلاقه ذخیره می‌شوند. این بخش قابلیت سازماندهی موسیقی‌ها بر اساس آلبوم، هنرمند، آهنگ یا ژانر را به کاربر می‌دهد و به آنها این امکان را می‌دهد تمام آهنگ‌هایشان را به‌صورت یکجا مدیریت کنند. هر آهنگی که کاربر از طریق اپل موزیک پیدا کرده و به Library اضافه می‌کند در اینجا قابل‌دسترسی است.

  • بخش Search

بخش Search به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت موسیقی‌های موردعلاقه‌شان را جستجو کنند. این بخش نه‌تنها به جستجوی ساده محدود نمی‌شود، بلکه پیشنهادهای هوشمندی را بر اساس محبوب‌ترین آهنگ‌ها، هنرمندان و آلبوم‌های جستجو شده توسط کاربران دیگر ارائه می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند با واردکردن نام هنرمند، آلبوم یا حتی بخشی از شعر آهنگ محتوای دلخواه خود را پیدا کنند. این بخش یک راهکار سریع و دقیق برای یافتن آهنگ‌ها و محتوای دلخواه کاربران است.

بخش Search

مراحل ساخت حساب در Apple Music

برای استفاده از تمامی امکانات Apple Music ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید؛ برای این کار مسیر زیر را پیش بگیرید:

  • دانلود و نصب اپلیکیشن Apple Music از App Store یا Google Play (برای کاربران اندروید)؛ برای استفاده از برنامه‌های این فروشگاه، می‌توانید از گیفت کارت گوگل پلی استفاده کنید.
  • پس از نصب، اپلیکیشن را بازکرده و اگر اپل آی‌دی دارید از همان اطلاعات ورود استفاده کنید؛ در غیر این صورت، باید یک اپل آی‌دی جدید از طریق وب‌سایت اصلی https://account.apple.com/ بسازید.
  • بعد از ورود، گزینه‌های اشتراک را مشاهده می‌کنید. اشتراک موردنظر خود مثل اشتراک فردی، خانوادگی یا دانشجویی را انتخاب کنید.
  • در این مرحله، اگر حساب بین‌المللی دارید از طریق آن پرداخت خود را انجام دهید و درصورتی‌که به دنبال روشی ساده هستید می‌توانید از گیفت کارت اپل استفاده کنید.
  • پس از تأیید اطلاعات و تکمیل ثبت‌نام، شما به Apple Music دسترسی خواهید داشت و می‌توانید به جستجو و گوش‌دادن به موسیقی بپردازید.

مهم‌ترین رقبای اپل موزیک

اپل موزیک در دنیای سرویس‌های پخش موسیقی با رقبای قدرتمندی مواجه است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را ارائه می‌دهند. در زیر به معرفی و بررسی کامل این رقبا می‌پردازیم:

  • اسپاتیفای

Spotify پرطرفدارترین سرویس پخش موسیقی در جهان است و با داشتن گزینه‌های رایگان و پریمیوم، میلیون‌ها کاربر فعال دارد. این پلتفرم با ارائه لیست‌های پخش شخصی‌سازی‌شده، پیشنهادهای هوشمند و پشتیبانی از پادکست‌ها، تجربه کاربری بسیار خوبی ارائه می‌دهد. نسخه رایگان آن با تبلیغات همراه است، اما با خرید گیفت کارت اسپاتیفای و دسترسی به اکانت پریمیوم آن پخش بدون تبلیغات، کیفیت بالاتر و قابلیت دانلود آفلاین را تجربه می‌کنید.

اسپاتیفای از مهم‌ترین رقبای اپل موزیک

  • یوتیوب موزیک

YouTube Music که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد به مجموعه‌ای بزرگ از موسیقی‌ها و موزیک ویدیوها دسترسی داشته باشند. این سرویس با ارائه امکان ترکیب موسیقی‌های رسمی با محتواهای آپلودشده توسط کاربران، تجربه‌ای منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند. YouTube Music قابلیت استفاده از محتواهای یوتیوب و دسترسی به موزیک ویدیوها را در کنار موسیقی فراهم کرده و از این جهت جذابیت خاصی دارد.

  • ساندکلود

SoundCloud یکی از پلتفرم‌های محبوب برای هنرمندان مستقل می‌باشد که علاوه بر موسیقی‌های معروف، بستری برای انتشار آثار هنرمندان تازه‌کار فراهم کرده است. کاربران می‌توانند محتوای مختلف را آپلود کنند و با دیگر هنرمندان و شنوندگان تعامل داشته باشند. هر دو اپلیکیشن اپل موزیک یا ساندکلود به‌خاطر ویژگی‌های اجتماعی و امکان دسترسی به موسیقی‌های منحصربه‌فرد که در دیگر پلتفرم‌ها یافت نمی‌شود، از رقبای قابل‌توجه یکدیگر به شمار می‌روند.

  • تیدال

Tidal یک سرویس پخش موسیقی است که تمرکز ویژه‌ای بر کیفیت صدا دارد و آهنگ‌ها را باکیفیت Hi-Fi و حتی Master Quality ارائه می‌دهد. علاوه بر این Tidal به‌خاطر محتوای انحصاری و پشتیبانی از هنرمندان بزرگ موسیقی شناخته شده است. این سرویس همچنین لیست‌های پخش تنظیم‌شده توسط هنرمندان و مصاحبه‌های اختصاصی را به کاربران ارائه می‌دهد که آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند؛ برای استفاده از این سرویس، می‌توانید نسبت به خرید گیفت کارت تیدال اقدام کنید.

معرفی تیدال یکی از بهترین پلتفرم‌های پخش موسیقی

سخن پایانی

در نهایت اپل موزیک یکی از جامع‌ترین سرویس‌های پخش موسیقی است که با ارائه امکانات متنوع و تجربه شنیداری بی‌نظیر، توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران پیدا کند. از ویژگی‌های شخصی‌سازی گرفته تا بخش‌های جذابی مانند Radio و Listen Now همگی باعث محبوب‌شدن این برنامه هستند. باتوجه‌به قیمت‌های متنوع اشتراک‌ها و خدمات گسترده‌ای که این پلتفرم ارائه می‌دهد، Apple Music انتخابی مناسب برای کسانی است که به دنبال دسترسی آسان و باکیفیت به موسیقی هستند.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

Apple Music TV یک سرویس ۲۴ ساعته است که موسیقی‌های مختلف را به‌صورت زنده پخش می‌کند. این سرویس شامل ویدئوهای موسیقی معروف، پیش‌نمایش‌های منحصربه‌فرد، برنامه‌های مدیریت‌شده و برنامه‌های زنده است.

بله اپل موزیک روی اپل‌واچ کار می‌کند و کاربران می‌توانند بدون نیاز به آیفون مستقیماً موسیقی‌ها را پخش و دانلود کرده و حتی به‌صورت آفلاین گوش دهند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
می‌خواهید از آمازون خرید کنید؟ دوست دارید با اسپاتیفای بدون دردسر گوش دادن به تبلیغات از موسیقی موردعلاقه خود لذت ببرید؟ می‌خواهید به جدیدترین فیلم و سریال‌ها بدون محدودیت و...