دانستنی های گیفت کارت

ایکس باکس لایو گلد چیست؟ آیا این سرویس برای بازی آنلاین ضروری است؟

ایکس باکس لایو گلد چیست؟ آیا این سرویس برای بازی آنلاین ضروری است؟

اگر شما هم از گیمرهای حرفه‌ای هستید و به دنیای بازی و سرگرمی علاقه دارید، مطمئنا نام ایکس باکس لایو گلد را شنیده‌اید؛ سرویسی کلیدی که دریچه‌ای به دنیای بازی‌های آنلاین و امکانات مختلف برای شما باز کرده و تجربه شما را به شکل اعجاب‌انگیزی رشد می‌دهد. هر آنچه که شما به عنوان یک گیمر به آن نیاز دارید، این سرویس در اختیارتان می‌گذارد؛ از بازی‌های چند نفره هیجان انگیز گرفته تا تخفیف‌های ویژه و بازی‌های رایگان یک ماهه.

 برای کسانی که به دنبال تجربه کامل از دنیای ایکس باکس هستند، خرید گیفت کارت ایکس باکس لایو گلد روشی آسان برای فعال‌سازی این سرویس و بهره‌مندی از تمامی مزایای آن است. اگر برای خرید اکانت ایکس باکس لایو گلد شک دارید در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی xbox live gold  و ویژگی‌های کلیدی آن بپردازیم.

ایکس باکس لایو گلد چیست؟

ایکس باکس لایو گلد، سرویس آنلاین مایکروسافت برای کنسول‌های ایکس باکس سری s، x، ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ است که برای تجربه  بازی‌های چندنفره و آنلاین این کنسول‌ها، عضویت در این سرویس و پرداخت حق اشتراک ضروری است. در این سرویس، کاربران باید به‌صورت ماهانه هزینه‌ای پرداخت کرده و در ازای آن امکاناتی از مایکروسافت دریافت کنند که در نتیجه آن، تجربه بازی با کنسول‌های ایکس باکس ارتقا داده می‌شود.

علاوه بر امکان بازی آنلاین، مایکروسافت ویژگی‌های اضافی برای جذاب‌تر کردن این سرویس ارائه کرده است. به عبارتی دیگر، اعضای ایکس باکس لایو گلد هر ماه چند بازی رایگان دریافت کرده و از تخفیفات اختصاصی برای بازی‌های دیجیتالی بهره‌مند می‌شوند که فقط برای مشترکان این سرویس در دسترس خواهد بود. برای استفاده کامل از قابلیت‌های این پلتفرم، آشنایی با اینکه ایکس باکس چیست و ویژگی‌های مختلف آن ضروریست؛ زیرا ایکس باکس لایو گلد یکی از خدمات کلیدی این سرویس محسوب می‌شود.

آشنایی با ایکس باکس لایو گلد

مزایای ایکس باکس لایو گلد

اکانت ایکس باکس لایو گلد در مقایسه با اکانت معمولی آن، مزایای متعددی دارد که در نهایت می‌تواند تجربه بازی شما را به شکل قابل توجهی ارتقا دهد. در ادامه برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها را لیست کرده و در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد:

  • دسترسی به بازی‌های آنلاین

با خرید اکانت ایکس باکس لایو گلد می‌توانید به بازی‌هایی که به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند دسترسی پیدا کنید. برخلاف حالت عادی که با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس فقط به بازی‌های آفلاین دسترسی دارید، این سرویس امکان بازی آنلاین در دسته‌بندی‌های متنوع را برای شما فراهم می‌کند.

  • بازی‌های چندنفره آنلاین

امکان بازی گروهی یکی از ویژگی‌های برجسته این اکانت است که با استفاده از آن می‌توانید دوستان خود را در گروه‌های چندنفره دعوت کرده و در زمان دلخواه در بازی‌های آنلاین شرکت کرده و یکدیگر را به چالش بکشید.

بازی های چند نفره آنلاین

  • چت و گفتگو در بازی

با استفاده از اکانت لایو گلد می‌توانید در حین بازی از قابلیت چت استفاده کنید. همچنین با اتصال به برنامه‌های پیام‌رسان مانند اسکایپ، امکان برقراری تماس تصویری با دوستانتان را نیز خواهید داشت.

  • دسترسی به بازی‌های آفلاین رایگان

با عضویت در ایکس باکس لایو گلد، به برخی بازی‌های آفلاین به‌صورت رایگان دسترسی خواهید داشت. این بازی‌ها هر چند ماه یک‌بار توسط مایکروسافت ارائه می‌شوند و ارزش آن‌ها ممکن است به ۴۰ تا ۶۰ دلار برسد. به‌این‌ترتیب، طی یک سال می‌توانید به بازی‌هایی به ارزش حدود ۳۰۰ دلار دسترسی پیدا کنید!

  • دسترسی به فیلم‌ها و سریال‌های HD

اکانت xbox live gold علاوه بر بازی به شما امکان دسترسی به هزاران فیلم و سریال باکیفیت HD را نیز می‌دهد؛ هرچند ممکن است این گزینه در ایران چندان کاربردی به نظر نرسد، اما با استفاده از زیرنویس می‌توانید از این سرویس جذاب نیز به بهترین شکل استفاده کنید.

دسترسی به فیلم ها و سریال های HD با ایکس باکس لایو گلد

  • اشتراک خانوادگی

یکی دیگر از مزایای اکانت ایکس باکس لایو گلد، امکان اشتراک‌گذاری آن با اعضای خانواده است. با یک اکانت می‌توانید به‌صورت چندنفره به بازی‌ها دسترسی داشته و تجربه بازی گروهی در کنار اعضای خانواده را لذت‌بخش‌تر کنید.

آشنایی با معایب Xbox Live Gold

ایکس باکس لایو گلد نیز درست مانند هر سرویس دیگری در کنار مزایای بی‌شمار خود، معایبی نیز دارد. مهم‌تر از همه اینکه شما برای دسترسی به بسیاری از امکانات آنلاین، باید اشتراک ماهیانه یا سالیانه خریداری کنید که ممکن است برای برخی کاربران هزینه‌بر باشد. از طرفی دیگر، بازی‌های رایگانی که ارائه می‌شوند محدود به چند عنوان خاص بوده و همیشه مطابق سلیقه همه کاربران نیستند. همچنین، تخفیف‌ها گاهی تنها بر روی بازی‌ها و محتوای منتخب اعمال می‌شوند و ممکن است برای بازی‌های جدید یا محبوب قابل استفاده نباشند.

برخی کاربران نیز گزارش کرده‌اند که اتصال به سرورهای آنلاین در مناطق خاصی ممکن است ناپایدار باشد. در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها مانند پلی‌استیشن، برای برخی افراد ممکن است این سرویس کمتر جذاب باشد، بنابراین با یان سوال پرتکرار مواجه می‌شوند که پلی استیشن بهتر است یا ایکس باکس؟

چگونه ایکس باکس لایو را فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی ایکس باکس لایو گلد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روشن کردن کنسول ایکس باکس و مراجعه به منوی تنظیمات
  • ورود به حساب کاربری خود و یا باز کردن یک حساب جدید در صورت نداشتن حساب مایکروسافت 
  • مراجعه به بخش Redeem Code و وارد کردن کد گیفت کارت؛ این کد معمولاً در ایمیلی که بعد از خرید دریافت کرده‌اید موجود است.
  • انتخاب گزینه تایید پس از وارد کردن کد کارت
  • فعال شدن اشتراک شما و امکان استفاده از تمامی امکانات و مزایای موجود

فعال کردن ایکس باکس لایو گلد

هزینه خرید اشتراک

یکی از مهم‌ترین عواملی که هنگام خرید اشتراک یک سرویس باید مدنظر داشته باشید، هزینه آن است. اشتراک ایکس باکس لایو گلد در دوره‌های ۱ماهه، ۳ماهه و ۱ ساله قابل تهیه است که با خرید و فعال‌سازی هر یک از آن‌ها، می‌توانید در مدت‌زمان مشخصی از امکانات و مزایای آن بهره‌مند شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای به حداقل رسیدن ارورهای ایکس باکس گیفت کارت خود را از فروشگاه‌های معتبری مانند ایرانیکارت تهیه کنید.

گیفت کارت ایکس باکس لایو گلد

به طور کلی، قیمت اشتراک‌های ایکس باکس را می‌توان در 3 دسته زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • اشتراک ماهانه: حدود ۹.۹۹ دلار
  • اشتراک سه‌ماهه: حدود ۲۴.۹۹ دلار (یعنی هر ماه تقریباً ۸.۳۳ دلار)
  • اشتراک سالانه: حدود ۵۹.۹۹ دلار (یعنی هر ماه تقریباً ۵ دلار)

دسترسی به Xbox Live Gold رایگان

یکی از جذابیت‌های Xbox Live Gold این است که مایکروسافت امکان استفاده رایگان از آن را برای مشترکان Xbox Game Pass Ultimate فراهم کرده است. در این پکیج، علاوه بر دسترسی به بیش از ۲۰۰ بازی، عضویت در Xbox Live Gold نیز بدون هزینه اضافی ارائه می‌شود.

بازی‌های گیم پس به‌صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند و هر ماه دو بار لیست بازی‌ها بروز می‌شود. همچنین با خرید گیفت کارت گیم پس ایکس باکس می‌توانید به بازی‌های این سرویس روی کامپیوتر شخصی و گوشی‌های اندرویدی از طریق کلود استریمینگ دسترسی داشته باشید. هزینه ماهانه گیم پس التیمیت ۱۴.۹۹ دلار است، اما برای کاربران جدید، سه ماه اول با ۱ دلار ارائه می‌شود.

سخن پایانی

ایکس باکس لایو گلد یک سرویس ضروری برای علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین بوده و برای افرادی که به دنبال یک تجربه گیمینگ کامل‌تر هستند، آگاهی از معرفی ایکس باکس لایو گلد و امکانات آن بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا این سرویس علاوه بر افزایش لذت بازی‌ها، به ارتباط با دیگر گیمرها و دسترسی به محتوای جدید نیز کمک می‌کند؛ تمامی کاربران ایرانی نیز با خرید گیفت کارت می‌توانند از تمامی مزایا و امکانات موجود استفاده کنند. همچنین، برای درک بهتر این سرویس و قابلیت‌های آن، دانستن اینکه ایکس باکس لایو چیست می‌تواند به تصمیم‌گیری شما کمک کند. در نهایت، اگر شما یک گیمر هستید و به دنبال اتصال به یک جامعه بزرگ از بازیکنان و استفاده از مزایای ویژه هستید، سرمایه‌گذاری در این سرویس ارزشمند خواهد بود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
می‌خواهید از آمازون خرید کنید؟ دوست دارید با اسپاتیفای بدون دردسر گوش دادن به تبلیغات از موسیقی موردعلاقه خود لذت ببرید؟ می‌خواهید به جدیدترین فیلم و سریال‌ها بدون محدودیت و...