ahrefs چیست؟
اگر شما یک سئوکار هستید، حتما لزوم استفاده از ابزاری که بتواند وبسایت شما را بهینه، سایت رقبایتان را تجزیه و تحلیل و رتبه آن را افزایش دهد، حس کردید. ahrefs یکی از محبوبترین ابزارهایی هست که برای بررسی سئوی سایتهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله به صورت کامل میآموزید که ahrefs چیست، چه مزایایی دارد و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ همچنین با نحوه خرید اکانت ahrefs آشنا میشوید.
ahrefs چیست؟
ahrefs، یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده برای سئوکاران و بازاریابان دیجیتال است که با آن میتوان به لینک دادن و تجزیه و تحلیل کردن سایتهای مختلف پرداخت. با کمک این ابزار میتوانید تمام اطلاعات لازم و ضروری مربوط به بک لینکها را دریافت کرده و در عین حال پارامترهای سایت مورد نظر و کیفیت پیوندها را بسنجدید.
“is an All-in-one SEO toolset, with free Learning materials and a passionate Community & support”
ahrefs یک ابزار همه کاره سئو با آموزش و پشتیبانی رایگان است.
استفاده از ahrefs چه مزیتهایی برای کاربر دارد؟
مزایای استفاده از ahrefs به شرح زیر میباشد:
- بهینه کردن سایت
- تجزیه و تحلیل وبسایت رقیبان
- نمایش نیازهای کاربر در مورد موضوعی خاص
- نمایش محتوای برتر رقیبان در زمینه خاص
- بررسی رتبه سایت در گوگل
- جست و جوی بک لینکها
- جست و جوی کلمات کلیدی
بیشتر بخوانید: WooRank چیست؟
6 کاری که فقط با Ahrefs میتوانید انجام دهید
بعد از این که آموختید ahrefs چیست، حتما میخواهید بدانید این ابزار چه امکاناتی دارد که میتواند با سایر ابزارهای سئو رقابت کند. همانطور که پیش از این گفته شد، Ahrefs یک ابزار همه کاره سئو میباشد که کارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل سایتهای مختلف در جهت افزایش رنک آنها انجام میدهد. از جمله مواردی که توسط Ahrefs انجام میشود به شرح زیر میباشد:
به دست آوردن کلمات کلیدی از 10 موتور جست و جوگر
اکثر ابزارهایی که برای جست و جوی کلمات کلیدی استفاده میشوند، فقط کلمات و عبارات پرسرچ گوگل را در اختیار شما میگذارند. در حالی که Ahrefs به بررسی کلمات کلیدی از سایر موتورهای جست و جو مثل یوتیوب، الکسا، آمازون، بینگ، یاندکس، بایدو و … میپردازد و این باعث افزایش ترافیک سایت شما میشود.
سرچ کلمات کلیدی
کلمات کلیدی یا کیووردها،مهمترین بخش سئو هستند و Keyword Explore داخل ابزار Ahrefs به شما این امکان را میدهد که کلمات کلیدی مربوط و مناسب خود را پیدا کنید. از آنجایی که Ahrefs بیش از 3 میلیارد کلمه کلیدی، در پایگاه دادههای خود دارد پس بهترین کیوردهای مرتبط با کار شما را در اختیارتان میگذارد.
زمانی که کلمه کلیدی خاصی را جست و جو کنید، Ahrefs به شما نشان میدهد که کدام یک از کیوردها بیشترین سرچ را دارد. این مورد به خصوص در صورتی که کار شما در سطح بین المللی باشد کمک زیادی به بهبود کسب و کارتان میکند. Ahrefs میتواند به 100 زبان مختلف دنیا، کلمات را سرچ کرده و کیوردهای اصلی را در اختیار شما بگذارد. یکی دیگر از قابلیتهای Keyword Explore ابزار Ahrefs رتبه بندی یک کلمه میباشد. در واقع برای هر موضوع یک نمره اختصاص داده شده است.
به دست آوردن حجم سرچ، در 10 صفحه اول گوگل
اکثر متخصصان سئو، از حجم سرچ کلمات کلیدی، برای به دست آوردن ترافیک یک صفحه استفاده میکنند. در صورتی که این روش دقیقی نیست، چون صفحات فقط بر اساس یک کلمه رتبه بندی نمیشوند بلکه بیشتر بر اساس کلمات کلیدی طولانی یا به اصطلاح دم دراز، رتبه میگیرند.
کلمه کلیدی دم دراز یا Long Tail Keywords، معمولاً دارای بیشتر از 4 کلمه است و به وضوح مشخص میکند کاربر به دنبال چه چیزی است. این کلمات کلیدی، باعث افزایش بازدید از سایت شما میشوند.
در پایین بخش Keywords Explore قسمتی به اسم SERP overview وجود دارد، که ترافیک ماهانه بهترین صفحات گوگل را نشان میدهد. توجه کنید که این قسمت، حجم سرچ و ترافیک سایت را بر اساس کشوری که انتخاب کردید، نمایش میدهد.
مشاهده بک لینکها
مشاهده بک لینکها، اطلاعاتی در مورد لینک کردن سایر سایتها به وبسایت رقبایتان در اختیار شما میگذارد و با استفاده از این قابلیت Ahrefs متوجه میشوید که آیا شما هم در آن سایتها، بک لینک دارید یا خیر. در واقع با این ابزار میتوانید با بک لینک گرفتن از سایتهای معتبر، از رقبای خود پیشی بگیرید.
بررسی ساب فولدرهای سایت رقیبان
در قسمت Top Subfolder، میتوانید ساختار وبسایت رقبای خود را بررسی کنید و قسمتهایی از سایت رقیبان که بیشترین ترافیک را به خود جذب میکند، بشناسید. در این قسمت ساب فولدرهایی که در سایت Ahrefs و در کشور امریکا توانستند بیشترین ترافیک را به خود جذب کنند، مشاهده میکنید. 3 نکته مهم از این صفحه به دست میآورید:
- صفحه مربوط به بلاگهای Ahrefs، حدود 63 درصد از ترافیک سرچ امریکا را به خودش اختصاص داده است.
- 24 درصد ترافیک Ahrefs مربوط به 4 بلاگ این سایت میباشد.
- صفحه free backlink checker، بعد از بلاگها محبوبترین صفحه Ahrefs میباشد.
مشاهده تعداد کلیک مربوط به هر کلمه کلیدی
از آنجایی که وبسایتهای محبوب و معتبر، کلیکهای زیادی را به خودشان اختصاص میدهند، بنابراین میتوانید تعداد کلیک مربوط به هر کلمه کلیدی را برشمرده و از آن نتایج مثبتی به دست آورید. برای این کار کلمه کلیدی را در Keywords Explorer وارد کرده و سپس وارد قسمت Traffic share by pages شوید. به عنوان مثال، برای عبارت Google Analytics، همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید 99 درصد کلیکها مربوط به اولین صفحه است.
نحوه خرید اکانت ahrefs
در قسمت قبل آموختید ahrefs چیست و چه امکاناتی باعث برتری آن شده است. در این قسمت به نحوه خرید اکانت آن پرداخته میشود. برای خرید اکانت ahrefs میتوانید مراحل زیر را انجام دهید.
وارد سایت رسمی ahrefs شوید و روی Start trial (در گوشه بالا سمت راست) کلیک نمایید.
با آمدن به این صفحه، دو اشتراک یک ماهه به قیمت 99 و 179 دلار دارید که هر کدام امکانات خاص خود را دارند. قبل از خرید اشتراک ماهانه شما باید از اکانت آزمایشی استفاده نمایید که مدت آن 7 روز و به مبلغ 7 دلار میباشد. یکی از دو گزینه را انتخاب کرده و روی I accept the therms and … کلیک کرده و دکمه Continue را بزنید.
در این قسمت با یکی از روشهای پی پال و کردیت کارت میتوانید نسبت به پرداخت هزینه اشتراک ahrefs اقدام نمایید.
برای خرید اکانت ahrefs، میتوانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.
سخن نهایی
با خواندن این مقاله آموختید ahrefs چیست و چه امکاناتی دارد؟ همچنین با نحوه خرید اکانت ahrefs آشنا شدید. آیا شما تا به حال از این ابزار کاربردی استفاده کردهاید؟ اگر هنوز از ahrefs برای بررسی سایت خود و رقیبانتان استفاده نکردهاید، پیشنهاد میکنیم هر چه زودتر نسبت به استفاده از آن اقدام کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.