امنیت ارز دیجیتال

آموزش راه اندازی کیف پول سایفر راک Cypherock X1

آموزش راه اندازی کیف پول سایفر راک Cypherock X1

امروزه در سراسر دنیا ارزهای دیجیتال زیادی توسط سرمایه‌گذاران خریداری و نگهداری می‌شود. وظیفه اصلی نگهداری از این ارزها را ولت‌ها انجام می‌دهند و هر دوره توانایی‌های بیشتری برای نگهداری امن ارزها به ولت‌ها اضافه می‌شود. یکی از جدیدترین و امن‌ترین ولت‌های سخت افزاری، کیف پول سایفرراک X1 است که با  قابلیت‌های خود در پشتیبانی کلمه عبور، ارزهای متنوع و NFT ها لقب امن‌ترین ولت دنیا را کسب کند. ما در این مطلب قصد داریم مروری بر ویژگی‌های این ولت داشته باشیم و ببینیم چرا به عنوان یکی از بهترین ولت‌های دنیا از آن نام برده می‌شود.

ویژگی‌های کیف پول سایفرراک

سایفر راک ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که برخی از این ویژگی‌ها حاصل نوآوری‌ در نحوه ذخیره سازی کلید خصوصی و برخی دیگر ویژگی‌های کاربردی مانند پشتیبانی از ارزهای مختلف است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این کیف پول سخت افزاری می‌پردازیم.

سال ساخت   2 ورژن 2022 و 2024
پشتیبانی رمزارزها بیش از 3000 ارز دیجیتال
صفحه نمایش  دارد
اتصال  NFC, USB
باتری  ندارد
زبان دستگاه  انگلیسی

 

بدون عبارت اولیه

Cypherock فرآیندی برای محافظت از عبارات بازیابی یا Seed phrase دارد و این باعث شده که نیاز به ذخیره سازی نداشته باشد. غیرمتمرکز کردن ذخیره سازی کلیدهای خصوصی به طور قابل توجهی خطر مرتبط با راه حل‌های سنتی را کاهش می‌دهد. این استراتژی باعث می‌شود که دسترسی فیزیکی به کیف پول نتواند امکان سرقت را فراهم کند.

عدم نیاز به پشتیبان گیری کاغذی

Cypherock X1 نیاز به تهیه نسخه پشتیبان روی کاغذ را از بین می‌برد و باعث افزایش امنیت دیجیتال در دنیای امروز می‌شود. این راه حل نوین نه تنها از دارایی‌های دیجیتالی شما در برابر آسیب فیزیکی (مثل پاشیدن آب روی کاغذ) یا از بین رفتن کاغذ محافظت می‌کند، بلکه باعث می‌شود محافظت از عبارات Seed شما نیز آسان‌تر شود.

ارزهای پشتیبانی شده

امروزه نزدیک به چند میلیون ارز دیجیتال وجود دارند که روی بلاکچین‌های مختلف در حال کار کردن هستند. کیف پول Cypherock بیشتر از 3 هزار ارز دیجیتال اصلی را پشتیبانی می‌کند که با احتساب توکن‌های با استانداردهای مشابه این رقم بیشتر از این هم خواهد رفت. از جمله مهم‌ترین ارزهای دیجیتالی که این کیف پول پشتیبانی می‌کند می‌توان به بیت کوین، اتریوم، سولانا، کاردانو، آواکس، بی ان بی، تتر، پولکادات، نیر پروتکل و … اشاره کرد.

پشتیبانی از Defi و NFT

کیف پول‌های سخت افزاری بسیار کمی وجود دارند که بتوانند از NFT یا قابلیت‌های دیفای استفاده کنند. کاربران Cypherock از طریق Wallet Connect، می‌توانند در دنیای مالی غیرمتمرکز شرکت کنند. فقط کافی است که سایفرراک ایکس وان خود را از طریق WalletConnect وصل کنید و با dApp‌ های مورد علاقه خود با حوزه DeFi و NFT تراکنش و تعامل داشته باشید.

EAL 6+

+6EAL یک استاندارد است که میزان امنیت چیپست کیف پول را می‌سنجد. این استاندارد از EAL1 آغاز می‌شود (که پایین‌ترین سطح امنیت است) و تا EAL7 ادامه دارد. کیف پول Cypherock یکی از امن ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که توانسته گواهی استاندارد امنیتی بالاتر از 6 را کسب کند و در سطح سخت افزار هم امنیت داشته باشد. 

نحوه راه اندازی کیف پول سخت افزاری سایفرراک           

راه‌اندازی کیف پول سخت‌افزاری سایفرراک، تا حد زیادی مشابه سایر ولت‌های ارز دیجیتال است. در ادامه آموزش کیف پول سایفرراک را با هم بررسی می‌کنیم.

نصب نرم افزار cySync

1- نصب نرم افزار cySync

برای شروع فرآیند نصب، کاربران باید برنامه همراه cySync را روی رایانه شخصی خود نصب کنند و به ولت X1 متصل شوند. cySync برای سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس در دسترس است و پیشنهاد می‌کنیم که تنها از سایت رسمی این ولت برنامه آن را دانلود کنید. برنامه cySync کاربران را از طریق فرآیند نصب راهنمایی می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا برای برنامه رمز عبور ایجاد کنند. فراموش کردن این رمز عبور نیاز به راه اندازی مجدد برنامه دارد، اما دارایی‌های ارز دیجیتال کاربران را به خطر نمی‌اندازد.

راه اندازی ولت

2- راه اندازی ولت

پس از نصب نرم‌افزار، با کابل مربوطه ولت را به کامپیوتر خود متصل کنید. پس از این که برای اولین بار به این ولت متصل می‌شوید، از شما پرسیده می‌شود که آیا برای اولین بار از Cyphrock استفاده می کنید یا پیش از این نیز یکی از آن را داشته اید و به دنبال انتقال دارایی به دستگاه جدید Cyphrock هستید.

گزینه “I am using cypheroch for the first time” را انتخاب کنید. سپس شرایط خدمات و خط مشی حفظ حریم خصوصی را بخوانید، سپس از شما خواسته می شود که یک رمز عبور cySync تنظیم کنید تا بتوانید به برنامه cySync دسترسی پیدا کنید.

راه اندازی Pin و رمز عبور

3- راه اندازی Pin و رمز عبور

اطمینان حاصل کنید که برای ولت خود یک رمزعبور مطمئن انتخاب می‌کنید و آن را در جایی یادداشت کنید. البته اگر رمز عبور  ولت خود را فراموش کردید، نگران نباشید، می‌توانید Cypherock را بازنشانی و وجوه خود را بازیابی کنید.

کاربران همچنین می‌توانند به صورت اختیاری یک پین برای محافظت از این کیف پول تنظیم کنند و اطمینان حاصل کنند که در صورت رخ دادن یک مشکل امنیتی یا از دست دادن دو قسمت از پنج قسمت کلید خصوصی خود، ارزهای شما همچنان محافظت می‌شود. این پین بخشی از کلید خصوصی شما را که در هر یک از بخش‌ها قرار دارد رمزگذاری می‌کند. پین را پس از ایجاد، نمی‌توان تغییر داد. برای تغییر پین باید کیف پول را دوباره بسازید.

4- احراز هویت

برای بهبود امنیت، کاربران می‌توانند یک شناسه ایمیل برای فعال کردن احراز هویت ۲ مرحله‌ای مبتنی بر ایمیل ارائه کنند. پس از تکمیل نصب، مشتریان ایمیلی حاوی اطلاعات ثبت شده Cypherock X1 خود را مستقیماً از سرور Cypherock دریافت می‌کنند که باعث کمتر شدن نیاز به برنامه cySync به تنهایی می‌شود. احراز هویت و جفت کردن کارت‌های X1 با Vault در حال حاضر آسان است. یک ضربه ساده روی هر کارت راه‌اندازی را کامل می‌کند.

5- بازی با جوی استیک‌ها

پس از این که مراحل احراز هویت را با موفقیت انجام دادید، یک علامت سبز بزرگ دریافت می‌کنید. حال به قسمت سرگرم کننده آموزش کیف پول سایفرراک، یعنی بازی با جوی استیک و ضربه زدن روی کارت‌ها می‌رسیم. در این بخش از شما خواسته می‌شود که جوی استیک را به بالا، راست، پایین، چپ و ببرید تا مطمئن شوید که با ناوبری جوی استیک آشنا هستید.

پس از گذراندن آزمون مهارت جوی استیک، زمان ضربه زدن روی کارت است. روی هر قسمتی از کارت ضربه بزنید تا صدای بوق را بشنوید و به صفحه نمایشی برده شوید که می‌گوید روی هر قسمت از کارت‌ها ضربه طولانی بزنید. این کار را تا زمانی که صدای ۳ بوق را بشنوید ادامه دهید.

ساخت ولت سایفر راک

6- ساخت ولت

حال باید یک ولت بسازید. با اتصال ولت سخت‌افزاری به نرم‌افزار برای اولین بار می‌توانید گزینه “Create wallet” را مشاهده کنید. آن را انتخاب و برای ولت خود یک نام بگذارید. در Cypherock شما می‌توانید  ۴ ولت متفاوت داشته باشید.

هنگامی که کیف پول را نامگذاری کردید، از شما خواسته می‌شود که یک پین تنظیم کنید. مهم است که توجه داشته باشید که این پینی است که باید آن را به خاطر بسپارید، زیرا اگر آن را فراموش کرده باشید، نمی توانید آن را بازیابی کنید.

تایید ولت در راه اندازی سایفر راک

7- تایید ولت

هنگامی که پین ​​خود را تنظیم کردید، اکنون باید کارت های خود را به ترتیب از ۱ تا ۴ به این دستگاه ضربه بزنید. اکنون باید نماد ولت را در اپلیکشن مشاهده کنید. حال می‌توانید به انتقال و معامله ارزهای دیجیتال در سایفرراک بپردازید.

افزودن ارز در سایفر راک

کیف پول سرد سایفرراک Cypherock چگونه کار می‌کند؟

اکثر کیف پول‌های تک امضایی، عبارت Seed شما را روی خود دستگاه ذخیره می‌کنند. اما کیف پول Cypherock کاملا از این نظر متفاوت است. این کیف پول از تکنیکی به نام اشتراک مخفی شمیر (SSS) استفاده می‌کند تا این عبارت  Seed را به پنج قسمت یا قسمت جداگانه تقسیم کند. در مرحله بعد هر یک از این پنج قسمت را روی کارت‌های مختلف و کیف پول ذخیره می‌کند. برای بازسازی کل عبارت Seed، به دو قسمت از پنج قسمت نیاز دارید. این بدان معنی است که یک کاربر می‌تواند تا سه قسمت از پنج قسمت را از دست بدهد و هنوز هم قادر به بازیابی Seed خود باشد.

به همین دلیل است که این کیف پول به اصطلاح نیاز به ذخیره‌سازی Seed ندارد زیرا کارت‌ها محل ذخیره‌سازی عبارت کیف پول شما هستند. علاوه بر این، شما می‌توانید یک پین را در بالای این تنظیمات SSS قرار دهید تا اگر یک فرد دو بخش از پنج بخش شما را به خطر بیندازد، ارزهای شما همچنان ایمن باقی بماند (مگر اینکه آن‌ها این پین را قطع کنند). اجرای SSS به این معنی است که شما مجبور نیستید یک نسخه پشتیبان از عبارت  Seed را روی کاغذ نگهداری کنید اما هنوز هم ضعف‌هایی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید.

اگر تصمیم گرفتید پین را روی کیف پول خود قرار دهید، یک نقطه شکست ایجاد کرده‌اید. روش SSS به تقسیم یک کلید خصوصی به چندین قسمت متکی است. پس آن کلید باید در زمان تقسیم در یک دستگاه واحد وجود داشته باشد و سپس هر زمان که نیاز به ثبت تراکنش یا حتی ایجاد آدرس جدید دریافتی داشته باشید این کد در Cypherock X۱ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر دستگاه در هر یک از این نقاط در زمان (یا در بین) انجام این فرآِیند به خطر بیفتد، می‌توان ارزهای شما را به سرقت برد.

سایفرراک چه مزایا و معایبی دارد؟

سایفرراک چه مزایا و معایبی دارد؟

هر کیف پولی مزایا و معایب خاص خودش را دارد و کیف پول سایفر راک هم از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، مزایای این کیف پول بسیار بیشتر از معایب آن است. از جمله مزایای این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم عامل کیف پول FOSS است.
  • ویژگی‌ Multisig را ارئه می‌دهد.
  • با بیت کوین قابل خرید است.
  • رابط کاربری آسان و دارای راهنمای کاربر دقیق است.
  • بیش از ۳۰۰۰ آلتکوین را پشتیبانی می‌کند.
  • توسط شرکت‌های امنیتی پیشرو حسابرسی و بررسی شده است.
  • کاملا متن باز است.
  • عبارات اولیه و کلیدهای خصوصی غیرمتمرکز هستند.
  • هیچ نسخه پشتیبان از عبارت seed مورد نیاز نیست.
  • از کیف پول‌های متعدد پشتیبانی می‌کند.
  • گواهی EAL ۶+ دارد.
  • اتصال Dapp از طریق WalletConnect پشتیبانی می‌شود.

معایب این کیف پول هم به شرح زیر هستند:

  • با کیف پول‌های دیگر سازگار نیست.
  • صفحه نمایش بزرگ نیست.
  • بدون امکان پشتیبان microSD است.
  • قیمت آن نسبت به بقیه ولت‌های سخت افزاری گران‌تر است.

اصلی ترین رقبای کیف پول سخت افزاری سایفر راک چه کیف پول هایی هستند؟

کیف پول‌های زیادی هستند که امروزه در بازار وجود دارد که امنیت و کارایی بالایی را ارائه می‌دهند. با این حال، سایفر راک تنها ولت سخت‌افزاری است که نیاز به کلمات Seed ندارد. دو ولت سخت افزاری بسیار معروف به نام لجر و ترزور در بازار وجود دارند که به عنوان جدی‌ترین رقیب ولت سخت افزاری سایفر راک شناخته می‌شوند اما این دو ارز دیجیتال علی رغم این که کاربرهای بیشتری جذب کرده‌اند این ویژگی را ندارند.

ولت‌های نرم افزاری نیز وجود دارند که این ویژگی را دارند اما به اندازه سایفر راک امن نیستند. از جمله این ولت‌ها می‌توان به Zengo Wallet اشاره کرد. رقبای دیگری نیز مانند Coinbase Wallet وجود دارند که استفاده از محصولات نرم افزاری آن برای ایرانیان ممکن نیست. بدین ترتیب، سایفر راک یک ولت امن و آسان برای ایرانیان است که می‌توانند بدون محدودیت از آن استفاده کنند.

سایفرراک، سخت افزاری با ویژگی جدید

در این مطلب آموزش کیف پول سایفرپانک، دیدیم که چگونه می‌توان این کیف پول را راه اندازی کرد و چه مزایا و معایبی دارد. نداشتن عبارت seed بزرگترین عیب کیف پول‌های سخت افزاری است و حالا کیف پول Cypherock X1 به این ضعف پاسخ داده است. از آن جایی که کیف پول‌های سخت افزاری امن‌ترین نوع کیف پول هستند، کیف پولی که می‌تواند عبارات بازیابی را پشتیبانی کند سطح بالاتری از امنیت را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر قصد دارید که پول خود را در جای امن به صورت بلندمدت نگهداری کنید Cypherock X1 بهترین گزینه برای شما است.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

در حال حاضر، فاقد اپلیکیشن موبایل برای iOS یا اندروید است. به زودی یک اپلیکیشن موبایل برای مدیریت بهتر این کیف پول راه اندازی خواهد شد.

بله. این کیف پول جزو معدود کیف پول‌های سخت افزاری است که امکان پشتیبانی از NFT را دارد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
لینک تراکنش (TXiD) چیست؟ آموزش نحوه پیگیری تراکنش در بلاکچین
آموزش ارز دیجیتال
لینک تراکنش (TXiD) چیست؟ آموزش نحوه پیگیری تراکنش در بلاکچین
لینک یا شناسه تراکنش در دنیای ارزهای دیجیتال، درست نقش همان کد رهگیری را ایفا می‌کند که در زمان انجام یک تراکنش بانکی، حساب مبدأ به شما ارائه می‌دهد؛ فرض...
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...