اخبار ارز دیجیتال

فوری: سه شرکت‌ کریپتویی به دنبال ادغام توکن‌های خود هستند

فوری: سه شرکت‌ کریپتویی به دنبال ادغام توکن‌های خود هستند

‌بر اساس گزارشات به دست آمده، سینگولاریتی نت (SingularityNET)‌،‌ فچ ای‌آی (Fetch.ai) و اوشن پروتکل (Ocean Protocol) در مورد ادغام بالقوه توکن‌های رمزارزی خود برای ایجاد یک پلتفرم غیرمتمرکز هوش مصنوعی و تقویت همکاری بین این سه شرکت مشغول بحث و گفتگو هستند.

بلومبرگ به نقل از افراد آشنا با این موضوع گزارش داد که این شرکت‌ها در حال بررسی ایجاد توکنی به نام Artificial Superintelligence Alliance با نماد ASI هستند که ‏حجم بازار کاملا رقیق شده (FDV) آن تقریباً ۷/۵ میلیارد دلار است. FDV به معنای ارزش کل بازار یک رمزارز است، به شرطی که کل توکن‌های عرضه شده در گردش باشند.

در حالی که برنامه‌های مطرح شده برای ادغام توکن‌ها منوط به تایید جوامع مربوطه است، اما انتظار می‌رود تا چهارشنبه هفته آینده خبر رسمی آن منتشر شود.

ادغام سه شرکت با حفظ عملیات جداگانه

بر اساس قراردادهای پیشنهادی، SingularityNET ،‌Fetch.ai و Ocean Protocol با یکدیگر تحت هدایت یک نهاد تازه تشکیل شده به نام Superintelligence Collective کار می‌کنند، اما عملیات جداگانه خود را حفظ خواهند کرد.

این مجموعه توسط بن گورتزل (Ben Goertzel)، بنیانگذار و مدیر‌عامل SingularityNET رهبری می‌شود و همایون شیخ (Humayun Sheikh)، مدیرعامل Fetch.ai و یکی از سرمایه‌گذاران اولیه DeepMind به عنوان رئیس هیئت مدیره فعالیت خواهد داشت.

دکتر بن گورتزل با بیان دیدگاه خود در مورد ادغام این توکن‌ها گفت:

با انقلاب هوش مصنوعی، ضروری است که AGI و ASI تحت مالکیت و کنترل هیچ حزب خاصی با منافع مغرضانه خود نباشند. آنها باید به شیوه‌ای باز، دموکراتیک و غیرمتمرکز گسترش یابند. این چشم‌انداز مشترک SNET ،‌Fetch.ai و Ocean Protocol از بدو پیدایش آنها بوده و به همین دلیل، کاملاً منطقی است که سه پروژه ما با هم گرد هم آیند تا یک شبکه توکنومیک را تشکیل دهند که قدرت بیشتری برای مقابله با Big Tech و فناوری بزرگ دارد و مرکز ثقل دنیای هوش مصنوعی را به یک اکوسیستم غیرمتمرکز منتقل می‌کند.

گورتزل افزود:

تأثیر سیستم [پیشنهادی ما] ممکن است بسیار فراتر از آنچه که از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM‌) مهم دیده‌ایم باشد و اقتصاد جهانی را به عصر جدیدی از AGI و ASI غیرمتمرکز و سودمند هدایت کند.

شیخ، بنیانگذار و مدیر‌عامل Fetch.AI گفت:

در دنیای رشد شدید نوآوری هوش مصنوعی، غول‌های فناوری بزرگ بر سرفصل‌ها و گفتگوهای این حوزه تسلط دارند. ما مسیر متفاوتی را ایجاد می‌کنیم. ماموریت ما ترکیب پلتفرم‌هایمان برای اطمینان از اخلاقی و شفاف بودن هوش مصنوعی برای تمرکززدایی آن است. AI غیرمتمرکز تعاملات مستقیم بین توسعه‌دهندگان و کاربران را تسهیل می‌کند و ناظران سنتی و مقامات متمرکز را دور می‌زند.

بروس پون (Bruce Pon)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران اوشن پروتکل، معتقد است که این ادغام می‌تواند به وعده‌های یک مجموعه ‌یکپارچه از فناوری‌های غیرمتمرکز با مقیاسی بزرگ برای رقابت در سطح جهانی عمل کند.

پون خاطرنشان می‌کند:

با ترکیب فناوری‌های ما، یک رهبر در حوزه تحقیق و توسعه، برنامه‌های کاربردی و تجاری‌سازی AGI ایجاد می‌شود. توکن یکپارچه ASI ابزاری برای هماهنگ‌سازی همه بازیگران با انگیزه‌های مشترک است. توکن‌های ASI برای ایمن کردن شبکه عمومی، به‌عنوان توکن‌های دسترسی به داده و برای انجام محاسبات بدون نیاز به بانک‌های سنتی و شاهراه‌های پرداخت استفاده می‌شوند. ASI ارز بومی اقتصاد ماشینی است.

این بحث‌ و گفتگوها در زمانی مطرح شده که غول‌های بزرگ حوزه فناوری مانند آلفابت و مایکروسافت سرمایه‌گذاری‌ قابل‌توجهی را بر روی هوش مصنوعی انجام می‌دهند و پتانسیل این حوزه را برای ایجاد انقلابی در تعامل انسان با فناوری تشخیص داده‌اند.

پلتفرم‌های نوظهور مبتنی بر هوش مصنوعی مانند SingularityNET ،‌Fetch.ai و Ocean Protocol نیز در پاسخ به این بزرگان در حال رقابت برای توسعه فناوری هوش مصنوعی غیرمتمرکز در بلاک چین هستند. هدف آن‌ها ایجاد اکوسیستمی است که توسط شرکت‌های بزرگ کنترل نمی‌شود و تنها به سهامداران پاسخگو نیست.

ادغام پیشنهادی این توکن‌ها می‌تواند به ترکیب نقاط قوت و تخصص سه شرکت کمک کند و به آن‌ها فرصت بیشتری برای رقابت با غول‌های فناوری بدهد. 

هنگامی که این پروپوزال اکثریت آرا را از جوامع مربوطه خود دریافت کند، موارد زیر رخ می‌دهند:

  • توکن FET با عرضه کل ۲/۶۳۰۵۵ میلیارد توکن و قیمت اولیه ۲/۸۲ دلار به ASI تبدیل می‌شود.
  • توکن‌های ‌AGIX با نرخ تبدیل ۰/۴۳۳۳۵۰:۱ به ASI مهاجرت می‌کنند.
  • توکن‌های OCEAN نیز با نرخ تبدیل ۰/۴۳۳۲۲۶:۱ به ASI مهاجرت خواهند کرد.

برای مثال، اگر ۱۰۰ دلار FET داشته باشید، می‌توانید آن را با ۱۰۰ دلار ASI مبادله کنید. FET ذخیره ارزش ASI خواهد بود و کاربران می‌توانند OCEAN و AGIX را با نرخ ثابت جدید به ASI تبدیل کنند.

۱/۴۸ میلیارد توکن ASI ضرب خواهد شد که ۸۶۷ میلیون ASI به هولدرهای AGIX و ۶۱۱ میلیون ASI به هولدرهای توکن OCEAN اختصاص داده می‌شود. Fetch.ai می‌گوید:

اگر توکن‌های OCEAN و AGIX در صرافی دارید، لازم نیست هیچ اقدامی انجام دهید. ما با تمامی صرافی‌های تعامل خواهیم داشت تا از تبدیل بی‌دردسر توکن‌ها مطمئن شویم و دارایی‌های شما به طور خودکار مستقیماً توسط صرافی به توکن‌های ‌ASI تبدیل می‌شوند. شما OCEAN یا ‌AGIX را در صرافی نمی‌بینید، اما نترسید! توکن‌های شما همچنان در صرافی هستند فقط باید نماد ASI را جستجو کنید.

رشد توکن‌های SingularityNET ،‌Fetch.ai و Ocean Protocol

توکن‌های بومی SingularityNET ،‌Fetch.ai و Ocean Protocol نیز در پی انتشار خبر این ادغام رشد داشته‌اند.

طبق داده‌های CoinMarketCap، قیمت SingularityNET در طی یک روز گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته، در حالی که قیمت فچ ای‌آی با نماد FET تقریباً ۱۶ درصد رشد را تجربه کرده است.

قیمت اوشن پروتکل با نماد OCEAN بیشترین سود را کسب کرده و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است.

سایر توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی در روز گذشته تا حد زیادی ثابت بودند و تغییرات چندانی نداشتند.

در همین حین، بر اساس یک گزارش تحقیقاتی از صرافی پیشرو کوین‌بیس (Coinbase)، رشد بازار توکن‌های هوش مصنوعی ممکن است بیشتر ناشی از تبلیغات شرکت‌ها باشد تا کاربرد واقعی پروژه‌ها.

در این گزارش گفته شده که پتانسیل ارزش بسیاری از توکن‌های هوش مصنوعی ممکن است به دلیل توجه غالب افراد به صنعت هوش مصنوعی اغراق‌آمیز شده باشد و این توکن‌ها احتمالاً در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت به محرک‌های تقاضای پایداری دست پیدا نمی‌کنند.

کوین‌بیس در گزارش خود ادعاهای جسورانه پلتفرم‌های مبتنی بر کریپتو در مورد اینکه چگونه می‌توانند صنعت هوش مصنوعی را متحول کنند، زیر سوال برد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...