همستر کامبت، بدترین ایردراپ تاریخ! سهم شما چقدر بود؟
۳۰۰ میلیون بازیکن، ۶۰ میلیارد توکن، ۱۳۱ میلیون واجد شرایط و ۲.۳ میلیون حساب مسدود شده! در پس این اعداد همستر کامبت، داستانی از هیجان، امید، خشم و رویاهای شکسته نهفته است.
بازی همستر کامبت، که به عنوان پرهیاهوترین بازی ارز دیجیتال با مدل “بازی و کسب درآمد” در تلگرام شناخته میشود، اخیرا به دلیل توزیع ناعادلانه ایردراپ، در کانون خشم جامعه قرار گرفته است. قبل از ایردراپ برنامهریزی شدهاش در ۵ مهر ۱۴۰۳، حس ناامیدی کلی کاربران را فرا گرفته است، زیرا کاربران میلیونها و میلیاردها امتیازی که به دست آوردهاند، به نظر نمیرسد که ارزش چندانی داشته باشد.
از زمان راهاندازی این بازی ۳۰۰ میلیون بازیکن از روسیه و ایران تا کشورهای آفریقایی و جنوب آسیا به آن پیوستهاند. با این حال، انتظار اینکه ورود به یک بازی ویدیویی کریپتو همه را میلیونر کند، به یک توهم کامل تبدیل شده است. بنابراین، رسانههای اجتماعی مانند X به میدان نبردی تبدیل شدهاند که در آن بازیکنان ناامید به انتقاد از تیم Hamster پرداختهاند. هشتگهایی مانند #justiceforHamsterKombatplayers و #HamsterKombatScam شروع به ترند شدن کردهاند، زیرا بسیاری از کاربران مدیریت بازی را به هدر دادن وقتشان متهم میکنند که از نظر واقعیت، این موضوع خندهدار است. همستر کاملت که زمانی بسیار مشهور بود، اکنون به یک داستان عبرت انگیز در فضای کریپتو تبدیل میشود.
چرا کاربران همستر کامبت عصبانی هستند؟
Hamster Kombat با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر توجه عمومی را جلب کرده است و برای بیش از پنج ماه، کاربران در تلاش بودند تا “امتیاز در ساعت” (PPH) خود را افزایش دهند – معیاری که به آن ها گفته شده بود که از سوی توسعهدهندگان بازی حیاتی است، اما بعداً مجموعههای کلیدی در تخصیص توکنها اولویت داده شد.
به دلیل این ساختار قوانین درونی، چندین بازیکن از ایردراپ فصل ۱ حذف شدند. این اقدام باعث شد بسیاری از بازیکنان احساس خیانت کنند و تلاشهایشان هدر برود.
علاوه بر این، مدیریت بازی همچنین ۲.۳ میلیون بازیکن را به دلیل استفاده از تکنیکهای غیراخلاقی برای جمعآوری کلیدهای همستر مسدود کرد. علاوه بر این، به کاربرانی که ایردراپ تخصیص یافته بود نیز به دلیل جوایز بسیار کم بعد از تمام این تلاشها ناراضی بودند.
کاربران به رسانههای اجتماعی شکایت کردند که ساعتها، حتی روزها، را برای جمعآوری امتیازهای HMSTR هدر دادهاند که در نهایت به اندازهای که پیشبینی شده بود، ارزشمند نبودند. کاربران همچنین به این موضوع اشاره کردند که برخی از اینفلوئنسرها که هیچ کاری در بازی انجام ندادهاند، از طریق ریفرال کد، توکنهای $HMSTR زیادی به دست آوردهاند.
یکی دیگر از دلایل بزرگ ناامیدی جامعه این است که تیم بدون اطلاعرسانی به جامعه، برنامه واگذاری را پیادهسازی کرده است. به این معنی که در روز لیست شدن، ۸۸.۷۵٪ از توکنهای HMSR قابل برداشت هستند و ۱۱.۲۵٪ باقیمانده پس از ۱۰ ماه قابل برداشت خواهد بود.
چرا تنها ۱۳۱ میلیون کاربر واجد شرایط ایردراپ همستر کامبت شدند؟
تصمیم Hamster Kombat برای محدود کردن ایردراپ به ۱۳۱ میلیون بازیکن، باعث افزایش نگرانی بسیاری از بازیکنان شد. با این حال، علت دقیق آن توسط تیم همستر فاش نشد و به چندین عامل بستگی دارد، مانند کنترل عرضه توکن، پاداش به فعالترین کاربران و مدیریت تأثیر اقتصادی ایردراپ.
قیمت همستر کامبت پس از لیست شدن چگونه خواهد بود؟
با نزدیک شدن به لیست شدن توکن HMSTR و با توجه به جنجالهای فعلی، قیمت آن ممکن است در مرحله ابتدایی دچار نوسانات شدید شود.
برای مقایسه، پیش از این، Notcoin و DOGS ایردراپ موفقی داشتند، اما پس از لیست شدن، قیمتهای آن ها به شدت کاهش یافت. در زمان نگارش این مطلب، Notcoin تقریباً ۷۳.۵۷٪ از بالاترین قیمت خود پایین آمده و توکن DOGS تقریباً ۴۸.۳۴٪ از بالاترین قیمت خود کاهش یافته است.
اگر همین سناریو برای $HMSTR پیش بیاید، سرمایهگذاران ممکن است شاهد یک افت قیمت قابل توجه باشند، با این حال، برنامه واگذاری میتواند به عنوان یک مقاومت در برابر سقوط قیمت آن عمل کند. همچنین بعد از تخصیص بد فصل ۱، بازیکنان از ایردراپ فصل ۲ همستر استقبال نکردند.
پیشتر، Hamster Kombat اعلام کرد که عرضه کل HMSTR از ۱۰ میلیارد به ۱۰۰ میلیارد افزایش یافته است، که برخی از این افزایش نگران بودند که باعث کم شدن ارزش توکن شود.
همستر کامبت را چگونه بفروشیم؟
نظر شما درباره اندازه ایردراپ آینده Hamster Kombat و انتقادات مربوط به مکانیزم توزیع توکن آن چیست؟