بازی های کریپتو

لیست بهترین بازی‌های تلگرامی که ارز دیجیتال می‌دهند

لیست بهترین بازی‌های تلگرامی که ارز دیجیتال می‌دهند

با گسترش روزافزون تلگرام، این پلتفرم از یک شبکه اجتماعی ساده فراتر رفته و به یک اکوسیستم گسترده و پیشرفته برای ارزهای دیجیتال، به‌ویژه ایردراپ‌ها، تبدیل شده است. پس از لیست شدن نات‌کوین و تثبیت آن به عنوان یک رمزارز معتبر و قابل معامله، پروژه‌های دیگری نیز به امید دستیابی به موفقیت مشابه نات‌کوین در این عرصه فعال شده‌اند. این پروژه‌ها فعالیت خود را بر بستر تلگرام آغاز کرده و همچنان در این فضا به پیشرفت ادامه می‌دهند. در این مقاله، به بررسی این پروژه‌ها و بهترین بازی‌های تلگرامی که ارز دیجیتال ارائه می‌دهند، خواهیم پرداخت.

آیا می‌توان با فعالیت در ربات‌های تلگرامی کسب درآمد دلاری کرد؟

اگر بخواهیم در یک کلمه به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم بله؛ امکان کسب درآمد دلاری از فعالیت در ربات‌های تلگرامی وجود دارد و بهترین راه آن نیز شرکت در ایردراپ‌های معتبر تلگرامی است، اما طبیعتا این درآمد نیز چالش‌ها و مشکلات خود را دارد. در ادامه، به بررسی نحوه کسب درآمد دلاری از بازی‌های تلگرامی می‌پردازیم.

راهنمای کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی

بهترین و مطمئن‌ترین راه کسب درآمد از ربات‌های تلگرام، بازی‌های تلگرامی است؛ این بازی‌ها در ازای تعامل و شرکت کردن کاربران در محیط این بازی‌ها، به آنان توکن‌هایی جایزه می‌دهند که در آینده و پس از لیست شدن، تبدیل به ارزهای دیجیتال می‌شوند. 

برای شرکت در این بازی‌های تلگرامی، باید ابتدا بازی‌های معتبر (که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم) را شناسایی کنید و با استارت زدن این ربات‌ها، به بازی کردن بپردازید. این ربات‌ها به صورت رایگان به کاربران ایردراپ خود را ارائه می‌دهند.

لیست بازی‌های تلگرامی که می‌توان با آن‌ها کسب درآمد کرد

احتمالا اخیرا اسم این بازی‌ها را بسیار شنیده باشید. با توجه به اینکه تلگرام به اکوسیستم مناسبی برای بازی‌های ارز دیجیتال و حوزه وب 3 تبدیل شده است، بازی‌ها و پروژه‌های بسیار زیادی در این اکوسیستم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. 

اگرچه زمان دقیق لیست شدن این بازی‌ها مشخص نیست، اما با بررسی‌های لازم می‌توان زمان تخمینی لیست شدن آن‌ها را حدس زد. یکی از این بررسی‌ها، مطالعه وایت پیپر (White Paper) پروژه‌ها است که در آن نقشه راه نسبتا مشخصی برای پروژه در نظر گرفته شده است. تعدادی از معروف‌ترین این بازی‌ها عبارت‌اند از:

همستر کمبت (Hamster kombat)

شاید معروف‌ترین بازی لیست ما، همستر کمبت باشد که اخیرا به محبوبیت بی‌سابقه‌ای رسیده است. بازی همستر کمبت که از اوایل سه ماهه دوم سال 2024 راه‌اندازی شد، سیستم ساده‌ای دارد؛ باید کارت‌های خود را برای افزایش پرافیت (Profit) ارتقا داده و سکه‌های بیشتری کسب کنید.

پرافیت شما میزان سکه‌های دریافتی شما در طول یک ساعت است که با ارتقا دادن کارت‌های همستر در بخش Mine، افزایش پیدا می‌کند. همچنین این پرافیت فقط به مدت سه ساعت قابلیت جمع شدن دارد، پس باید هر سه ساعت آن را جمع‌آوری کنید.

همستر کمبت محبوب‌ترین بازی این لیست نیز است و بیش از 200 میلیون کاربر دارد که به نوبه خود فوق‌العاده است. این بازی قرار است توکن خود را روی شبکه تون (TON) راه‌اندازی کند. مکانیزم‌های دیگری در بازی از جمله اسکین‌ها، کلیدها، کدهای مورس مخفی روزانه، کارت‌های کمبوی روزانه و.. نیز وجود دارند که باید با بازی کردن با آن‌ها آشنا شوید.

تپ سواپ (Tapswap)

تپ سواپ، درست در اواخر کار نات‌کوین عرضه شد و بااینکه بسیاری علاقه‌ای به حضور در این بازی نداشتند، اما به عنوان جایگزین نات‌کوین بین کاربران علاقه‌مند شناخته می‌شد. این بازی که در ابتدا با وعده لیستینگ در شبکه سولانا (SOL) فعالیت خود را آغاز کرد، پس از موفقیت نات‌‎کوین محبوبیت زیادی پیدا کرد.

تپ سواپ (Tapswap)

وعده لیستینگ تپ سواپ روی شبکه سولانا از این قرار بود که این توکن از ابتدای فعالیت با آرم سولانا روی آن به کاربران عرضه می‌شد و بسیاری را نسبت به لیستینگ سریع آن دلگرم کرد؛ تیم توسعه دهنده آن نیز با انجام کارهایی از جمله ارائه آفر برای دوبرابر کردن تعداد سکه‌ها و وعده دادن از خبری مهم، کاربران را دلگرم‌تر از قبل کردند.

در نهایت، خبر بزرگ و مهم تیم توسعه دهنده برای کاربران، تغییر شبکه این توکن بود. آرم سولانا از روی سکه‌ها برداشته شده و این توکن به شبکه تون مهاجرت کرد. در چند ماه اخیر، فعالیت‌های جدیدی توسط این بازی برای کاربران ارائه شده است. تپ سواپ درحال حاضر بیش از 60  میلیون کاربر فعال دارد.

از جمله این فعالیت‌ها، می‌توانیم به قابلیت کاربردی سواپ ارزها در بستر این بازی اشاره کرد؛ در این بازی می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را با ارزهای دیجیتال دیگر عوض (سواپ) کنید. قابلیت دیگر، بازی Tappy Town است که به کاربران امکان استخراج یک توکن دیگر علاوه بر تپ سواپ را می‌دهد.

میم فای کوین (Memefi)

یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های لیست شدن در آینده‌ای نزدیک، بازی میم فای کوین است. این بازی که درحال حاضر حدود 12 میلیون نفر کاربر (طبق آمار تلگرام) دارد، ساز و کاری نسبتا متفاوت اما با ماهیتی یکسان با دیگر بازی‌های لیست دارد.

میم فای کوین (Memefi)

در بازی میم فای، شما باید با کلیک کردن روی دشمن خود، آن را شکست داده و به سراغ دشمن بعدی بروید. این دشمنان هرکدام دارای داستان خاص خود هستند و به صورت لول بندی در بازی قرار دارند. همچنین می‌توانید ربات اتوماتیک بازی را خریداری کرده تا به جای شما به تلاش برای شکست دشمن‌تان بپردازد.

پروژه میم فای از ابتدا به عنوان پروژه‌ای معتبر شناخته می‌شد و با ارائه ولت اختصاصی به کاربران در محیط بازی، اعتبار خود را بیش از پیش بین کاربران بالا برد. این کیف پول اختصاصی، روی شبکه لینیا ( Linea) راه‌اندازی شده و پس از لیست شدن توکن اختصاصی این پروژه یعنی $MEMEFI، به کاربران امکان برداشت آن را خواهد داد.

پیکسل ورس (Pixelverse)

دومین پروژه‌ای که بعد از نات‌کوین به درآمد رسید، پروژه پیکسل ورس است. این پروژه در ماه آگست سال 2024 بالاخره به وعده خود عمل کرد و پاداش ایردراپ خود را مشخص کرد؛ توکن اختصاصی این بازی یعنی $PIXIFI و یک NFT.

پیکسل ورس (Pixelverse)

بااینکه این خبر بسیار خوبی برای کاربران به نظر می‌آمد، اما درواقع بسیاری از کاربران را ناراضی کرد؛ علت اصلی، میزان و اساس پاداش‌دهی به کاربران بود. این پروژه به جای اینکه براساس تعداد توکن‌ها به کاربران پاداش دهد، براساس سطح آن‌ها در بازی پاداش آن‌ها را مشخص کرده بود.

علاوه بر میزان پاداش‌دهی، نحوه برگزاری آن نیز بسیاری از کاربران را از شرکت در بازی منصرف کرد؛ بااینکه خبر لیست شدن توکن و موفقیت پروژه در صرافی‌های بزرگ به گوش می‌رسید، اما گزینه دریافت جوایز تا روزها برای کاربران قفل بود و بازی به کاربران اجازه برداشت جوایز خود را نمی‌داد.

علاوه بر این، ارائه یک بازی دیگر با همین نام و ساز و کار ولی بدون ارتباط با بازی تلگرامی، کاربران را به شدت گمراه کرده بود. این بازی به صورت تحت وب فعالیت می‌کند و به صورت مستقل از بازی تلگرامی پیکسل ورس است، اما نام، ساز و کار و تیم توسعه دهنده آن‌ها همه یکی است.

به هر حال، کار پیکسل ورس تمام نشده و به گفته تیم توسعه دهنده، هنوز اولین فاز آن برگزار شده است. در بازی پیکسل ورس، می‌توانید یک مبارز برای خود انتخاب کرده و به مبارزه با دیگر کاربران بپردازید. سیستم مبارزه آن نیز به همان صورت کلیکی درست مانند دیگر پروژه‌ها کار می‌کند.

کتیزن (Catizen)

دیگر پروژه محبوب این لیست، کتیزن است که بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد. این بازی اخیرا فعالیت خود با صرافی OKX را اعلام کرده و کاربران را به لیست شدن آن تا پایان سال 2024 دلگرم کرده است. در این بازی، می‌توانید سه نوع توکن مختلف دریافت کنید.

کتیزن جزو معدود بازی‌های تلگرامی است که خرید درون برنامه‌ای دارد و گاهی کاربران را تشویق به پرداخت پول واقعی برای خرید آیتم‌های داخل بازی می‌کند. مکانیزم این بازی، درست مانند بازی 2048 است؛ باید گربه‌های هم سطح را با هم ترکیب کرده تا به گربه سطح بالاتری دست پیدا کنید.

علاوه بر این، کتیزن فعالیت‌های انسان دوستانه‌ای در زمینه کمک به گربه‌ها در دنیای واقعی نیز انجام داده که هزینه آن با کمپین‌های برگزار شده در بازی تأمین می‌شود. بااینکه در این کمپین‌ها مبلغ ناچیزی ارز دیجیتال از کاربران دریافت می‌شود، اما هم به آن‌ها در بازی پاداش داده شده، و هم تمامی هزینه پرداختی آن‌ها صرف حمایت از گربه‌ها می‌شود.

یس کوین (Yescoin)

یس کوین با ظاهر پیکسلی و مکانیزم کمی متفاوت‌تر به نسبت دیگر بازی‌های تلگرامی، توجه زیادی به خود جلب کرده است. این پروژه، نام جالبی نیز دارد؛ درست مخالف مشهورترین بازی اکوسیستم تلگرام یعنی نات‌کوین.

یس کوین (Yescoin)

در این بازی با کشیدن انگشت روی صفحه، می‌توانید به کسب سکه بپردازید و یا ربات اتوماتیک دریافت سکه را خریداری کرده و آن را ارتقا دهید. یس کوین نیز جزو پروژه‌هایی است که امکان خرید درون برنامه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند.

با استفاده از خرید درون برنامه‌ای در بازی یس کوین، می‌توانید به جوایز بسیار زیادی دسترسی داشته باشید و این جوایز به صورت روزانه به شما پرداخت می‌شوند. این مکانیزم در بازی‌های دیگر نام‌های مختلفی از جمله بتل‌پس و یا Monthly Pass دارد و شما با پرداخت مقداری پول، می‌توانید به میزان پاداش بسیاری دسترسی پیدا کنید.

این بازی نیز در سال 2024 فعالیت خود را شروع کرده و به گفته تیم توسعه دهنده آن، هنوز به انتهای فاز اول خود نرسیده است. این فاز، استخراج عادلانه نام دارد. توکن ارائه شده توسط این بازی نیز، $YES خواهد بود که بازهم درست مخالف نات‌کوین ($NOT) است.

دبلیو کوین (W-coin)

پروژه معتبر بعدی لیست ما، W-Coin است که حدود 10 میلیون کاربر فعال دارد. این پروژه نیز مکانیزم بازی کلیکی درست مانند دیگر بازی‌های ایردراپی دارد. همچنین امکان خرید ربات اتوماتیک به کاربران در این بازی داده شده است.

دبلیو کوین (W-coin)

یکی از نکات جالب این پروژه، ارائه امکان استیک کردن ارزهای دریافتی در بازی است. با استیک کردن ارزها در این بازی، می‌توانید سود نسبتا خوبی بدون نیاز به کلیک کردن از توکن‌های دریافتی خود کسب کنید. هرچه میزان و زمان استیک شما بیشتر باشد، میزان سود نیز بیشتر خواهد بود.

این بازی تلگرامی اخیرا با کیف پول محبوب تراست ولت همکاری داشته که خبر از آینده نسبتا درخشان آن می‌دهد. شبکه این ربات تلگرامی هنوز مشخص نشده، اما به گفته توسعه دهندگان، امکان فعالیت آن روی شبکه‌هایی از جمله تون، سولانا و حتی اتریوم در آینده وجود دارد.

سی ای ایکس (CEX)

یکی دیگر از پروژه‌های معتبر و مشهور تلگرامی، بازی CEX است که برخلاف دیگر بازی‌ها، به صورت رایگان امکان دریافت سکه‌ها به صورت خودکار را به کاربران ارائه می‎‌دهد. همچنین مکانیزم اصلی بازی، کلیک کردن روی سکه و دریافت توکن‌هاست.

این پروژه که بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد، به عنوان پروژه زیاد محبوبی شناخته نمی‌شد و علی‌رغم زمزمه‌هایی مبنی بر لیست شدن آن در اواسط سال 2024، به دلیل نرسیدن به میزان کاربر مورد نظر، اقدام به لیست توکن نکرد. به جای لیستینگ، توسعه دهندگان نقشه راه (Road Map) این پروژه را ارائه کردند.

طبق این نقشه راه، در سه ماهه سوم و چهارم سال 2024، دومین فاز استخراج برای کاربران در دسترس قرار گرفته و سیستم سطح‌بندی این بازی معرفی خواهد شد. در همین زمان نیز وایت پیپر پروژه منتشر می‌شود و درنهایت نیز در اواخر سال 2024، این پروژه به سمت آمادگی برای لیست شدن خواهد رفت و به کاربران شرکت کننده در این پروژه، توکن‌های خود را ارائه می‌دهد.

دات کوین (Dotcoin)

دیگر پروژه محبوب و کمی متفاوت به نسبت دیگر بازی‌های معرفی شده، پروژه  Dotcoin است که حدود 10 میلیون کاربر فعال دارد. مکانیزم متفاوت و جالب بازی، آن را به یکی از گزینه‌های محبوب کاربران تبدیل کرده است.

دات کوین (Dotcoin)

در این بازی، باید با کلیک کردن روی بخش مشخص شده، دایره خود را بزرگ‌تر کرده و با بزرگ‌تر شدن این دایره، ضریب دریافت سکه بالاتر می‌رود. این ضریب محدودیتی داشته که با ارتقای آن قابل افزایش است. همچنین می‌توانید باتری خود را تقویت کرده تا مدت بیشتری به دریافت سکه بپردازید.

این پروژه با دو ویژگی خاص خود شناخته می‌شود؛ شبکه و استخراج DTC. در ابتدا، این پروژه قرار بود فعالیت خود را روی شبکه تون ادامه دهد، اما شبکه انتخابی آن عوض شد و دات‌کوین درحال حاضر روی شبکه Venom فعالیت دارد.

علاوه بر دریافت سکه‌های این پروژه، شما می‌توانید با پرداخت سکه‌های دریافتی خود در بازی، به خرید و ارتقای گزینه DTC Mining بپردازید. بااینکه این استخراج زیاد نیست و از 2 DTC در روز شروع می‌شود، اما باید به ارتقای آن بپردازید و به زودی و با باز شدن قابلیت برداشت، این توکن را در کیف پول خود دریافت کنید.

بلوم (blum)

آخرین و شاید یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های لیست ما، بازی تلگرامی بلوم است که درحال حاضر از بیش از 28 میلیون نفر کاربر میزبانی می‌کند. ساز و کار کسب توکن در بلوم نیز مقداری متفاوت با دیگر بازی‌های تلگرامی است و چاشنی بازی را بیش از پیش به دریافت توکن افزوده است.

بلوم (blum)

در این ربات، شما باید با شروع یک بازی، گیاه‌هایی که از بالا می‌آیند را برداشت کنید، از کلیک روی بمب‌ها خودداری کنید و در نهایت پس از اتمام این بازی کوتاه، سکه‌های خود را دریافت کنید. بلوم همچنین با دیگر پروژه‌ها و حتی هنرمندان همکاری می‌کند و این همکاری‌ها، روی جلوه‌های بصری بازی تأثیرگذارند.

بلوم در اوایل کار خود، به دلیل نحوه دعوت به عنوان پروِژه‌ای خاص شناخته می‌شد؛ برای ثبت‌نام، باید از طریق ایمیل اقدام و سپس به بازی دعوت می‌شدید. بلوم همچنین به عنوان یک پروژه کاملا هم راستا با دیگر پروژه‌های بزرگ تلگرامی از جمله نات‌کوین و داگز شناخته شده و بارها توسط این بازی‌ها به کاربران معرفی شده است.

بلوم نیز در راستای نشان دادن فعالیت شفاف و مستقیم خود، نقشه راه پروژه را در وبسایت اختصاصی‌اش منتشر کرده است. طبق این نقشه راه، در آگست سال 2024، بخش جدیدی به عنوان میم‌پد (Memepad) ارائه شده که به کاربران امکان ساخت توکن را می‌دهد.

درنهایت نیز، در سه ماهه سوم و چهارم سال 2024 در این نقشه راه به عنوان اتمام پروژه یاد شده است. فعالیت‌های توسعه دهندگان بلوم طبق ادعاها فقط برای انتشار یک توکن ساده نیست و آن‌ها درحال توسعه یک توکن نوآور با ساز و کارهای جدید هستند.

آیا امکان رشد این پروژه‌ها مانند نات‌کوین وجود دارد؟

همان‌طور که اشاره شد، تمامی این پروژه‌ها حداقل مقداری از پروژه نات‌کوین الهام گرفته و سعی دارند تا موفقیت این پروژه را تکرار کنند. نمی‌توان با قاطعیت نظری درباره آینده تمامی این پروژه‌ها داد، اما می‌توان پروژه‌هایی با درصد موفقیت بیشتر را مشخص کرد.

برای مثال، میزان شرکت کاربران در بازی‌های ایردراپی اهمیت زیادی دارد و در این زمینه، همستر کمبت چندین برابر نات‌کوین کاربر جذب کرده است، و یا از لحاظ پشتیبانی توسط تیم تلگرام، پروژه بلوم و میم فای از حمایت بالایی برخوردارند، و حتی پروژه پیکسیفای به مرحله لیست شدن نیز رسیده است.

درکل، با توجه به موج جدید بازی‌های تلگرامی و موج بزرگ‌تر شرکت کنندگان آن‌ها، می‌توان آینده‌ای حتی درخشان‌تر و بهتر از نات‌کوین را برای بسیاری از این پروژه‌ها در نظر گرفت. در صورت حمایت مداوم کاربران، توسعه و پشتیبانی تیم توسعه دهنده  و عمل به نقشه راه و وایت پیپرها، قطعا این پروژه‌ها امکان رشد و موفقیتی هم سطح و یا بالاتر از نات‌کوین را خواهند داشت.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مبحث بازی‌های تلگرامی و کسب درآمد از آن‌ها پرداخته و لیستی از بهترین و معروف‌ترین این بازی‌ها را به شما معرفی کردیم. باید توجه داشته باشید که بسیاری از بازی‌های تلگرامی، چیزی جز یک پروژه اسکم نیستند (مثل پروژه Tronix) و فقط برای کلاهبرداری از کاربران منتشر می‌شوند، پس قبل از شرکت در بازی‌های ایردراپ تلگرامی، نسبت به ایمنی و اعتبار آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

لیست بهترین بازی‌های تلگرامی که ارز دیجیتال می‌دهند
با گسترش روزافزون تلگرام، این پلتفرم از یک شبکه اجتماعی ساده فراتر رفته و به یک اکوسیستم گسترده و پیشرفته برای ارزهای دیجیتال، به‌ویژه ایردراپ‌ها، تبدیل شده است. پس از...
5 از 3 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
ان اف تی
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
صنعت بازی و ارز دیجیتال با تکنولوژی متاورس به هم مرتبط می‌شوند. اگر می‌خواهید دنیای جدید متاورس را بررسی کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید با یک بازی...
پرسودترین بازی‌های متاورسی
بازی های کریپتو
پرسودترین بازی‌های متاورسی
گسترش و خرید و فروش  ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، بر صنعت بازی تأثیر گذاشته است و به ما امکان دسترسی به متاورس را می‌دهد. بازی‌های مختلفی که با دنیای...
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
بازی های کریپتو
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به روشی متفاوت هستید، بازی‌های بلاک چین و بازی‌های کریپتویی ممکن است راه حل خوبی برای شما باشند. بازی‌های رمزنگاری NFT روز...