سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

آربیتراژ تتر چیست و چگونه می‌توان از آن در معاملات ارز دیجیتال استفاده کرد؟

آربیتراژ تتر چیست و چگونه می‌توان از آن در معاملات ارز دیجیتال استفاده کرد؟

یکی از روش‌های جذاب و سودآور در بازار ارزهای دیجیتال، آربیتراژ است که در آن معامله‌گران از اختلاف قیمت یک ارز در چند صرافی سود به دست می‌آورند. این روش برای تمامی ارزهای دیجیتال کاربرد دارد اما در این مقاله قصد داریم یکی از جذاب‌ترین آربیتراژها یعنی آربیتراژ تتر را که در ایران طرفداران زیادی دارد، به شما معرفی کنیم. 

روش‌های کسب درآمد از آربیتراژ تتر usdt          

تتر محبوب‌ترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال است که قیمتی ثابت و معادل یک دلار دارد. در تمامی جهان، قیمت تتر یک دلار است و نوسانات چندانی نیز ندارد از این رو بسیاری از سرمایه‌گذاران تتر را برای آربیتراژ انتخاب نمی‌کنند. اما از آنجا که قیمت دلار و به دنبال آن تتر در ایران نوسانات بسیار شدیدی دارد و تتر در صرافی‌های ایرانی تحت شرایطی متغیر خرید و فروش می‌شود، آربیتراژ تتر در ایران یکی از سودمندترین انواع آربیتراژ به‌شمار می‌رود.

از این رو، کاربران ابتدا باید صرافی‌های مختلف را جستجو و سپس پایین‌ترین قیمت برای خرید تتر را پیدا کنند. سپس می‌توانند آن را در صرافی که قیمت بیشتری برای تتر تعین کرده است بفروشند. برای آربیتراژ تتر روش‌های مختلفی پیش روی معامله‌گران قرار دارد:

  • آربیتراژ ساده

آربیتراژ ساده شامل یافتن دو صرافی با قیمت‌های متفاوت برای تتر و سپس خرید تتر در صرافی با قیمت پایین‌تر و فروش آن در صرافی با قیمت بالاتر است. این روش رایج‌ترین روش آربیتراژ به‌شمار می‌رود.

  • آربیتراژ زمانی

آربیتراژ زمانی تتر با هدف نوسان‌گیری انجام می‌شود. در این مدل معامله‌گر باید از نوسانات قیمتی در یک بازه کوتاه نهایت استفاده را ببرد و تغییرات قیمتی را در عرض چند دقیقه دنبال کند.

  • آربیتراژ مثلثی

آربیتراژ مثلتی کمی پیچیده‌تر از آربیتراژ ساده است و معامله‌گر باید در آن سه ارز دیجیتال با قیمت‌های متفاوت پیدا کند و سپس از اختلاف قیمت این سه ارز دیجیتال کسب سود کند.

مراحل آربیتراژ usdt چگونه است؟

مراحل آربیتراژ usdt چگونه است؟

کاربرانی که قصد کسب درآمد از طریق آربیتراژ تتر را دارند، باید همواره قیمت تتر را در صرافی مختلف بررسی کنند. البته همانطور که می‌دانید خرید و فروش تتر در اکثر صرافی‌های ایرانی نیازمند احراز هویت است. بنابراین، برای سرعت بخشیدن به آربیتراژ و کسب سود بیشتر، بهتر است پیش از اقدام چند صرافی معتبر که فضا و قیمت‌های مناسبی را برای آربیتراژ USDT فراهم می‌کنند را شناسایی کرده و در آن‌ها ثبت‌نام و احراز هویت کنید. بدین ترتیب، پس از ثبت‌نام و انجام مراحل احراز هویت در صرافی‌های مورد نظر می‌توانید مراحل زیر را برای آربیتراژ تتر پیش ببرید:

  1. ابتدا حساب صرافی که قصد خرید تتر دارید را شارژ کنید.
  2. تتر با قیمت پایین را خریداری کنید.
  3. تترهای خود را به صرافی که تتر را با قیمت بیشتری می فروشد انتقال دهید.
  4. USDT ها را به قیمت بالاتر بفروشید.

بهترین صرافی ایرانی برای آربیتراژ تتر

برای آربیتراژ تتر در صرافی‌های ایرانی شما باید پلتفرمی را انتخاب کنید که همواره تتر را با پایین‌ترین قیمت ارائه دهد. همچنین در این موضوع انتخاب صرافی‌هایی که سرعت تراکنش در آن‌ها بالاتر است نیز می‌تواند یک مزیت رقابتی نسبت به دیگران محسوب شود و سود شما را افزایش دهد. صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت، پلتفرمی است که همواره تلاش می‌کند پایین‌ترین قیمت برای خرید تتر و بالاترین برای فروش آن را ارائه دهد. از این رو شما می‌توانید تتر را از ایرانیکارت با کمترین قیمت خریداری کنید و به صرافی‌های دیگر با قیمت بیشتر بفروشید.

علاوه بر این، از آنجا که در معاملات آربیتراژ هزینه کارمزدها ممکن است بخش قابل توجهی از سود شما را به خود اختصاص دهد، با انجام معامله در ایرانیکارت می‌توانید حداقل کارمزد ممکن را بپردازید و بیشترین سود را از آربیتراژ تتر به دست آورید. توجه داشته باشید که در صورت توجه نداشتن به کارمزد صرافی ممکن است آربیتراژ شما بدون سود و حتی با ضرر پیش برود.

نکات مهم در اربیتراژ تتر

آربیتراژ یکی از روش‌های کسب درآمد از اختلاف قیمت تتر و سایر ارزهای دیجیتال است که هم ریسک کمی داشته و هم نسبت به سایر روش‌ها نیاز کمتری به شناخت بازار رمزارزها دارد. البته این به این معنا نیست که آربیتراژ تتر نیاز به دانش خاصی ندارد. زیرا این روش کسب درآمد نیز ریسک‌های خود را دارد و در صورتی که معامله‌گر با برنامه‌ریزی پیش نرود ممکن است ضرر کند و یا کل سرمایه خود را از دست بدهد.  

بنابراین، پیش از این که به آربیتراژ تتر بپردازید خوب است تا چند نکته مهم را با هم بررسی کنیم و ریسک‌های معامله را به حداقل برسانیم. برخی از این نکات عبارتند از:

  • کارمزدها

قبل از شروع آربیتراژ تتر، به تمام کارمزدهایی که باید در طی این فرآیند بپردازید، از جمله کارمزدهای معاملات، کارمزدهای انتقال و کارمزدهای برداشت توجه کنید. از آنجایی که سود آربیتراژ از اختلاف جزئی قیمت usdt است، کارمزدها می‌توانند سود شما را به طور قابل‌توجهی کاهش دهند. بنابراین، از صرافی‌هایی استفاده کنید که کارمزد تتر پایینی دریافت می‌کنند تا این هزینه‌ها را به حداقل برسانید.

  • ثبت نام و احراز هویت

در فرآیند آربیتراژ تتر، شما باید به سرعت اختلاف قیمت در دو صرافی را تشخیص دهید و تتر خرید و فروش کنید. از این رو، در صورتی که در صرافی مورد نظر ثبت‌نام نکرده باشید ممکن است فرصت Arbitrage را از دست بدهید. بنابراین، بهتر است از قبل در چند صرافی که می‌دانید پتانسیل این کار را دارند مراحل ثبت‌نام و احراز هویت را انجام دهید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن معامله کنید.

  • حجم تراکنش

در آربیتراژ فرد از اختلاف قیمت جزئی ارز سود کسب می‌کند و از این رو باید معامله در حجم بالا صورت گیرد تا سود آن قابل توجه باشد. بنابراین، صرافی را انتخاب کنید که محدودیتی برای حجم تراکنش‌ها نداشته باشد.

بهترین ابزار‌های آربیتراژ تتر 

بهترین ابزار‌های آربیتراژ تتر 

اگرچه آربیتراژ تتر و سایر ارزهای دیجیتال بسیار ابتدایی‌تر از کارهایی مانند ترید کردن است، اما با این وجود کمک گرفتن از برخی ابزارها مانند ربات های آربیتراژ یا وب‌سایت‌های تحلیلی می‌تواند درصد سود شما را افزایش دهد. این ابزارها به شما بینشی درباره بازار و قیمت و ارزهای مورد نظر ارائه می‌دهند تا بتوانید خرید و فروش خود را در بهترین نقطه انجام دهید.

 برخی از ابزارهایی که برای آربیتراژ تتر به آن نیاز خواهید داشت عبارتند از:

وب سایت ها یا اسکنرها

وب‌سایت‌ها و اسکنرهایی که قیمت تتر را به صورت لحظه‌ای نشان می‌دهند و اینگونه می‌توانید فرصت‌های آربیتراژ را شناسایی کنید. وب‌سایت‌هایی که می‌توانند برای USDT Arbitrage کمک‌کننده باشند شامل:

  • Arbotrade
  • Crypto Arbitrage Scanner
  • Bitscreener

این ابزارها معمولا رایگان هستند، اما ممکن است خدمات پریمیوم با ویژگی‌های بیشتر ارائه دهند.

بات های تلگرامی

بات‌های تلگرام برنامه‌هایی هستند که در پیام‌رسان تلگرام اجرا می‌شوند و می‌توانند به شما در یافتن فرصت‌های آربیتراژ تتر و ارسال سیگنال برای معاملات کمک کنند.

برخی از بات‌های تلگرام محبوب عبارتند از:

  • Tether Arbitrage Bot: [@Tether_Arbitrage_bot]
  • Crypto Arbitrage Bot: [@crypto_arbitrage_bot]

نرم‌افزارهای آربیتراژ

نرم‌افزارهای آربیتراژ برنامه‌هایی هستند که بر روی کامپیوتر شما نصب می‌شوند و می‌توانند به طور خودکار فرصت‌های آربیتراژ تتر و سایر ارزهای دیجیتال را شناسایی و معاملات را اجرا کنند. با استفاده از این نرم‌افزارها شما دیگر نیازی به جستجو در صرافی‌های مختلف نخواهید داشت. البته لازم به ذکر است که این نرم‌افزارها رایگان نیستند و برای استفاده باید اشتراک بخرید.

برخی از نرم‌افزارهای آربیتراژ محبوب عبارتند از:

شاخص‌های آربیتراژ

شاخص‌های آربیتراژ معیارهایی هستند که برای سنجش فرصت‌های آربیتراژ در بازار استفاده می‌شوند. معامله‌گران می‌توانند از این شاخص‌ها برای شناسایی فرصت‌های آربیتراژ بالقوه و ارزیابی ریسک و پاداش آن‌ها استفاده کنند.

برخی از شاخص‌های آربیتراژ محبوب عبارتند از:

  • شاخص اختلاف قیمت تتر: این شاخص تفاوت قیمت تتر را در دو صرافی مختلف نشان می‌دهد.
  • شاخص حجم آربیتراژ: این شاخص حجم معاملات آربیتراژ در یک صرافی خاص را نشان می‌دهد.

ریسک‌های آربیتراژ تتر

روش آربیتراژ اگرچه در دسته استراتژی‌های کم ریسک کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود اما باز هم نمی‌توان آن را بدون ریسک دانست. در واقع، از آنجا که نوسانات دلار و به دنبال آن تتر در ایران به اخبار وابستگی زیادی دارد خطرات مختلفی دارایی معامله‌گران آربیتراژ را تهدید می‌کند که باید از آن‌ها آگاه باشند. برخی از ریسک‌های آربیتراژ تتر شامل:

نوسانات قیمت

قیمت دلار و تتر در ایران به صورت لحظه‌ای نوسان دارد و این موضوع می‌تواند سود معاملات آربیتراژ را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. این نوسانات می‌تواند درست پس از این که معامله‌ای آغاز شود، میان قیمت واقعی و مورد انتظار معامله‌گر تفاوت چشمگیری ایجاد کند. بدین ترتیب، سودی که معامله‌گر برای معامله خود در نظر گرفته کاهش می‌یابد و یا حتی ممکن است معامله وارد ضرر شود.

سرعت عمل

اصلی‌ترین عامل معاملات آربیتراژ سرعت عمل معامله‌گر است. برای کسب سود، شما باید بتوانید به سرعت اختلاف قیمت تتر در دو صرافی را تشخیص دهید و اقدام به معامله کنید. از آنجا که فرصت‌های معاملاتی arbitrage محدود است، در این حوزه تنها معامله‌گرانی موفق هستند که سرعت عمل بالایی دارند و می‌توانند در لحظه تصمیم بگیرند.

 دانش معامله گری

بسیاری از افراد ممکن است به اشتباه تصور کنند آربیتراژ یک خرید و فروش ساده است و نیاز به دانش خاصی ندارد. در حالی که اگر به خوبی بازار را نشناسید و دانش کافی از حرکات قیمتی ارزهای دیجیتال نداشته باشید، حتی ممکن است در یک تله معاملاتی بیوفتید و سرمایه خود را از دست بدهید.

آربیتراژ گیری، متد جدید سودآوری

آربیتراژ یکی از استراتژی‌های معاملاتی است که علاوه بر ریسک کمتر به دانش فنی کمتری نیز نیاز دارد. در آربیتراژ معامله‌گران از اختلاف قیمت میان یک ارز دیجیتال در دو صرافی مختلف سود کسب می‌کنند. در این مقاله به آموزش آربیتراژ تتر، یکی از رمزارزهایی که برخلاف ماهیت خود در ایران نوسانات بسیاری را تجربه می‌کند، پرداختیم. آربیتراژ تتر اغلب در صرافی‌های ایرانی قابل اجرا است و سود به نسبت خوبی را به معامله‌گران می‌دهد.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

صرفه اقتصادی اربیتراژ به عوامل مختلفی مانند نوسانات قیمت، کارمزدها، رقابت و مهارت شما بستگی دارد. تحقیق و مدیریت ریسک برای موفقیت ضروری است.

انتخاب پلتفرم به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد اما به طور کلی شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را با پایین‌ترین قیمت از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت خریداری کنید و با قیمت بالاتر به صرافی‌های دیگر بفروشید.

بله. در صورتی که اختلاف قیمت مناسب وجود داشته باشد می‌توانید معامله ارزشمندی را انجام دهید.

سود آربیتراژ در معاملات با حجم بالا نمایان می‌شود اما برای شروع می‌توانید با سرمایه کم نیز به آربیتراژ تتر بپردازید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...