معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بونک چیست؟ نگاهی به میم کوین 2 میلیاردی دلاری سولانا

ارز دیجیتال بونک چیست؟ نگاهی به میم کوین 2 میلیاردی دلاری سولانا

در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجه میم کوین‌ها بوده‌ایم. برخی از آن‌ها طی مدت‌زمان کمی توانستند افزایش قیمت‌های فوق العاده‌ای داشته باشند. ویژگی اصلی اغلب میم کوین‌ها حرکت‌های شارپی است که سبب شده تا توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران به آن‌ها جلب شود. یکی از این کوین‌ها که اتفاقا رشد قابل‌توجهی هم در مدت‌زمان ظهور خود تا به امروز داشته، ارز دیجیتال بونک Bonk است. ارز دیجیتالی که بعد از دوج کوین و شیبا معروف شد و توانست با ادغام در شبکه سولانا بر اعتبار خود بیفزاید. در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال بونک می‌پردازیم و ویژگی‌های آن را تحلیل می‌کنیم.

نماد BONK
سال عرضه 2022
سایت رسمی bonkcoin.com 
وایت پیپر bonk.pdf

ارز دیجیتال بونک (BONK) چیست؟

ارز دیجیتال بونک(BONK)، اولین میم کوین مبتنی بر شبکه سولانا با شعار «برای مردم، توسط مردم» است. شبکه سولانا سبب شده تا تراکنش ارز دیجیتال بونک کم‌هزینه، سریع و مقیاس‌پذیر باشد. بونک نیز مشابه میم کوین‌های شیبا اینو (SHIB) و  دوج کوین (DOGE) است. البته هدف اصلی تیم برای ایجاد این میم کوین، بازگرداندن نقدینگی به صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مبتنی بر سولانا است. ایده توسعه دهندگان این بود که یک توکن ایجاد کنند که در تمام برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) ساخته شده مبتنی بر سولانا استفاده شود و هر کاربر این فرصت را داشته باشد که بخشی از اکوسیستم شود.

تاریخچه ارز دیجیتال  bonk

مانند اغلب میم کوین‌ها، ارز دیجیتال بونک نیز برپایه شوخی و طنز ایجاد شد. اما رفته‌رفته جدی شد تا اینکه در دسامبر ۲۰۲۲ رسما در لیست صرافی‌های برتر قرار گرفت. به طور دقیق در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ راه اندازی و منجر به افزایش قیمت توکن SOL (افزایش ۳۴ درصدی در ۴۸ ساعت) شد. معاملات بونک نیز رسما در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شد.

در ایردراپ آن بیش از ۱۰۰ تریلیون توکن توسط کاربران دریافت شد. از این رو می‌توان گفت ایردراپ ارز دیجیتال بونک بسیار موفق بود و سبب شد تا به جامعه بزرگی از افراد فعال در حوزه کریپتو معرفی شود. البته لازم به ذکر است که تیم توسعه‌دهنده این پروژه تاکنون ناشناخته بوده و هویت آن‌ها فاش نشده که در نوع خود جالب است. به عبارت دیگر معلوم نیست سازنده بونک چه کسی است!

در دسامبر ۲۰۲۳ ارز دیجیتال بونک رسما به عنوان سومین میم کوین شناخته شد. لازم به ذکر است مهم‌ترین موفقیت ارز دیجیتال بونک، کمپین بازاریابی آن بود که توانست به‌خوبی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشد و ایردراپ جذابی را عرضه کند.

بونک چگونه کار می‌کند؟

بونک چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی ارز دیجیتال بونک به صوت غیرمتمرکز عمل می‌کند. اساس کار آن برپایه بلاک چین سولانا است و در این اکوسیستم ادغام شده است. وقتی یک تراکنش در بلاک چین سولانا انجام می‌شود، کارمزد آن بین همه دارندگان توزیع می‌شود. این ویژگی سبب شده تا دارندگان این ارز دیجیتال آن را نگهداری کنند و درآمد غیرفعال کسب کنند.

به همین دلیل در شبکه‌های اجتماعی نیز شاهد هستیم که توصیه به استیک کردن این ارز دیجیتال می‌شود. به عبارت دیگر با استیک کردن آن امکان افزایش موجودی بیشتر می‌شود. از آنجایی که ارز دیجیتال بونک بیش از 68 تریلیون کوین در گردش دارد، نگهداری آن باعث سهیم شدن در تراکنش‌های بیشتری خواهد بود.

مزایا و معایب ارز دیجیتال Bonk       

  • جامعه اینترنتی پشتوانه ارز دیجیتال بونک یک مزیت عالی برای آن به شمار می‌آید. ارز دیجیتال بونک دنبال کنندگان زیادی در توییتر دارد و کاربران استفاده‌کننده از آن در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. به همین دلیل گاهی اوقات اخبار فاندامنتال آن تأثیرات خاصی روی قیمت بونک می‌گذارند.
  • از طرف دیگر اکوسیستم بزرگی مانند سولانا با آن همکاری دارد. این موضوع سبب شده تا تراکنش‌های آن سریع باشد و پارامتر مقیاس‌پذیری در آن قابل‌قبول شمرده شود.
  •  بزرگ‌ترین عیب ارز دیجیتال بونک نیز این است که یک میم کوین به شمار می‌آید. میم کوین‌ها نوسانات زیادی دارند و ممکن است به‌صورت شارپی رشد یا افت داشته باشند.

ارز دیجیتال بونک چه ویژگی‌هایی دارد؟   

ارز دیجیتال بونک چند ویژگی خاص دارد که آن را در مقایسه با دیگر میم کوین‌ها متمایز می‌کند.

  • وایت پیپر: برخلاف بسیاری از میم کوین‌ها، ارز دیجیتال بونک دارای وایت پیپر و اهداف جذابی است. راه‌اندازی یک صرافی غیرمتمرکز و پلتفرم‌هایی برای بازی و شبکه‌های اجتماعی از اهداف ذکر شده در وایت پیپر ارز دیجیتال بونک است.
  • سرعت پردازشی بالا: از آنجا که تراکنش‌های بونک بر بستر سولانا صورت می‌گیرد، سرعت پردازشی تراکنش‌ها قابل‌قبول است. این سرعت حتی از سرعت تراکنش در اکوسیستم اتریوم نیز بالاتر ارزیابی شده است.
  • کارمزد کم و معقول: کارمزد تراکنش‌ها در این اکوسیستم معقول است. از طرفی کارمزدها به‌گونه‌ای اخذ می‌شوند که درصدی از آن بین همه کاربران توزیع خواهد شد.
  • کیف پول‌های اختصاصی و متنوع: این ویژگی برای یک میم کوین تازه‌وارد بسیار مهم است. کیف پول‌های زیادی هستند که می‌توانید در آن‌ها به نگهداری ارز دیجیتال بونک بپردازید.
  • مکانیسم کاهش تورم: بونک هر از گاهی تعداد قابل‌توجهی از توکن‌های خود را می‌سوزاند تا میزان عرضه کاهش و ارزش آن افزایش یابد. توکن سوزی عمدتا در کوین‌هایی رخ می‌دهد که میزان در گردش آن‌ها بسیار زیاد باشد.

آینده ارز دیجیتال Bonk چگونه خواهد بود؟        

آینده ارز دیجیتال Bonk چگونه خواهد بود؟        

همان‌طور که در بخش قبل اشاره کردیم وایت پیپر این پروژه، جذاب و منحصر به فرد است. اگر واقعا توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال بونک به اهداف خود برسند ممکن است قیمت این ارز دیجیتال رشد زیادی داشته باشد. البته به طور کلی سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها ریسک بالایی دارد. تا به امروز میم کوین‌های زیادی آمده‌اند و رفته‌اند. اما در مورد آینده ارز دیجیتال بونک خوش‌بینی‌هایی نیز وجود دارد.

برای مثال قیمت فعلی آن با سقف تاریخی فاصله زیادی دارد که به همین دلیل می‌توان امیدوار بود دوباره قیمت بونک رشد کند. از طرفی اهدافی جالب در حوزه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دارد که ممکن است نظرها را به خود جلب کند. در این صورت بیشتر از آن خواهیم شنید. با این حال توصیه می‌کنیم بخش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز دیجیتال در صرافی ایرانیکارت را دنبال کنید تا از جدیدترین وضعیت بونک و سایر رمزارزها مطلع شوید.

بهترین کیف پول برای ذخیره ارز دیجیتال بونک     

همان‌طور که اشاره شد برنامه‌ریزی کارمزدها در ارز دیجیتال بونک به‌گونه‌ای است که درصدی از آن بین همه دارندگان و سرمایه‌گذاران تقسیم خواهد شد. پس نگهداری آن در یک کیف پول معتبر کار هوشمندانه‌ای است. برای اینکه این ارز دیجیتال را نگهداری کنید انتخاب‌های زیادی دارید. البته توصیه ما نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر است. چرا که امنیت بالایی دارند و کار با آن‌ها راحت‌تر است. با این حال کیف پول‌هایی مانند تراست ولت و متامسک هم می‌توانند گزینه مناسبی برای نگهداری ارز دیجیتال بونک به‌صورت نرم‌افزاری باشند.

خرید میم کوین بونک از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت   

با تمام این تفاسیر اگر قصد دارید در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید بهترین راهکار استفاده از وب‌سایت صرافی ایرانیکارت است. چرا که محدودیت‌های زیادی برای کار با صرافی‌های خارجی دارید. چرا که اغلب آن‌ها حساب‌های کاربران ایرانی را مسدود و سرمایه آن ها را بلوکه می‌کنند. با این حال صرافی ایرانیکارت پلتفرمی است که امکان خرید و فروش بونک و 2000 ارز دیجیتال دیگر را فراهم کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت صرافی ایرانیکارت در عرض چند دقیقه به‌راحتی این ارز دیجیتال را خریداری کرده یا به ایرانیکارت با قیمت مناسب بفروشید.

بونک، میم کوین برتر سال

میم کوین‌ها هم فرصت هستند و هم تهدید. فرصت از این نظر که می‌توانند به‌صورت شارپی رشد کنند و سود خوبی به دارندگان خود اعطا کنند. از طرفی هم به خاطر ماهیتشان ممکن است اصلا رشد نکنند یا رشد آن‌ها به‌قدری کم باشد که خیلی محسوس نباشد. به همین دلیل سرمایه‌گذاری روی میم کوین‌ها یک شمشیر دولبه است! اما سه میم کوین برتر یعنی شیبا، دوج کوین و بونک معتبرتر و امیدوارکننده‌تر به نظر می‌رسند. به همین دلیل در این مقاله به بررسی و تحلیل این ارز دیجیتال پرداختیم. برای خرید این ارز دیجیتال کافی است در صرافی ایرانیکارت ثبت‌نام کرده تا آن را با قیمت مناسب خریداری کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...