دانستنی های گیفت کارت

آموزش فعال سازی اد فرند استیم Steam با 4 روش کاربردی

آموزش فعال سازی اد فرند استیم Steam با 4 روش کاربردی

فعال‌سازی اد فرند استیم یکی از قابلیت‌ها مهم این بازی است که هیجان بازی‌ها را چند برابر می‌کند، به همین دلیل بسیار مورد استفاده گیمرها قرار می‌گیرد؛ به عبارتی دیگر اد فرند Steam امکان لذت بیشتر از بازی‌های مختلف را به صورت گروهی یا Multiplayer در اختیار شما می‌گذارد.

آیا بدون پرداخت پول می‌توان اقدام به فعال کردن اد فرند Steam کرد؟ امکان استفاده از این قابلیت بدون پرداخت هزینه تقریبا غیر ممکن است؛ برای اینکه بتوانید اد فرند را فعال کرده و به همراه دوستان خود بازی‌های مهیج این پلتفرم را تجربه کنید، باید ابتدا هزینه خاصی را بپردازید. البته یک روش خاص برای فعال‌سازی رایگان وجود دارد که با همکاری سایر دوستان خود امکان پذیر است!

در ادامه شما را بهترین روش فعال سازی اد فرند استیم آشنا کرده و ارورها و خطاهایی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ با ما باشید.

چگونه در استیم اد فرند کنیم؟ 

یکی از قابلیت‌های جذاب استیم، امکان اضافه کردن دوستان به لیست فرند یا همان “Add Friend” است. البته باید به این نکته توجه کنید که این ویژگی برای همه کاربران جدید فعال نبوده و با محدودیت‌هایی همراه است؛ اگر شما یک اکانت جدید در استیم بسازید، به‌عنوان یک کاربر با اکانت محدود یا “Limited” شناخته می‌شوید. معمولا این نوع اکانت‌ها امکان اضافه کردن دوست به‌صورت مستقیم را ندارند، مگر اینکه از حالت محدود خارج شوند.

برای خروج از حالت محدود و فعال‌سازی قابلیت Add Friend، باید یکی از شرایط تعیین‌شده توسط استیم را برآورده کنید؛ این شرایط شامل اضافه کردن حداقل ۵ دلار به کیف پول، خرید یک بازی به ارزش حداقل ۵ دلار از فروشگاه و یا ارسال یک هدیه استیم به ارزش حداقل ۵ دلار به یکی از دوستانتان است. البته که برای پرداخت و یا هرگونه خرید درون برنامه‌ای شما به خرید گیفت کارت استیم و یا اکانت این بازی نیاز خواهید داشت.

پس از انجام یکی از فعالیت‌های گفته شده، قابلیت ادفرند برای شما فعال شده می‌توانید از آن برای اضافه کردن دوستان جدید خود استفاده کنید؛ برای فعال سازی این قابلیت، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه مهم‌ترین و پر استفاده‌ترین این روش‌ها را بررسی می‌کنیم و شما می‌توانید بر اساس شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چگونه در استیم اد فرند کنیم

مزایای اد فرند استیم

فعال کردن قابلیت Add Friend در استیم به شما امکان دسترسی به مزایای متعددی می‌دهد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • چت و تبادل تجربیات: گفتگو با سایر گیمرها؛ این ارتباطات می‌تواند امکان اشتراک‌گذاری تجربیات بازی، تبادل استراتژی‌ها و حتی بحث درباره بازی‌های جدید و به‌روزرسانی‌ها را ایجاد کند.
  • بازی‌های مشترک: وجود امکان اشتراک‌گذاری بازی‌ها با دوستان؛ شما می‌توانید لیست بازی‌های خود را با دوستانتان به اشتراک گذاشته و بازی‌های موردعلاقه را به صورت مشترک تجربه کنید.
  • امنیت و کنترل بهتر: کنترل بیشتری روی لیست دوستان خود؛ شما می‌توانید تنظیمات امنیتی مناسبی برای مدیریت ارتباطات خود اعمال کنید و تنها افراد مورد نظر خود را در لیست دوستان قرار دهید.
  • ارتباط با دوستان: برقراری ارتباط آسان با دوستان خود در استیم؛ در واقع این ارتباط چت متنی، ارسال پیام‌های سریع و حتی تماس صوتی را شامل می‌شود. تمام این موارد به شما کمک می‌کند تا تجربه بازی‌های چندنفره خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید.
  • ارتباط با جامعه گسترده گیمرها: استیم یک جامعه بزرگ از گیمرها را در سراسر جهان دارد و با فعال‌سازی Add Friend، شما به این جامعه متصل می‌شوید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا دوستان جدیدی پیدا کنید. برای داشتن فعالیت خوب در این بخش، پیشنهاد می‌کنیم بهترین ریجن استیم را انتخاب کنید.

شروع فعال سازی استیم فرند

چگونه اد فرند استیم را فعال کنیم؟ برای فعال‌سازی این قابلیت، روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه بهترین روش‌ها را بررسی کرده و اطلاع می‌دهیم که کدام روش به پرداخت پول نیازی ندارد.

1. فعال‌سازی با گیفت کارت

همانطور که گفتیم، برای اینکه از قابلیت اد فرند استفاده کنید، باید محدودیت استیم را با پرداخت 5 دلار بردارید. ازآنجایی‌که تحریم‌ها اجازه پرداخت این هزینه را به کاربران ایرانی نمی‌دهند، شما باید از روش‌های خاصی برای شارژ کردن حساب استیم و پرداخت هزینه فعال‌سازی استفاده کنید.

خرید گیفت کارت یکی از بهترین روش‌ها برای فعال‌سازی اد فرند است؛ شما می‌توانید با خرید کارت 5 دلاری استیم حساب خود را شارژ کرده و به راحتی، محدودیت آن را بردارید. البته باید توجه داشته باشید که ریجن کارت با ریجن حساب کاربری شما مطابقت داشته باشد.

2. فعال سازی از طریق برنامه دسکتاپ یا سایت

برای فعال‌سازی اد فرند استیم از طریق نسخه دسکتاپ یا وب‌سایت، می‌توانید از یک روش مشابه برای هر دو استفاده کنید. برای شروع، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ورود به استیم: باز کردن اپلیکیشن دسکتاپ و یا ورود به وب‌سایت رسمی استیم
  • ورود به حساب کاربری: استفاده از اطلاعات کاربری برای ورود به حساب خود
  • دسترسی به بخش دوستان: قرار دادن نشانگر ماوس روی نام کاربری‌ در قسمت بالای صفحه و انتخاب گزینه “Friends” از طریق منوی کشویی ظاهر شده

دسترسی به بخش دوستان

  • افزودن دوست: انتخاب گزینه Add a Friend؛ در این مرحله توجه داشته باشید که اگر هنوز هیچ خریدی در استیم انجام نداده‌اید یا مبلغی به کیف پول خود اضافه نکرده‌اید، امکان استفاده از این قابلیت را نخواهید داشت.

افزودن دوست

  • وارد کردن کد یا جستجوی نام: بعد از شارژ اکانت استیم خود به‌وسیله گیفت کارت، اگر کد 8 رقمی استیم دوست خود را دارید، آن را وارد کنید؛ اگر کد را ندارید، می‌توانید نام کاربری او را در قسمت جستجو وارد کرده و  سپس کلید Enter را فشار دهید.

وارد کردن کد یا جستجوی نام

  • پیدا کردن دوست: پیدا کردن نام دوست خود در نتایج و انتخاب گزینه Add As Friend؛ در نهایت برای اینکه فرایند تکمیل شود، گزینه “OK” را انتخاب کنید.

پیدا کردن دوست خود در لیست جستجو

  • تأیید درخواست: ارسال درخواست شما برای فرد موردنظر و اتمام فرایند فعال‌سازی اد فرند و اضافه شدن نام دوست شما پس از تأیید او

3. فعال سازی اد فرند از طریق اپلیکیشن موبایل استیم

فعال سازی اد فرند از طریق اپلیکیشن موبایل، یکی دیگر از روش‌های اضافه کردن دوستان به پلتفرم استیم است. اگر این برنامه را روی گوشی اندروید یا ios نصب کرده‌اید، مراحل زیر را پیش ببرید:

  • باز کردن اپلیکیشن: اجرا کردن اپلیکیشن استیم بر روی گوشی و وارد کردن اطلاعات حساب کاربری
  • دسترسی به پروفایل: ضربه زدن روی تصویر پروفایل خود (آواتار) از گوشه بالا و سمت راست صفحه
  • انتخاب گزینه افزودن دوست: انتخاب گزینه Add friends صفحه پروفایل خود
  • جستجو یا وارد کردن کد: وارد کردن کد استیم دوست خود در صفحه باز شده. اگر این کد را ندارید، از امکان جستجوی نام کاربری استفاده کرده و او را به لیست خود اضافه کنید.

4. ارسال لینک دعوت به دوستان خود

می‌خواهید بدانید آیا بدون پرداخت پول می‌توان اقدام به فعال کردن اد فرند Steam کرد؟ روش ارسال لینک از طرف دوستان خود بهترین روش رایگان است. در واقع دریافت لینک دعوت از طرف دوستان خود تنها راهی است که شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه قابلیت ادفرند را فعال کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • باز کردن برنامه دسکتاپ و یا ورود به وب سایت استیم
  • وارد کردن اطلاعات حساب کاربری برای ورود به حساب خود
  • انتخاب گزینه Friends با باز کردن منوی کشویی روی نام کاربری
  • انتخاب گزینه “Add a Friend” در صفحه باز شده

فعال سازی اد فرند از طریق ارسال لینک دعوت به دوستان خود

  • ارسال لینک نمایش داده شده در بخش “Quick Invite Link” برای دوست خود از طریق روش دلخواه (ایمیل، پیامک و…)
  • ورود فرد موردنظر به لینک ارسال شده و تایید درخواست برای اضافه شدن به لیست دوستان شما

ورود فرد موردنظر به لینک

مشکلات رایج در زمان Add Friend

بعد از اینکه فهمیدید چگونه فعال سازی اد فرند استیم انجام می‌شود، باید با مشکلات و ارورهای رایج آن آشنا شوید تا بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات این فرآبند به شمار می‌آیند:

1. خطای “Unable to add friends because your account is limited”

دریافت این خطا نشان‌دهنده محدود بودن حساب شماست؛ در واقع نمایش این متن بدین معناست که هنوز ویژگی افزودن دوست برای شما فعال نشده است. برای رفع این مشکل، باید حداقل 5 دلار به استیم والت خود اضافه کنید تا حساب شما از محدودیت خارج شود. همچنین شما با خرید یک بازی به ارزش 5 دلار می‌توانید این محدودیت را بردارید.

2. ارور “Your friend is not receiving your friend request”

اگر این ارور را دریافت کردید، یعنی دوستتان درخواست دوستی شما را دریافت نمی‌کند. در چنین مواقعی احتمالاً حساب او در حالت خصوصی (Private) قرار دارد. برای رفع این مشکل، دوست شما باید وضعیت حساب خود را از حالت خصوصی خارج کند یا او درخواست را ارسال کند.

3. خطای “Cannot find your friend using their username”

درصورتی‌که این ارور را مشاهده کردید، یعنی نمی‌توانید دوست خود را با استفاده از نام کاربری‌ پیدا کنید. در واقع نام کاربری دوست شما در جستجو قابل‌شناسایی نیست. در چنین مواقعی باید از دوست خود بخواهید کد اختصاصی یا همان Friend Code خود را برای شما بفرستد تا بتوانید به طور مستقیم او را به لیست دوستان خود اضافه کنید.

سخن پایانی 

اگر می‌خواهید بدانید که آیا بدون پرداخت پول می‌توان اقدام به فعال کردن اد فرند Steam کرد؟ باید ابتدا با انواع روش‌های فعال سازی این قابلیت آشنا شوید. در این مطلب به طور کامل چگونگی فعال‌سازی Add Friend استیم را بیان کرده و با معرفی روش‌های مختلف بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان بدون پرداخت پول به این قابلیت دسترسی پیدا کرد.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

برای فعال‌سازی این قابلیت، باید ابتدا اکانت خود را 5 دلار شارژ کنید تا محدودیت استیم برداشته شود. تنها راهی که می‌توانید بدون پرداخت پول به این قابلیت دسترسی پیدا کنید، دریافت لینک دعوت از دوستانتان است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...