دانستنی های گیفت کارت

اپل موزیک یا ساندکلود؟ مقایسه اپل موزیک با ساندکلود، سرویس پخش موسیقی

اپل موزیک یا ساندکلود؟ مقایسه اپل موزیک با ساندکلود، سرویس پخش موسیقی

انتخاب بین اپل موزیک یا ساندکلود خصوصا برای کاربران اپل، از جمله دوراهی‌هایی است که انتخاب پلتفرم مناسب‌تر را برای آن‌ها سخت می‌کند. در دنیای امروزی، موسیقی با هر سبکی که به آن علاقه داریم، بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد؛ در نتیجه اینکه کدام سرویس استریم موسیقی می‌تواند کیفیت بهتری در اختیار ما قرار دهد، اهمیت بالایی دارد و پاسخ به این سوال که اپل موزیک بهتره یا ساندکلود به یک چالش تبدیل می‌شود. البته که اگر کاربر محصولات اپل هستید و می‌خواهید از پلتفرم‌ها و برنامه‌های آن به خوبی استفاده کنید، خرید گیفت کارت اپل یکی از ابتدایی‌ترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

درست است که هر دو این پلتفرم‌ها به عنوان سرویس پخش آنلاین و آفلاین موسیقی، جایگاه مناسبی در میان کاربران کسب کرده‌اند اما تفاوت‌های خاص آن‌ها باعث شده کاربران نتوانند به‌راحتی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. درست است که ماهیت این برنامه‌ها مشابه است، اما تفاوت‌ آن‌ها در قیمت، کیفیت صدا و سایر خدمات باعث می‌شود که هریک از آن‌ها محبوبیت خاصی نزد طرفداران خود داشته باشند.

اگر می‌خواهید بهترین سرویس پخش موسیقی را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید، ابتدا باید مقایسه اپل موزیک با ساندکلود را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهید. در ادامه این مطلب قصد داریم این دو سرویس محبوب و پرطرفدار دنیای موسیقی را باهم مقایسه کنیم تا در نهایت شما بتوانید با اطلاعات کامل‌تری سرویس مورد علاقه‌تان را خریداری کنید.

مقایسه اپل موزیک با ساندکلود

برای انتخاب اپل موزیک یا ساندکلود، ابتدا باید آشنایی مختصری با آن‌ها داشته باشید تا بتوانید در ادامه ویژگی‌های برجسته آن‌ها را باهم مقایسه کنید. در ادامه هر یک از این سرویس‌های پخش موسیقی را به‌صورت جداگانه معرفی می‌کنیم.

  • معرفی سرویس اپل موزیک (Apple Music)

Apple Music یک سرویس پخش صوتی و تصویری محسوب می‌شود که توسط Apple Inc توسعه‌ یافته است. ارائه طیف وسیعی از موزیک‌ها در سبک‌های مختلف و ایجاد لیست پخش بر اساس سلیقه خود، یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت اپل موزیک به شمار می‌آید. تنوع موزیک در این سرویس آن‌قدر بالاست که شما می‌توانید هرگونه لیست پخشی را به کمک توصیه‌های هوشمند اپل ایجاد کنید.

سرویس اپل موزیک در 8 ژوئن 2015 معرفی شد و چند روز بعد یعنی در 30 ژوئن 2015 تمام خدمات و امکانات آن در اختیار کاربران قرار گرفت. ایستگاه رادیویی Beats1 از آن دسته امکانات اپل موزیک است که فعالیت بهترین دی جی‌های اپل در نیویورک، لس آنجلس و لندن را پوشش می‌دهد.

«نکته دیگری که مقایسه اپل موزیک با ساندکلود را جذاب‌تر می‌کند، استفاده از تکنولوژی‌های Dolby Atmos و Spatial Audio توسط شرکت اپل است. این تکنولوژی‌ها برای ایجاد صدای باکیفیت به کار گرفته شده‌اند.»

تمام این ویژگی‌هایی که در معرفی سرویس اپل موزیک بررسی کردیم، تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های آن هستند. کتابخانه موسیقی گسترده، استفاده از الگوریتم‌ها و مدیریت انسانی برای ارائه لیست‌های پخش، گوش دادن آفلاین به موزیک، امکان دنبال کردن هنرمندان مورد‌علاقه، دریافت به‌روزرسانی‌های مرتبط با نسخه‌های جدید، یکپارچه‌سازی با سیری، امکان خرید اشتراک خانوادگی و یکپارچه‌سازی با سایر سرویس‌های اپل نیز از دیگر امتیازات برجسته‌ای است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

البته ممکن است در این مسیر، قصد تهیه گیفت کارت این سرویس را هم داشته باشید؛ برای اینکه بتوانید به طور کامل از مزایا و امتیازاتی که این سرویس در اختیارتان می‌گذارد، استفاده کنید، ابتدا مقاله گیفت کارت اپل موزیک چیست را مطالعه کنید.

معرفی سرویس اپل موزیک

  • معرفی سرویس ساندکلود (SoundCloud)

ساند کلود چیست؟ SoundCloud یکی از بهترین سرویس‌های موزیک دنیاست که راه‌اندازی آن به سال 2007 برمی‌گردد. ازآنجایی‌که ساخت این پلتفرم در برلین اتفاق افتاده است، عاشقان دنیای موزیک، از آن به‌عنوان بهترین سرویس پخش صوتی آلمانی یاد می‌کنند. در سرویس ساندکلود هم مانند اپل موزیک، انواع موسیقی‌های مختلف وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را بر اساس سلیقه خود در لیست پخش دسته‌بندی کنید.

«شاید تصور کنید که ساندکلود با اپل موزیک تفاوت زیادی ندارد، اما امکان آپلود موسیقی در SoundCloud این نظر را به طور کامل رد می‌کند.؛ کاربرانی که این سرویس را انتخاب می‌کنند، امکان آپلود و اشتراک‌گذاری موسیقی‌های خود را نیز دارند.»

اگر استعداد بالایی در خوانندگی دارید و می‌خواهید آهنگ‌های خود را به کاربران دیگر معرفی کنید، ساندکلود یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این سرویس می‌توان به ارائه کتابخانه وسیع از موسیقی و محتوای صوتی، تعامل اجتماعی، بازنشر آهنگ مورد علاقه خود، ارائه آمار دقیق درباره عملکرد آهنگ‌های خود، ارائه سرویس برای دستگاه‌های iOS و Android، امکان درآمدزایی، پشتیبانی از پادکست و ادغام با سایر پلتفرم‌ها اشاره کرد.

معرفی سرویس ساندکلود

1. بررسی تفاوت‌ها از نظر قیمت

معمولاً بیشتر کاربران برای انتخاب اپل موزیک یا ساندکلود، ابتدا قیمت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. همان‌طور که می‌دانید، برای استفاده از خدمات و قابلیت‌های اپل موزیک و ساندکلود، باید هزینه خاصی را برای خرید اشتراک کنار بگذارید. نحوه قیمت‌گذاری در این سرویس‌ها متفاوت است، به همین دلیل قیمت آن‌ها با هم متفاوت خواهد بود. هزینه اشتراک اپل موزیک به شرح زیر است:

  • طرح انفرادی: 9.99 دلار در ماه
  • طرح دانشجویی: 4.99 دلار در ماه
  • طرح خانواده (امکان استفاده از آن برای 6 نفر): 14.99 دلار در ماه

در هنگام مقایسه اپل موزیک و ساندکلود می‌توان فهمید که اشتراک طرح‌های ساندکلود به نسبت اپل موزیک کمتر است. شما می‌توانید از سرویس ساندکلود به‌صورت رایگان نیز استفاده کنید، اما محدودیت‌های آن باعث می‌شوند به فکر خرید اشتراک باشید. برای خرید اشتراک ممتاز به نام SoundCloud Go، باید ماهیانه 9.99 دلار بپردازید.

البته که به عنوان یک کاربر ایرانی باید هزینه خرید گیفت کارت یا اکانت سرویس‌ها را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل و با بهترین کیفیت از این برنامه‌ها استفاده کنید.

2. اپل موزیک یا ساندکلود؟ بررسی تفاوت در کیفیت صدا

بدون شک مهم‌ترین موضوعی که می‌توان با توجه به آن اپل موزیک یا ساندکلود را انتخاب کرد، میزان کیفیت صداست. برای اینکه بتوانیم این سرویس‌ها را از لحاظ کیفیت صدا مقایسه کنیم، باید چند فاکتور مهم را در نظر داشته باشیم:

  • کیفیت آپلود: کاربران ساندکلود می‌توانند آهنگ‌های خود را بارگذاری کنند. اگر در زمان آپلود آهنگ از فرمت‌های WAV یا FLAC استفاده شود، کیفیت موزیک‌ها از فرمت AAC اپل موزیک بیشتر خواهد بود.
  • میزان بیت: هرچه بیت یک آهنگ بالاتر باشد، طبیعتاً کیفیت بهتری خواهد داشت. ازآنجایی‌که بیت اکثر آهنگ‌های اپل موزیک 256 و ساندکلود 128 است، می‌توان گفت که کیفیت صدای اپل موزیک از این لحاظ برتری خاصی دارد.
  • فشرده‌سازی: شرکت اپل برای فشرده‌سازی از فرمت AAC یا Advanced Audio Coding استفاده کرده است. بدون شک استفاده از این فرمت به نسبت فرمت MP3 که SoundCloud از آن استفاده می‌کند، کیفیت صدای بهتری را ارائه می‌کند.
  • استفاده از قابلیت‌های هوشمند: همچنین هنگام مقایسه اپل موزیک با ساندکلود می‌توان فهمید که شرکت اپل از قابلیت Mastered for iTunes استفاده کرده است. در واقع این قابلیت، آلبوم‌های بهینه‌سازی شده را در دستگاه اپل قرار می‌دهد تا کیفیت صدای بهتری را تجربه کنید.

«به‌طورکلی با توجه‌ به بررسی این فاکتورهای مهم، می‌توان گفت که کیفیت صدای اپل موزیک به نسبت ساندکلود بالاتر است.»

مقایسه اپل موزیک با ساندکلود

3. بررسی تفاوت‌های مهم اپل موزیک و ساندکلود از نظر محبوبیت

مقایسه اپل موزیک با ساندکلود از لحاظ محبوبیت بسیار سخت است. هریک از این سرویس‌ها به دلیل برخورداری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف، طرفداران خاصی دارند؛ اما از آنجایی‌ که اپل موزیک برای تمام دستگاه‌های شرکت اپل در دسترس است، احتمالاً تمامی طرفداران این برند از این سرویس استفاده می‌کنند. در نتیجه apple music با بیش از 75 میلیون آهنگ در کتابخانه خود، نیاز کاربران را به بهترین شکل ممکن برطرف می‌کند.

در مقابل، ساندکلود در کتابخانه خود آهنگ‌ها و پادکست‌های بیشتری را به کاربران ارائه می‌کند؛ اما کیفیت پایین آن نسبت به اپل موزیک و تعداد طرح‌های اشتراکی کمتر باعث می‌شود که همچنان سرویس پخش موسیقی اپل، برتری خاصی داشته باشد.

«البته فراموش نکنید که ساندکلود برای استعدادهای تازه‌کار موسیقی، بهترین و محبوب‌ترین گزینه به شمار می‌آید.»

4. نظرات هنرمندان در مورد این دو سرویس پخش موسیقی

نظرات هنرمندان می‌تواند انتخاب بین اپل موزیک یا ساندکلود را راحت‌تر کند. با اینکه نظرات هنرمندان درباره سرویس‌های پخش موسیقی متفاوت است، اما می‌توان تمام نظرات را به‌صورت یک دیدگاه کلی جمع‌بندی کرد. موارد زیر مهم‌ترین نظر هنرمندان درباره اپل موزیک و ساندکلود است:

  • ساندکلود یک سکوی پرتاب برای هنرمندان و خواننده‌های تازه‌کار است.
  • اپل موزیک یک کاتالوگ بزرگ برای معرفی بهتر آهنگ‌ها و افزایش محبوبیت خواننده‌هاست.
  • تقریباً تمام هنرمندان از دسترسی گسترده اپل موزیک (دسترسی در بیش از 167 کشور) استقبال کرده‌اند.
  • بیشتر هنرمندان در مورد نرخ حق امتیاز و ساختار پرداخت در اپل موزیک نگرانی‌های خاصی داشته و حتی به فرایند آن اعتراض کرده‌اند.
  • SoundCloud یک پلتفرم عالی برای معرفی خواننده‌های تازه‌کار به شمار می‌آید، اما محبوبیت آن، به اندازه‌ پلتفرم‌های اسپاتیفای یا اپل موزیک نیست.

سخن پایانی

بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی، هنگام انتخاب اپل موزیک یا ساندکلود با مشکل مواجه می‌شوند. ازآنجایی‌که هرکدام از این سرویس‌ها خدمات و قابلیت‌های خاص خود را دارند، انتخاب بهترین گزینه، سخت و چالش‌برانگیز خواهد بود. بهترین و مناسب‌ترین راه برای انتخاب اپل موزیک یا ساندکلود، مقایسه آن‌ها بر اساس فاکتورهای مهم و اساسی است.
در این مطلب به طور کامل اپل موزیک و ساندکلود را معرفی کرده و آن‌ها را بر اساس فاکتورهای مهمی مانند قیمت، کیفیت صدا و نظرات هنرمندان مقایسه کردیم. اگر همچنان درباره هر کدام از این سرویس‌ها سوال خاصی دارید و یا نمی‌دانید که کدام یک می‌تواند انتخاب بهترین برای شما باشد، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...