دانستنی های گیفت کارت

بهترین بازی های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن 2024

بهترین بازی های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن 2024

ایکس باکس و پلی استیشن از محبوب‌ترین کنسول‌های گیمینگ هستند که بازی‌های مشترک زیادی دارند؛ عموما کسانی که قصد خرید کنسول بازی دارند، ابتدا تنوع بازی‌ها را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند بازی‌هایی که به آن‌ها علاقه دارند برای کنسول موردنظر آن‌ها عرضه شده است. با اینکه شرکت سونی و مایکروسافت همواره در تلاش‌اند که بازی‌های خاص و منحصربه‌فردی را برای کنسول‌های خود ارائه کنند، اما همواره روی بازی‌های مختلفی اتفاق نظر داشته‌اند.

تعداد بالای بازی‌های مشترک ps و xbox باعث می‌شود که بتوانید در عین خرید کنسول موردعلاقه خود از بازی‌های شرکت مقابل نیز استفاده کنید؛ بنابراین داشتن یک لیست از بهترین بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن مانند یک راهنمای خوب عمل خواهد کرد. در ادامه این مطلب بهترین بازی‌های این 2 شرکت را مقایسه کرده و آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانید با دید بازتری خرید خود را انجام دهید.

معرفی 20 تا از بهترین بازی های مشترک ps و xbox

کنسول ایکس باکس و پلی استیشن بازی‌های مشترک بسیار زیادی دارند؛ به همین دلیل باید با بهترین و محبوب‌ترین موارد آشنایی کاملی داشته باشید تا زمان زیادی را برای انتخاب بازی تلف نکنید. البته که شما برای استفاده از تمامی این بازی‌ها باید ابتدا مراحل خرید گیفت کارت را پشت سر بگذارید تا بتوانید از تمام قابلیت‌هایی که در بازی وجود دارند استفاده کنید.

مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین بازی‌هایی هستند که تجربه منحصر به فردی را در اختیار شما می‌گذارند:

1. بازی Red Dead Redemption 2

تاریخ عرضه: 2018

سازنده: راک استار گیمز

ناشر: راک استار گیمز

حالت: تک نفره و چند نفره

سبک: اکشن + ماجراجویی

Red Dead Redemption 2 یکی از بهترین بازی‌های راک استار گیمز است که داستان آن قبل از وقایع Red Dead Redemption جریان دارد و شما در نقش Arthur Morgan قرار می‌گیرید. گیم‌پلی فوق‌العاده همراه با ویژگی‌ها برجسته‌ای مانند داستان مهیج، گرافیک عالی و… توانسته امتیاز ۹۷ در سایت متاکریتیک را به این بازی اختصاص دهد.

آشنایی با بازی Red Dead Redemption 2

2. بازی Star Wars: Squadrons

تاریخ عرضه: 2020

سازنده: استودیو موتیو

ناشر: الکترونیک آرتز

حالت: چند نفره

سبک: نبرد فضایی

به جنگ ستارگان علاقه دارید؟ پس خیالتان بابت حضور این بازی در لیست بازی های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن راحت باشد. داستان این بازی از جایی شروع می‌شود که دارت ویدر، نیروهای امپراتور را مجبور می‌کند که تمامی مهاجران باقی‌مانده از سیاره Alderaan را نابود کنند. ساخت این بازی به‌گونه‌ای بود که به بهترین شکل ممکن حس و حل نبردهای فضایی را به گیمرها انتقال داد. همچنین گرافیک عالی و گیم‌پلی جذاب باعث شد که نمره 83 از 100 را در مجله پی سی گیمر کسب کند. برای تجربه لذت‌بخش این بازی پیشنهاد می‌کنیم از گیفت کارت پلی استیشن استفاده کنید.

معرفی بازی Star Wars: Squadrons

3. بازی  Life is Strange 2

تاریخ عرضه: 2018 

سازنده: دونت‌ناد انترتینمنت

ناشر: شرکت اسکوئر انیکس

حالت: تک نفره

سبک: اکشن ماجراجویی، ماجراجویی گرافیکی

گیم پلی قسمت دوم Life is Strange درست مانند قسمت اول آن کاملا در اختیار داستان است؛ به همین دلیل کسانی که به سبک ماجراجویی علاقه‌ زیادی ندارند، خیلی زود از انجام این بازی خسته می‌شوند. البته ویژگی‌های بصری و ارائه سبک ماجراجویی بسیار عالی باعث شد که این بازی نمره 7 از 10 را در پی سی گیمز کسب کند.

البته که کیفیت این بازی روی هر کدام از کنسول‌ها متفاوت است؛ اما به هر حال پلی استیشن یا ایکس باکس شما را از محوه انجام بازی راضی خواهند کرد.

بازی Life is Strange از بازی های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن

4. بازی Borderlands 3

تاریخ عرضه: 2019

سازنده: گیرباکس سافت‌ور 

ناشر: ۲ کی گیمز

حالت: چند نفره

سبک: تیراندازی اول شخص، ماجراجویی، نقش‌آفرینی اکشن

بازی Borderlands 3 به نسبت نسخه‌های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است؛ به طوری که هنگام اجرای این بازی، می‌توانید اسلحه‌های بزرگ‌تر و قوی‌تری را برای نابودی دشمنان و دریافت جوایز انتخاب کنید. در واقع سازنده‌ در نسخه سوم سنگ تمام گذاشته و آیتم‌های جذابی را به آن اضافه کرد.

درست است که نسخه سوم سرزمین‌های مرزی، نمره خوبی از مجله پی سی گیمر نگرفت، اما توانست در ای جی ان نمره 90 را دریافت کرده و رضیات کاربران را جلب کند. البته استفاده کاربران از گیفت کارت ایکس باکس یا پلی استیشن و به طور خلاصه‌تر استفاده از قابلیت‌های درون بازی نیز در تجربه‌ای که کسب کردند، تاثیر قابل توجهی داشته است.

بازی Borderlands 3

5. بازی Shadow of the Tomb Raider

تاریخ عرضه: 2018

سازنده: ایدوس – مونترال 

ناشر: شرکت تابعه اروپایی اسکوئر انیکس

حالت: تک نفره

سبک: بازی ویدئویی معمایی، اکشن – ماجراجویی، تیراندازی

این نسخه از بازی، سومین و آخرین نسخه از سه‌گانه جدید سری Tomb Raider است که از آن به‌عنوان یکی از مهیج‌ترین بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن یاد می‌کنند. دنیای پر رمز و راز و اسرار مخفی آن، به‌شدت داستان بازی را جذاب‌تر کرده‌اند. همچنین شخصیت‌پردازی بسیار عالی بازی و گیم‌پلی جذاب آن باعث شد که نمره خوب 9 از 10 را در ای جی ان و بیشتر مجله‌های معتبر دریافت کند.

بازی Shadow of the Tomb Raider از بازی های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن

6. بازی Call of Duty: Modern Warfare

تاریخ عرضه: 2019

سازنده: استودیوی اینفینیتی

ناشر: شرکت اکتیویژن

حالت: چند نفره

سبک: تیراندازی اول شخص، ماجراجویی

قرار گرفتن Call of Duty: Modern Warfare در لیست بهترین بازی‌های مشترک ایکس باکس و ps4 باعث می‌شود که خیال طرفداران این بازی در هنگام خرید کنسول راحت باشد. با اینکه نسخه‌های کال آف دیوتی زیاد هستند، اما این نسخه به دلیل ویژگی‌های خاصی مانند داستان‌سرایی حماسی، شخصیت‌های به یاد ماندنی، تصویری واقع‌گرایانه از جنگ مدرن و شخصیت‌های به یاد ماندنی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

همچنین باید بدانید که این نسخه از کال آف دیوتی توانست جایزه بازی‌های رایانه‌ای بفتا برای بهترین بازی چند نفره را دریافت کند. با اینکه نسخه Call of Duty: Modern Warfare در متاکریتیک نمره 56 را دریافت کرد، اما مجله PlayStation LifeStyle نمره 9 را به آن اختصاص داد.

نکته دیگری که باید درباره بازی کال آف دیوتی بدانید، عرضه نسخه Call of Duty: Black Ops Cold War برای ایکس باکس و پلی استیشن است. در واقع اگر نسخه Call of Duty: Modern Warfare باب میلتان نبود، می‌توانید این نسخه را دانلود کنید. همچنین این بازی در لیست بهترین بازی های پلی استیشن 2024 نیز قرار گرفته است.

آشنایی با  بازی Call of Duty Modern Warfare

7. بازی Metal Gear Solid V: Phantom Pain

تاریخ عرضه: 2015

سازنده: کوجیما پروداکشنز

ناشر: کونامی

حالت: چند نفره

سبک: مخفی کاری، اکشن ماجراجویی

Metal Gear Solid V: Phantom Pain از آن دست بازی‌های جهان باز است که در همان آغاز، فضای نفس‌گیر آن شما را مجذوب خود می‌کند. در واقع این بازی تبدیل یک قهرمان دلسوز به قاتل بی رحم را روایت می‌کند. داستان جذاب، گرافیک عالی و سایر خصوصیات برجسته این بازی باعث شد که نمره 10 را از ای جی ان و رسانه‌های دیگری مانند گیم اسپات و تلگراف دریافت کند.

بازی Metal Gear Solid V Phantom Pain

8. بازی Dirt 5

تاریخ عرضه: 2020

سازنده: کد مسترز

ناشر: کد مسترز و الکترونیک آرتز

حالت: چند نفره

سبک: ماشین مسابقه‌ای 

عاشقان سرعت و رانندگی در جاده‌های مختلف هم می‌توانند بازی مورد علاقه خود را در لیست بهترین بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن پیدا کنند. با اینکه بازی‌های مختلفی در این سبک برای ایکس باکس و پلی استیشن عرضه شده‌اند، اما Dirt 5 یکی از بهترین و محبوب‌ترین آن‌هاست. همچنین جذابیت و هیجان بالای این بازی باعث شد که در مجله The Games Machine نمره بسیار عالی 9.1 را کسب کند.

بازی Dirt 5

9. بازی Battlefield V

تاریخ عرضه: 2018

سازنده: استودیوی دایس وابسته به الکترونیک آرتز

ناشر: الکترونیک آرتز

حالت: چند نفره

سبک: تیراندازی اول شخص

=Battlefield V یکی دیگر از بهترین و جذاب‌ترین بازی‌هایی شمار می‌آید که استراتژی آن بر پایه جنگ جهانی دوم ساخته شده است. صداگذاری بسیار عالی، گیم‌پلی حرفه‌ای، داستان مهیج و سایر ویژگی‌های آن باعث شده‌اند که نمره 9 را از  AUS Gamers و PCGamesN دریافت کند.

آشنایی با Battlefield V از بازی های مشترک پلی استیشن و ایکس باکس

10. بازی Far Cry 5

تاریخ عرضه: 2018

سازنده: یوبی سافت

ناشر: یوبی سافت

حالت: چند نفره

سبک: تیراندازی اول شخص، اکشن ماجراجویی

بازی Far Cry 5 یکی دیگر از بهترین و مهیج‌ترین بازی‌های تاریخ است که می‌توانید آن را برای ایکس باکس و پلی استیشن دانلود کنید. هیجان بالای فارکرای 5 در کنار تنوع بالای اسلحه‌ها، گرافیک عالی، ریتن بالای بازی و… باعث شده که نمره 90 از 100 را در گیمینگ بولت و گیم اسپات کسب کند.

معرفی Far Cry

11. بازی Fortnite

تاریخ عرضه: 2017

سازنده: اپیک گیمز

ناشر: اپیک گیمز، گیرباکس سافت‌ور

حالت: چند نفره

سبک: بتل رویال

فورتنایت یکی دیگر از بهترین و مشهورترین بازی‌های تاریخ است که تقریبا تمام گیمرهای حرفه‌ای هیجان آن را تجربه کرده‌اند. ساخت این بازی در سبک بتل رویال و مبارزه تا آخرین نفس باعث شده که گیمرها هیچ‌وقت از انجام آن خسته نشوند. همچنین دریافت نمره 9.5 از گیم اسپات نشان‌دهنده استقبال بسیار زیاد گیمرها از این بازی است.

آشنایی با بازی Fortnite

12. بازی Grand Theft Auto V

 تاریخ عرضه: 2013

سازنده: راک استار نورث

ناشر: راک استار گیمز 

حالت: تک نفره و چند نفره

سبک: اکشن ماجراجویی

بازی Grand Theft Auto V یا همان جی تی آی 5 یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن است که لذت و هیجان مراحل آن از ذهن گیمرها پاک نمی‌شود. رانندگی در خیابان‌های شلوغ، درگیری با پلیس و ارازل خیابان، فرارهای سریع و… تنها بخشی از جذابیت‌های جی تی آی هستند. دریافت نمره 97 از متاکریتیک به‌خوبی نشان‌دهنده محبوبیت و شهرت این بازی است.

معرفی Grand Theft Auto V بازی جذاب پلی استیشن و ایکس باکس

13. بازی Resident Evil 7: Biohazard

تاریخ عرضه: 2017

سازنده: کپکام

ناشر: کپکام

حالت: تک نفره 

سبک: ترس و بقا 

Resident Evil 7: Biohazard برخلاف نسخه‌های قبل که سرشار از خشم بودند، معماهای سخت و چالش‌برانگیز را در یک محیط ترسناک ارائه می‌کند. از همان آغاز شروع بازی، ترس و هیجان زیادی را در زمان مواجه با موجودات عجیب احساس خواهید کرد. استقبال گیمرها از این بازی به‌قدری بالا بود که توانست نمره 86 را از متاکریتیک دریافت کند.

بازی جذاب Resident Evil 7 Biohazard

14. بازی Neverwinter Nights: Enhanced Edition

تاریخ عرضه: 2018

سازنده: استودیو بایوور

ناشر: اینفوگرامز 

حالت: چند نفره 

سبک: نقش آفرینی، ماجراجویی

بازی Neverwinter Nights: Enhanced Edition نسخه بازسازی شده Neverwinter Nights است که گیمرهای ایکس باکس و پلی استیشن می‌توانند با نصب آن خاطرات خود را تازه کنند. شما در این بازی نقش یک قهرمان را بازی می‌کنید که باید 4 موجود قدرتمند را اسیر کند. جذابیت نسخه جدید Neverwinter Nights آن‌قدر زیاد بود که حدود 90٪ از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند.

بازی Neverwinter Nights Enhanced Edition

15. بازی Assassin’s Creed Odyssey

تاریخ عرضه: 2018

سازنده: یوبی سافت

ناشر: یوبی سافت

حالت: تک نفره 

سبک: نقش آفرینی، اکشن ماجراجویی، مبارزه

یکی دیگر از بازی‌های مشترک ps4 و xbox که محبوبیت بسیار زیادی در میان گیمرها پیدا کرده است، بازی Assassin’s Creed Odyssey نام دارد. گیم پلی متفاوت، رابط کاربری عالی و سبک جدید مبارزات باعث شده است که این نسخه از بازی اساسین به نسبت سایر نسخه‌های آن کیفیت بالاتری داشته باشد. همچنین این بازی توانست نمره بسیار عالی 85 را از سایت متاکریتیک دریافت کند.

بازی Assassin’s Creed Odyssey از بهترین بازی های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن

16. بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds

تاریخ عرضه: 2017

سازنده: شرکت پابجی 

ناشر: شرکت پابجی 

حالت: چند نفره 

سبک: بتل رویال، اکشن ماجراجویی، تیراندازی

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا همان پابجی، یکی از بهترین بازی‌های بتل رویال است که با قدرت در میان لیست بهترین بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن قرار می‌گیرد. بازی پابجی به این شکل است که شما به همراه سایر بازیکنان از داخل یک هواپیما به بیرون می‌پرید و در یک جزیره فرود می‌آیید. در داخل جزیره باید به کمک سلاح‌های مختلف رقبای خود را از بین ببرید و تا آخر بازی زنده بمانید. فروش بیش از 75 میلیون نسخه تا سال 2021 باعث شد که ا پابجی به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ یاد کنند.

آشنایی با بازی PlayerUnknown's Battlegrounds

17. بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

تاریخ عرضه: 2022

سازنده: یوبی سافت

ناشر: یوبی سافت

حالت: چند نفره 

سبک: تیراندازی اول شخص 

بازی جذاب و مهیج Tom Clancy’s Rainbow Six Siege یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های تیراندازی اول شخص است که گیمرهای ایکس باکس و پلی استیشن می‌توانند از انجام آن لذت ببرند. شرکت یوبی سافت برای ساخت این بازی بی‌خیال بخش داستانی شد و تمام تمرکز خود را روی حالت چند نفره آن گذاشت. گرافیک فوق‌العاده بازی، مراحل مختلف، گیم‌پلی جذاب و … تنها بخشی از ویژگی‌های این بازی جذاب هستند. همچنین این بازی به دلیل استقبال خوب گیمرها، در وب‌سایت متاکریتیک امتیاز 81 از 100 را دریافت کرده است.

18. بازی Rocket League

تاریخ عرضه: 2015

سازنده: شرکت سایونیکس

ناشر: شرکت سایونیکس 

حالت: چند نفره 

سبک: ورزشی اکشن، ماشین مسابقه‌ای 

بازی ورزشی و اکشن راکت لیگ Rocket League یکی از متفاوت‌ترین بازیهای مشترک ایکس باکس و ps4 است که حس و حال متفاوتی را از بازی ماشین مسابقه‌ای ارائه می‌کند. در واقع شما با انتخاب ماشین‌های قوی، باید رقبای خود را در یک مسابقه اکشن از میدان خارج کنید. همچنین در جریان بازی سلاح‌های مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید به کمک آن‌ها رقبای خود را از بین ببرید.

استقبال گیمرها از این بازی به‌قدری بود که از سایت‌های معتبری مانند Push Square، PlayStation LifeStyle و Multiplayer.it نمره 90 از 100 را گرفت.

Rocket League از بهترین بازی های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن

19. بازی Need for Speed: Heat

تاریخ عرضه: 2015

سازنده: شرکت سایونیکس

ناشر: شرکت سایونیکس 

حالت: چند نفره 

سبک: ورزشی اکشن، ماشین مسابقه‌ای 

امکان ندارد کنسول پلی استیشن یا ایکس باکس را بخرید، اما یکی از نسخه‌های نید فور اسپید را روی آن نصب نکنید. بازی Need for Speed: Heat یکی از بهترین نسخه‌های این بازی است که می‌توانید با نصب آن اوج سرعت و هیجان را در جاده‌های مختلف تجربه کنید. کسب نمره 80 از ای جی ان نشان می‌دهد که این بازی به‌شدت مورد استقبال گیمرها قرار گرفته است.

بازی Need for Speed Heat

20. بازی Back 4 Blood

تاریخ عرضه: 2021

سازنده: ترتل راک استودیوز

ناشر: سرگرمی تعاملی برادران وارنر 

حالت: تک نفره و چند نفره 

سبک: ترس و بقا، تیراندازی اول شخص

بازی بک فور بلاد یک بازی چند نفره در سبک ترس و بقا است که در میان بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن جایگاه خاصی دارد. گیم پلی این بازی تمرکز یادی روی بازی گروهی دارد. در واقع برای اینکه بتوانید زامبی‌های زیادی را از بین ببرید، باید با هم‌تیمی‌های خود تعامل بالایی داشته باشید. گرافیک و صداگذاری بی‌نظیر در کنار قدرت بالای زامبی‌ جذابیت زیادی به این بازی بخشیده‌اند. همچنین دریافت نمره 77 از 100 در سایت متاکریتیک و نمره 8 از 10 در ای ان جی نشان از محبوبیت بالای آن دارد.

بازی Back 4 Blood

سخن پایانی

بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن آن‌قدر زیادند که انتخاب بهترین گزینه‌ها سخت و زمان‌بر است. برای اینکه بتونید در زمان صرفه‌جویی کرده و خرید بازی‌های مورد علاقه خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید، باید قبل از هرکاری یک لیست کامل از بهترین بازی های مشترک ps4 و xbox تهیه کنید. در این مطلب به طور کامل بهترین و محبوب‌ترین باین بازی‌ها را معرفی کردیم تا بر اساس سلیقه خود آن‌ها را اولویت‌بندی کنید.

بهترین بازی های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن 2024
ایکس باکس و پلی استیشن از محبوب‌ترین کنسول‌های گیمینگ هستند که بازی‌های مشترک زیادی دارند؛ عموما کسانی که قصد خرید کنسول بازی دارند، ابتدا تنوع بازی‌ها را بررسی می‌کنند تا...
4 از 11 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از اینکه نظر و تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید، سپاس‌گراریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...