دانستنی های گیفت کارت

30 تا از بهترین مستند‌های نتفلیکس 2024 که نباید از دست داد!

30 تا از بهترین مستند‌های نتفلیکس 2024 که نباید از دست داد!

دلیل حجم زیادی از شهرت نتفلیکس به دلیل مستندهای بسیار خوبی است که در سال‌های گذشته تولید کرده است. تولید و پخش مستندها علاوه بر جذب مخاطب باعث کسب درآمد بالایی نیز شده که آن‌ها را به جایگاه بالایی رسانده است. امروزه بسیاری از کسانی که اشتراک و یا گیفت کارت نتفلیکس را خریداری می‌کنند، به دلیل علاقه‌ای است که به دنیای مستند دارند. حجم بالای مستندهای تولید شده در این پلتفرم به قدری زیاد است که ممکن است مجبور شوید زمان زیادی را به انتخاب گزینه مناسب با سلایقتان صرف کنید؛ به همین دلیل ما در این مقاله شما را با بهترین مستندهای نتفلیکس آشنا می‌کنیم تا بتوانید از لحظه‌های خود لذت ببرید.

معرفی بهترین مستندهای نتفلیکس

در میان سبک‌های مختلف فیلم و سریال، مستندها به دلیل بازگویی وقایع و نشان دادن واقعیت‌ها محبوبیت بسیار زیادی دارند. شبکه نتفلیکس در چند سال اخیر مستندهای بسیار جذابی را تولید کرده است که در ادامه بهترین موارد را معرفی خواهیم کرد:

1. مستند ورزش بد (Bad Sport)

سال تولید: 2021

کارگردان: مایلز بلیدن ریل، جورجینا کامالری

ژانر: مستند، جنایی، ورزشی

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 6

مسابقات ورزشی برای تمام مردم جهان جایگاه خاصی دارند، اما عموما وجهه تاریک شخصیت و زندگی افراد فعال در این حوزه پشت زرق و برق مدال‌ها ناپدید می‌شود. مستند ورزش بد، جرایم مختلف دنیای ورزش را مورد بررسی قرار می‌دهد تا طرفداران آن با ماجراهای پشت پرده آشنا شده و بدانند هر کسی می‌تواند چهره خبیثی داشته باشد؛ حتی اگر تمام دنیای او را بشناسند.

در دنیای ورزش، ماجراها و اتفاقات مختلفی مانند فساد، تبانی، دوپینگ، قتل و… رخ داده است که بیشتر مردم از آن‌ها خبر ندارند. مستند جذاب بد اسپورت به شما نشان خواهد داد که چگونه تمام این فعالیت‌های غیر اخلاقی، دنیای پر شور و نشاط ورزش را تحت‌تاثیر قرار داده‌اند.

مستند Bad sport

2. ببر پادشاه: قتل، ضرب و شتم و جنون (Tiger King: Murder, Mayhem and Madness)

سال تولید: ۲۰۲۰

کارگردان: Rebecca Chaiklin, Eric Goode

ژانر: مستند، جنایی

تعداد فصل: ۲

تعداد قسمت: ۸

بدون شک مستند Tiger King: Murder, Mayhem and Madness یکی از مهیج‌ترین مستندهای جنایی نتفلیکس است که به شدت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع این مستند، دنیای عجیب پرورش گربه‌سانان بزرگ در آمریکا را به تصویر کشیده و به شما نشان می‌دهد که چگونه این حیوانات وسیله‌ای برای انتقام، شهرت و قدرت هستند.

مستند ببر پادشاه، داستان جو اگزوتیک (پادشاه باغ وحش‌های خصوصی) را روایت می‌کند که عطش زیادی برای دیده شدن دارد. تندروی‌های این مرد باعث می‌شود که دست به اقداماتی ویرانگر زده و با چند نفر از دشمنان خود حسابی درگیر شود.

اگر نمی‌خواهید برای استفاده از اشتراک نتفلیکس، اطلاعات بانکی خود در کارت‌های اعتباری را در سایت‌های مختلف وارد کنید، خرید گیفت کارت یکی از بهترین انتخاب‌هاب شما خواهد بود که می‌توانید آن را از سایت‌های معتبر مختلفی مانند ایرانیکارت تهیه کنید.

معرفی  مستند Tiger King: Murder, Mayhem and Madness

3. مستند نگهبانان (The Keepers)

سال تولید: ۲۰۱۷

کارگردان: رایان وایت

ژانر: مستند، جنایی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۷

مستند نگهبانان یکی دیگر از بهترین مستندهای نتفلیکس به شمار می‌آید که شما را به دهه 60 میلادی برده و حادثه قتل یک راهبه را بازگو می‌کند. در سال 1969، یک راهبه جوان در مدرسه کاتولیک به قتل می‌رسد که سر نخ‌ها نشان از تجاوز جنسی به این راهبه داشتند.

در این مستند، اسرار پنهان شده قتل راهبه بررسی خواهند شد و با پیدا کردن سر نخ‌های بیشتر حقیقت نمایان می‌شود. بررسی یک جنایت بزرگ در دهه 60 تنها بخشی از این مستند است. در واقع سازندگان مستند تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مسائل اخلاقی و اجتماعی را با وقایع داستان ترکیب کنند.

The Keepers از بهترین مستندهای نتفلیکس

4. آخرین رقص (The Last Dance)

سال تولید: 2020

کارگردان: جیسون ههیر

ژانر: مستند، ورزشی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: 10

مستند آخرین رقص از آن دسته مستندهای نتفلیکس است که شما را مجذوب زیبایی خود خواهد کرد و به دلیل خط داستانی که دارد در دسته بندی بهترین سریال های نتفلیکس نیز قرار می‌گیرد. تقریباً بیشتر افرادی که عاشق ورزش هستند، آشنایی خاصی با مهارت‌ها و توانایی مایکل جردن دارند. جیسون ههیر در این مستند توانسته به‌خوبی تمام اتفاقات ششمین قهرمانی اتحادیه ملی بسکتبال توسط مایکل جردن و سایر بازیکنان تیم شیکاگو بولز را روایت کند.

بررسی The Last Dance

5. دونده رودخانه (The River Runner)

سال تولید: ۲۰۲۱

کارگردان: لارنس بلانک

ژانر: مستند، ورزشی، ماجراجویی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۱

دونده رودخانه زمان جذابی را برای عاشقان قایقرانی و ورزش‌های مهیج می‌سازد و به آن‌ها اجازه می‌دهد چند ساعت از لحظه‌های ناب لذت ببرند. در واقع این مستند، سفر ماجراجویی اسکات لیدگرنت، به چهار رودخانه بزرگ و خروشان را به بهترین شکل ممکن روایت می‌کند تا بیشتر از پیش با این ورزش مهیج و تونایی‌های حرکتی آن آشنا شوید. همچنین در این مستند، چند اسطوره دنیای قایقرانی حضور دارند که تجربیات خود را بیان می‌کنند.

پیشنهاد مشاهده The River Runner

6. مستند کشور وحشی وحشی (wild wild country)

سال تولید: ۲۰۱۸

کارگردان: Chapman Way, Maclain Way

ژانر: مستند، تاریخی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۶

مستند کشور وحشی وحشی، یکی از بحث‌برانگیزترین فصل‌های تاریخ آمریکا را روایت می‌کند. در دهه 80 میلادی، یک فرقه و جنبش به اسم راجنیش ظهور کرد که منطقه اورگان را به شدت تحت تاثیر قرار دادند. خودکشی دسته جمعی این فرقه به‌قدری بزرگ بود که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین خودکشی دسته‌جمعی تاریخ نام می‌برند.

مستند کشور وحشی وحشی به عنوان یکی از بهترین مستند های نتفلیکس، ماجرای ظهور و سقوط فرقه راجنیش را به تصویر می‌کشد تا با اتفاقات و ماجراهای این دوره از تاریخ آمریکا آشنا شوید.

wild wild country از بهترین مستندهای نتفلیکس

7. ناگفته‌ها (Untold)

سال تولید: ۲۰۲۲

کارگردان: چپمن وی و مکلین وی

ژانر: مستند، ورزشی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۵

طرفداران تمامی ورزش‌ها همیشه یک روی مسابقات و قهرمانی‌ها را می‌بینند. در واقع در پشت پرده هریک از ورزش‌ها و مسابقات آن‌ها، داستان‌های مختلفی نهفته است که معمولا بیشتر آن‌ها شنیده نشده‌اند. مستند جذاب UNTOLD، داستان‌های ناگفته و حواشی‌های پشت پرده مسابقات ورزشی را روایت می‌کند تا بیشتر از پیش با زندگی شخصیت‌ها و مسیر قهرمانی آن‌ها آشنا شوید.

مستند جذاب Untold

8. سیاره ما (Our Planet)

سال تولید: 2019

کارگردان: آلستر فوردگل

ژانر: مستند، علمی

تعداد فصل: 2

تعداد قسمت: 12

مستند سیاره ما از آن دسته مستندهایی است که عاشقان زیبایی‌ طبیعت و جهان هستی را به وجد می‌آورد. هدف اصلی این برنامه، افزایش آگاهی در مورد شکنندگی اکوسیستم سیاره و تأثیر فعالیت انسان‌ها بر آن است. البته در کنار این هدف مهم، نشان دادن شگفتی‌های سیاره زمین و ارائه اطلاعات ارزشمند درباره آن، جذابیت مستند را بالاتر می‌برد.

مستند جذاب Our Planet از بهترین مستندها ی نتفلیکس

9. مستند نابغه شیطانی (Evil genius: the true story of America’s most diabolical bank heist)

سال تولید: ۲۰۱۸

کارگردان: Trey Borzillieri

ژانر: مستند، جنایی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۴

در میان بهترین مستندهای جنایی نتفلیکس، نابغه شیطانی بیشتر از هر مستند دیگری شما را شگفت‌زده می‌کند. اگر سریال مانی هیست (خانه کاغذی یا سرقت پول) را دیده‌اید و نهایت لذت و هیجان را از سرقت‌های آن برد‌ه‌اید، قطعا مستند نابغه شیطانی برای شما بسیار جذاب خواهد بود. این مستند با به تصویر کشیدن پیچیده‌ترین و عجیب‌ترین سرقت بانکی تاریخ آمریکا شما را با جزئیات این سرقت و روابط شخصیت‌های آن آشنا خواهد کرد.

تماشای Evil genius

10. بگو من کی هستم (Tell Me Who I Am)

سال تولید: 2019

کارگردان: اد پرکینز

ژانر: مستند، رازآلود

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۱

مستند بگو من کی هستم، داستان دو برادر به اسم الکس و مارکوس را روایت می‌کند؛ هنگامی که الکس در سن 18 سالگی حافظه خود را در اثر تصادف از دست می‌دهد، مارکوس تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا به کمک خاطرات گذشته حافظه الکس را بازگرداند. با اینکه مارکوس از تمام خاطرات برای برگرداندن حافظه الکس استفاده می‌کند، اما در این میان یک راز تاریک خانوادگی را از الکس مخفی نگه می‌دارد.

معرفی مستند Tell Me Who I Am

11. گفتگو با قاتل: نوارهای تد بازی (Conversation with a Killer: The Ted Bundy tapes)

سال تولید: ۲۰۱۹

کارگردان: Joe Berlinger

ژانر: مستند، جنایی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۴

تد باندی یکی از بزرگ‌ترین قاتل‌های سریالی تاریخ است که به‌واسطه هوش بسیار بالای خود توانست برای مدتی طولانی از دست قانون فرار کند. مستند گفتگو با قاتل بر اساس مصاحبه‌های ضبط شده با تد باندی ساخته شده است تا ذهن و انگیزه او برای انجام قتل‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. بدون شک برای افرادی که عاشق ژانر جنایی هستند، مستند تد باندی در صدر بهترین مستندهای نتفلیکس قرار می‌گیرد.

گفتگو با قاتل: نوارهای تد بازی از بهترین مستندهای تنفلیکس

12. مستند دریانوردی (Seaspiracy)

سال تولید: ۲۰۲۱

کارگردان: Ali Tabrizi

ژانر: مستند، محیط زیست

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۱

در چند دهه گذشته، صنعت ماهیگیری جهانی تاثیرات مخربی بر محیط زیست و اقیانوس‌ها گذاشته است. مستند دریانوردی به بهترین شکل ممکن تمامی این تاثیرات را نشان می‌دهد تا تمامی مردم جهان بدانند که چه خطراتی محیط زیست جهانی را تهدید می‌کند.

سازندگان این مستند تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا اطلاعات دقیقی درباره آلودگی، شکار بی‌رویه و تأثیرات آن بر حیات دریایی ارائه کنند؛ به همین دلیل تماشای آن برای تمامی افراد یک امر مهم و بسیار ارزشمند به شمار می‌آید.

معرفی مستند Seaspiracy

13. مکعب بازهای سرعتی (The Speed Cubers)

سال تولید: ۲۰۲۰

کارگردان: Sue Kim

ژانر: مستند، ورزشی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۳

مستند مکعب بازهای سرعتی داستان فلیکس زمدگس و مکس پارک دو قهرمان مکعب روبیک را روایت می‌کند که در کنار دوستی و رفاقت صمیمانه خود به رقابت می‌پردازند. در واقع این مستند نمایانگر این است که رقابت سالم و عشق به یک ورزش، می‌تواند دوستی عمیقی بین تمامی افراد از سراسر جهان ایجاد کند.

بهترین مستندهای نتفلیکس و معرفی The Speed Cubers

14. مستند ایکاروس (Icarus)

سال تولید: ۲۰۱۷

کارگردان: برایان فوگل

ژانر: مستند، ورزشی، جنایی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۱

ایکاروس از آن دسته مستندهای تامل‌برانگیزی است که وقایع مهم یک کشور را برملا می‌کند. در واقع سازندگان مستند Icarus موضوع دوپینگ در کشور روسیه و دخالت دولت در آن را به تصویر کشیدند تا مردم با اتفاقات پشت پرده آن آشنا شوند. در این برنامه خواهید دید که دخالت دولت روسیه در دوپینگ، علاوه بر مسائل اخلاقی، تاثیرات سیاسی زیادی به دنبال داشته است.

پیشنهاد تماشای Icarus

15. هک بزرگ (The Great Hack)

سال تولید: ۲۰۱۹

کارگردان: Karim Amer, Jehane Noujaim

ژانر: مستند، سیاسی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۱

بسیاری از مردم جهان آگاهی زیادی درباره مسائل سیاسی ندارند؛ به همین دلیل تحت‌تاثیر رسانه و اتفاقات مختلف این حوزه قرار می‌گیرند. مستند هک بزرگ، به‌عنوان یکی از بهترین مستندهای نتفلیکس، یک رسوایی بزرگ را برملا می‌کند تا تمامی کاربران بدانند که اطلاعات شخصی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی چه تاثیری بر سرنوشت یک ملت می‌گذارد.

The Great Hack، رسوایی داده‌های فیسبوک/کمبریج آنالیتیکا را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. در واقع این مستند نشان می‌دهد که چگونه افراد و دستگاه‌های مختلف، از این اطلاعات برای مقاصد سیاسی و تاثیر در انتخابات استفاده کردند.

مستند هک بزرگ

16. خانه را خراب کنید (Knock Down the House)

سال تولید: ۲۰۱۸

کارگردان: Rachel Lears

ژانر: مستند، سیاسی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۱

مستند خانه را خراب کنید (Knock Down the House) از مستندهای جذاب سیاسی است که فعالیت و تلاش 4 زن سیاستمدار که همه آن‌ها می‌خواهند در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا به پیروزی برسند را به تصویر می‌کشد.

مستند جذاب Knock Down the House

17. نائومی اوزاکا (Naomi Osaka)

سال تولید: ۲۰۲۱

کارگردان: Garrett Bradley

ژانر: مستند، ورزشی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: ۳

قهرمانان رشته‌های ورزشی برای طی کردن مسیر موفقیت، باید از چالش‌ها و موانع بسیار سختی عبور کنند. معمولا بیشتر مردم جهان هیچگاه به این مسیر و چالش‌های متعدد آن توجه نکرده و اصلا نمی‌دانند که ورزشکاران برای رسیدن به قله‌های موفقیت چه لحظات سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

نائومی اوزاکا ستاره تنیس ژاپنی است که در این مستند زندگی شخصی و حرفه‌ای او به نمایش گذاشته می‌شود. در واقع این برنامه به شما نشان می‌دهد که استعداد نائومی اوزاکا چگونه رشد کرده و چه مسیری طی کرده تا توانسته پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

مستند جذاب Naomi Osaka از بهترین مستندهای نتفلیکس

18. بدشانس: زندگی و مرگ رابرت دورست (The Jinx: The life and deaths of Robert Durst)

سال تولید: 2015

کارگردان: اندرو جرکی

ژانر: مستند، بیوگرافی، جنایی

تعداد فصل: ۱

تعداد قسمت: 6

مستند زندگی و مرگ رابرت دورست یکی دیگر از بهترین مستندهای نتفلیکس به شمار می‌آید که شروع آن با یک جنازه تکه‌تکه شده، نشان‌دهنده یک مستند جنایی و هیجان‌انگیز است. رابرت دورست به‌عنوان یک فرد ثروتمند به سه قتل متهم شد؛ اما به کمک وکلای کارکشته توانست برای سال‌های طولانی از دست قانون فرار کند.

در واقع سازندگان مستند زندگی و مرگ رابرت دورست، توانستند به‌خوبی و با تمام جزئیات دادگاه‌‌های او را به نمایش بگذارند تا تمامی بیننده‌ها متوجه شوند که این قاتل چگونه برای سال‌های طولانی سیستم قضایی آمریکا را زیر سوال برد.

The Jinx از بهترین مستندهای نتفلیکس

19. ساختن یک قاتل (Making a Murderer)

سال تولید: 2018

کارگردان: داوین هیوم

ژانر: مستند، جنایی، معمایی

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 10

ساختن یک قاتل از آن دسته فیلم‌های جنایی است که به دلیل اخذ نمره بالا در IMDB محبوبیت بسیار زیادی در بین مخاطبان نتفلیکس دارد. داستان این مستند درباره مردی است که به دلیل اتهام تجاوز جنسی به زندان محکوم می‌شود و پس از 18 سال با بررسی مدارک متوجه می‌شوند که بی‌گناه است. هنگامی که در سال 2003 از زندان آزاد می‌شود، بعد از 2 سال دوباره به یک قتل دیگر مرتکب شده و دوباره به زندان می‌افتد.

پیشنهاد مشاهده Making a Murderer

20. مستند ورزشکار اول (Athlete A)

سال تولید: 2020

کارگردان: بانی کوهن و جان شنک

ژانر: مستند، جنایی، ورزشی

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 1

Athlete A به‌عنوان یکی دیگر از بهترین مستندهای نتفلیکس، بیانگر یک واقعه دردناک در جامعه آمریکاست. در واقع این فیلم پرده از تجاوزات جنسی در تیم ژیمناستیک زنان آمریکا برداشت و به تمام مردم نشان داد که در بالاترین سطح ورزش هم امکان چنین حوادث دردناکی وجود دارد.

مستند Athlete A

21. معلم من اختاپوس (My Octopus Teacher)

سال تولید: 2020

کارگردان: جیمز اف رید و پیپا الریخ

ژانر: مستند، طبیعت و حیات وحش

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 1

مستند معلم من اختاپوس در سال 2021 برنده جایزه اسکار شد؛ به همین دلیل محبوبیت و شهرت بسیار زیادی در بین مخاطبان پیدا کرد و حتی توانست نمره 8.1 IMDB را دریافت کند. داستان این مستند درباره فیلمسازی است که در دریای آفریقای جنوبی با یک اختاپوس مواجه شده و یک دوستی غیرعادی میان آن‌ها به وجود می‌آید. در ادامه این دوستی، اختاپوس می‌خواهد رازهای دنیای خود را با دوست خود به اشتراک بگذارد.

My Octopus Teacher از بهترین مستندهای نتفلیکس

22. شب روی زمین (Night on Earth)

سال تولید: 2020

کارگردان: پیتر فیسن

ژانر: مستند، طبیعت و حیات وحش

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 6

Night on Earth یک مجموعه مستند است که زندگی پنهان حیوانات را در تاریکی شب نشان می‌دهد. با اینکه اکثر انسان‌ها شب‌ها و در زمان تاریکی هوا می‌خوابند، حیوانات شب‌زی مانند شیر، خرس، جغد، قورباغه، مارمولک و… برای شکار و یافتن جفت در تاریکی حرکت می‌کنند. مستند Night on Earth، زندگی این دسته از حیوانات را به تصویر می‌کشد تا بیش از پیش با حیات وحش و فضای آن در تاریکی شب آشنا شوید.

پیشنهاد تماشای Night on Earth

23. مستند گرفتن پرستار قاتل (Capturing the Killer Nurseappened)

سال تولید: 2022

کارگردان: تیم تراوز هاوکینز

ژانر: مستند، جنایی

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 1

Capturing the Killer Nurseappened یکی از دلخراش‌ترین مستندهای شبکه نتفلیکس است که عاشقان ژانر جنایی را شگفت‌زده می‌کند. داستان این فیلم درباره بیمارستانی است که بعد از مدتی متوجه می‌شوند، مرگ بیماران آن طبیعی نیست. در این میان یک پرستار شجاع با دو کارآگاه شهر وارد بیمارستان می‌شوند تا این قاتل سریالی را پیدا کنند.

مستند Capturing the Killer Nurseappened

24. میز سرآشپز (Chef’s Table)

سال تولید: 2015

کارگردان: برایان مک گین، کلی جتر

ژانر: مستند، آشپزی

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 6

بدون شک میز سرآشپز یکی از بهترین مستندهایی است که توانسته در مدت کوتاهی توجه عاشقان آشپزی را به خود جلب کند. در این مستند، سرآشپزهای مختلفی (هر قسمت متعلق به یک سرآشپز است) هنرنمایی کرده و استعداد خود را در این زمینه نشان می‌دهند.

میز سرآشپز  از بهترین مستندهای نتفلیکس

25. سیزدهم (13th)

سال تولید: 2016

کارگردان: ایوا دوورنی

ژانر: مستند، تاریخی، جنایی

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 1

طبق متمم سیزدهم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا بود که سیستم برده‌داری برای همیشه ممنوع اعلام شد. مستند سیزدهم که اسم آن از متمم 13 قانون اساسی گرفته شده است، یکی از بهترین مستندهای جنایی به شمار می‌آید که وضعیت برخورد با نژادهای مختلف را در سیستم قضایی کشور آمریکا نشان می‌دهد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تصور می‌کنید نژادپرستی در کشور آمریکا از بین رفته، حتما این مستند را تماشا کنید تا واقعیت‌های موجود را بهتر و واضح‌تر ببینید.

معرفی 13th

26. مستند ماهی سیاه (Blackfish)

سال تولید: 2013

ژانر: مستند، حیات وحش

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 1

نگهداری حیوانات در پارک‌های آبی، زمانی مورد تایید فعالان محیط زیست است که حیوان در آنجا احساس امنیت و رضایت داشته باشد. مستند ماهی سیاه (Blackfish) داستان نهنگی است که در یکی از آکواریوم‌های شهر نیویورک نگهداری می‌شد. رفتار خشن این نهنگ باعث مرگ سه نفر از کارکنان آکواریوم شده بود؛ به همین دلیل فعالان محیط زیست اعتقاد داشتند که نهنگ داخل پارک آبی اسیر شده و به دلیل احساس عدم امنیت دست به خشونت می‌زند.

مستند Blackfish

27. مستند آماندا ناکس (Amanda Knox)

سال تولید: 2016

کارگردان: راد بلک هارست، برایان مک گین

ژانر: مستند، جنایی

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 1

مستند آماندا ناکس، درباره دانشجوی آمریکایی مقیم ایتالیاست (سال 2007) که متهم به قتل دوست خود شده و در نهایت تبرئه می‌شود. موضوع جالب در مورد این مستند این است که پس از گشدت سال‌ها از این موضوع، هنوز هم افراد زیادی بر این باورند که آماندا قاتل بوده و باید مجازات شده و مجدد دادگاهی شود.

مستند Amanda Knox از بهترین مستندهای نتفلیکس

28. سه غریبه همسان (Three Identical Strangers)

سال تولید: 2018

کارگردان: تیم واردل

ژانر: مستند، خانوادگی، رازآلود

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 1

مستند سه غریبه همسان، داستان سه قلوهای همسانی را روایت می‌کند که در بدو تولد از هم جدا شده و توسط سه خانواده مختلف به فرزندی پذیرفته شده‌اند؛ هیچکدام از این سه خانواده اطلاعی ندارند که فرزند آن‌ها برادر و یا خواهر دیگری دارد.

هنگامی که سه قلوها در سن 19 سالگی به‌صورت اتفاقی متوجه پیوند برادری خود شدند، به دنبال دلیل جدایی خود گشتند. در واقع دلیل جدایی این سه‌قلو بخشی از یک آزمایش تحقیقاتی بود تا شرایط دوقلوها را در محیط‌های متفاوت بررسی کنند.

مستند سه غریبه همسان

29. کارخانه آمریکایی (American Factory)

سال تولید: 2019

کارگردان: استیون بوگنار و جولیا رایشرت

ژانر: مستند، فرهنگی، اقتصادی

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 1

کارخانه آمریکایی یکی دیگر از بهترین مستند های نتفلیکس است که توانست جایزه اسکار بهترین مستند را در سال 2020 دریافت کند. داستان این فیلم درباره یک شرکت چینی به نام Fuyao Glass America است که کارخانه‌ی جنرال موتورز را در دیتون، اوهایو بازگشایی می‌کند. با اینکه در آغاز، خوشبینی زیادی برای موفقیت این شرکت وجود داشت، اما تضاد فرهنگی و اقتصادی آمریکا و چین خیلی زود خود را نشان داده و چالش‌های متفاوتی را موجب شد.

آشنایی با مستند جذاب American Factory

30. مستند دیک جانسون مرده است (Dick Johnson is Dead)

سال تولید: 2020

کارگردان: کریستین جانسون

ژانر: مستند، درام

تعداد فصل: 1

تعداد قسمت: 1

مستند دیک جانسون مرده است به دلیل دریافت جایزه‌های متعدد در جشنواره‌های مختلف توانست محبوبیت زیادی در میان مخاطبان به دست آورده و خیلی زود خود را به‌عنوان یکی از بهترین مستندهای نتفلیکس معرفی کند. Dick Johnson is Dead درباره یک روانشناس بالینی است که در سن پیری دچار زوال عقل شده و به کمک دختر فیلمساز خود انواع مرگ‌های مختلف را برای خود تصویرسازی می‌کند.

Dick Johnson is Dead یکی از بهترین مستندهای نتفلیکس

سخن پایانی

معمولا عاشقان فیلم مستند بعد از خرید اشتراک نتفلیکس با این سوال مواجه می‌شوند که بهترین مستندهای نتفلیکس کدام‌‌اند و کدام یک ارزش وقت گذاشتن بیشتری دارند؟ تعداد بالای مستندها انتخاب بهترین گزینه را سخت و زمان‌بر می‌کند؛ به همین دلیل باید برای جلوگیری از اتلاف وقت، یک لیست کامل از بهترین گزینه‌ها را داشته باشند.

در این مطلب به طور کامل بهترین مستندهای نتفلیکس را معرفی کردیم تا با اطلاعات کامل‌تری برنامه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اگر همچنان درباره انتخاب بهترین مورد و یا نحوه دانلود آن‌ها سوالی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
می‌خواهید از آمازون خرید کنید؟ دوست دارید با اسپاتیفای بدون دردسر گوش دادن به تبلیغات از موسیقی موردعلاقه خود لذت ببرید؟ می‌خواهید به جدیدترین فیلم و سریال‌ها بدون محدودیت و...