دانستنی های گیفت کارت

آشنایی با خطاهای استیم و نحوه رفع آن‌ها با ساده‌ترین روش‌ها

آشنایی با خطاهای استیم و نحوه رفع آن‌ها با ساده‌ترین روش‌ها

گیم و سرگرمی یکی از بزرگ‌ترین و پرسودترین تجارت‌های دنیای کنونی است؛ به همین دلیل، شرکت‌های زیادی، خدمات و امکانات مربوط به این حوزه را در اختیار بازیکنان می‌گذارند. یکی از این امکانات، پلتفرم استیم است که به دلیل قابلیت‌های متعددی که دارد، توانسته میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان به سمت خود جذب کند. نگران نباشید! کاربران ایرانی نیز با خرید گیفت کارت استیم می‌توانند تمام محدودیت‌های موجود را کنار زده و به بهترین شکل از تمام امکانات و امتیازات این پلتفرم استفاده کنند.

با این حال، استیم نیز درست مانند هر برنامه دیگری، با ارورها و مشکلاتی مواجه می‌شود؛ از خطاهای مربوط به اتصال و دانلود بازی‌ها گرفته تا مشکلات نرم‌افزاری و کرش‌های ناگهانی! این مسائل می‌توانند تجربه کاربری را مختل کنند. رفع ارورهای استیم معمولاً نیازمند روش‌های پیچیده‌ای نیست و با چند راهکار ساده می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. اگر شما هم با این ارورها مواجه شده‌اید در ادامه همراه ما باشید که رایج‌ترین خطاهای استیم را بررسی کرده و سپس راه‌حل‌های سریع و ساده برای هر یک را با هم مرور کنیم.

رایج‌ترین ارورهای استیم Steam

هر گیمری که از پلتفرم استیم استفاده کرده باشد، می‌داند که ایجاد خطا اجتناب ناپذیر است؛ تمام این ارورها ممکن است در زمان ساخت اکانت، خرید بازی، ردیم گیفت کارت (فرآیند فعال سازی گیفت کارت)، افزودن محصولات به سبد خرید و موارد دیگر رخ دهند. به همین دلیل، ما نیاز داریم که با روش‌های رفع آن‌ها آشنا شده و بدانیم که در زمان ایجاد آن‌ها باید چه کاری انجام دهیم. در ادامه به بررسی رایج‌ترین مشکلات و ارورهای استیم می‌پردازیم که گزارش‌های زیادی درباره آن‌ها وجود داشته و کاربران زیادی را دچار چالش کرده‌اند:

1. خطای Failed to start the game یا app already running

این خطا زمانی رخ می‌دهد که بازی یا اپلیکیشن شما در پس‌زمینه در حال اجرا بوده و شما سعی کنید مجدد آن را باز کنید. یا حتی در مواردی ممکن است سیستم به‌اشتباه تشخیص دهد که برنامه هنوز بسته نشده است. این مشکل می‌تواند به دلیل وجود فرایندهای معلق یا خرابی سیستم رخ دهد که مانع اجرای دوباره برنامه می‌شود.

خطای Failed to start the game

نحوه رفع ارور

برای رفع این خطا، پیشنهاد می‌کنیم براساس موارد زیر پیش بروید:

  • باز کردن تسک منیجر (Task Manager) با کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Esc
  • پیدا کردن بازی و فشردن دکمه End Task
  • ری استارت کردن کامپیوتر و اجرای دوباره استیم
  • راست کلیک کردن روی بازی و انتخاب گزینه Properties و Verify Integrity of Game Files
  • انتخاب گزینه None در تب Account، Beta Participation در بخش Settings استیم و ری استارت کردن پلتفرم

2. توقف فرآیند دانلود استیم

این خطا زمانی رخ می‌دهد که دانلود در استیم به طور ناگهانی متوقف شود؛ دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد، مانند: مشکلات اینترنت، ایراد در سرورهای استیم یا تنظیمات شبکه کامپیوتر. حتی ممکن است فایروال یا آنتی‌ویروس جلوی دانلود را گرفته یا کش دانلود خراب باشد.

روش رفع خطا

برای رفع این مشکل نیز می‌توانید از راه‌حل‌های زیر استفاده کنید:

  • اطمینان از پایداری اینترنت
  • غیرفعال کردن پروکسی
  • اطمینان از عمل ایجاد مشکل توسط فایروال و آنتی‌ویروس
  • اطمینان از وجود فضای کافی
  • بستن و باز کردن مجدد برنامه
  • آپدیت کردن درایورهای شبکه و گرافیک
  • انتخاب گزینه Clear Download Cache در تنظیمات استیم
  • انتخاب نزدیک‌ترین سرور به محل زندگی خود در تب Downloads
  • فعال نبودن حالت آفلاین؛ سپس Go Offline را از منوی Steam انتخاب کرده، پس از چند ثانیه دوباره Go Online را انتخاب کنید و استیم را راه‌اندازی مجدد کنید.

3. خطای Fatal Error Code 

خطای Fatal Error Code در استیم زمانی رخ می‌دهد که یک مشکل جدی در پلتفرم رخ داده باشد و شما نتوانید به درستی برنامه را اجرا کنید. خطای Fatal Error در استیم به شکل‌های مختلفی مانند 0x00000193 Error یا Steam needs to be online to update ظاهر می‌شود.

رفع ارور Fatal Error Code 

نحوه رفع ارور استیم

برای رفع این مشکل می‌توانید از چند روش مختلف استفاده کنید که عبارتند از:

  • اطمینان از سالم بودن فایل‌های موقت دانلودی؛ پس، از سالم بودن فایل‌ها مطمئن شوید.
  • اطمینان از نصب آخرین نسخه درایور کارت گرافیکتان (AMD یا Nvidia)؛ درایورهای قدیمی می‌توانند باعث بروز خطا شوند.
  • بستن کامل برنامه استیم و ری استارت کردن آن؛ این کار شاید به نظر ساده برسد اما می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
  • راست کلیک کردن روی استیم و انتخاب گزینه Properties؛ سپس به تب Compatibility رفته و اگر گزینه‌ای فعال است، آن را غیرفعال کنید.
  • اطمینان از از اتصال اینترنت و بررسی فایروال یا آنتی‌ویروس‌ها در صورت استفاده از آن‌ها؛ ممکن است این برنامه‌ها اتصال استیم به اینترنت را مسدود کرده باشند.
  • ورود به بخش Library، راست کلیک کردن روی بازی موردنظر و انتخاب گزینه Properties؛ سپس در تب Local Files، گزینه Verify Integrity of Game Files را بزنید تا استیم فایل‌های بازی را بررسی و مشکلات احتمالی را رفع کند.

4. خطای Failed to start game (executable missing)

خطای Failed to start game در استیم به این معناست که فایل اجرایی (Executable) که برای اجرای بازی ضروری است، توسط سیستم یافت نمی‌شود. این مشکل معمولاً به دلیل حذف یا خرابی فایل‌ها رخ می‌دهد. حتی ممکن است آنتی‌ویروس شما فایل اجرایی را به اشتباه حذف کرده یا دانلود ناقص باشد.

آموزش رفع خطا و ارور استیم

برای رفع خطای Failed to start game در استیم، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • راست کلیک کردن روی استیم و انتخاب گزینه Properties؛ سپس به تب Local Files رفته و Verify Integrity of Game Files را انتخاب کنید.
  • امکان شناسایی فایل‌ها به عنوان تهدید از طرف آنتی‌ویروس؛ آنتی‌ویروس را موقتاً غیرفعال کنید یا پوشه بازی را به لیست استثناها اضافه کنید.
  • ورود به تنظیمات استیم و انتخاب گزینه گزینه Clear Download Cache در بخش Downloads
  • اجرا استیم به‌عنوان Administrator؛ برای این کار، روی آیکون استیم کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید.
  • بروزرسانی درایورهای کارت گرافیک به منظور سازگاری بهتر آن‌ها با بازی‌ها

5. خطای Too Many Login Failures

این ارور در استیم زمانی رخ می‌دهد که شما چندین بار تلاش ناموفق برای ورود داشته‌اید. سیستم امنیتی استیم برای جلوگیری از حملات احتمالی، دسترسی شما را موقتاً محدود می‌کند. این مشکل می‌تواند به دلیل وارد کردن اشتباه رمز عبور یا تلاش‌های مکرر از یک IP باشد.

البته برخی از موارد نیز به دلیل وجود مشکل در سرورهای استیم ایجاد می‌شود؛ پس بهتر است ابتدا سایت Steamstat.us را بررسی کنید تا در صورت وجود هرگونه مشکل، با استفاده از جزئیاتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، آن را برطرف کنید.

به طور کلی، امنیت شما در استیم اهمیت بالایی دارد و این پلتفرم، راه‌های زیادی را برای ارتقای کیفیت کاربری در اختیار شما می‌گذارد، یکی از مهم‌ترین آن‌ها اسیتم گارد است که به شما کمک می‌کند با امنیت و کیفیت بیشتری از این پلتفرم استفاده کنید. کاربرد استیم گارد چیست؟ در واقع این سرویس، سطح دوم امنیتی حساب کاربری در پلتفرم استیم است که  از شما در برابر خطرات احتمالی، مانند هک شدن محافظت می‌کند. به طورکلی، برای ورود به حساب کاربری، باید از یک مرحله اولیه که نیازمند ورود نام کاربری و رمز عبور است، عبور کنید. اما با فعال سازی استیم گارد و در مرحله دوم برای ورود به حساب کاربری به یک کد یکبار مصرف نیاز دارید.

خطای Too Many Login Failures از مهم ترین ارورهای استیم

نحوه رفع ارور

برای رفع خطای Too Many Login Failures در استیم، روش‌های زیر را دنبال کنید:

  • انتظار برای رفع مشکل: بسیاری از کاربران پس از نیم تا یک ساعت انتظار بدون هیچ تغییر دیگری موفق به ورود به استیم شده‌اند؛ پس اگر عجله‌ای ندارید، می‌توانید کمی صبر کنید.
  • استفاده از تنظیمات: با فشردن هم‌زمان Ctrl + Shift + Esc به Task Manager بروید. در تب Processes، استیم را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کرده و در نهایت گزینه End Task را انتخاب کنید.
  • تغییر شبکه: اگر استیم اتصال شما را بلاک کرده، تغییر شبکه می‌تواند مفید باشد. به‌عنوان‌مثال، از وای‌فای خانگی به هات‌اسپات گوشی خود متصل شده و دوباره تلاش کنید.
  • تغییر آی پی: اگر دسترسی به شبکه دیگری ندارید، استفاده از VPN می‌تواند آی‌پی شما را تغییر دهد و به ورود به استیم کمک کند.
  • بالا بردن امنیت حساب: رمز عبور حساب کاربری خود را تغییر دهید تا از امنیت حساب خود مطمئن شوید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما از قابلیت استیم گارد استفاده کنید.
  • پاک کردن کش: اگر از مرورگر برای ورود به استیم استفاده می‌کنید، کش و کوکی‌های مرورگر را پاک کنید.

مهم‌ترین خطاهای استیم در زمان استفاده از گیفت کارت

همانطور که اشاره کردیم، یکی از ارورهای رایج، پس از خرید گیفت کارت و در زمان استفاده از آن است. عموما در این زمان، شما با مشکلاتی مانند محدودیت‌های منطقه‌ای، وارد کردن اشتباه کد یا مشکلات حساب کاربری مواجه می‌شوید. شناخت این خطاها و روش‌های رفع آن‌ها می‌تواند محدودیت‌های پیش روی شما را برداشته و امکان بهره‌مندی از اعتبار گیفت‌کارت را فراهم آورد.

در ادامه شما را با تمام خطاهایی که ممکن است در زمان استفاده از کارت با آن‌ها مواجه شوید، آشنا کرده و روش رفع آن‌ها را نیز بررسی می‌کنیم:

گیفت کارت استیم چیست؟

گیفت کارت چیست؟ این کارت، محصولی دیجیتال است که کاربران می‌توانند از آن برای افزایش اعتبار حساب استیم خود استفاده کنند. این کارت‌ها به دو صورت فیزیکی و دیجیتالی ارائه شده و به شما امکان می‌دهند بازی‌ها، نرم‌افزارها، DLCها و آیتم‌های مختلف درون فروشگاه استیم را خریداری کنید. لازم به ذکر است که هر گیفت کارت دارای یک کد منحصر‌به‌فرد است که کاربر با وارد کردن آن در حساب، اعتبار خود را افزایش می‌دهد.

خرید از فروشگاه استیم معمولاً نیازمند کارت‌های اعتباری خارجی یا حساب‌های ارزی است که برای کاربران ایرانی، خرید گیفت کارت استیم راهی مطمئن‌تر است که امکان خرید تمامی بازی‌ها و محتوای فروشگاه را بدون محدودیت فراهم می‌کند. نکته مثبتی که در مورد این کارت‌ها وجود دارد، نداشتن تاریخ اتقضاست؛ در نتیجه شما می‌توانید در هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کرده و یا آن را به دگیران هدیه دهید.

گیفت کارت استیم چیست

نحوه استفاده از گیفت کارت استیم

در ادامه ما شما را با روش‌های فعال سازی و استفاده از کارت آشنا می‌کنیم تا احتمال ایجاد مشکل در زمان استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانیم:

  • ورود به سایت رسمی استیم و حساب کاربری خود
  • انتخاب گزینه‌ی Account Details از بخش نام کاربری
  • انتخاب گزینه‌ی Add funds to your Steam Wallet و Redeem a Steam Gift Card or Wallet Code
  • وارد کردن کد گیفت کارت و شارژ شدن حساب با انتخاب گزینه Continue

«مطمئن شوید که ریجن گیفت کارت با ریجن اکانت استیم شما یکسان باشد؛ در غیر این صورت نمی‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم با توجه به شرایط خود از بهترین ریجن استیم استفاده کنید.»

1. خطای Invalid Code

اگر در زمان ردیم گیفت کارت استیم با این خطا مواجه شدید ابتدا از درست واردکردن کد ۱۶ رقمی اطمینان حاصل کنید؛ زیرا گیفت‌کارت‌ها نسبت به بزرگی و کوچکی حروف حساس هستند. اگر کد را به درستی وارد کرده‌اید و هنوز با مشکل مواجه هستید، باید به فروشنده مراجعه کرده و از آن‌ها بخواهید کارت را برای شما فعال کنند.

2. خطای Already Redeemed

خطای Already Redeemed زمانی رخ می‌دهد که کد گیفت کارت استیم قبلاً توسط یک حساب کاربری دیگر استفاده شده باشد. اگر از فروشنده نامعتبر خرید کنید ممکن است با این مشکل مواجه شوید که یک کد قدیمی به چنیدن مشتری فروخته شده باشد.

برای جلوگیری از این مشکل اطمینان حاصل کنید که کد را به درستی وارد کرده‌اید و اگر اطمینان دارید که کد جدید است، با پشتیبانی استیم تماس بگیرید تا وضعیت آن را بررسی کنند. همچنین، توصیه می‌کنیم گیفت کارت استیم را تنها از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر خریداری کنید.

3. خطای An Unexpected Error Has Occurred

اگر هنگام استفاده از گیفت‌کارت استیم با چنین خطایی مواجه شدید، نگران نباشید. این خطا معمولاً زمانی رخ می‌دهد که کد را چندین بار اشتباه وارد کنید. توصیه می‌شود حداقل ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس دوباره برای ردیم کردن گیفت کارت خود تلاش کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، با پشتیبانی استیم تماس گرفته و مشکل خود را گزارش دهید.

4. خطای مربوط به ریجن

خطای ریجن هنگام استفاده از گیفت‌کارت استیم زمانی رخ می‌دهد که منطقه گیفت‌کارت با منطقه حساب شما متفاوت باشد. بهترین ریجن استیم برای شما انتخاب همان ریجن حساب شماست. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم آموزش تغییر ریجن استیم را مطالعه کنید؛ البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این کار محدودیت‌هایی دارد. پس اگر مشکل همچنان پابرجا بود، باید با پشتیبانی استیم تماس بگیرید.

سخن پایانی

دنیای استیم پر از بازی‌های جذاب است؛ اما گاهی خطاهای کوچک می‌توانند این لذت را مختل کنند. خوشبختانه با چند راهکار ساده، می‌توانید به‌راحتی این موانع را پشت سر بگذارید. از تنظیمات اینترنت و ریجن گرفته تا پیگیری پشتیبانی استیم؛ هر خطایی، کلیدی برای حل دارد. با این روش‌ها، شما نه‌تنها گیمر بهتری خواهید بود، بلکه مسیری هموارتر برای لذت‌بردن از بازی‌های محبوب خود خواهید داشت. پس هرگز نگذارید خطاها جلوی هیجان بازی را بگیرند!

بله ریجن یا منطقه‌ی گیفت‌کارت باید با ریجن حساب استیم شما همخوانی داشته باشد تا قابل‌استفاده باشد.

سیاه‌شدن صفحه استیم معمولاً به دلیل مشکلات گرافیکی، درایورهای قدیمی، یا کش خراب مرورگر داخلی استیم رخ می‌دهد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
می‌خواهید از آمازون خرید کنید؟ دوست دارید با اسپاتیفای بدون دردسر گوش دادن به تبلیغات از موسیقی موردعلاقه خود لذت ببرید؟ می‌خواهید به جدیدترین فیلم و سریال‌ها بدون محدودیت و...