دانستنی های گیفت کارت

معرفی شرکت گارنا (Garena) خالق بازی محبوب فری فایر

معرفی شرکت گارنا (Garena) خالق بازی محبوب فری فایر

کمپانی گارنا یکی از بهترین و مشهورترین کمپانی‌های حوزه گیم است که توانسته با ارائه محصولات و بازی‌های مختلف، محبوبیت بسیار زیادی در میان گیمرها کسب کند. اگر علاقه زیادی به بازی‌های ویدئویی دارید و دنبال کننده دنیای جذاب گیم و سرگرمی هستید، قطعا نام گارنا را به‌واسطه بازی‌های مشهوری مانند فری فایر شنیده‌اید. درست است که این کمپانی سابقه موفق و چشمگیری در حوزه تولید بازی دارد، اما همچنان افراد زیادی هستند که این شرکت، محصولات و بازی‌های آن را نمی‌شناسند. Garena به عنوان یک شرکت سنگاپوری، علاوه بر ساخت فری فایر، بازی‌های موفق دیگری را نیز به بازار عرضه کرده و خود را در لیست بهترین تولیدکننده‌های بازی‌های رایگان و آنلاین قرار داده است.

گارنا در سال 2017، بازی Free Fire را منتشر کرد، محبوبیت این بازی آن‌قدر بالا رفت که توانست تبدیل به رقیب جدی پابجی شده و تا می 2021 بیش از 150 میلیون کاربر فعال روزانه در سراسر جهان جذب کند. البته کاربران ایرانی که در زمان بازی، نمی‌خواهند از کارت‌های اعتباری برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده کنند، خرید گیفت کارت از شرکت‌های معتبر بهترین انتخاب است. اگر می‌خواهید بیشتر از پیش با سابقه درخشان کمپانی گارنا آشنا شوید و بهترین محصولات و بازی‌های آن را بشناسید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه تاسیس شرکت گارنا

قبل از اینکه شرکت گارنا به طور رسمی تاسیس شده و فعالیت خود را در حوزه گیم آغاز کند، یک استارتاپ به اسم GGame وجود داشت که توسعه و انتشار بازی‌های ویدئویی را انجام می‌داد. هنگامی که فارست لی (موسس گارنا) از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد، همکاری خود را با این استارتاپ آغاز کرد. بعد از مدتی چن او (Chen Ou) مالک اصلی GGame، سهام خود را (حدود 35٪) به فارست لی فروخت تا همکاری دو نفره خود را به پایان برسانند. در نهایت، فارست لی که مالک تمام استارتاپ GGame شده بود، در سال 2009 اسم آن را به گارنا تغییر داد.

در نوامبر 2011، Garena حقوق انتشار خود را برای بازی تیراندازی فایروال (مبتنی بر تیم) در جنوب شرقی آسیا و تایوان اعلام کرد. همچنین بعد از مدت‌زمان کوتاهی یعنی در دسامبر 2011، همکاری با چانگیو (توسعه‌دهنده بازی‌های آنلاین) را آغاز کرد تا بازی محبوب هنرهای رزمی سه بعدی به نام دوک کوه آهو (Duke of Mount Deer) را در تایوان منتشر و اجرا کند. این بازی، توسط چندین متخصص برتر بازی‌های آنلاین از چین و کره جنوبی ایجاد شده و محبوبیت زیادی در کشور چین به دست آورد. در نهایت در آغاز سال 2012، کمپانی گارنا توانست اولین محصول خود با نام Garena+ (یک بازی آنلاین و پلتفرم اجتماعی) به بازار عرضه کند که توجه زیادی را به سمت این شرکت جلب کرد.

در سال 2014، گزارش استارت آپ جهانی، شرکت Garena را به عنوان یک شرکت اینترنتی 1 میلیارد دلاری ارزش‌گذاری کرد تا به‌عنوان بزرگترین شرکت اینترنتی در سنگاپور شناخته شود. سرانجام این کمپانی در سال 2017 بهترین و مشهورترین محصول خود با اسم گارنا فری فایر را به بازار عرضه کرد تا شهرت خود را در میان گیمرها بیشتر کند. فری فایر چیست؟ این بازی، یکی از محبوب‌ترین محصولات این کمپانی بود که توانست شهرت بسیار زیادی برای این کشور به همراه داشته باشد؛ با اینکه گارنا در طول فعالیت خود محصولات و بازی‌های زیادی را عرضه کرد، اما محبوبیت هیچکدام از آن‌ها در حد و اندازه‌های فری فایر نبود.

تاریخچه تاسیس شرکت گارنا

تحولات بزرگ در کمپانی

کمپانی گارنا چگونه توانست مسیر موفقیت را در بازه زمانی کوتاهی طی کند؟ این شرکت با انجام فعالیت‌های مختلف و اتخاذ استراتژی‌های بزرگ و به موقع، خیلی زود استارت پیشرفت و موفقیت را زد. درست است که در طول فعالیت این شرکت، اتفاقات و تحولات گسترده‌ای اتفاق افتاد اما برخی از آن‌ها تاثیر بسیار گسترده و بزرگ‌تری در سرنوشت این کمپانی داشت. اتفاقاتی که در ادامه به طور خلاصه در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم برخی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین این اتفاقات هستند:

  • در مارس 2015، طرح بازنشستگی معلمان انتاریو (OTPP) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های بازنشستگی در جهان تصمیم گرفت در این شرکت سرمایه گذاری کند؛ در نتیجه این اتفاق ارزش گارنا به بیش از 2.5 میلیارد دلار آمریکا رسید.
  • در اکتبر 2017، گارنا که نام تجاری خود را به Sea Limited تغییر داده بود، برای عرضه اولیه عمومی در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) ثبت نام کرد؛ هدف از این کار، جمع‌آوری 1 میلیارد دلار بود. قبل از اینکه فارست لی (موسس گارنا) IPO یا همان عرضه اولیه سهام را انجام دهد، شرکت Tencent با 20٪ از سهام، به‌عنوان سهام‌دار اصلی Sea Limited شناخته می‌شد، اما پس از این کار، سهم این شرکت به 18.7٪ کاهش پیدا کرد.
  • پس از ثبت نام در بورس اوراق بهادار نیویورک، Blue Dolphins Venture، توسط فارست لی، با 15٪ سهام حق سهام تاسیس شد؛ لی شخصاً 20٪ سهام و Gang Ye به‌عنوان مدیر ارشد فناوری 10٪ سهام را در اختیار داشت.
  • در ژانویه 2021، کمپانی گارنا، آزمایشگاه‌های Phoenix مستقر در ونکوور، توسعه‌دهندگان Dauntless را خریداری کرد. این خرید بر عملیات Phoenix Labs یا Dauntless تاثیری نداشت، اما به Garena کمک کرد تا حضور بین المللی خود را گسترش دهد.
  • در 3 ماهه دوم سال 2021، شرکت گارنا توانست رکورد 725 میلیون کاربر فعال را ثبت کند که افزایش 45٪ نسبت به سال‌های قبل خود داشت؛ این آمار در حالی به ثبت رسید که تعداد کاربران اشتراکی و پرمیوم با رشد 85٪ نسبت به سال قبل، به 92 میلیون نفر رسیده بود.
  • گزارش‌های مارس 2022 نشان می‌داد که کمپانی گارنا  2.9 تا 3.1 میلیارد دلار رزرو داشته است که این آمار به نسبت 4.6 میلیارد دلار سال 2021 کاهش زیادی پیدا کرده بود.
  • گارنا ضررهای خاصی هم در تجارت تجربه کرده است. در کشور هند ممنوعیت‌هایی بر بازی فری فایر اعمال شد و کاربران آن نمی‌توانستند در Google Play و اپ استور آن را دانلود کنند.

تحولات بزرگ در کمپانی

فری فایر؛ محبوب‌ترین تولید کمپانی بازی‌سازی گارنا

همانطور که گفتیم، شرکت گارنا محصولات و بازی‌های مختلفی تولید کرده است؛ اما فری فایر، محبوب‌ترین و مشهورترین آن‌ها به شمار می‌آید. سال 2017 بود که free fire عرضه شد و از همان ابتدا محبوبیت زیادی به دست آورد و به یک رقیب جدی برای پابجی تبدیل شد.

در روزهای ابتدایی انتشار این بازی، بسیاری تصور می‌کردند که free fire، نسخه کپی شده‌ای از پابجی است؛ اما پس از مقایسه پابجی و فری فایر و تجربه فضاها و امکانات موجود، تفاوت‌ها و برتری‌های فری فایر به چشم آمدند. در نهایت پس از مدت کوتاهی، گارنا فری فایر به‌عنوان یک بازی بتل رویال توانست روزانه بیش از 50 میلیون کاربر فعال را به طرف خود جذب کرده و بعد از مدت کوتاهی ارزش شرکت گارنا را چند برابر کند.

اگر شما هم این بازی را انجام می‌دهید و به دنبال راهی هستید که بدون مشکل و دغدغه بابت استفاده از قابلیت‌های درون برنامه از تجربه این بازی هیجان‌انگیر لذت ببرید، خرید گیفت کارت فری فایر بهترین انتخاب شما خواهد بود.

برخی از مهم‌ترین محصولات و بازی‌ها

همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، تعداد بازی‌های این شرکت بسیار زیاد است اما تنها تعدادی از آن‌ها توانسته‌اند به موفقیت رسیده و گیمرهای بیشتری را به شکل قابل توجهی به سمت خود جلب کنند. بازی‌های چند نفره عرصه نبرد آنلاین از جمله League of Legends (در ژانر MOBA) و بازی Heroes of Newerth سرآمد بازی‌های شرکت گارنا هستند. از دیگر بازی‌های مشهور این کمپانی می‌توان به بازی آنلاین فوتبال FIFA Online 3، اولین بازی تیراندازی شخصی Point Blank، بازی موبایل MOBA Arena of Valor و بازی مسابقه‌ای موبایلSpeed ​​Drifters اشاره کرد.

همچنین کمپانی گارنا پلتفرمی را برای کاربران خود ارائه کرده است تا بازی‌های دیگری مانند Defense of the Ancients و Age of Empires، Defense of the Ancients، Free Fire،  Heroes of Newerth، Call of Duty، League of Legends، Black و… را به‌صورت آنلاین تجربه کنند. البته که تفاوت و فرق فری فایر با فری فایر مکس از مهم‌ترین دغدغه کسانی است که این بازی‌ها را دنبال می‌کنند.

در ادامه مهم‌ترین و محبوب‌ترین این بازی‌ها را در قالب یک جدول معرفی می‌کنیم تا بیشتر از پیش با بازی‌های برجسته آن آشنا شوید:

اسم بازی ژانر تولید کننده بازی سال تولید
بلک شات BlackShot تیراندازی اول شخص Vertigo Games 2009
لیگ افسانه‌ها League of Legends میدان جنگ چند نفره رایت گیمز 2010
مسیر تبعید Path of Exile اکشن، نقش آفرینی Grinding Gear Games 2013
از دست دادن حماسه Lost Saga مبارزه‌ای سه‌بعدی  I.O. Entertainment 2015
عرصه شجاعت Arena of Valor اکشن، نقش آفرینی Tencent Games 2016
فری فایر Free Fire بتل رویال 111dots Studio 2017
کال آف دیوتی موبایل Call of duty mobile تیراندازی TiMi Studios 2019
فری فایر مکس تیراندازی Garena International 2021

ارزش مالی شرکت Garena چقدر است؟

شرکت گارنا در یک دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته است و توانسته با اتخاذ استراتژی‌های مختلف ارزش خود را بالا ببرد. طبق آخرین آماری که در ژوئیه 2024 به دست آمده است، کمپانی گارنا حدود 38.46 میلیارد دلار ارزش دارد. همچنین شرکت گارنا در لیست باارزش‌ترین شرکت‌های جهان، رتبه 508 را به خود اختصاص داده است.

آینده کمپانی

آینده شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگی مانند گارنا به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما پیش‌بینی می‌شود که گارنا همچنان در جنوب شرقی آسیا قدرت خود را حفظ کند و مسیر پیشرفت خود را ادامه دهد. بدون شک عبور از چشم‌انداز رقابتی، موانع نظارتی و چالش‌های مالی برای ادامه موفقیت آن بسیار مهم خواهد بود. اگر بتواند با اتخاذ استراتژی‌های حرفه‌ای این موانع را رد کند، قطعا ارزش آن به نسبت سال‌های گذشته بیشتر خواهد شد.

آینده کمپانی

سخن پایانی

کمپانی گارنا یکی از بهترین و محبوب‌ترین کمپانی‌های حوزه گیم است که بازی فری فایر مشهور‌ترین محصول آن به شمار می‌آید. معمولا بیشتر افراد تصور می‌کنند که فری فایر تنها محصولی است که گیمرها به‌واسطه آن شرکت گارنا را می‌شناسند، اما باید بدانید که این شرکت قبل از انتشار فری فایر هم توانسته بود با ارائه محصولات و بازی‌های مختلف شهرت زیادی کسب کند.

در این مطلب به طور کامل شما را با تاریخچه و تحولات شرکت گارنا آشنا کردیم و بهترین محصولات و بازی‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین در نهایت جدیدترین اطلاعات را درباره ارزش گارنا و آینده آن بیان کردیم تا بیشتر از پیش با وضعیت کنونی آن آشنا شوید.  اگر همچنان درباره گارنا فری فایر و شرکت معتبر گارنا سوال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

فارست لی (موسس گارنا) بعد از خرید سهام استارتاپ GGame، در سال 2009 اسم آن را به گارنا تغییر داد.

بازی فری فایر مشهورترین محصول گارناست که توانست به‌تنهایی ارزش شرکت را چند برابر کند. با گذشت سال‌ها از تولید این بازی، Free Fire همچنان از محبوب‌ترین بازی‌های این کمپانی است.

در سال 2024، ارزش شرکت گارنا حدود 38.46 میلیارد دلار برآورد شد.

این شرکت، علاوه بر بازی گارنا فری فایر، انتشار بازی‌های دیگری مانند League of Legends، Heroes of Newerth،Defense of the Ancients، Defense of the Ancients و… را بر عهده داشته است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...