دانستنی های گیفت کارت

به دنیای پلی استیشن ۵ پرو خوش آمدید؛ دنیای بازی با کیفیت‌تر و جذاب‌تر!

به دنیای پلی استیشن ۵ پرو خوش آمدید؛ دنیای بازی با کیفیت‌تر و جذاب‌تر!

 پلی استیشن 5 پرو، دنیای جذاب جدید شرکت سونی؛ دنیایی که تجربه بازی‌ها را به سطح تازه‌ای از کیفیت ارتقا می‌دهد. این کنسول قدرتمند با گرافیک خیره‌کننده، سرعت پردازش بالاتر و قابلیت‌های پیشرفته، دنیای بازی‌ها را واقعی‌تر از همیشه به نمایش می‌گذارد. چه طرفدار بازی‌های اکشن باشید چه ماجراجویی، پلی‌استیشن ۵ پرو معرفی شده در نوامبر ۲۰۲۴، شما را در دنیایی از جزئیات فوق‌العاده و فریم‌های نرم و روان غرق خواهد کرد؛ پس پیشنهاد می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن خرید گیفت کارت پلی استیشن را انجام داده و از این کنسول و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که می‌تواند در اختیارتان بگذارد، استفاده کنید.

معرفی ps۵ پرو و هر آنچه باید درباره آن بدانید!

پلی‌استیشن ۵ پرو، جدیدترین نسخه از خانواده پلی‌استیشن، با ارتقاهای قابل‌توجه نسبت به کنسول فعلی PS5 و طراحی بهینه‌تر از  PS5 Slim عرضه شده است. این کنسول با آپدیت‌های گرافیکی و پردازشی، تجربه بازی سطح بالاتری را در اختیار شما می‌گذارد. در ادامه تمام تفاوت‌ها و برتری‌های این دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1. تاریخ عرضه و قیمت

تمام پیش‌بینی‌های انجام شده درست بوده و سونی همان الگوی عرضه PS4 Pro پرو در سال 2016 را برای کنسول جدید خود تکرار کرد. براساس اطلاعیه منتشر شده در وبلاگ پلی استیشن، این کنسول در تاریخ پنج‌شنبه، 7 نوامبر ۲۰۲۴ (۱۷ آبان ۱۴۰۳) به بازار عرضه شده و قیمت آن 699 دلار، 699 پوند، 1,199 دلار استرالیا و 799 یورو خواهد بود. این قیمت 300 دلار بیشتر از قیمت اولیه نسخه دیجیتال PS5 در سال ۲۰۲۰ است و مانند نسخه دیجیتال PS5، درایو دیسک ندارد؛ با اینحال کاربران می‌توانند به طور جداگانه  و با قیمت 80 دلار درایو دیسک تهیه کرده و از آن استفاده کنند. همچنین اگر می‌خواهید کنسول خود را به شکل عمودی قرار دهید، باید یک پایه عمودی جداگانه به قیمت ۲۵ دلار خریداری کنید.

«لازم به ذکر است که پیش سفارش‌های پلی‌استیشن ۵ پرو از پنج‌شنبه، ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴ (۵ مهر) شروع شده و امکان خرید کنسول‌ها از فروشگاه‌های معتبری مانند آمازون، والمارت، Best Buy و همچنین مستقیماً از طریق PlayStation Direct وجود دارد.»

پس از تهیه کنسول نیز برای استفاده از ویژگی‌ها و امتیازات داخلی پلی استیشن استور باید از گیفت کارت استفاده کنید؛ گیفت کارت چیست؟ به طور کلی، این کارت‌ها از سمت کمپانی سونی عرضه شده و جایگزینی برای پول نقد است که در زمان خرید درون برنامه‌ای می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

تاریخ عرضه و قیمت

2. مشخصات PS5 Pro و ارتقاء کلیدها

PS5 Pro توسط Mark Cerny معمار ارشد کنسول‌ها، با بهبودهای سخت‌افزاری قابل‌توجه نسبت به نسخه‌های قبلی در PlayStation Techincal Showcase به نمایش گذاشته شد. در نتیجه گیمرهایی که به دنبال اجرای بازی‌ها در بالاترین کیفیت گرافیکی و کمترین زمان بارگذاری هستند، پلی‌استیشن ۵ پرو یکی از بهترین انتخاب‌های آن‌ها خواهد بود. در ادامه جزئیات احتمالی PS5 Pro و ارتقاء کلیدهای کنترلر آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • پردازنده (CPU)

PS5 Pro احتمالاً مانند نسخه PS5، پردازنده‌ای بر پایه معماری AMD Zen 8 خواهد داشت. این پردازنده چندهسته‌ای قوی‌تر، عملکرد چندوظیفه‌ای بهتری را فراهم کرده و به کنسول اجازه می‌دهد بازی‌ها را با نرخ فریم بالاتر اجرا کند. حتی در زمان اجرای برنامه‌های سنگین‌تر مانند بازی‌های واقعیت مجازی یا با گرافیک پیچیده، عملکرد بهتری را شاهد خواهیم بود.

  • پردازنده گرافیکی (GPU)

PS5 Pro در بخش گرافیک سنگ تمام گذاشته است! GPU همچنان مبتنی بر معماری RDNA 3 AMD بروز می‌شود؛ اما از نظر تعداد واحدهای محاسباتی، این کنسول تا 67٪ افزایش‌یافته است. همچنین حافظه‌ی آن 28٪ سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی عمل می‌کند؛ بنابراین، رندرینگ گیم‌پلی روی PS5 Pro تا 45٪ سریع‌تر از نسخه‌ی استاندارد انجام می‌شود که منجر به تجربه‌ای روان‌تر و باکیفیت‌تر می‌شود. در نتیجه با خرید گیفت کارت و دسترسی به بازی‌های پلی استیشن استور، به دنیای جذاب بازی‌ها با کیفیتی بالاتر و منحصر به فردتر روبه‌رو خواهید شد.

بررسی پردازنده گرافیکی PS5

  • قابلیت‌های پیشرفته Ray Tracing

کنسول PS5 Pro از قابلیت‌های Advance Ray Tracing Pro برخوردار است که این ارتقاء به کنسول امکان می‌دهد تا تمرکز بیشتری بر بازتاب نور و سایه‌ها داشته باشد؛ این موضوع از مهم‌ترین عوامل ایجاد تجربه‌ای واقعی و چشم‌نواز در بازی‌های ویدئویی مدرن است. فناوری ری‌تریسینگ در PS5 Pro تا دوبرابر و در برخی موارد تا سه برابر سریع‌تر از PS5 عمل می‌کند.

  • ارتقای AI-Driven Upscaling

یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های کنسول PS5 Pro نسبت به نسخه استاندارد، اضافه‌شدن فناوری آپ‌اسکیلینگ PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) است که نبود آن در نسخه‌های قبلی، به‌شدت حس می‌شد؛ با اضافه شدن این ویژگی، بازی‌ها با جزئیات بیشتر، وضوح و نرخ فریم بالا به شکلی ثابت اجرا خواهند شد.

همچنین مارک کنری در Technical Showcase، مربوط به معرفی PS5 Pro توضیح می‌دهد که یکی از اهداف اصلی معرفی سری جدید این است که گیمرها دیگر مجبور نباشند بین حالت Performance و Fidelity یکی را انتخاب کنند؛ چیزی که در حال حاضر در بسیاری از بهترین بازی های پلی استیشن رایج است.

ارتقای AI-Driven Upscaling

  • پشتیبانی از فناوری‌های جدید

درایو دیسک 4K UHD Blu-ray یک ویژگی اختیاری دیگر برای PS5 Pro است؛ این ویژگی برای کاربرانی که می‌خواهند یک کنسول قدرتمند با مجموعه بزرگی از بازی‌های فیزیکی داشته باشند، ناراحت‌کننده است؛ زیرا باید برای دریافت این موضوع هزینه اضافی پرداخت کنند. همچنین، PS5 Pro از Wi-Fi 7 و گیمینگ با رزولوشن 8K پشتیبانی می‌کند که برای گیمرها امکان تجربه بازی‌ها با وضوح بسیار بالا و اتصالات سریع‌تر را فراهم می‌سازد.

از دیگر ویزگی‌های فنی PlayStation 5 Pro می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پردازنده (CPU) پردازنده ارتقا یافته ۸ هسته‌ای
کارت گرافیک (GPU) TBC
RAM TBC
حافظه داخلی ۲ ترابایت SSD
Wi-Fi Wi-Fi 7
قابلیت افزایش حافظه پشتیبانی از SSD M.2
حافظه خارجی External SSD/HDD support via USB
درایو دیسک اختیاری (درایو 4K UHD Blu-ray)
قیمت ۶۹۹.۹۹ دلار، ۶۹۹.۹۹ پوند، ۱.۲۰۰ دلار استرالیا، ۷۹۹ یورو

3. ویژگی ها و طراحی محصول جدید سونی

با وجود اینکه پلی‌استیشن 5 پرو (PS5 Pro) هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است، اما اطلاعات مختلفی از ویژگی‌ها و طراحی احتمالی آن وجود دارد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های احتمالی و طراحی PS5 Pro می‌پردازیم:

  • آپدیت Game Boost

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کنسول، قابلیت PS5 Pro Game Boost است که عملکرد و کیفیت تصویر بیش از 8500 بازی PS4 سازگار با PS5 Pro را بهبود می‌دهد. این ویژگی در نسخه معمولی PS5 هم وجود دارد، اما در PS5 Pro این ارتقاء چشمگیرتر خواهد بود. این یعنی حتی بازی های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن که قدیمی‌تر هستند نیز با سرعت بیشتر و وضوح بالاتر اجرا می‌شوند.

  • حافظه SSD قدرتمند

PS5 Pro یک هارد SSD با ظرفیت 2 ترابایتی دارد که ارتقاء چشمگیری نسبت به هارد 825 گیگابایتی نسخه استاندارد PS5 و حتی PS5 Slim با ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارد؛ با این حجم ظرفیت، شما می‌توانید بازی‌های بیشتری را بدون نگرانی از کمبود فضا ذخیره کنید.

حافظه SSD قدرتمند

  • سازگاری با لوازم جانبی

همان‌طور که انتظار می‌رود، PS5 Pro با تمامی لوازم جانبی PS5 سازگار است. این مورد شامل PlayStation Portal، PSVR 2 و کنترلر DualSense Edge می‌شود؛ بنابراین نیازی به خرید لوازم جانبی جدید نداشته و می‌توانید از تمام امکانات موجود بهره ببرید.

  • تفاوت‌های ظاهری با PS5

PS5 Pro از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به خانواده PS5 دارد. ارتفاع دستگاه مانند مدل اصلی PS5 ثابت مانده و عرض آن با پلی‌استیشن ۵ اسلیم یکسان است. تفاوت ظاهری بارز پلی استیشن 5 پرو، خطوطی است که در وسط صفحات کناری کنسول قرار دارند. این نسخه به طور پیش‌فرض دیسک‌درایو بلوری ندارد، اما کاربران می‌توانند با افزودن دیسک‌درایو Ultra HD Blu-ray یا تعویض کاورهای کنسول، ظاهر آن را شخصی‌سازی کنند.

سخن پایانی

در پایان باید گفت PS5 Pro، تجربه‌ای فراتر از تصور شما در اختیارتان می‌گذارد. از بازی‌های کلاسیک با جزئیات بی‌نظیر گرفته تا بازی‌های جدید باکیفیت 4K و 8K! حافظه بیشتر، عملکرد سریع‌تر و سازگاری کامل با تمام لوازم جانبی به شما امکان می‌دهد تا هر بازی را با سرعت و دقتی بی‌مانند تجربه کنید. این کنسول تنها یک ارتقاء نیست؛ پلی به آینده بازی‌هاست! آماده‌اید تا قدم به این دنیای شگفت‌انگیز بگذارید؟

سوالات متداول
مشاوره رایگان

PS5 Pro قدرت پردازشی بالاتر، گرافیک بهتر و نرخ فریم بالاتری نسبت به PS5 استاندارد دارد که تجربه بازی روان‌تری ارائه می‌دهد.

بله، PS5 Pro از کیفیت 8K پشتیبانی می‌کند؛ اما این قابلیت به سازگاری بازی‌ها و نمایشگر شما وابسته است.

به طور پیش‌فرض، PS5 Pro بدون دیسک‌درایو عرضه می‌شود. اگر به دیسک‌درایو نیاز دارید، می‌توانید آن را به‌صورت جداگانه خریداری کرده و به کنسول خود اضافه کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
می‌خواهید از آمازون خرید کنید؟ دوست دارید با اسپاتیفای بدون دردسر گوش دادن به تبلیغات از موسیقی موردعلاقه خود لذت ببرید؟ می‌خواهید به جدیدترین فیلم و سریال‌ها بدون محدودیت و...