دانستنی های گیفت کارت

اپل وان چیست؟ Apple one بهترین سرویس اشتراکی اپل

اپل وان چیست؟ Apple one بهترین سرویس اشتراکی اپل

اگر کاربر خدمات شرکت اپل باشید، مطمئنا یکی از سرویس‌هایی که با آن مواجه می‌شوید، Apple one است و این سوال برایتان ایجاد می‌شود که اپل وان چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ امروزه شرکت اپل به عنوان یکی از یزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی جهان، خدمات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که Apple one یکی از ویژه‌ترین و جدیدترین این خدمات محسوب می‌شود.

به طورکلی، برای دسترسی به قابلیت‌ها و خدمات اپل سرویس‌های مختلفی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها به صورت اشتراکی (غیر رایگان) عرضه می‌شوند. از آنجایی که خرید اشتراک برای تمام سرویس‌ها به‌صورت جداگانه سخت بوده و کاربران به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها، بسیاری از این خدمات را نادیده می‌گرفتند، شرکت اپل تصمیم گرفت تا با ارائه یک سرویس جذاب به نام اپل وان این مشکل را برطرف کرده و کاربران را برای استفاده از خدمات خود ترغیب کند.

در نهایت این شرکت برای اولین بار در کنفرانس Time Flies، اپل وان را معرفی کرده و این انتخاب را در اختیار کاربران خود قرار داد تا با خرید یک سرویس به بهترین خدمات کمپانی دسترسی داشته باشند. البته که کاربران ایرانی در نهایت برای استفاده از این خدمات به خرید گیفت کارت اپل نیاز دارند.

در این مقاله قصد داریم تا سرویس جدید Apple one را از زوایای مختلف بررسی کرده و به طور کامل مزایا و معایب، خدمات، انواع سرویس‌ها و پلن‌های مختلف آن را معرفی کنیم. همچنین در ادامه، اطلاعات کاملی درباره نحوه ثبت‌نام، هزینه‌ها و قوانین خرید اشتراک ارائه می‌کنیم.

سرویس اپل وان چیست؟

پس از معرفی اولیه سرویس اپل وان، تعداد زیادی از کاربران برای خرید اشتراک‌های مختلف این سرویس، هیجان زده بوده و کنجکاو بودند که بررسی کنند چه پلن‌ها و خدمات خاصی ارائه شده است. این سرویس اشتراکی این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا به بهترین و محبوب‌ترین سرویس‌های اپل دسترسی داشته باشید؛ بدون نیاز به پرداخت هزینه جداگانه برای هر یک از آن‌ها

«لازم به ذکر است که با خرید این سرویس می‌توانید تمام خدمات و قابلیت‌های آن را روی دستگاه‌های مختلفی مانند آیفون، آیپد، آیپاد تاچ، اپل تی‌وی و مک تجربه کنید.»

آشنایی با سرویس اپل وان

آشنایی با مزایای Apple one

پس از زمان کوتاهی، کاربران متوجه مزایای متعدد این سرویس شده و از آن به شکل ویژه‌ای استقبال کردند. این سرویس جذاب، به مرور خود را آپدیت کرده و مزایای تکمیل کننده بسیاری را در اختیار افراد گذاشت. برخی از مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  • ارائه سرویس‌ها و پلن‌های متنوع
  • پشتیبانی از تمام دستگاه‌های شرکت اپل
  • ارائه فضای ذخیره‌سازی ابری برای کاربران خود
  • دسترسی کامل به تمام سرویس‌های اشتراکی اپل
  • پایین آوردن هزینه‌های خرید اشتراک سرویس‌های مختلف اپل
  • امکان خرید سرویس‌ها و پلن‌های مختلف بر اساس قدرت مالی و نیاز خود
  • ارائه قابلیت فمیلی شیرینگ و دسترسی تمام اعضای خانواده به خدمات آن
  • امکان آزمایش رایگان به‌مدت 30 روز و سپس خرید اشتراک در صورت تمایل

بررسی معایب

اپل وان نیز درست مانند هر سرویس و خدمات دیگری، در کنار تمامی مزایایی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، معایبی دارد؛ هرچند که کاربران بر این باورند این موارد در کنار تمامی مزایا، اصلا دیده نمی‌شوند.

یکی از معایبی که بعد از معرفی اپل وان موردتوجه قرار گرفت، هزینه نسبتاً بالای آن بود. با اینکه سرویس Apple one تمام خدمات اپل را ارائه می‌کند، اما همچنان هزینه یک ماه آن به نسبت سایر سرویس‌ها بیشتر است. همچنین در کشور ایران به دلیل ارزش بالای دلار، بسیاری از افراد تمایلی برای خرید اپل وان نشان نمی‌دهند.

یکی دیگر از معایب اپل وان که کمتر کسی با آن مواجه می‌شود، تعداد بالای سرویس‌های آن است. شاید برایتان سوال باشد که چرا تعداد بالای سرویس‌ها برای برخی از کاربران یک مزیت بزرگ به شمار نمی‌آید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تعدادی از کاربران به تمام این سرویس‌ها نیاز ندارند و می‌توانند با هزینه کمتری سرویس دلخواه خود را خریداری کنند. برای مثال، بسیاری از افراد از سرویس اپل موزیک استفاده نمی‌کنند و در مقایسه اپل موزیک و ساندکلود، ساندکلود برنده بازی بود؛ به همین دلیل نیازی به پرداخت هزینه اضافی نمی‌بینند.

بررسی مزایا و معایب

سرویس‌های اپل وان

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با این سرویس، برنامه‌هایی که با خرید آن در اختیار شما قرار می گیرد را به ترتیب بررسی می‌کنیم:

1. اپل موزیک (Apple music)

Apple Music یک سرویس پخش موسیقی بدون آگهی است که به شما امکان می‌دهد به میلیون‌ها آهنگ و کتابخانه موسیقی دسترسی داشته باشید. اپل وان، این سرویس استریم را در کنار سایر قابلیت‌های خود ارائه می‌کند تا دیگر نیازی به خرید جداگانه اشتراک این سرویس نداشته باشید.

اپل موزیک

2. اپل آرکید (Apple Arcade)

اپل آرکید چیست؟ Apple Arcade یکی دیگر از سرویس‌های اپل وان به شمار می‌آید که معمولاً در میان گیمرها محبوبیت بسیار بالایی دارد. این برنامه، یک سرویس اشتراک بازی ویدیویی است که توسط اپل ارائه شده و از طریق یک برگه اختصاصی اپ استور در دستگاه‌های دارای iOS 13، VisionOS، tvOS 13، iPadOS 13، و macOS Catalina یا جدیدتر در دسترس است.

اپل آرکید یکی از سرویس‌های اپل وان

3. اپل نیوز پلاس (Apple news plus)

در ادامه معرفی اپل وان و سرویس‌های آن به اشتراک محبوب نیوز پلاس می‌رسیم. کسانی که عاشق مجلات بزرگی مانند WIRED، National Geographic، The New Yorker، Time، People، Vogue، Rolling Stone و Popular Science هستند و یا می‌خواهند در طول روز روزنامه‌هایی مانند The Wall Street Journal و Los Angeles Times را بخوانند، سرویس اپل نیوز پلاس این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند. البته کاربران ایرانی با خرید گیفت کارت نیز می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

اپل نیوز پلاس

4. اپل تی وی پلاس (Apple tv plus)

اپل تی وی پلاس یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های استریم اپل به شمار می‌آید که انواع فیلم و سریال‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با اینکه اپل تی وی پلاس نمی‌تواند با کتابخانه Netflix، Disney و Hulu رقابت کند، اما علاوه بر ارائه فیلم‌ها و سریال‌های اختصاصی، می‌تواند خدمات و ویژگی‌های خاصی به کاربران خود ارائه کند.

نمایش‌های موفقی مانند Severance، Foundation، Ted Lasso و The Morning Show در کنار مستندهای عالی موسیقی توانسته‌اند ارزش و اهمیت اپل تی وی پلاس را حسابی بالا ببرند. البته پخش این نمایش‌های محبوب در کیفیت 4K با HDR نیز تاثیر بسیار زیادی در استقبال کاربران داشت. شما با خرید اشتراک اپل وان می‌توانید در کنار قابلیت‌ها و خدمات دیگر، دسترسی کاملی به این فیلم‌ها و سریال‌ها داشته باشید.

سرویس Apple tv plus  از  بهترین سرویس‌های اپل وان

5. اپل فیتنس پلاس (Apple fitness plus)

هنگامی که ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرد، تمرینات آنلاین محبوبیت بیشتری پیدا کردند. در واقع بیشتر افراد سعی کردند که در خانه تمرینات فیتنس را با برنامه‌های اصولی انجام دهند. با اینکه ویروس کرونا از بین رفت و دوباره باشگاه‌های ورزشی به روی مردم باز شدند، اما تمرینات آنلاین همچنان محبوبیت خود را حفظ کردند.

اپل فیتنس پلاس (Apple Fitness) یکی از سرویس‌های بسیار جذاب اپل به شمار می‌آید که افراد می‌توانند به کمک آن انواع تمرینات یوگا، قدرتی، پیاده‌روی و… را یاد بگیرند. اشتراک اپل وان می‌تواند قابلیت اپل فیتنس پلاس را در آیپد، آیفون، اپل تی وی و اپل واچ سری 3 به بالا ارائه کند. همچنین باید بدانید که شرکت اپل هر هفته حدود 30 تمرین و مدیتیشن جدید به سرویس خود اضافه می‌کند.

آشنایی با Apple fitness plus

6. آیکلود پلاس (Apple icloud plus)

عموما در زمان معرفی اپل وان، سرویس آیکلود پلاس را فراموش می‌کنند و توضیح زیادی درباره آن ارائه نمی‌کنند. در واقع سرویس آیکلود پلاس بیشتر مناسب افراد و یا سازمان‌هایی است که برای ذخیره اطلاعات خود به فضای زیادی نیاز دارند.

تمامی افرادی که سرویس آیکلود پلاس را دارند، حدود 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در iCloud دریافت می‌کنند. البته 5 گیگ بسیار کم است و به‌زودی با پشتیبان‌گیری از دستگاه، عکس‌ها و ویدیوها پر می‌شود. شرکت اپل برای اینکه مشکل کمبود حافظه را برای تمام کاربران خود رفع کند، امکان دریافت حافظه 50 گیگابایت، 200 گیگابایت یا 2 ترابایت را در iCloud+ فراهم کرده است.

هنگامی که اپل وان را تهیه کنید، سرویس آیکلود پلاس در اختیار شما قرار می‌گیرد تا از فضای ابری آن برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کنید. همچنین باید بدانید که این سرویس اشتراکی تصاویر دوربین‌های امنیتی HomeKit و زنگ‌های ویدیویی را ضبط می‌کند. اگر به این سرویس نیاز دارید و برای استفاده از آن می‌خواهید از کارت‌های اعتباری استفاده کنید، پیشنهاد ما خرید مستر کارت است.

سرویس اپل فیتنس پلاس

پلن‌های اشتراک Apple one

حال که به طور کامل فهمیدید اپل وان چیست و شامل چه سرویس‌های جذابی می‌شود، باید پلن‌های اشتراک آن را بشناسید تا بر اساس سلیقه و نیاز خود بهترین گزینه را خریداری کنید. شرکت اپل چند پلن مختلف برای سرویس اپل وان در نظر گرفته است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • اشتراک شخصی Individual

پلن اشتراک شخصی یکی از محبوب‌ترین پلن‌های سرویس اپل وان به شمار می‌آید که شما با پرداخت 19.95 دلار در ماه، Apple Music، Apple TV+، Apple Arcade و 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی iCloud را دریافت می‌کنید. توجه داشته باشید که تمامی این امکانات و خدمات برای یک نفر است.

  • اشتراک خانواده Family

اشتراک خانواده به دلیل اقتصادی بودن آن بیشتر از سایر پلن‌ها مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد. در واقع شما با پرداخت 25.95 دلار در ماه، می‌توانید Apple Music، Apple TV+، Apple Arcade، و 200 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی iCloud را دریافت کنید. همچنین با خرید این پلن می‌توانید دسترسی را با حداکثر پنج نفر دیگر به اشتراک بگذارید و هزینه پلن را به‌شدت کاهش دهید.

  • اشتراک برتر Premier

با اینکه اشتراک برتر Premier خدمات و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد، اما برای خرید آن باید هزینه بیشتری بپردازید. شما می‌توانید با پرداخت 37.95 دلار در ماه، از سرویس‌های مختلفی اپل موزیک، اپل تی وی پلاس، اپل ارکید، اپل نیوز، فیتنس پلاس و آیکلود استفاده کنید. همچنین با خرید این پلن از 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره خواهید برد.
یکی دیگر از ویژگی‌های پلن اشتراک برتر که محبوبیت آن را در نزد کاربران اپل بالاتر می‌برد، امکان به اشتراک گذاشتن آن با 5 نفر است.

پلن‌های اشتراک Apple one

نحوه ثبت‌نام

ثبت‌نام برای اپل وان بسیار آسان است و برای انجام این کار تنها به یکی از دستگاه‌های اپل (آیفون، آیپد و مک) نیاز خواهید داشت. در صورتی که از آیفون و آیپد استفاده می‌کنید، با انجام مراحل زیر می‌توانید فرایند ثبت‌نام را پیش ببرید:

  • ورود به بخش تنظیمات و ضربه روی اسم خود در بالای صفحه
  • انتخاب گزینه اشتراک‌ها و سپس اپل وان
  • انتخاب بهترین گزینه از میان طرح‌های مختلف اپل وان و انجام فرآیند خرید؛ درصورتی‌که تاکنون از این سرویس استفاده نکرده‌اید، امکان دریافت نسخه رایگان آن برای 30 روز وجود دارد. درصورتی‌که نسخه رایگان را امتحان کرده‌اید و اکنون قصد خرید آن را دارید، باید به کمک گیفت کارت و یا سایر کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند ویزا کارت هزینه اشتراک را پرداخت کنید.

اگر می‌خواهید ثبت‌نام اپل وان را در داخل دستگاه مک انجام دهید، فرایند کار مقداری متفاوت‌تر خواهد بود. در واقع شما باید ابتدا بخش System Preferences را باز کنید و سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ورود به بخش Apple ID در بالای صفحه و انتخاب گزینه Media and Purchases
  • ورود به بخش اشتراک‌ها و ورود به اپ استور با انتخاب پیوند مدیریت اشتراک‌های خود
  • انتخاب طرح اشتراک و انجام فرآیند خرید
  • فعال شدن اشتراک اپل وان پس از پرداخت هزینه اشتراک با گیفت کارت و یا سایر کارت‌های اعتباری

نحوه لغو سرویس و اشتراک

نحوه لغو سرویس و یا اشتراک یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که معمولاً در معرفی اپل وان به آن نمی‌پردازند. درصورتی‌که بخواهید سرویس و یا اشتراک خود را لغو کنید، با طی کردن مراحل زیر به هدف خود خواهید رسید.

  • ورود به قسمت Active Subs
  • انتخاب سرویس اپل وان
  • انتخاب گزینه Cancel Subscription

«همچنین اگر پس از ورود به App Store، روی نمایه خود ضربه زده و اشتراک‌ها را انتخاب کنید، می‌توانید لغو سرویس را انجام دهید.»

نحوه لغو سرویس و اشتراک

هزینه سرویس Apple One

هزینه سرویس Apple One بر اساس نوع پلن‌ها و تعداد خدمات آن‌ها تعیین می‌شود. شما باید برای خرید پلن شخصی 19.95 دلار، برای خرید پلن خانوادگی 25.95 دلار و برای خرید پلن برت 37.95 دلار بپردازید. البته توجه داشته باشید که این هزینه‌ها فقط برای اشتراک یک ماهه بوده و در طی زمان متغیرند.

قوانین مهم در زمان خرید اشتراک اپل وان

هنگامی که به طور کامل فهمیدید که اپل وان چیست و کدام‌یک از پلن‌های آن برای شما مناسب است، باید فرایند خرید آن را استارت بزنید. البته قبل از اینکه برای خرید این سرویس اقدام کنید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • اعتبار لینک فعال‌سازی 7 روز است.
  • اشتراک شما قابلیت تمدید و شارژ مجدد دارد.
  • اپل آیدی شما نباید عضو Family دیگری باشد.
  • فضای آیکلود بین اعضای خانواده تقسیم می‌شود.
  • ریجن یا کشور اپل آیدی شما باید آمریکا باشد، در غیر این صورت باید برای تغییر ریجن اقدام کنید.
  • حریم خصوصی در اشتراک فامیلی کاملاً حفظ می‌شود و هیچ اطلاعاتی میان سایر اعضا رد و بدل نمی‌شود.
  • اشتراک اپل وان روی اپل آیدی شما فعال می‌شود و برای فعال‌سازی آن نیازی به رمز عبور اپل آیدی نیست.
  • هنگامی که خرید را انجام دادید، ایمیل خرید به اپل آیدی شما و یا ایمیلی که ثبت کرده‌اید ارسال خواهد شد.

سخن پایانی

سرویس اپل وان یکی از بهترین سرویس‌های شرکت اپل است که با خرید آن می‌توانید همزمان به چند سرویس مختلف از جمله اپل موزیک، اپل آرکید، پل نیوز پلاس، اپل تی وی پلاس، اپل فیتنس پلاس و… دسترسی داشته باشید.

این سرویس، پلن‌ها و اشتراک‌های مختلفی را شامل می‌شود که هرکدام امکانات خاصی را در اختیارتان قرار می‌دهند. در این مطلب به طور کامل معرفی اپل وان را انجام دادیم تا بیشتر از پیش با مزایا، معایب، انواع سرویس‌ها و پلن‌های مختلف آن آشنا شوید. همچنین در ادامه موضوعات دیگری مانند نحوه ثبت‌نام، هزینه‌ها و قوانین خرید اشتراک را مورد بررسی قرار دادیم. اگر همچنان در این مورد سوالی داشتید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...