دانستنی های گیفت کارت

اسپاتیفای پرمیوم چیست؟ بررسی تفاوت اکانت معمولی و پرمیوم اسپاتیفای

اسپاتیفای پرمیوم چیست؟ بررسی تفاوت اکانت معمولی و پرمیوم اسپاتیفای

اگر به دنیای موسیقی علاقه داشته باشید، مطمئنا با نام اسپاتیفای آشنایی دارید! این پلتفرم یکی از بهترین و فعال‌ترین اپلیکیشن‌های عرصه موسیقی است که روزانه کاربران زیادی از آن برای لذت بردن از موسیقی استفاده می‌کنند. اسپاتیفای پرمیوم چیست؟ این نسخه، یکی از انواع اکانت‌های محبوب اسپاتیفای است که به‌عنوان یک پلتفرم موسیقی ایده‌ها و خدمات بسیار شگفت‌انگیزی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در ادامه مطلب با این پلتفرم دنیای موسیقی، پادکست و انواع تی‌وی شوها بیشتر آشنا می‌شوید تا در نهایت بتوانید بری خرید خود تصمیم بگیرید.

البته پیش از خرید نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل محدودیت‌های موجود در ایران، شما برای استفاده از ویژگی‌ها و امتیازات ارائه شده به خرید گیفت کارت اسپاتیفای و یا اکانت این پلتفرم نیاز دارید تا در زمان استفاده با چالش و مشکلی مواجه نشوید.

اکانت اسپاتیفای پرمیوم چیست؟

اسپاتیفای در واقع یک برنامه Freemium است. منظور از Freemium ترکیبی از Free و Premium است که علاوه بر نسخه رایگان، ویژگی‌ها و امکاناتی نیز وجود دارند که تنها در صورت پرداخت هزینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. االبته جای نگرانی نیست! هزینه این اشتراک بالا نبوده و شما با پرداخت کمی می‌توانید از امتیازات گوناگونی مانند دانلود موسیقی و دریافت کیفیت بالاتر موسیقی‌ها استفاده کنید.

اکانت پرمیوم اسپاتیفای، از جمله اکانت‌های وی‌آی‌پی این نرم‌افزار است که خدماتی ویژه در قبال پرداخت اشتراکی ناچیز ارائه می‌دهد. در نتیجه شما با خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای، می‌توانید در هر زمان و مکان، آهنگ مد نظر خود را به‌صورت آنلاین و آفلاین جستجو کرده و لیست پخش مجزایی برای خود بسازید.

«به عبارتی دیگر اکانت Premium اسپاتیفای، هیچ محدودیتی برای جستجو و دریافت انواع موسیقی برای شما ایجاد نمی‌کند.»

شاید جالب باشد که بدانید در حال حاضر حدود هفتاد میلیون آهنگ در آرشیو این برنامه وجود دارد که در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود. استفاده از اکانت پرمیوم این برنامه با پرداخت ماهیانه 9/99 دلار امکان‌پذیر است. همچنین برای دانشجویان و سایر اکانت‌های متنوع این پلتفرم نیز تخفیفاتی برای خرید اکانت وجود دارد تا تمامی افراد بدون محدودیت بتوانند از آن استفاده کنند.

آشنایی با اکانت اسپاتیفای پرمیوم

ویژگی‌های اکانت پرمیوم اسپاتیفای

حال سوالی که ممکن است برای کاربران خصوصا کاربران ایرانی ایجاد شود این است که آیا با وجود محدودیت‌هایی که برای استفاده از این پلتفرم در داخل مرزهای ایران وجود دارد، استفاده از آن مزیتی به همراه دارد یا خیر! به عبارتی دقیق‌تر مهم‌ترین ویژگی‌های اکانت پرمیوم اسپاتیفای چیست؟ در ادامه به طور کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد:

1. امکان دانلود آفلاین موزیک

برای اکانت پرمیوم اسپاتیفای محدودیتی وجود ندارد؛ در نتیجه شما می‌توانید آهنگ و پادکست موردعلاقه خود را دانلود کرده و به‌صورت آفلاین گوش دهید. این ویژگی برای زمانیکه به اینترنت دسترسی ندارید، بسیار کاربردی است. همچنین با استفاده از این ویژگی، هزینه‌ای که برای خرید اینترنت و گوش دادن آنلاین به موسیقی از طریق اکانت معمولی هزینه می‌کنید را با استفاده از اکانت پرمیوم کاهش می‌دهید. البته که این امکان در برخی از دیگر برنامه‌ها مانند تیدال نیز وجود دارد؛ اما در بررسی تفاوت تیدال و اسپاتیفای، spotify رضایت بیشتری را از سمت کاربران جذب می‌کند.

امکان دانلود آفلاین موزیک

2. قابلیت Spotify Connect

اسپاتیفای کانکت از قابلیت‌های کاربردی است که ممکن است نام آن را شنیده باشید اما به درستی ندانید که چه امتیازی در اختیار شما می‌گذارد. این ویژگی کمک می‌کند که به‌راحتی و با استفاده از تلفن و یا لپ‌تاپ، موسیقی مد نظر خود را در دستگاه‌هایی مانند تلویزیون، پلی‌استیشن و خودرو به‌راحتی پخش کرده و آن را از راه دور نیز کنترل کرد.

3. دسترسی به محتوای انحصاری اسپاتیفای

spotify محتواهای انحصاری تولید می‌کند که تنها در دسترس کاربران اکانت پرمیوم قرار می‌گیرد. در نتیجه شما با پرداخت هزینه، در کنار تمامی مزایای دیگری که از آن‌ها نام بردیم به ویژگی‌های دیگری مانند جلسات زنده، پادکست‌ها و لیست پخش موسیقی نیز بلافاصله پس از انتشار دسترسی خواهید داشت.

  • رادیوها و میکس‌ها: ایجاد خودکار میکس‌های پیشنهادی براساس آهنگ‌هایی که بیشتر گوش داده‌اید.
  • پادکست‌ها: دسترسی به انواع پادکست در ژانرهای متنوعی مانند اخبار، ورزشی، آموزشی و موسیقی + امکان ایجاد، ویرایش و اشتراک‌گذاری لیست‌های پخش اختصاصی.
  • آلبوم‌ها و آثار انحصاری: امکان استفاده از آلبوم‌ها و آثار انحصاری برخی از هنرمندان سراسر جهان؛ برخی از هنرمندان تنها با پلتفرم اسپاتیفای همکاری می‌کنند در نتیجه تنها از طریق اسپاتیفای، امکان استفاده از موسیقی و آثار آن‌ها وجود دارد.

4. کیفیت موزیک بالا با خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای

اگر کیفیت موسیقی برایتان اهمیت دارد، اکانت پرمیوم اسپاتیفای برخلاف اکانت رایگان، امکان تنظیم کیفیت صدا را ارائه می‌دهد؛ در نتیجه شما می‌توانید آهنگ‌های خود را با کیفیتی بالا مانند ۳۲۰ کیلوبایتی گوش داده و لذت ببرید. در اکانت معمولی و رایگان اسپاتیفای، آهنگ‌ها با کیفیت پایین 128 کیلوبایتی ارائه می‌شوند. البته همانطور که اشاره کردیم، شما برای استفاده از تمامی این مزایا به خرید گیفت کارت نیاز دارید.

5. دسترسی کامل به یک آرشیو برتر موسیقی در جهان

آرشیو spotify بیش از ۷۰ میلیون آهنگ و پادکست را در خود جای داده است.در نتیجه با پرداخت هزینه می‌توان تمامی موسیقی‌های جدید را در کمترین زمان ممکن و زودتر از سایر کاربران معمولی دریافت کرد.

«همچنین با این ویژگی می‌توانید جدیدترین آهنگ‌های آرتیست مورد علاقه خود را به‌محض انتشار دریافت کنید. به دلیل جهانی بودن این پلتفرم، شما می‌توانید تنها با یک سرچ ساده به آثار تمام هنرمندان دنیا حتی آثار ایرانیان، دسترسی داشته باشید.»

6. حذف تبلیغات در اسپاتیفای

یکی از مشکلات داشتن اکانت رایگان و معمولی در اسپاتیفای، تبلیغات فراوانی است که حین پخش موسیقی ارائه می‌شود. این تبلیغات بی‌موقع و آزاردهنده کاربران بسیاری را به سمت خرید اکانت پرمیوم سوق داده است. در اکانت پرمیوم این تبلیغات حذف شده‌اند و شما می‌توانید به‌صورت پیوسته و بدون اختلال موسیقی دلخواه خود را بشنوید.

قیمت و انواع اکانت اسپاتیفای

spotify اکانت‌های متنوعی را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد که قیمت اشتراک هر اکانت با توجه‌ به امکانات و ویژگی‌های آن تعیین می‌شود. معمولاً قیمت اکانت‌ها مطابق با واحد پولی آی پی هر کشور تنظیم شده است. برای خرید اکانت اسپاتیفای در ایران از آی پی مطمئن و قابل اعتماد استفاده کنید. از اکانت‌های اسپاتیفای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اکانت Individual

اکانت Individual جزو اکانت‌های تک‌کاربره محسوب می‌شود که با داشتن آن می‌توان دیگر کاربران را فالو کرده و موسیقی‌های لیست خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. این اکانت اختصاصاً به شما تعلق دارد و تمام قابلیت‌های پلتفرم مطابق با خواسته شما تنظیم می‌شود.

  • اکانت Family

Family Spotify از جمله اکانت‌های این پلتفرم است که به چندین نفر از اعضای خانواده اجازه می‌دهد تا هر کدام حساب شخصی خود را در قالب یک حساب اصلی داشته باشند. در این طرح، دارنده حساب اصلی اشتراک ماهانه را پرداخت می‌کند که در مقایسه با اینکه هر شخص اکانتی جداگانه داشته باشد، هزینه کمتری داشته و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

تفاوت اکانت معمولی و پرمیوم اسپاتیفای چیست؟

میان اکانت معمولی و پرمیوم تفاوت‌هایی وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1. تفاوت اکانت معمولی و پریمیوم اسپاتیفای را می‌توان میزان محدودیت‌ها در اکانت معمولی بیان کرد. در نسخه رایگان، شما در هر ساعت می‌توانید فقط شش موسیقی را رد کنید. در صورتی که اکانت پرمیوم محدودیتی برای رد کردن و شنیدن موسیقی ندارد. این محدودیت در اکانت معمولی به این معناست که اگر شما در حال گوش دادن به یک پلی لیست باشید و موسیقی آن سلیقه شما نباشد، شما تنها می‌توانید شش موسیقی از آن را رد کرده و در نهایت باید به‌اجبار بقیه موسیقی‌ها را گوش دهید.

2. یکی دیگر از تفاوت‌های اکانت معمولی با پرمیوم اسپاتیفای این است که شما نمی‌توانید در اکانت معمولی موسیقی خاص خود را مستقیماً انتخاب و پخش کنید. شما ابتدا باید آلبوم یا لیست پخش مربوط به آن را انتخاب و به تمام موسیقی‌های موجود در آن گوش دهید. این مسئله می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، به ویژه هنگامی که به دیگر موسیقی‌های یک آلبوم علاقه‌مند نباشید. با خرید اکانت پریمیوم می‌توانید بدون محدودیت و بارها به یک موسیقی خاص گوش دهید و لذت ببرید.

3. در نسخه رایگان و معمولی شما نمی‌توانید به دانلود موسیقی و یا پادکست بپردازید؛ بنابراین باید آن‌ها را به‌صورت آنلاین دنبال کرده و همواره مبلغی را صرف خرید بسته‌های اینترنتی کنید.

سخن پایانی

پلتفرم اسپاتیفای اعتبار و محبوبیت بسیاری در بین کاربران در تمام دنیا به دست آورده است و امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که با این سرویس از دنیای موسیقی آشنایی نداشته باشد. اگر به دنبال آرشیوی کامل از موسیقی‌های قدیمی و جدید در ژانرهای مختلف هستید، اشتراک اسپاتیفای می‌تواند به عنوان مرجع و دیتابیس انواع موسیقی در دنیا به کارتان آید. شما می‌تواند تنها با دانلود آن و با خرید اشتراک پریمیوم، به دنیای بی حد و مرز موسیقی دست پیدا کنید.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

بله؛ در اکانت پرمیوم می‌توانید آهنگ و یا حتی آلبوم مدنظر را دانلود کرده و به‌صورت آفلاین به آن دسترسی داشته باشید.

پس از ورود به اکانت خود، روی گزینه Subscription کلیک کرده و در بخش Spotify Premium بررسی کنید که اکانت شما پرمیوم است یا خیر.

تهیه اکانت پرمیوم با آی پی ایران امکان‌پذیر نیست. اما راه‌های بسیاری مانند استفاده از آی پی دیگر کشورها، استفاده از وب‌سایت‌های واسطه، خرید گیفت کارت، استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی و… استفاده کرد.

به بخش “Recently listened to” در اکانت اسپاتیفای خود مراجعه کرده و آخرین آهنگ‌هایی که پخش شده‌اند را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا کسی از حساب شما استفاده می‌کند یا خیر.

اگر هنگام مراجعه به‌حساب خود به اکانت پرمیوم Spotify دسترسی نداشتید، امکان منقضی شدن اشتراک وجود دارد. همچنین می‌توانید با چک کردن اینکه موسیقی که قبلاً دانلود کرده‌اید قابل‌پخش هست یا نه، به این موضوع پی ببرید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...