حساب های بین المللی

مقایسه پرفکت مانی و پی پال! کارمزد و سرعت کدام بهتر است؟

مقایسه پرفکت مانی و پی پال! کارمزد و سرعت کدام بهتر است؟

پی پال و پرفکت مانی دو سیستم پرداخت الکترونیکی در سراسر دنیا هستند که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند! برای کسانیکه به دنبال یک کیف پول الکترونیکی ایمن و کارآمد هستند، بررسی تفاوت پرفکت مانی و پی پال می‌تواند برای یک انتخاب هوشمندانه به آن‌ها کمک کند! انتخاب شبکه مالی پی پال یا پرفکت مانی بستگی به نیاز و شرایط کاربر داشته و هریک از آن‌ها در شرایط مختلف می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند. اما به عنوان مقایسه پرفکت مانی و پی پال می‌توان به این اشاره کرد که پی پال برای کاربران، کسب‌و‌کارها و یا فروشگاه‌هایی که برای نقل و انتقالات مالی خود به یک سیستم مالی ایمن نیازمند هستند، مناسب است؛ درحالی‌که پرفکت مانی برای کاربرانی که به دنبال کارمزد و هزینه‌های کمتر هستند، گزینه بهتری خواهد بود! در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت های پرفکت مانی و پی پال بپردازیم.

پی پال (Paypal) چیست؟

اگر شما نیز در زمینه تجارت الکترونیکی مانند خرید و فروش در پلتفرم‌های بین‌المللی فعالیت دارید، احتمالاً با نام پی پال آشنا هستید. پی‌پال یک سرویس پرداخت آنلاین آمریکایی به حساب می‌آید که در بیش از ۲۰۰ کشور به کار گرفته می‌شود. تقریباً تمامی وب‌سایت‌های اینترنتی از درگاه پی‌پال پشتیبانی کرده و به کاربران خود امکان خرید با استفاده از پی پال را می‌دهند. جالب است بدانید که اکثر کاربران فارسی‌زبان، این سیستم پرداخت اینترنتی را پی پال تلفظ می‌کنند، درصورتی‌که تلفظ صحیح آن پی پَل است!

جهت انتقال پول به دیگران که حساب پی پال دارند، تنها نیاز است آدرس ایمیل آن‌ها را بدانید. درواقع، آدرس ایمیل در پی پال همانند شماره حساب یا کارت در بانک عمل می‌کند و به عنوان نام کاربری در آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای دوستی در یک کشور دیگر پول بفرستید، کافی است تا ایمیلی که او برای باز کردن افتتاح حساب پی پال خود استفاده کرده را داشته باشید. علاوه‌بر این، اگر خود شما از شخصی درخواست پول دارید، می‌توانید همان ایمیلی که روی حساب پی‌پالتان وجود دارد را به او بدهید!

پی پال (Paypal) چیست؟

مزایا و معایب استفاده از پی پال

اگرچه کیف پول الکترونیکی پی پال در مقاله پی پال چیست، بطور کامل معرفی شده است؛ اما در ادامه به بررسی مزایا و معایب پی پال، به صورت خلاصه و در قالب یک جدول خواهیم پرداخت:

مزایای پی پال

معایب پی پال

قابل استفاده در بیش از 200 کشور با بیش از 25 ارز جهانی مثل دلار، یورو، پوند و…

دریافت کارمزدهای بالا برای تراکنش‌های بین‌المللی و تبدیل ارز

استفاده از سیستم امنیتی پیشرفته مثل رمزگذاری و تائید هویت دو مرحله‌ای

مسدودسازی‌های سخت‌گیرانه‌ی حساب‌ها (گاها بدون هشدار قبلی)

رابط کاربری ساده و استفاده آسان برای انجام نقل و انتقالات مالی در سطح جهانی

حداکثر سقف تراکنش‌ها از 500 تا 10.000$ است (نسبت به شرایط متفاوت، متغیر است)

انجام تراکنس های مالی در سریع‌ترین زمان ممکن

تحریم ایران توسط پی پال و محدودیت دسترسی مستقیم به این شبکه

پشتیبانی از کسب و کارها و فروشگاه‌ها برای مدیریت پرداخت‌ها

سیاست بازگشت وجه به نفع مشتری برای برخی کسب‌و کارها مضر است

ارائه گارانتی خرید و بازپرداخت مبلغ درصورت بروز مشکل در پروسه خرید(مثل کالای نامرغوب)

پشتیبانی پی پال در پاسخگویی سریع به کاربران ضعیف عمل کرده است.

مهم است بدانید، وجود ایران در لیست تحریم‌های آمریکا و سازمان‌های مبارزه با پول‌شویی، باعث شده است که امکان افتتاح حساب در پی پال از ایران وجود نداشته باشد! همچنین، IP‌های ایران توسط پی‌ پال مسدود شده‌اند و در صورت شک به ایرانی بودن کاربر، پی‌پال بدون اطلاع قبلی حساب کاربری را مسدود خواهد کرد! به همین دلیل، دسترسی به خدمات پی پال در ایران، به صورت مستقیم غیرممکن بوده و لازم است از خدمات ارزی شرکت‌های واسطه مثل ایرانیکارت کمک گرفت!

پرفکت مانی (Perefect Money) چیست؟

پرفکت مانی (Perefect Money) چیست؟

پرفکت مانی، یک سرویس پرداخت آنلاین مشابه پی‌پال است که در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرد. دفتر مرکزی این شرکت در پاناما واقع شده و همچنین دفاتر عملیاتی آن در زوریخ و هنگ کنگ قرار دارند. این سیستم پرداخت آنلاین با هدف ارائه خدمات پشتیبانی برای معاملات ارزی و تراکنش‌های مالی به منظور انتقال سریع و امنیت چند سطحی از طریق وب‌سایت پرفکت مانی تأسیس شده است تا کاربران بتوانند مبالغ قابل توجهی را به نقاط مختلف جهان ارسال و یا دریافت کنند. استفاده از دلار پرفکت مانی برای خرید کالا و خدمات نیز امکان‌پذیر است. به علاوه، پرفکت مانی امکان خرید و فروش در برترین صرافی‌های ارز دیجیتال را فراهم می‌آورد؛ به گونه‌ای که بدون دغدغه تحریم‌ها، می‌توانید در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید.

استفاده از کیف پول پرفکت مانی، فرصت‌های بی‌شماری را برای صاحبان کسب‌وکارها به منظور انجام داد و ستد‌های اینترنتی از طریق این سرویس فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد از امکانات بیشتری نسبت به سایر سیستم‌های پرداختی بهره‌مند شوند. سرویس پرفکت مانی در سه نسخه برای وب، اندروید و iOS عرضه شده است و با دارا بودن مجوز انتشار پول الکترونیکی، به شما امکان می‌دهد تا پرفکت مانی را به سایر ارزهای دیجیتالی و الکترونیکی تبدیل کنید. همچنین، پرفکت مانی از سیستم بازاریابی بهره می‌برد تا کاربران بتوانند با معرفی و دعوت دیگران، پورسانت ماهانه ثابتی نیز دریافت کنند.

مزایا و معایب استفاده از پرفکت مانی

 در ادامه به بررسی مزایا و معایب پرفکت مانی در قالب یک جدول به صورت خلاصه خواهیم پرداخت:

مزایای پرفکت مانی معایب پرفکت مانی
کارمزد مناسب‌تر در مقایسه با پی پال تقبل هزینه بالا در صورت فراموشی رمز عبور
امنیت بالای تراکنش‌های مالی در پرفکت مانی عدم برگشت پول در صورت اشتباه ارسال
امکان ذخیره و کسب سود از سپرده‌های ارزی خارج کردن پول توسط کارت‌ های دیگری مثل ویزا کارت و مستر کارت ممکن نیست.
قابل استفاده در کشورهای مختلف و پشتیبانی از ارزهای طلا، دلار امریکا، یورو و بیت کوین در مقایسه با پی پال، پذیرندگی کمتری در درگاه‌های پرداخت فروشگاه‌ها و سایت‌های مختلف دارد.
امکان انجام تراکنش‌های مالی به صورت ناشناس نیاز به تأیید هویت برای کارمزدهای کمتر

به طورکلی، معایب پرفکت مانی نسبت به مزایایی که دارد، بسیار اندک هستند. یکی از اصلی‌ترین دلایل مقایسه پرفکت مانی و پی پال، کارمزد پایین‌تر پرفکت مانی است که بسیاری از کاربران برای نقل و انتقالات مالی خود در مبالغ بالا، استفاده از آن را ترجیح می‌دهند!

پی پال بهتر است یا پرفکت مانی؟

 

پی پال بهتر است یا پرفکت مانی؟

باتوجه به وضعیت کنونی روابط بین‌الملل ایران، گزینه‌های محدودی جهت انتخاب سیستم‌های پرداخت آنلاین در دسترس است. این مسئله برای کسانی که قصد دارند کالاهایی را از وب‌سایت‌های خارجی خریداری کرده و پرداخت‌های بین‌المللی انجام دهند، چالش‌برانگیز می‌شود. در میان سرویس‌های موجود، PayPal و Perfect Money به‌عنوان دو گزینه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد در دسترس هستند. بطورکلی، اگر به دنبال کیف پولی هستید که برای پرداخت های اینترنتی خود در سراسر دنیا، کمترین کارمزد را پرداخت کنید و یا پرداخت ناشناس داشته باشید پرفکت مانی گزینه مناسبی است.

در مقابل، پی پال رابط کاربری ساده و پذیرش گسترده‌تری داشته و برای خرید آنلاین، انجام تراکنش‌های بین‌المللی در سطح امنیتی بالاتر و استفاده در فروشگاه‌های معتبر در کشورهای خارجی مناسب‌تر است، اما برای تراکنش های مالی خود کارمزد بیشتری نسبت به پرفکت مانی دریافت می‌کند!

پس از مقایسه پرفکت مانی و پی پال و بررسی عملکرد و مزایای هریک از آن‌ها در شرایط مختلف، دقیقا نمی‌توان گفت که پی پال بهتر است یا پرفکت مانی! درحقیقت، برای انتخاب بهترین کیف پول الکترونیکی باید نیازها و شرایط خود را بسنجید و متناسب با آن‌ها یکی از گزینه‌های پی پال یا پرفکت مانی را انتخاب کنید!

تفاوت پرفکت مانی و پی پال از نظر امنیت پول و اطلاعات کاربران

  • پرفکت مانی: از سیستم تأیید دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) جهت تقویت امنیت حساب‌های کاربران استفاده می‌کند و استانداردهای امنیتی پیشرفته‌ای را برای حفاظت از داده‌های کاربران به کار می‌برد. در این پلتفرم، کاربران می‌توانند رمز پیچیده‌ای برای امضای تراکنش‌ها تعریف کرده و جهت تأیید هر تراکنش از آن استفاده کنند.
  • پی‌پال: از سیستم تأیید دو مرحله‌ای بهره می‌برد و ابزارهای نظارت قوی برای شناسایی فعالیت‌ها و تراکنش‌های مشکوک دارد. به طور کلی، در زمینه امنیت نمی‌توان قطعاً گفت که بین پی پال و پرفکت مانی، کدام یک بهتر است؛ اما براساس تجربه، پی پال با پشتیبانی گسترده‌تر در دنیا و استفاده از  پروتکل‌های امنیتی پیشرفته، تجربه بهتری را در این زمینه برای کاربران خود رقم زده است.

هر دو سرویس تلاش‌های فراوانی برای ارائه امنیت بالا به کاربران خود می‌کنند؛ اما در نهایت، استانداردهای امنیتی، محدودیت‌های جغرافیایی و تکنولوژیک ممکن است به نفوذ و هک منجر شوند و هیچ سیستمی صد در صد ایمن نیست!

مقایسه پی پال و پرفکت مانی در سرعت تراکنش

سرعت انتقال مالی نقش کلیدی و تأثیرگذاری در استفاده از کیف‌پول‌های الکترونیک دارد و به دلیل کاربردهای متنوع این کیف‌پول‌ها، این ویژگی معمولاً برای بسیاری از کاربران بسیار مهم است.هر دو کیف‌پول‌، سرعت انتقال تراکنش‌هایشان مطابق با استانداردهای جاری بوده و معمولاً بین ۲ تا ۳ روز زمان نیاز دارند؛ اگرچه در شرایط خاص، این زمان می‌تواند کوتاه‌تر باشد!

با این حال، بر اساس تجربه کاربران، سرعت تراکنش‌های پرفکت مانی مخصوصا در انتقالات مالی داخلی، بیشتر بوده است. همچنین، پی پال ممکن است برای تراکنش‌های بین‌المللی یا تبدیل ارز، مخصوصا در مواقعی که حساب نیاز به بررسی داشته باشد، زمان بیشتری را صرف کند!

تفاوت پی پال و پرفکت مانی در نرخ کارمزد

بی‌شک نرخ کمیسیون و کارمزد تأثیر بزرگی در انتخاب کیف‌پول الکترونیک دارد. به طور کلی، هر کیف‌پول که کارمزد کمتری دریافت کند، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد و برای انجام تراکنش‌های بزرگ مناسب‌تر است.

Perfect Money برای حساب‌های تأیید شده (Verified) معمولاً ۰٫۵ درصد از مبلغ تراکنش را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند. برای حساب‌های تأیید نشده، این کارمزد ۱٫۹ درصد است. درمقابل، کارمزدهای پی‌پال بسته به نوع تراکنش و موقعیت جغرافیایی متفاوت است و می‌تواند بین ۲٫۹ تا ۳٫۹ درصد به علاوه یک مبلغ ثابت (معمولاً ۰٫۳۰ دلار) برای تراکنش‌های تجاری باشد. البته باید توجه داشت که در پی‌پال، امکان توافق بین فرستنده و گیرنده برای پرداخت کارمزد وجود دارد! به این صورت که در تراکنش‌های شخصی، فرستنده می‌تواند کارمزد را بپردازد یا آن را بر عهده گیرنده بگذارد؛ اگر گیرنده با این کار موافقت کند، تراکنش انجام خواهد شد.

پشتیبانی از انواع کیف پول‌ها

پشتیبانی از انواع مختلف ارزها یکی دیگر از مزایای استفاده از این سرویس‌های پرداخت به شمار می‌رود. اگر کیف‌پول تعداد زیادی ارز را پشتیبانی کند، کاربران گزینه‌های بیشتری برای مصارف مختلف خواهند داشت.

در این زمینه، PayPal برتری قاطعی دارد؛ زیرا از بیش از 25 ارز جهانی پشتیبانی می‌کند. درحالی‌که Perfect Money تنها از 4 ارز طلا، یورو، دلار آمریکا و بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پی پال و پرفکت مانی

سقف تراکنش‌های واریز و برداشت

در مورد سقف تراکنش‌ها، PayPal برای حساب‌های عادی معمولاً سقف تراکنش یک‌باره حدود 10,000 دلار آمریکا دارد. سقف‌های ماهانه و روزانه ممکن است بر اساس کشور و نوع حساب متفاوت باشند و با تأیید هویت و افزایش سابقه، این سقف‌ها می‌توانند افزایش یابند.

در مقابل، Perfect Money برای حساب‌های وریفای نشده ممکن است محدودیت‌های خاصی داشته باشد، اما معمولاً سقف مشخصی به میزان 100 دلار در روز وجود ندارد. برای حساب‌های وریفای شده، سقف تراکنش‌ها می‌تواند بین 10,000 تا 100,000 دلار یا حتی بیشتر نیز باشد؛ این مورد به نوع حساب و سابقه کاربری بستگی دارد.

مقایسه دسترسی پی پال و پرفکت مانی در ایران

با اینکه بسیاری بر این باورند که پرفکت مانی خدمات مالی خود را به کاربران ایرانی به صورت نامحدود ارائه می‌دهد، اما اینطور نیست! پرفکت مانی نیز همانند پی پال ایران را محدود کرده و کاربران این شبکه درصورت ارائه آدرس ایران نمی‌توانند از خدمات پرفکت مانی استفاده کنند! در این شرایط برای افتتاح حساب پرفکت مانی و استفاده از خدمات ارزی آن می‌توانید از خدمات شرکت ایرانیکارت استفاده کرده و به صورت ایمن، حساب خود را افتتاح و از آن استفاده کنید.

پی پال نیز ایران را تحریم کرده و حساسیت های بسیار جدی را برای کشورمان اجرا کرده است! این مورد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در نظر بگیرید استفاده از IP ایران ممکن است منجر به مسدود شدن حساب و بلوکه شدن کل سرمایه شما در پی پال شود. با این حال، برای استفاده از خدمات پی پال نیز می‌توانید از خدمات ارزی ایرانیکارت استفاده کنید.

تفاوت پی پال و پرفکت مانی در اعتبار و پذیرش جهانی

یکی از جنبه‌های کلیدی جهت مقایسه پرفکت مانی و پی پال، به اعتبار و پذیرش این کیف پول‌ها در سراسر جهان بستگی دارد. واقعیت این است که هر شرکتی که توانایی حضور در وب‌سایت‌های متعدد و گسترش دفاتر خود را در شهرها و کشورهای مختلف داشته باشد، اعتبار بالاتری کسب می‌کند. در این راستا، با توجه به سابقه طولانی و پذیرش گسترده سیستم پرداخت پی پال، در مقایسه با پرفکت مانی، پی پال را می‌توان گزینه‌ای بهتر در نظر گرفت.

مقایسه پرفکت مانی و پی پال در شارژ کردن حساب

یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در تعیین اینکه کدام یک از سیستم‌های پرداخت مناسب‌تر است، به روش‌های مختلف شارژ حساب مربوط می‌شود. این مسئله برای ما ایرانیان که با تحریم‌ها روبرو هستیم، از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ چراکه ما به شبکه مالی جهانی دسترسی مستقیم نداریم و برای شارز حساب کیف پول های الکترونیکی تنها می‌توانیم از خدمات ارزی شرکت های واسطه معتبر مثل ایرانیکارت استفاده کنیم!

برای افتتاح حساب و یا شارژ هریک از کیف پول‌های الکترونیکی به صفحه حساب‌های بین المللی ارزی مراجعه کرده و پس از انتخاب کیف پول، درخواست خود را برای ساخت و یا شارژ حساب ثبت کنید.

افتتاح حساب ارزی

پرفکت مانی جایگزین مناسبی برای پی پال است؟

اگر به هر دلیلی قصد استفاده از پی پال را ندارید و به دنبال یک سیستم پرداخت سریع، کارامد و با کمترین کارمزد هستید، پرفکت‌مانی می‌تواند شما را در مسیری با امکانات بی‌نظیر قرار دهد. تجربه کاربری در پرفکت مانی با آنچه تاکنون دیده‌اید، متفاوت خواهد بود. این پلتفرم پرداخت آنلاین که نسبتاً جدید است، سرعت و امنیتی شگفت‌انگیز را به کاربرانش ارائه داده است!

همانطورکه بارها به این نکته اشاره شد، باید در نظر داشته باشید که بر اساس شرایط و نیاز شما به پرداخت اینترنتی، هریک از این شبکه‌ها می‌توانند یک انتخاب بهینه برای شما باشند! 

پرفکت مانی یا پی پال؟!

در این مقاله، به مقایسه پرفکت ‌مانی و پی پال پرداختیم. هر پکدام از این کیف پول‌های الکترونیکی دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند و انتخاب هر یک از آن‌ها بسته به نیاز کاربران متفاوت خواهد بود. پی‌ پال با توجه به محبوبیت و اعتبار بالای خود، گزینه‌ای بسیار مطمئن به حساب می‌آید و از کیف پول‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند. در مقابل، پرفکت مانی به دلیل اینکه هزینه‌ها و کارمزد بسیار کمتری دارد، محبوب است. درنهایت، کاربر باید بسته به نیازهای خود، گزینه مناسب را از میان این دو کیف پول انتخاب کند! تجربه شما از استفاد از پی پال و یا پرفکت مانی چیست؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت اکانت پی پال به صورت رایگان
حساب های بین المللی
آموزش ساخت اکانت پی پال به صورت رایگان
پی پال یار همیشگی پرداخت‌های آنلاین در سراسر جهان را حتما می‌شناسید. طبق ادعای خود شرکت Paypal تا امروز بیش از 192 میلیون کاربر فعال دارند.پی پال شرایطی را محیا...
حساب ارزی چیست؟
حساب های بین المللی
حساب ارزی چیست؟
در دنیای اقتصادی امروز، تبادلات مالی بین‌المللی به یکی از عناصر اساسی تبدیل شده که افراد و شرکت‌ها برای انجام فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری‌های خود در سراسر دنیا از آن...
معرفی بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان در سال 2024
حساب های بین المللی
معرفی بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان در سال 2024
شناخت بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان از نظر امنیت و کارایی، بسیار مهم است. اطلاع از بروکرهای معتبری که معامله‌گران ایرانی را می‌پذیرند و به آن‌ها امکان می‌دهند که با...