خرید کالا از سایت های خارجی

دراپ شیپینگ Drop shipping چیست؟

دراپ شیپینگ Drop shipping چیست؟

دراپ شیپینگ (به انگلیسی: Drop shipping) به معنای خرده فروشی بدون داشتن انبار و سرمایه است؛ به بیان دیگر، دراپ شیپینگ نوعی از فروش و عرضه کالا است که در آن، محصولات مستقیما از انبار تولیدکننده برای خریداران ارسال می‌شود. دراپ شیپینگ یکی از بهترین مدل های کسب و کار برای کسب درآمد از اینترنت است که نیازی به سرمایه زیادی برای شروع کار ندارد و هزینه‌های انبارداری و تأمین محصول را هم برای شما حذف کرده است! در این روش، تنها با راه اندازی فروشگاه اینترنتی و تعامل با تامین کنندگان در بازار عمده فروشی می‌توانید کسب و کار خود را شروع کنید!
اگر شما هم به دنبال یک بیزینس پردرآمد و کم دردسر هستید، این مطلب برای شماست! در این مقاله بررسی می‌کنیم که دراپ شیپینگ چیست و چگونه می‌توان با مدیریت زنجیره تامین و بدون خرید محصول، یک کسب و کار آنلاین و پرسود داشت!

دراپ شیپینگ چیست و فرآیند آن چگونه است؟

دراپ شیپینگ، به معنای تأمین مستقیم محصولات از طریق عمده فروشان یا تولیدکنندگان و ارسال آن‌ها به مشتریان است. درواقع، دراپ شیپینگ نوعی خرده فروشی است که فروشنده نیازی به انبار ندارد و محصولات از انبار تامین کنندگان به صورت مستقیم برای خریداران ارسال می‌شود؛ به این صورت که پس از دریافت سفارش توسط خرده فروش، اطلاعات مربوطه مانند نام کالا و آدرس مقصد را مستقیماً به تأمین‌کننده می‌دهد و محصول موردنظر از انبار اصلی برای مشتریان ارسال می‌گردد. 

بنابراین، در شیوه Drop shipping شما با راه‌اندازی یک پلتفرم آنلاین می‌توانید کسب‌وکار خود را آغاز کنید و نیازی به سرمایه برای خرید محصولات یا اجاره انبار نخواهید داشت. چطور؟ شما باید ابتدا با تولیدکنندگان یا تأمین‌کنندگان اصلی به توافق برسید؛ سپس، زمانی‌که مشتری در سایت شما محصولی را سفارش می‌دهد، از تولیدکننده یا تأمین‌کننده بخواهید که سفارش را مستقیماً از انبار خود برای مشتری ارسال کند. 

دراپ شیپر چیست؟

دراپ شیپر (Dropshipper) فردی است که از روش دراپ شیپینگ برای کسب و کار خود استفاده می‌کند و بدون نیاز به انبارداری یا ارسال محصولات، آن‌ها را به‌صورت آنلاین به فروش می‌رساند. دراپ شیپر سفارش‌های خرید را در فروشگاه خود دریافت کرده و اطلاعات سفارش را جهت ارسال از انبار به تامین کننده کالا می‌فرستد. همانطورکه به آن اشاره شد، در روش دراپ شیپینگ، مسئولیت مدیریت موجودی و ارسال کالا بر عهده تامین کننده است و دراپ شیپر تنها نقش خرده فروش را بازی می‌کند!

سود خرده فروش در دراپ شیپینگ از کجاست؟

در مدل کسب و کار دراپ شیپینگ، شما محصول را با قیمت عمده از تأمین‌کننده خریداری کرده و آن را با قیمت خرده‌فروشی در سایت خود عرضه می‌کنید که این امر منجر به سودآوری می‌شود. در این روش، میزان سود شما بسته به توافق با تأمین‌کننده‌ها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر تأمین‌کننده محصولی را با قیمت ۲۰۰ تومان به شما می‌فروشد، شما می‌توانید آن را با قیمت ۲۲۰ تومان در سایت خود ارائه دهید؛ در نتیجه به ازای هر سفارش، ۲۰ تومان سود به دست خواهید آورد!

 

دراپ شیپینگ چیست

با اینکه دراپ شیپینگ یک روش عالی برای کسب درآمد از اینترنت است؛ اما راه‌های بسیار دیگری هم وجود دارند که می‌توانید به صورت اینترنتی حتی از کشورهای خارجی درآمدزایی داشته باشید!
توصیه می‌کنیم مقاله کسب درآمد دلاری در ایران با 16روش جدید را از دست ندهید!

مزایای دراپ شیپینگ

Drop shipping یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از اینترنت است و باتوجه به خصوصیاتی که دارد، می‌تواند یک سکوی پرتاب برای شما باشد! برخی از مهم‌ترین مزایای این روش عبارتند از:

  1. راه اندازی کسب و کار با کمترین سرمایه اولیه

بزرگترین مزیت دراپ شیپینگ، راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی بدون نیاز به سرمایه زیاد است. با این روش می‌توانید، بدون سرمایه اولیه زیادی، بیزینس خود را شروع کرده و فقط محصولاتی را خریداری کنید که مشتریان، مبلغ آن‌ها را پیشاپیش پرداخت کرده‌اند. همچنین، ازآنجایی‌که هیچ پولی جهت سرمایه‌گذاری روی محصولات پرداخت نمی‌کنید، در صورت شکست، ریسک مالی کمتری خواهید داشت!

  1. ریسک پایین دراپ شیپینگ برای کسب و کار

وقتی یک فروشگاه حضوری تأسیس می‌کنید، ریسک سرمایه قابل‌توجهی را متحمل می‌شوید که درصورت ناکامی، این سرمایه را ممکن است از دست بدهید! تصور کنید که چه میزان ضرر مالی می‌تواند در یک کسب‌وکار سنتی رخ دهد. اما درصورت شکست کسب‌وکار آنلاین Dropshipping، در بدترین حالت، تنها زمان صرف‌شده برای آن از دست خواهد رفت. حتی پس از شکست، می‌توانید از وب‌سایت خود برای اهداف دیگری استفاده کنید.

  1. راه اندازی کسب و کار در هر جا و هر زمان

عدم وابستگی به زمان و مکان، از دیگر مزیت‌های مهم Dropshipping است. در این روش، زمان و مکان برای شما محدودیتی ایجاد نخواهند کرد. مشتریان می‌توانند در هر زمانی سفارش‌های خود را ثبت و پرداخت‌ها را به حساب شما واریز کنند. همچنین، فرقی نمی‌کند که شما در خانه، سفر یا در یک مهمانی باشید، می‌توانید سفارش‌های خرید را برای تأمین‌کنندگان ارسال کنید.

  1. تنوع کالاها برای فروش

در این نوع کسب‌وکار، دراپ شیپر هر آنچه را که بخواهد انتخاب می‌کند و در فروشگاه آنلاین خود به فروش می‌رساند! به سادگی و بدون نگرانی درمورد سرمایه تامین کالا می‌توانید هرنوع محصولی را برای فروش انتخاب کنید.

  1. شروع کسب و کار بدون تجربه و سابقه قبلی

اکثر افرادی که تجربه یا سابقه قبلی در یک کار را ندارند، تمایل دارند قبل از شروع یک کسب‌وکار نو یا افزودن دسته‌ای جدید از محصولات به فروشگاه خود، ابتدا آن‌ها را آزمایش کنند. دراپ شیپینگ این امکان را به شما می‌دهد تا با کمترین ریسک و بدون تجربه، محصولات موردنظرتان را تست کنید و درصورت دریافت بازخورد‌های مثبت، تمرکز خود را روی آن محصولات افزایش دهید.

  1. مشغله فکری و کاری کمتر در Dropshipping

کل فرآیند دراپ شیپینگ بسیار ساده به نظر می‌رسد؛ شما سفارشات را از مشتری دریافت کرده و سپس آن‌ها را به تأمین‌کننده ارسال می‌کنید. در این مدل، نیازی به داشتن انبار و مدیریت آن نیست؛ بنابراین مسئولیت‌ها و کارهای مرتبط با نظارت بر موجودی و مدیریت کالاها وجود ندارد و شما می‌توانید تمرکز خود را روی بازاریابی و جذب مشتری بگذارید.

معایب و ریسک های دراپ شیپینگ

معایب دراپ شیپینگ

مزایای عالی و کارایی سیستم درآمدزایی دراپ شیپینگ قابل نقص نیست اما در مقابل ادعاهای کلاهبردارانه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام مطرح می‌شود، دراپ شیپینگ نیز دارای نواقص و معایبی است. برای اتخاذ تصمیمی هوشمندانه، باید از این معایب به خوبی آگاه باشید که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. رقبای زیادی پیش روی شما هستند!

درحالی‌که مزایای دراپ شیپینگ برای بسیاری واضح است، افراد زیادی به دنبال راه‌اندازی این نوع کسب‌وکار هستند. به همین دلیل، شما با تعداد زیادی رقیب روبرو هستید که باید بتوانید با آن‌ها رقابت کنید. رقابت با سایر دراپ شیپرها کار ساده‌ای نیست و احتمال دارد شکست بخورید. بنابراین، باید با تمام توان و به شکل جدی وارد این رقابت شوید و سعی کنید موفق شوید. زمانی که رقابت زیاد باشد، ممکن است مجبور شوید که سود خود را به حداقل برسانید.

  1. Dropshipping حاشیه سود محدودی دارد!

دراپ شیپرها، جهت دستیابی به سودی مشابه خرده‌فروشی‌های سنتی، نیاز به افزایش حجم فروش دارند؛ چرا که در واقع، سودی که از فروش هر کالا کسب می‌کنند، کمتر از سودی است که خرده‌فروشی‌های سنتی بدست می‌آورند. همانطورکه پیش‌تر ذکر شد، در بیشتر مواقع، فروشندگان جدید باید قیمت‌هایی پایین‌تر از بازار ارائه دهند تا توجه مشتریان را جلب کنند و این به معنای کسب سود کمتر است!

  1. مسئولیت های زیاد برای حفظ اعتبار برند!

این نکته را هم در نظر بگیرید که خطر آسیب دیدن به اعتبار برندتان نیز وجود دارد. هنگامی که شما هرگز محصولات را نمی‌بینید و عمده‌فروش یا تأمین‌کننده مستقیماً محصولات را برای مشتریان ارسال می‌کند، احتمال دارد که ارسال با تأخیر انجام شود یا محصول دیر به دست مشتری برسد. شما هیچ کنترلی بر نحوه بسته‌بندی ندارید و ممکن است محصول در حین ارسال آسیب ببیند. همچنین، احتمال دارد که محصول ارسالی، دارای کیفیت لازم نباشد یا محصولی با برند متفاوت به مشتری ارسال شود که این امر می‌تواند به اعتبار برند شما آسیب بزند.

  1. عدم دسترسی به انبار کارخانه و یا تامین کننده!

از آنجا که تأمین‌کننده مسئول تأمین و نگهداری موجودی و ارسال آن به مشتریان است، شما به‌عنوان فروشنده دسترسی چندانی به انبار کارخانه یا تامین کننده ندارید و نمی‌توانید به درستی به بررسی کیفیت محصولات بپردازید.

  1. برندسازی با دراپ شیپینگ دشوار است!

یکی از چالش‌های اصلی در استفاده از شیوه‌ی دراپ شیپینگ برای فعالان تجاری، محدودیت‌های مرتبط با برندسازی است. در این روش، تاجران قادر به عرضه کالا تحت برند خود نیستند و به ناچار برندهای دیگران را ترویج می‌دهند. این مسئله می‌تواند در شناخت برند و اعتماد مشتریان به کسب‌وکار تأثیر منفی بگذارد.

  1. پیش آمدن مشکلات مرتبط با پشتیبانی مشتریان!

هنگامی که مشتری خواهان مرجوع کردن سفارش خود است، هماهنگی با تأمین‌کننده جهت بازگرداندن کالا به نحوی که رضایت مشتری را جلب کند، دشوار و پیچیده خواهد شد.

  1. وجود پیچیدگی‌های حمل‌ونقل!

استفاده از چندین تأمین‌کننده مختلف برای فروش کالاها (به‌کارگیری روش دراپ شیپینگ)، موجب می‌شود که سفارشات از تولیدکنندگان متفاوتی دریافت شوند و این امر به پیچیدگی‌هایی در فرآیند حمل‌ونقل منجر خواهد شد. به‌طور مثال، اگر مشتری سه محصول متفاوت را سفارش دهد، لازم است که هر کدام از این محصولات را از تأمین‌کنندگان متفاوت تهیه کنید و هزینه حمل‌ونقل هر کدام را جداگانه بپردازید که این نه تنها برای مشتری نارضایتی را به همراه دارد، بلکه برای شما نیز در محاسبات مشکل‌ساز خواهد بود.

    8. وجود خطاهای ناشی از تأمین‌کننده!

گاهی اوقات، حتی بهترین تأمین‌کنندگان در اجرای سفارشات دچار اشتباه می‌شوند که شما باید مسئولیت آن‌ها را بپذیرید و از مشتری عذرخواهی کنید. همچنین، تأمین‌کنندگان با کیفیت متوسط و پایین ممکن است در ارسال محصولات، بسته‌بندی یا کیفیت کالا دچار مشکل شوند که این مسائل می‌توانند به شهرت کسب‌وکار شما و تجربه‌ی خرید مشتریان‌تان آسیب برسانند.

روش های ساخت یک کسب و کار دراپ شیپینگ

راه حل رفع معایب و چالش های دراپ شیپینگ چیست؟

از مهم‌ترین نکات کاهش و رفع معایب دراپ شیپینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین گام، انتخاب تأمین‌کنندگانی است که از اعتبار زیادی برخوردارند. پس حتما، کیفیت محصولات، توانایی ارسال به‌موقع و توانایی برقراری ارتباط با تأمین‌کننده را بررسی کنید. علاوه‌بر این، مطالعه‌ی سوابق تأمین‌کننده و نظرات مشتریان پیشین نیز در انتخاب درست به شما کمک می‌کند.
  • گام دوم، افزایش فروش‌های خود به اندازه‌ای است که در صنعت خود به‌عنوان یک عمده‌فروش شناخته شوید و حتی بتوانید انبار خود را تأسیس کنید.
  • سومین گام به بهینه‌سازی مدیریت انبار اشاره دارد. با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت کارآمد موجودی، تأخیرهای ارسال سفارشات کم می‌شود و رضایت مشتریان را بدست خواهید آورد؛ از طرفی، استفاده از سیستم‌های مدرن مدیریت انبار و حفظ ارتباط مستمر با تأمین‌کنندگان در این زمینه مؤثر است.
  • همچنین، درصورت امکان، مذاکره با تأمین‌کنندگان جهت ارسال محصولات تحت برند شما به مشتریان، ایده‌ای عالی به حساب می‌آيد و به شما در برندسازی از طریق دراپ شیپینگ کمک می‌کند.
  • در نهایت، ارائه خدمات مطلوب به مشتریان نیز تأثیرات منفی دراپ شاپینگ را کاهش خواهد داد؛ پاسخ‌گویی سریع به سؤالات و مشکلات مشتریان، ارائه راه‌حل‌های مناسب و ایجاد ارتباط مداوم با آن‌ها، اعتماد و رضایت بیشتری را در میان مشتریان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: نمایندگی آمازون در ایران کجاست؟!

آموزش راه اندازی کسب و کار با دراپ شیپینگ

پس از آشنایی با مزایا و معایب این سیستم درآمدزایی، زمان آن رسیده است که به آموزش دراپ شیپینگ بپردازیم؛ مراحل راه اندازی دراپ شیپینگ عبارتند از:

  1. انتخاب محصول

اولین گام که اغلب هم چالش‌برانگیز می‌شود، انتخاب نوع محصول است؛ زیرا زمان قابل توجهی صرف یافتن محصول مناسب خواهید کرد؛ به‌طور کلی، دو نکته را برای انتخاب محصول در نظر بگیرید:

  • تخصص شما: اگر در زمینه‌ای خاص تخصص دارید، انتخاب محصولات مرتبط با آن تخصص، انتخابی عاقلانه است.
  • منابع در دسترس: اگر دوستان یا آشنایانی دارید که محصول خاصی را تأمین می‌کنند، بهره‌گیری از این منابع می‌تواند مفید باشد.
  1. راه‌اندازی فروشگاه

برای شروع، باید به راه اندازی فروشگاه اینترنتی مانند ووکامرس، بپردازید. استفاده از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام جهت ایجاد صفحه و فروشگاه نیز گزینه‌ای دیگر به حساب می‌آید که به آنها باید توجه داشته باشید.

  1. یافتن تأمین‌کننده و ارتباط‌سازی با آن

یافتن تأمین‌کننده، معمولاً کار دشواری نیست؛ می‌توانید در پلتفرم‌هایی مانند دیوار و شیپور جستجو کنید یا از طریق جستجوی گوگل به تأمین‌کنندگان بزرگ برسید. پس از یافتن تأمین‌کننده، در مورد شرایط ارسال محصول و نحوه اطلاع‌رسانی درباره‌ی موجودی و قیمت‌ها با آن‌ها توافق کنید.

  1. عکس گرفتن از محصول و وارد کردن اطلاعات در سایت

در این مرحله، ابتدا باید از تأمین‌کننده اجازه بگیرید و سپس عکس‌های محصولات را تهیه کنید. این کار را می‌توانید با دوربین نیمه‌حرفه‌ای یا حتی با موبایل انجام دهید؛ سپس مشخصات محصولات را در سایت خود وارد کنید.

  1. شروع بازاریابی و تبلیغات آنلاین

حال که فروشگاه شما راه‌اندازی شد، نوبت به آن می‌رسد که با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین، مشتری جذب کنید. این مرحله شامل یادگیری و پیاده‌سازی استراتژی‌های مؤثر بازاریابی دیجیتال است.

نکات مهم برای رفع معایب و چالش های دراپ شیپینگ

استراتژی های انتخاب محصول در دراپ شیپینگ چیست؟

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار Drop Shipping، استراتژی‌های متعددی برای انتخاب و ارائه محصول وجود دارد که به شما در ساخت یک تجارت پرسود کمک می‌کند. بر اساس تجربه و تحقیقات خود باید بررسی کنید که بهترین استراتژی دراپ شیپینگ چیست! برخی از استراتژی های انتخاب نوع محصول در دراپ شیپ عبارتنداز:

  1. راه اندازی فروشگاه با یک محصول خاص

افتتاح یک فروشگاه تک محصولی می‌تواند، به تقویت کسب‌وکار دراپ‌ شیپینگ شما کمک کند. این نوع فروشگاه‌ها تمرکز خود را بر یک محصول خاص می‌گذارند و غالباً در حوزه‌هایی مانند مد، الکترونیک، آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند. در این مدل، اولین قدم انتخاب یک محصول منحصربه‌فرد و مطلوب است که تقاضای زیادی در بازار داشته باشد و نیازهای مشتریان را برآورده سازد. پس از آن، باید سایتی حرفه‌ای طراحی کنید که شامل تصاویر و توضیحات دقیق محصول، قیمت مناسب و امکانات پرداخت آنلاین باشد. یکی از عوامل کلیدی در موفقیت فروشگاه تک محصولی دراپ شیپینگ، استفاده از روش‌های تبلیغاتی مؤثر است. بهره‌گیری از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌مارکتینگ، بازاریابی اینستاگرام و بهینه‌سازی سئو سایت، به شما در معرفی محصولتان به مخاطبان هدف کمک خواهد کرد.

  1. راه اندازی فروشگاه با چند محصول

فروشگاه‌های چندمحصولی دراپ شیپینگ، همان‌طور که از نامشان پیداست، دارای محصولات متنوعی هستند. این نوع فروشگاه‌ها در صنعت دراپ شیپینگ بسیار استفاده می‌شوند و می‌توانند محصولات مرتبط یا غیرمرتبط را ارائه دهند. توجه داشته باشید که راه‌اندازی یک فروشگاه عمومی ممکن است به نتیجه مطلوب نرسد. برای موفقیت در این نوع فروشگاه‌ها، باید تمرکز خود را روی یک بازار خاص (نیچ مارکت) قرار دهید.

  1. راه اندازی فروشگاه با پکیج محصولات

یک روش دیگر در کسب‌وکار دراپ شیپینگ، قرار دادن چند محصول مختلف در کنار هم (مثلاً گوشی تلفن همراه به‌همراه قاب یا گلس) و فروش آن‌ها به صورت یک بسته یا پکیج است و در صورت ارائه با قیمت مناسب، احتمالا به فروش قابل توجهی منجر شود.

بهترین ایده های دراپ شیپینگ در ایران

اما بهترین ایده های پولساز برای دراپ شیپینگ چیست؟! در این بخش، چند ایده موفق برای آغاز فعالیت دراپ شیپینگ را معرفی می‌کنیم. همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، بهینه‌ترین راه برای شروع دراپ شیپینگ، انتخاب محصولی است که نسبت به آن شناخت داشته یا علاقه‌مند باشید؛ اما اگر در انتخاب محصول برای شروع تردید دارید، به سه حوزه زیر، به‌عنوان پرطرفدارترین ایده‌ها جهت Drop shipping فکر کنید:

  • لوازم آرایشی و بهداشتی

فروش و ارسال لوازم آرایشی و بهداشتی، یکی از ایده‌های برجسته برای کسب‌وکارهای Drop shipping است. این حوزه با توجه به نیاز مداوم مشتریان به محصولات آرایشی بهداشتی و تمایل آن‌ها به دسترسی آسان و سریع، پتانسیل بالایی دارد. شما با طراحی یک وب‌سایت یا اپلیکیشن، امکان انتخاب و خرید آسان را برای مشتریان فراهم می‌کنید و با ارائه مشاوره در زمینه استفاده از این محصولات، اعتماد و رضایت آن‌ها را بدست می‌آورید.

  • قاب و لوازم جانبی موبایل

دراپ شیپینگ قاب و لوازم جانبی موبایل، از دیگر ایده‌های جذاب جهت ورود به این عرصه هستند. بازار لوازم جانبی موبایل همواره داغ است و طرفداران زیادی دارد؛ تأمین‌کنندگان فعال در این زمینه معمولاً محصولاتی با مارجین سود مناسب ارائه می‌دهند.

  • لوازم تزیینی

فروش و تحویل لوازم تزیینی، یکی دیگر از ایده‌های موفق دراپ شیپینگ به حساب می‌آید. با توجه به تمایل افراد به دکوراسیون منزل‌شان، این حوزه بسیار سودآور خواهد بود.شما می‌توانید با ساخت یک پلتفرم آنلاین، انتخاب و خرید لوازم تزیینی را برای مشتریان خود آسان‌تر کنید و با ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه دکوراسیون، ارزش افزوده‌ای به خدمات خود بیفزایید.

این سه ایده، تنها بخشی از فرصت‌های موجود جهت شروع دراپ شیپینگ هستند و با تحقیق و بررسی بیشتر، می‌توانید ایده‌های دیگری را نیز کشف کنید که به بهترین شکل با علایق و تخصص‌های شما همخوانی دارند.

چرا فروش به روش دراپ شیپ، آسانترین روش کسب درآمد است؟

از اصلی‌ترین دلایلی که دراپ شیپینگ را به عنوان آسان ترین روش کسب درآمد اینترنتی معرفی کرد، می‌توان به خرده فروشی بدون داشتن انبار و سرمایه اولیه زیاد اشاره داشت. درواقع، نداشتن دردسرهای انبارداری و عدم نیاز به سرمایه زیاد برای تامین کالا، راه‌اندازی و شروع این نوع کسب‌وکار را ساده‌تر کرده است؛ علاوه‌بر این، این بیزینس ریسک پایین‌تری از شکست را دارد و می‌توان آن را در هر زمان و مکان، مدیریت و اجرا کرد. با این حال، دراپ شیپینگ هم مانند هر کسب‌وکار دیگری، مسئولیت‌ها و چالش‌های مختص به خود را دارد. برای تصمیم‌گیری بهتر، باید مزایا و معایب این روش از درآمدزایی را بررسی کنید.

چند مثال برای نحوه پیاده سازی دراپ شیپینگ

پس از راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی دراپ شیپینگ، شما قادر خواهید بود تا از طریق کانال‌های مختلف فروش، درآمدزایی کنید. داشتن یک رسانه جهت معرفی محصولات، فرآیند فروش را به‌طور چشمگیری تسریع و تسهیل می‌بخشد! به عنوان مثال:

  • اگر شما صاحب یک سایت خبری یا آموزشی هستید، می‌توانید با ایجاد یک فروشگاه آنلاین و اتصال آن به سیستم دراپ شیپینگ، محصولات خود را تبلیغ و درآمد کسب کنید.
  • اگر شما صاحب یک گروه در تلگرام یا اینستاگرام باشید، با نمایش محصولات جذاب به مخاطبین خود، فروش محصولاتتان را افزایش خواهید داد.
  • استفاده از کانال‌های سئو و بهینه‌سازی جهت موتورهای جستجو مانند گوگل نیز بازدیدها را افزایش خواهد داد و به فروش محصولات کمک می‌کند.
  • در ایران، با اتصال وب‌سایت خود به سایت‌هایی مانند ترب و ایمالز، می‌توانید فرصت‌هایی برای فروش محصولات خود ایجاد کنید!

کلید موفقیت در دراپ شیپینگ چیست؟

کلید موفقیت در دراپ شیپینگ چیست؟

کلید موفقیت دراپ شیپینگ، شناخت دقیق بازار هدف، برقراری ارتباطات کارآمد با تأمین‌کنندگان معتبر و تدوین استراتژی‌های بازاریابی مؤثر است؛ علاوه‌بر این، توصیه‌هایی برای موفقیت در زمینه Drop shipping عبارتند از:

  • انتخاب دسته بندی محصولات با سودآوری بالا
  • استفاده از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش و تمرکز بر یک بخش خاص از بازار
  • تلاش برای کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل
  • انتخاب محصولات جذاب برای مشتریان
  • مذاکره با تأمین‌کنندگان برای برندسازی و فروش محصولات تحت برند خود
  • انجام تحقیقات درباره رقبا و اطمینان از بهتر بودن قیمت و کیفیت محصولات نسبت به آن‌ها
  • بهینه‌سازی سئوی فروشگاه برای بهبود جایگاه در نتایج جستجو
  • حفظ استمرار در تلاش‌ها

با تمرکز بر این اصول، می‌توانید محصولات موردنیاز بازار را شناسایی کنید و به درآمدهای بالایی دست یابید.

مزایای دراپ شیپینگ چیست

دراپ شیپینگ در آمازون

برای بسیاری سوال است که جریان دراپ شیپینگ در آمازون چیست؟! دراپ شیپینگ به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های فروش در آمازون استفاده می‌شود. با استفاده از این روش، دراپ شیپرها می‌توانند بدون نیاز به خریداری و انبار کردن محصولات، از پلتفرم فروشگاه آمازون برای فروش کالاهای موردنظرشان استفاده کنند. در این روش، دراپ شیپرها پس از انتخاب و ارتباط‌سازی با تامین‌کننده‌ها، اکانت فروشندگی خود را در وبسایت آمازون ساخته و محصولاتشان را به مشتریان آمازون معرفی و ارائه می‌کنند. پس از ثبت سفارش خرید از آمازون، دراپ شیپر اطلاعات سفارش مشتری را برای تامین کننده ارسال کرده و تامین‌کننده، پس از بسته‌بندی و آماده‌سازی سفارش، کالا را به صورت مستقیم برای خریدار ارسال می‌کند.

از آنجایی‌که آمارهای فروش در آمازون در سراسر دنیا، رکوردهای فوق‌العاده‌ای را ثبت کرده‌است؛ فروش از طریق دراپ شیپینگ در آمازون می‌تواند یک فرصت عالی برای کسب درآمد ارزی در کشورهای مختلف باشد! چراکه در این روش، تنها با ساخت اکانت فروشنده و لیست کردن محصولات موردنظر در این ابر فروشگاه، می‌توانید سفارش‌های خرید خود را یکی‌ پس‌ از دیگری دریافت کنید. از طرفی هم دردسرهای انبارداری، مدیریت موجودی محصولات و ارسال سفارش‌ها برای مشتریان بر عهده تامین‌کننده خواهد بود! این روش، به‌سادگی می‌تواند یک بیزینس کم‌ریسک و درعین‌حال سودآور باشد!

بازیگران اصلی در زنجیره تأمین دراپ شیپینگ

آیا می‌دانید که نقش‌های اصلی در دراپ شیپینگ چیست و چگونه کار می‌کنند؟! در زنجیره تأمین کالا به روش دراپ شیپ، عناصر اصلی مختلفی وجود دارند که نقش‌های کلیدی را ایفا می‌کنند؛ در ادامه، به تشریح وظایف و مسئولیت‌های هر یک از این بازیگران می‌پردازیم:

  • کارخانه (تولیدکننده)

تولیدکننده یا کارخانه، در ابتدای زنجیره تأمین در روش Drop shipping قرار می‌گیرد و در تولید محصولات تخصص دارد. بسته به شرایط، تولیدکنندگان ممکن است به طور مستقیم محصولات خود را به بازار عرضه کنند یا از طریق واسطه‌ها، توزیع‌کنندگان محصولات خود را به فروش برسانند. در برخی موارد، تولیدکنندگان دارای سیستم‌های توزیع خود هستند، درحالیکه ممکن است، در موارد دیگر احتمالا از انبارهای مشترک و سیستم‌های لجستیکی برای توزیع محصولات استفاده کنند.

  • عمده فروش (تامین کننده)

نقش دوم در فرایند دراپ شیپینگ را عمده‌فروشان ایفا خواهند کرد. عمده‌فروشان به عنوان یک حلقه اتصال بین تولیدکنندگان و خرده‌فروشان عمل می‌کنند. آن‌ها محصولات را به صورت انبوه از تولیدکنندگان و کارخانه‌ها می‌خرند و در بازار عمده فروشی، می‌فروشند. البته نحوه کار عمده فروشان دراپ شیپینگ با سایر عمده فروشان متفاوت است؛ چراکه به جای ارسال محصولات به فروشگاه‌ها، سفارشات مشتریان را از خرده فروش یا دراپ شیپر دریافت کرده و کالا را مستقیما برای مشتریان ارسال می‌کنند.

  • خرده فروش (دراپ شیپر)

خرده‌فروشان شامل دارندگان فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین هستند که محصولات را به دست مصرف‌کنندگان نهایی می‌رسانند. در روش دراپ شیپینگ، خرده فروش‌ها همان دراپ شیپرها هستند که مسئولیت ارتباط با مشتریان، فروش و دریافت هزینه محصولات، ارسال سفارش‌های خرید به تامین کننده و پشتیبانی مشتریان را بر عهده دارند.
از آنجاییکه، در روش دراپ شیپینگ مسئولیت ارسال کالا با تامین کننده است، خرده فروش توانایی نظارت بر کیفیت کالای ارسال شده را ندارد و به دلیل ارتباط مستقیم  آن با مشتری، انتخاب تامین کننده معتبر و مدیریت امور توسط خرده فروش از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

دراپ شیپینگ؛ جذاب ترین راه کسب درآمد اینترنتی!

در این مقاله سعی کردیم که ببینیم مفهوم دراپ شیپینگ چیست و یکی از بهترین راه های کسب درآمد از اینترنت را معرفی کنیم! با این اطلاعات متوجه شدید که دراپ شیپینگ چیست و چگونه می‌توان از طریق خرده فروشی، بدون نیاز به سرمایه زیاد و انبار محصولات به درآمد رسید! علاوه‌بر این، فواید و مشکلات مرتبط با آن را مورد بررسی قرار دادیم تا شما را در اخذ تصمیمی آگاهانه یاری کنیم. قطعا برای موفقیت در این عرصه، باید صبر و حوصله داشته باشید، به مشتریان فرصت شناسایی کسب‌وکارتان را بدهید و از عجله در رسیدن به نتایج بپرهیزید. حال، انتخاب با شماست که تصمیم نهایی خود را بگیرید! تجربه شما از دراپ شیپینگ چیست؟! با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

روش دراپ شیپینگ که تکمیل‌کننده فرآیند خرده‌فروشی است و به این صورت عمل می‌کند که فروشندگان بدون نیاز به نگه‌داری موجودی در انبار، محصولات را در وب‌سایت خود لیست خواهند کرد. سپس، زمانی که سفارشی دریافت می‌شود، محصول مورد نظر را از تامین‌کننده‌ای دیگر خریداری می‌کنند و محصول، مستقیماً به مشتری ارسال خواهد شد.

دراپ شیپینگ، به‌طور کلی شامل ارتباطی میان سه بخش فروشگاه خرده‌فروشی، مشتری و تأمین‌کننده می‌شود. فرآیند دراپ شیپینگ به این شکل است:

  1. مشتری به وب‌سایت شما (خرده‌فروش) مراجعه و محصول دلخواه خود را خریداری می‌کند.
  2. پس از پرداخت توسط مشتری، شما محصول مورد نظر را از تأمین‌کننده یا عمده‌فروش خریداری می‌کنید و از او می‌خواهید که محصول را مستقیماً از طریق پست به مشتری ارسال کند.
  3. تأمین‌کننده به پست مراجعه خواهد کرد و با ارائه آدرس مشتری، محصول برای او ارسال خواهد شد.

بله، به شرط اینکه محصول یا تولیدکنندگان و عمده فروشان قانونی باشند، کسب درآمد از طریق دراپ شیپینگ نیز قانونی است.

برای آغاز دراپ شیپینگ، اولین گام انتخاب محصولی است که می‌خواهید بفروشید. پس از آن، باید یک وب‌سایت فروشگاهی را با استفاده از یک پلتفرم مناسب راه‌اندازی کنید. در مرحله بعدی، شما نیازمند یافتن و عقد قرارداد با یک تامین‌کننده هستید. در آخر، تصاویر محصولات را در وب‌سایت خود بارگذاری کنید و با استفاده از روش‌های بازاریابی آنلاین، به جذب مشتری بپردازید.

سودآوری دراپ شیپینگ، به شیوه پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان بستگی دارد. با به‌کارگیری استراتژی‌های مناسب و دسترسی به بازار گسترده، دراپ شیپینگ می‌تواند سودآور باشد و به‌عنوان یک شغل تمام‌وقت در نظر گرفته شود.

دراپ شیپینگ عمدتاً در بیزینس های اینترنتی استفاده می‌شود و درآمد خوبی هم ایجاد می‌کند؛ اما، جالب است بدانید که امکان پذیرش دراپ شیپینگ در فروشگاه‌های حضوری نیز وجود دارد.

دراپ شیپینگ هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری اجرا می‌شود. در حالت آنلاین، محصولات به وسیله اینترنت به دست مشتریان می‌رسند، در حالی که در حالت حضوری، محصولات از طریق فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. هر دو روش دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و باید بر اساس نیازهای کسب‌و‌کار مورد انتخاب قرار گیرند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
نحوه خرید از آمازون
خرید کالا از سایت های خارجی
نحوه خرید از آمازون
Amazon.com پلتفرمی است که محصولات مختلفی را با قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف عرضه می‌کند. با وجود رقبای زیادی که آمازون دارد این سایت همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید...
دراپ شیپینگ Drop shipping چیست؟
خرید کالا از سایت های خارجی
دراپ شیپینگ Drop shipping چیست؟
دراپ شیپینگ (به انگلیسی: Drop shipping) به معنای خرده فروشی بدون داشتن انبار و سرمایه است؛ به بیان دیگر، دراپ شیپینگ نوعی از فروش و عرضه کالا است که در آن، محصولات...
آموزش فروش محصول در آمازون
خرید کالا از سایت های خارجی
آموزش فروش محصول در آمازون
فروش در آمازون یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد دلاری می‌باشد و تنها کافی است که در سایت amazon.com اکانت فروشندگی ساخته و فعالیت خود را شروع کنید. اما،...