آزمون ها

آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition‌) چیست؟

آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition‌) چیست؟

آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition) یا تافل آنلاین، نسخه خانگی آزمون زبان انگلیسی TOEFL iBT است که در خانه، به صورت آنلاین، تحت کنترل ناظر انسانی و هوش مصنوعی توسط سیستم ProctorU برگزار می‌شود. آزمون آنلاین تافل در دوران شیوع کرونا توسط موسسه ETS به‌عنوان راه‌حلی نوآورانه برای ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی افراد از خانه معرفی شد. تافل خانگی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و نظارت آنلاین، نه‌تنها استانداردهای بالای آزمون حضوری تافل را حفظ نموده، بلکه امکان دسترسی به آن را به صورت شبانه‌روزی در 4 روز هفته، برای افراد بیشتری در سراسر دنیا نیز فراهم کرده است؛ همچنین اعتبار تافل هوم ادیشن تفاوتی با آزمون حضوری ندارد و توسط بسیاری از دانشگاه‌های معتبر در دنیا پذیرفته می‌شود.
اگر شما هم برای پذیرش تحصیلی و اپلای دانشگاه‌های خارجی، کار و یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان، قصد ثبت نام و شرکت در تافل آنلاین را دارید، با ما همراه باشید تا ببینیم شرایط، قوانین و صفر تا صد کسب مدرک تافل هوم ادیشن چیست؟!

معرفی آزمون تافل هوم ادیشن TOEFL Home Edition

تافل هوم ادیشن Home Edition، مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است و به نسخه آنلاین و خانگی آزمون تافل اشاره دارد. تافل هوم ادیشن از زمان شیوع کرونا و محدودیت‌های اجتماعی در سال 2020 توسط موسسه ETS با هدف برگزاری آزمون و سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی افراد برگزار شد. هوم ادیشن یا همان تافل آنلاین، بطور تخصصی برای داوطلبانی طراحی شده است که نمی‌توانند به مراکز آزمون حضوری دسترسی داشته باشند و ترجیح می‌دهند در خانه، با کنترل یک ناظر به صورت آنلاین در امتحان تافل شرکت کنند.

برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل خود می‌توانید از خدمات ارزی ایرانیکارت استفاده کنید.

معرفی آزمون تافل هوم ادیشن TOEFL Home Edition

ویژگی های تافل هوم ادیشن

از ویژگی‌هایی که امتحان تافل آنلاین را محبوب و پرتقاضا کرده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تافل هوم ادیشن در تمام کشورهایی که آزمون تافلiBT در آن برگزار می‌شود، قابل ارائه است.
  • تافل آنلاین هیچ تفاوتی با آزمون حضوری ندارد و تمامی محتوا و سوالات صفحه نمایش با محتوای برگه‌های آزمون فیزیکی یکسان است و متقاضیان هردو تست، تجربه مشابهی از امتحان خواهند داشت.
  • به صورت 24ساعت شبانه‌روز و 4 روز در هفته می‌توان در نسخه آنلاین امتحان تافل شرکت کرد.
  • تافل هوم ادیشن موردتایید دانشگاه های معتبر در سراسر دنیاست و اعتبار مدرک آن همانند آزمون حضوری تافل است.
  • امنیت تافل هوم ادیشن بالاست و شما تحت کنترل آنلاین ناظر آزمون، توسط سیستم ProctorU در امتحان شرکت خواهید کرد.

اگر مشغول بررسی آزمون‌های زبان بین المللی هستید، توصیه می‌کنیم مقاله آیلتس چیست را هم بخوانید!

تفاوت آزمون تافل IBT و تافل Home Edition      

آزمون تافل IBT در مراکز آزمون تحت نظارت حضوری برگزار می‌شود، درحالی‌که آزمون تافل آنلاین در خانه با نظارت آنلاین ناظر انجام می‌شود. ساختار تافل هوم ادیشن و تافل IBT شامل چهار بخش خواندن، شنیدن، صحبت‌کردن و نوشتن است و مدت‌زمان هر آزمون ۲ ساعت است و همچنین میزان اعتبار آن نیز به مدت ۲ سال خواهد بود. پس تنها تفاوت بین تافل IBT و تافل Home Edition در محل برگزاری و نوع نظارت است؛ ولی اعتبار مدرک، سوالات و محتوای آزمون، ساختار، نمره‌دهی و هزینه هر دو آزمون مشابه است. تمامی اطلاعات آزمون تافل و نحوه ثبت نام و شرکت در آن در مقاله تافل چیست آورده شده است.

مراحل آزمون تافل Home Edition

مراحل آزمون تافل هوم ادیشن شامل مراحلی مشابه با آزمون حضوری تافل است و چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی Speaking، Reading، Listening  و Writing را ارزیابی می‌کند. هر بخش از این آزمون شامل چندین سؤال است و مدت زمان کل آزمون تافل هوم ادیشن حدود ۲ ساعت می‌باشد.

آزمون تافل هوم ادیشن در سال ۲۰۲۴ چه تغییراتی کرده است؟

آزمون TOEFL Home Edition در سال ۲۰۲۴ چندین تغییر و بهبود مهم داشته است که شامل موارد زیر می‌شود:

تغییرات TOEFL Home Edition در 2024
تغییرات  ورژن قدیمی ورژن جدید
مدت زمان آزمون تافل هوم ادیشن ۳ ساعت ۲ ساعت
بخش ریدینگ (Reading) ۳-۴ متن خواندنی هر کدام ۱۰ سؤالa ۲ قسمت خواندنی هر کدام ۱۰ سؤال
بخش لیسنینگ (Listening) ۳-۴ سخنرانی هرکدام ۶ سؤال ۳ مکالمه هرکدام ۵ سؤال ۳ گفتگو هرکدام ۶ سؤال ۲ مکالمه هرکدام ۵ سؤال
بخش اسپیکینگ (Speaking) ۴ تسک ۱۶ دقیقه بدون تغییر
بخش رایتینگ (Writing) ۲ بخش ۵۳ دقیقه شامل: Integrated ۲۰ دقیقه و Independent ۳۰ دقیقه ۲ بخش ۳۰ دقیقه شامل: Integrated ۲۰ دقیقه و Academic Discussion 10 دقیقه

همچنین تغییراتی برای بهبود تجربه کاربری اعمال شده است که موارد زیر را شامل می‌شود:

  • سؤالات بدون نمره حذف شده است.
  • داوطلبان بلافاصله پس از اتمام آزمون می‌توانند نمره غیررسمی بخش‌های Reading و Listening را مشاهده کنند. این امکان به آن‌ها کمک می‌کند تا یک تخمین اولیه از عملکرد خود داشته باشند.
  • سیستم‌های نظارت آنلاین بهبود یافته‌اند تا اطمینان بیشتری از رعایت قوانین و مقررات آزمون حاصل شود. این روند شامل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار ProctorU و سیستم‌های تشخیص چهره است.
  • رابط کاربری نرم‌افزار آزمون بهبودیافته است تا تجربه بهتری برای داوطلبان فراهم کند. این بهبودها شامل ناوبری آسان‌تر و طراحی کاربرپسندتر است.

شرایط و تجهیزات شرکت در آزمون TOEFL Home Edition         

اگر قصد شرکت در تافل آنلاین را دارید، باید تجهیزات آزمون هوم ادیشن را فراهم کنید؛ چراکه اگر در روز آزمون شرایط لازم را نداشته باشید، با مشکل مواجه شده و از برگزاری امتحان شما جلوگیری خواهد شد. در جدول زیر تجهیزاتی که برای شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن لازم دارید به همراه شرایط و نکات استفاده از آن‌ها آورده شده است:

تجهیزات و موارد لازم  شرایط استفاده
سیستم موردنیاز
  • شما تنها مجاز به استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ با مشخصات زیر هستید: (استفاده از موبایل و تبلت مجاز نیست)
    1. PC: سیستم‌عامل ویندوز نسخه‌های ۱۰ یا
    2. MAC: سیستم‌عامل Mac OS X 10.5 یا بالاتر (High Sierra10.13)
  • استفاده از بیش از یک مانیتور یا صفحه‌نمایش مجاز نیست.
  • استفاده از بیش از یک صفحه‌کلید مجاز نیست.
  • باید مرورگر  Chrome یا  Firefox را بر روی دستگاه خود نصب کنید.
دانلود مرورگر ETS و پیش‌نیازها
  • مرورگر امن آزمون ETS را بر روی سیستم خود دانلود و نصب کنید.
  • ProctorU Equipment Check را بر روی سیستم آزمون خود اجرا کنید. اگر در بررسی تجهیزات با خطایی مواجه شدید، باید مشکلات را قبل از روز آزمون برطرف کنید.
  • فایروال کامپیوتر و برنامه‌های امنیتی می‌توانند با مرورگر ETS تداخل داشته باشند.
بلندگو
  • از بلندگوی داخلی یا خارجی برای شنیدن صدای ناظر استفاده کنید.
  • هدست یا هدفون مجاز نیست.
میکروفون
  • از میکروفون داخلی یا خارجی که بخشی از هدست نیست، برای ارتباط با ناظر استفاده کنید.
دوربین
  • می‌توانید از دوربین داخلی کامپیوتر یا یک وب‌کم جداگانه استفاده کنید.
  • دوربین باید قابلیت حرکت داشته باشد تا ناظر بتواند نمای ۳۶۰ درجه‌ای از اتاق، از جمله سطح میز شما را قبل از آزمون ببیند.
محیط و حریم خصوصی
  • باید تنها در یک اتاق باشید و هیچ‌کس نباید در طول آزمون وارد اتاق شود.
  • نمی‌توانید آزمون را در مکان‌های عمومی مانند پارک، کافی‌نت یا رستوران برگزار کنید.
  • باید تمام درهای اتاق را قبل از شروع آزمون ببندید.
وسایل روی میز و صندلی
  • کامپیوتر و کیبورد باید روی میز یا سطح مشابهی قرار گیرند.
  • میز و صندلی خود را به‌گونه‌ای قرار دهید که درب اتاق برای ناظر قابل‌مشاهده باشد. ناظر ممکن است در زمان ورود این مورد را درخواست کند.
  • سطح میز و اطراف آن باید از تمام آیتم‌های غیرمجاز برای استفاده در آزمون، از جمله تلفن همراه (به جز برای ورود)، دوربین‌ها، یادداشت و مواد درسی خالی باشد. مبلمان و دکوراسیون اتاق نیازی به جابه‌جایی ندارند.
  • باید روی یک صندلی استاندارد بنشینید؛ نمی‌توانید از تخت، مبل یا صندلی راحتی استفاده کنید.
  • خوردن و آشامیدن در طول آزمون مجاز نیست.شط
لباس و ظاهر
  • گوش‌های شما باید در طول آزمون قابل‌مشاهده باشد و نباید توسط مو، کلاه یا آیتم‌های دیگر پوشیده شود. (پوشیدن لباس‌های مذهبی مجاز است اگر گوش‌ها در طول آزمون قابل‌مشاهده باشند.)
  • برای آزمون لباس مناسب بپوشید. شما از طریق دوربین توسط ناظر کنترل می‌شوید و عکس شما با مؤسساتی که نمرات را دریافت می‌کنند به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • آیتم‌هایی مانند جواهرات، گیره کراوات، دکمه سرآستین، گیره‌، شانه، هدبند و سایر لوازم جانبی ممنوع است.
وسایل مجاز یادداشت برداری
  • یک تخته سفید کوچک رومیزی با ماژیک وایت‌برد، بدون مداد یا خودکار
  • یک ورق کاغذ درون یک کاور شفاف، با ماژیک وایت‌برد
  • در پایان آزمون، باید به ناظر نشان دهید که همه یادداشت‌ها پاک شده‌اند.

آموزش تصویری ثبت نام آزمون تافل Home Edition

زمان مورد نیاز: 10 دقیقه

آموزش تصویری ثبت نام آزمون تافل Home Edition به شما کمک می‌کند تا مراحل ثبت‌نام این آزمون را به‌سادگی و بدون مشکل طی کنید. در زیر به مراحل کلی نحوه ثبت نام تافل هوم ادیشن پرداخته‌ایم:

  1. ایجاد حساب کاربری در سایت ETS

    ابتدا به وب‌سایت ETS بروید.

  2. ساخت حساب کاربری

    اگر از قبل حساب کاربری ندارید، روی Create an Account کلیک کنید و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنید.اموزش ساخت اکانت در سایت ETS

  3. ثبت درخواست برای شرکت در آزمون

    پس از ایجاد حساب، وارد حساب کاربری خود شوید و بر روی گزینه Ragister for test  کلیک کنید.درخواست شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن

  4. انتخاب آزمون تافل هوم ادیشن

    در صفحه جدید TOEFL iBT Home Edition را انتخاب کنید.انتخا

  5. انتخاب تاریخ و زمان آزمون

    پس از انتخاب نوع آزمون، تاریخ برگزاری آزمون تافل Home Edition مناسب را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که آزمون‌های تافل هوم ادیشن 4 روز در هفته برگزار می‌شوند و شما می‌توانید زمان دلخواه خود را انتخاب کنید.انتخاب زمان امتحان تافل هوم ادیشن

  6. تکمیل اطلاعات فردی

    در این مرحله، نوع و شماره کارت شناسایی معتبر خود را انتخاب و وارد کنید. در ادامه باید اطلاعات هویتی خود شامل اطلاعات هویتی، آدرس محل زندگی، جنسیت، ملیت و… را وارد و بررسی کنید و در نهایت در پایین صفحه روی Continue کلیک کنید.

  7. تکمیل اطلاعات تحصیلی

    در این مرحله از شما سؤالاتی همچون کشورهای موردنظر برای مهاجرت تحصیلی، مقطع تحصیلی که قصد دارید بخوانید و زمان‌پذیرش دانشگاه خارجی موردنظرتان پرسیده می‌شود.

  8. انتخاب موسسات دریافت نمرات

    در بخش Score Recipients، می‌توانید نام ۴ دانشگاه را به‌طور رایگان وارد کنید. برای هر دانشگاه اضافی، ۲۵ دلار هزینه باید بپردازید. برای افزودن دانشگاه، نام آن را تایپ کرده و روی Add کلیک کنید.انتخاب موسسات دریافت نمره تافل هوم ادیشن

  9. پرداخت هزینه آزمون

    در برگه خلاصه وضعیت سفارش تافل، اطلاعات آزمون و هزینه را بررسی و قوانین را تأیید کنید؛ سپس روی “Proceed To Checkout” کلیک کنید و در صورت خرید کد تافل هوم ادیشن، کد آن را وارد و “Apply” نمایید.

هزینه آزمون تافل هوم ادیشن را با استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی مانند ویزاککارت یا مسترکارت پرداخت کنید. قیمت تافل هوم ادیشن ممکن است بسته به کشور محل سکونت شما متفاوت باشد. اما ازآنجایی‌که به علت تحریم‌های علیه ایران، پرداخت مستقیم هزینه تافل هوم ادیشن برای ایرانیان امکان‌پذیر نیست، می‌توانید پرداخت خود را به کمک خدمات ارزی ایرانیکارت در کمتر از چند ساعت انجام دهید.

قوانین شرکت در آزمون تافل Home Edition      

علاوه‌بر موارد قبلی، شرایط و قوانین کلی برای شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن ووجود دارد که به داوطلبان کمک می‌کند تا با آرامش و اطمینان بیشتری در آزمون شرکت کرده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری نمایند. پس بهتر است قبل از ثبت‌نام و شرکت در آزمون، این شرایط و قوانین را به‌دقت مطالعه کنید تا آمادگی لازم را برای یک تجربه موفقیت‌آمیز در آزمون تافل خانگی کسب کنید.

نکات مهم برای شروع آزمون و ارتباط با ناظر

برای اطمینان از اینکه روز آزمون شما به‌خوبی سپری شود، قوانین زیر را دنبال کنید. اگر این قوانین را رعایت نکنید، آزمون شما می‌تواند لغو شود و هزینه ثبت‌نام شما بازگشت داده نخواهد شد.

نکات قبل از آزمون
  • فقط با ناظر آزمون می‌توانید ارتباط برقرار کنید.
  • در طول آزمون، ناظر از طریق وب‌کم و صفحه‌نمایش کامپیوتر شما را نظارت می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تمام مراحل آزمون را رعایت می‌کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همیشه در مقابل دوربین توسط ناظر دیده می‌شوید.
  • استفاده از هرگونه موارد غیرمجاز، از جمله دستگاه ضبط شخصی، موبایل، ساعت هوشمند، یادداشت پیش نوشته یا کتاب‌های درسی در طول آزمون استفاده نکنید.
  • برخی رفتارها از جمله صحبت با خود، نگاه‌کردن به اطراف، خارج‌شدن از دید دوربین و استراحت‌کردن آزمون شما را باطل کرده و ممکن است منجر به لغو نمرات شود.
  • هرگونه نرم‌افزار اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش یا دسترسی از راه دور (مانند Zoom، Skype، TeamViewer، Microsoft Teams، Anydesk و Apple Remote Desktop) را قبل از آزمون غیرفعال کنید. مطمئن شوید که این نرم‌افزارها به‌صورت خودکار در طول آزمون باز نمی‌شوند.
  • تمام برنامه‌ها، پنجره‌ها و یا تب‌های مرورگر که غیرضروری هستند را ببندید.
  • هر دستگاه دیگری که از اینترنت استفاده می‌کند را متوقف یا خاموش کنید.
  • مواد موردنیاز برای جلسه آزمون شامل پاسپورت یا شماره شناسایی را آماده کنید.
فرآیند ورود به آزمون
  • تا ۱۵ دقیقه قبل از زمان تعیین شده برای شروع آزمون می‌توانید Check in (ورود) خود را آغاز کنید. شما تا ۱۵ دقیقه پس از زمان تعیین شده برای شروع آزمون فرصت دارید وارد شوید، در غیر این صورت آزمون شما لغو شده و هزینه‌ای بازگشت داده نخواهد شد.
  • برای شروع جلسه روی دکمه شروع کلیک کنید و دستورات را دنبال کنید.
  • مدرک شناسایی خود را به ناظر آزمون نشان دهید. نام روی مدرک شناسایی باید با نامی که هنگام ثبت‌نام استفاده کرده‌اید مطابقت داشته باشد.
  • قبل از شروع آزمون، یک‌بار دیگر بررسی تجهیزات را با ناظر انجام خواهید داد که سعی خواهد کرد در عیب‌یابی هر گونه مشکلی به شما کمک کند.
  • اگر نیاز به تماس با ناظر در طول آزمون دارید، با صحبت‌کردن توجه او را جلب کنید و یا روی آیکون چت کلیک کنید تا بخش گفتگو باز شود. ممکن است ۳۰ تا ۶۰ ثانیه طول بکشد تا ناظر پاسخ دهد.
  • اگر ناظر قصد چت کردن با شمارا داشته باشد، یک سیگنال صوتی از طریق عملکرد چت پخش خواهد شد.

 

تاریخ برگزاری آزمون تافل Home Edition چه زمانی است؟

آزمون تافل Home Edition در ۴ روز کاری هفته در دسترس است و شما می‌توانید زمان برگزاری آزمون را باتوجه‌به دردسترس‌بودن زمان‌بندی در سیستم ثبت‌نام ETS انتخاب کنید. توصیه می‌شود تاریخ آزمون را طوری انتخاب کنید که حدقل ۲ تا ۳ ماه قبل از اولین مهلت پذیرش دانشگاه شما باشد، تا مطمئن شوید که نمرات به‌موقع گزارش می‌شوند.

اعتبار آزمون و مدرک تافل هوم ادیشن چقدر است؟ 

اعتبار مدرک تافل هوم ادیشن مشابه آزمون تافل iBT است و توسط بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در سراسر جهان پذیرفته می‌شود. این آزمون با استانداردهای امنیتی بالا برگزار می‌شود تا صحت نتایج را تضمین کند. برای اطمینان از پذیرش این آزمون، بهتر است با دانشگاه یا مؤسسه موردنظر خود تماس بگیرید و یا از طریق وب‌سایت ETS لیست دانشگاه‌هایی که مدرک تافل را قبول دارند را پیدا کنید.

ثبت نام آزمون Duolingoبرای بهبود مهارت های زبان انگلیسی خود حتما دولینگو را می‌شناسید! پیشنهاد میکنیم، مطلب چگونه در دولینگو انگلیسی یاد بگیریم؟ را نیز مطالعه کنید!

لیست دانشگاه هایی که مدرک تافل هوم ادیشن را قبول دارند

مدرک تافل Home Edition توسط بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در سطح جهان پذیرفته می‌شود. در زیر برخی از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر که مدرک تافل Home Edition را می‌پذیرند لیست کرده‌ایم. برای بررسی لیست کامل دانشگاه‌هایی که این آزمون زبان انگلیسی را پذیرش می‌کنند به وب‌سایت ETS  مراجعه کنید.

برخی از دانشگاه‌های پذیرنده مدرک تافل هوم ادیشن
استرالیا کانادا انگلیس آمریکا
  • University of Canberra
  • Macquarie University
  • University of Technology
  • Wollongong University
  • Central Queensland University
  • Macewan University
  • University of Lethbridge
  • University of Calgary
  • Brandon University
  • Acadia University
  • University of Alberta
  • Birkbeck University
  • RobertGordon University
  • University of Brighton
  • University of Exeter
  • University of Plymouth
  • Imperial College London
  • University of Alabama
  • University of Arizona
  • University of Arkansas
  • Biola University
  • College of San Mateo
  • Barry University
چین فنلاند آلمان هلند
  • City University of HK
  • Tung Wah College
  • CTBC Business School
  • Fudan University
  • Shandong University
  • University of Helsinki
  • University of Oulu
  • University of Vaasa
  • Åbo Akademi University
  • University of Turku
  • Eidgenossische Technische Hochschule Zurich
  • ESMT Berlin,Germany
  • KLU-Kuhne Logistics University
  • Erasmus University
  • Nyenrode Business University
  • Leiden University
  • Radboud University
  • Tilburg University

هزینه آزمون تافل هوم ادیشن

هزینه آزمون TOEFL Home Edition معمولاً بین 180 تا 300 دلار آمریکا متغیر است و ممکن است براساس کشور برگزارکننده آزمون و همچنین هزینه‌های جانبی مانند خدمات ارسال نمرات متفاوت باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت نام تافل هوم ادیشن، توصیه می‌کنیم به وب‌سایت رسمی ETS (سازمان برگزارکننده آزمون تافل) مراجعه کرده و یا با مرکز آزمون محلی تماس بگیرید.

حداقل نمره قبولی آزمون تافل هوم ادیشن چقدر است؟          

حداقل نمره قبولی آزمون تافل هوم ادیشن به دانشگاه یا موسسه آموزشی که قصد اپلای آن را دارید بستگی دارد. هر دانشگاه یا موسسه ممکن است معیارهای خاص خود را برای پذیرش تعیین کرده باشند. به‌طورکلی، نمرات تافل از ۰ تا ۱۲۰، یعنی هر بخش آزمون شامل ۳۰ نمره می‌شود و بسیاری از دانشگاه‌ها حداقل نمره‌ای بین ۷۰ تا ۱۰۰ را برای پذیرش تعیین می‌کنند.

دلایل هولد شدن نمره تافل هوم ادیشن!

هولد شدن نمره تافل هوم ادیشن به معنای تأخیر در اعلام نمره به دلایل مختلف است. در برخی موارد، هولد شدن نمره ممکن است منجر به بلاک شدن اکانت و کنسل شدن نمره تافل هوم ادیشن نیز شود! برخی از مهم‌ترین دلایل هولد شدن نمره تافل عبارت‌اند از:

  • اشتباه در اطلاعات فردی: اگر اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی به‌اشتباه وارد شده باشد.
  • پرداخت ناقص هزینه آزمون: اگر هزینه آزمون به‌درستی پرداخت نشده باشد.
  • تقلب در تافل هوم ادیشن: هرگونه تقلب یا استفاده از نرم‌افزارهای غیرمجاز در زمان آزمون
  • سروصدای زیاد در بخش گفتاری: اگر در بخش گفتاری آزمون سروصدای زیادی وجود داشته باشد.

اگر نمره شما هولد شد، معمولاً یک ایمیل از ETS دریافت خواهید کرد که دلایل هولد شدن را توضیح می‌دهد و ممکن است نیاز به ارائه توضیحات یا مستندات اضافی داشته باشید. در این صورت، به‌دقت دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا نمره شما آزاد شود.

نمونه سوالات تافل هوم ادیشن

برای آمادگی بهتر در آزمون تافل هوم ادیشن، می‌توانید از نمونه سؤالات مختلف استفاده کنید. در زیر چند منبع معتبر برای دانلود نمونه سوالات تافل هوم ادیشن در چهار بخش Reading، Speaking ،Writing و Listening ارائه شده است. در این منابع، پاسخ سوالات و فایل های صوتی مربوط به بخش اسپیکینگ و لینسنینگ نیز آورده شده است:

Speaking Listening Writing Reading
Speaking Mock Test 1 Speaking Mock Test 2 Speaking Mock Test 3 Listening Mock Test 1 Listening Mock Test 2 Listening Mock Test 3 Writing Mock Test 1 Writing Mock Test 2 Writing Mock Test 3 Reading Mock Test 1 Reading Mock Test 2 Reading Mock Test 3

علاوه بر نمونه سؤالاتی که در جدول گفته شد، می‌توانید از نمونه سوالات رایگان ETS برای شبیه‌سازی آزمون و تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی خود استفاده کنید.

نمونه کارنامه آزمون تافل هوم ادیشن

کارنامه تافل هوم ادیشن شبیه به کارنامه آزمون تافل iBT در دو صفحه ارائه می‌شود. صفحه نخست این کارنامه شامل بخش‌های مختلفی از جمله اطلاعات شخصی متقاضی، نمرات بخش‌های مختلف، نمره کل و توضیحات عملکرد هر بخش است. همچنین در زیر عکس خود می‌توانید کد مؤسسه‌هایی که کارنامه TOEFL شما برای آن‌ها ارسال شده است را مشاهده کنید. 

صفحه دوم کارنامه شامل طیف نمرات آزمون، قید شده که مقایسه آن با نمره‌های شما به تشخیص دقیق‌تر سطح زبان انگلیسی‌تان کمک می‌کند. همچنین، ETS کدهای اختصاصی موسساتی که نتایج به آن‌ها ارسال می‌شود را در پایین این صفحه قرار داده است.

نمونه کارنامه آزمون تافل هوم ادیشن

نحوه ارسال کارنامه تافل هوم ادیشن چگونه است؟

برای ارسال کارنامه تافل هوم ادیشن به دانشگاه‌ها یا مؤسسات مختلف، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. هنگام ثبت‌نام برای آزمون
    در زمان ثبت‌نام برای آزمون، می‌توانید تا ۴ مؤسسه را به‌صورت رایگان به‌عنوان گیرنده نمره‌های خود انتخاب کنید.
  2. پس از آزمون
    پس از آزمون، با ورود به‌حساب کاربری خود در وب‌سایت ETS، می‌توانید نمره‌های خود را به موسسات بیشتری ارسال کنید و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید. پس از انتخاب مؤسسات و پرداخت هزینه، ارسال نمره‌ها را تأیید کنید. ETS نمره‌های شما را به‌صورت الکترونیکی یا پستی به مؤسسات ارسال خواهد کرد.

اعتراض به نمره تافل هوم ادیشن چگونه است؟       

اگر از نمره آزمون تافل هوم ادیشن خود راضی نیستید، می‌توانید تا ۳۰ روز پس شرکت در آزمون به نمره بخش‌های گفتاری (Speaking) و نوشتاری (Writing) اعتراض کنید. برای این کار، باید فرم بازبینی آزمون را پرکرده و هزینه مربوطه را پرداخت کنید و از طریق وب‌سایت ETS آن را ارسال کنید.

نکته 1: درصورتی‌که قبلاً درخواست ارسال نمرات خود را به موسسات یا دانشگاه‌ها کرده باشید، آزمون شما قابل‌بررسی نیست.

نکته 2: برای هر آزمون تافل تنها یک‌بار امکان اعتراض به نمره تافل هوم ادیشن وجود دارد.

اعتراض به نمره تافل هوم ادیشن چگونه است؟

هزینه اعتراض در آزمون تافل هوم ادیشن

هزینه درخواست تجدیدنظر برای نمره آزمون تافل هوم ادیشن در هر یک از بخش‌های Writing و Speaking معادل ۸۰ دلار است؛ بنابراین اگر قصد دارید برای هر دو بخش درخواست تجدیدنظر ثبت کنید، باید مبلغ ۱۶۰ دلار بپردازید!

زمان اعلام نتیجه اعتراض Home Edition

نتیجه تجدیدنظر نمره تافل تا ۳ هفته پس از پرداخت هزینه در سایت ETS قابل مشاهده است.

تجربه آزمون تافل در خانه!

آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی عالی برای دانشجویانی است که به دلیل محدودیت‌های مکانی یا زمانی نمی‌توانند در مراکز آزمون حضور یابند. این آزمون با رعایت همان استانداردهای سخت‌گیرانه و اعتبار آزمون حضوری، امکان دسترسی بیشتر به ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی را فراهم می‌کند. باتوجه‌به رشد تکنولوژی و نیاز به روش‌های انعطاف‌پذیرتر برای ارزیابی، تافل هوم ادیشن می‌تواند نقش مهمی در آینده آموزش و ارزیابی زبان ایفا کند. اگر شما هم تجربه شرکت در آزمون تافل Home Edition را داشته‌اید نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

اعتبار تافل هوم ادیشن ۲ سال است.

خیر، کارنامه تافل iBT هوم ادیشن با کارنامه تافل iBT معمولی تفاوتی ندارد.

بله اکثر کشورها مدرک تافل هوم ادیشن را برای ویزا قبول می‌کنند، اما بهتر است با سفارت مربوطه چک کنید.

بله داوطلبان ایرانی با استفاده از VPN می‌توانند آیدی خود را تغییر داده و در این آزمون شرکت کنند.

TOEFL at Home نسخه خانگی تافل iBT استاندارد است، درحالی‌که TOEFL Essentials یک آزمون جدید با فرمت کوتاه‌تر و ساده‌تر است که مهارت‌های زبان انگلیسی عمومی را ارزیابی می‌کند.

بیشتر کشورها، از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و استرالیا، آزمون تافل هوم ادیشن را می‌پذیرند. البته بهتر است با دانشگاه یا سازمان مقصد خود اعتبار آن را چک کنید.

برای ثبت‌نام در آزمون تافل Home Edition به سایت رسمی ETS بروید، حساب کاربری ایجاد کرده و از بخش ثبت‌نام آزمون، گزینه TOEFL Home Edition را انتخاب کنید.

بعد از هولد شدن در آزمون تافل، آزمون شما مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌گیرد. ممکن است ETS از شما بخواهد مدارک اضافی ارائه دهید یا دوباره آزمون بدهید. تا زمان حل‌شدن موضوع، نمرات شما منتشر نخواهند شد.

بیشتر کشورها به‌غیراز ایران و سوریه امکان شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن را دارند. برای اطلاع دقیق از وضعیت کشور خود، می‌توانید به وب‌سایت رسمی ETS مراجعه کنید.

‌بله، آزمون تافل آنلاین (هوم ادیشن) به طور پیوسته برگزار می‌شود و شما می‌توانید در زمان‌های مختلف سال برای آن ثبت‌نام کنید.

جواب ازمون تافل هوم ادیشن معمولاً ۶ تا ۱۰ روز کاری طول می‌کشد.

ETS با نظارت آنلاین، نرم‌افزارهای ضد تقلب، احراز هویت دقیق و استفاده از دوربین و میکروفون امنیت آزمون تافل خانگی را تضمین می‌کند.

ناظر از طریق دوربین، مدرک شناسایی معتبر آزمون‌دهنده را بررسی و تطبیق می‌دهد.

کنسل شدن نمره تافل هوم ادیشن به این معنی است که نمره شما در سیستم ثبت نخواهد شد و شما نیز نمی‌توانید مدرک ان را برای درخواست‌های دانشگاهی و… استفاده کنید. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد مراحل کنسل کردن نمره و عواقب آن، بهتر است به وب‌سایت رسمی ETS مراجعه کنید یا با آنها تماس بگیرید.

آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition‌) چیست؟
آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition) یا تافل آنلاین، نسخه خانگی آزمون زبان انگلیسی TOEFL iBT است که در خانه، به صورت آنلاین، تحت کنترل ناظر انسانی و هوش...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
چگونه در دولینگو انگلیسی یاد بگیریم؟
آزمون ها
چگونه در دولینگو انگلیسی یاد بگیریم؟
دولینگو (Duolingo) با جغد سبزرنگ بامزه‌اش، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های آموزش زبان است که با گرافیک جذاب و روش تدریس خلاقانه و موثر خود به یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های آموزش...
آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition‌) چیست؟
آزمون ها
آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition‌) چیست؟
آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition) یا تافل آنلاین، نسخه خانگی آزمون زبان انگلیسی TOEFL iBT است که در خانه، به صورت آنلاین، تحت کنترل ناظر انسانی و هوش...
آیلتس چیست؟ صفر تا صد آزمون IELTS
آزمون ها
آیلتس چیست؟ صفر تا صد آزمون IELTS
یکی از شروط موفقیت، توانایی برقراری ارتباط با جوامع دیگر است؛ به همین دلیل دانستن زبان بین المللی انگلیسی به یکی از اصلی‌ترین معیارها برای پذیرش متقاضیان ویزای کار یا...