نوسان قیمت در سطح ۰.۵ دلار، تحلیل تکنیکال ریپل ۱۴۰۳/۰۲/۳۱،ادامه فاز نوسانی خنثی

نوسان قیمت در سطح ۰.۵ دلار، تحلیل تکنیکال ریپل ۱۴۰۳/۰۲/۳۱،ادامه فاز نوسانی

تغییرات اخیر در شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) باعث ایجاد خوش بینی مجدد در بازارهای مالی شده است و متعاقباً احساسات بازار پیرامون ریپل را تقویت کرده است.داده‌های CPI از کاهش تورم رونمایی کرد، به طوری که تورم اصلی در ماه مارس تنها با 0.3 درصد افزایش به 3.6 درصد رسید که کمترین افزایش از آوریل سال گذشته را نشان می‌دهد. این تحول مثبت به خوبی با سرمایه گذاران اوراق قرضه طنین انداز شده است، که اکنون احتمال کاهش زودتر نرخ بهره در ماه سپتامبر را پیش بینی می کنند، که از انتظارات قبلی که در نوامبر تعیین شده بود، متفاوت است.در میان این پس‌زمینه، ریپل افزایش قابل‌توجهی را در ارزش بازار خود تجربه کرده است و طی 24 ساعت گذشته بیش از 2 درصد رشد کرده و به قیمت 0.525 دلار رسیده است. این افزایش نشان دهنده بهبود قابل توجهی نزدیک به 25 درصد از پایین ترین سطح اخیر آن 0.423 دلاری است که فقط یک ماه پیش مشاهده شد.افزایش ارزش ریپل را می توان به عوامل دیگری نسبت داد، از جمله بهبود گسترده تر در بازار ارزهای دیجیتال، که بیشتر توسط نهنگ ها تقویت شده است. حساب‌هایی که بین 1 تا 10 میلیون ریپل دارند، مجموعاً دارایی‌های خود را تقریباً 110 میلیون توکن در طول دو هفته گذشته افزایش داده‌اند که به ارزشی در حدود 55 میلیون دلار می‌رسد. این هجوم سرمایه همزمان با افزایش 10 درصدی قیمت ریپل است.

در حال حاضر، ریپل در تلاش است تا موقعیت خود را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای و 50 هفته ای، که به ترتیب در حدود 0.55 دلار و 0.60 دلار قرار دارند، تثبیت کند. شکست موفقیت آمیز این سطوح می تواند راه را برای ریپل هموار کند تا خط روند بالایی مثلث نزولی خود را به چالش بکشد و به طور بالقوه قیمت آن را به سمت تارگت 0.585 دلار سوق دهد.

تحلیل تایم فریم روزانه

اما در تایم فریم روزانه، به نظر می رسد که ریپل هیچ تلاشی برای شکستن تمایل فعلی نشان داده شده در بازار انجام نمی دهد. این دارایی به سختی از ابتدای ماه جابجا شده است، و آخرین تلاش برای پیشرفت در 0.54 دلار تنها دارایی را به زیر 0.50 دلار رساند. اما به احتمال زیاد به «بازار خرچنگ» ختم خواهد شد.اصطلاح “بازار خرچنگ” حالتی است که در آن قیمت دارایی به سمتی حرکت می کند بدون اینکه روندهای صعودی یا نزولی قابل توجهی داشته باشد.

تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

همچنین در تایم فریم ۴ ساعته،با نگاهی به نمودار، ریپل در تلاش برای عبور از سطوح مقاومت تعریف شده توسط متحرک نمایی 50 روزه و متحرک نمایی 100 روزه است که هر دو به ترتیب در حدود 0.54 و 0.55 دلار هستند. این میانگین‌های متحرک به‌عنوان موانع قوی عمل می‌کنند و از هرگونه حرکت صعودی قابل توجهی جلوگیری می‌کنند.
علاوه بر این، حجم شاخص دیگری است که نشان دهنده عدم تمایل خرید قوی است. در هفته‌های گذشته، حجم معاملات نسبتاً پایین بوده است، که نشان می‌دهد معامله‌گران برای تعهد قابل توجه در هر دو جهت مردد هستند. این حجم کم معمولاً با “بازار خرچنگ” همراه است و این ایده را تقویت می کند که ریپل ممکن است برای مدتی در این الگو بماند.برای اینکه ریپل از این رکود خارج شود، به یک کاتالیزور قابل توجه نیاز دارد، چه از یک توسعه اساسی در بازار ارزهای دیجیتال یا یک شکست فنی قوی بالاتر از سطوح مقاومت، اما با توجه به روند فعلی اندیکاتور های این رمزارز همچنان ادامه فاز نوسانی پیش بینی می شود

 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید