ادامه روند اصلاحی دوج، بررسی تحلیل تکنیکال دوج کوین ۱۴۰۳/۰۳/۲ نزولی

ادامه روند اصلاحی دوج، بررسی تحلیل تکنیکال دوج کوین ۱۴۰۳/۰۳/۲

دوج کوین در هفته گذشته شاهد کاهش بیش از 7 درصدی ارزش خود بوده است. سوالی که در ذهن بسیاری از سرمایه گذاران وجود دارد این است که آیا دوج کوین می تواند در سال 2024 بهبود یابد و رشد کند، به خصوص در پی آشفتگی های اخیر بازار بیت کوین و دیگر ارزها نیز روند اصلاحی دارند. این رمزارز در روز گذشته افت 8.05 درصدی و در هفته گذشته 7.53 درصد را تجربه کرده است تا امروز با قیمت 0.1473 دلار معامله شود. میم کوین پیشگام دارای ارزش بازار 21.3 میلیارد دلاری است که به عنوان هشتمین ارز دیجیتال بزرگ، جایگاه خود را به دست آورده است. اما دوج کوین در حجم معاملات 24 ساعته شاهد افزایش 103.12 درصدی بوده و به 1.7 میلیارد دلار رسیده است. اگرچه این رمزارز نوسانات زیادی را تجربه کرده است، اما همچنان به طور قابل‌توجهی کمتر از رکورد 0.7376 دلاری خود در 8 مه 2021 است که در حال حاضر 80.06 درصد کاهش نسبت به آن سطح را نشان می‌دهد. همچنینیک جهش چشمگیر در معاملات بزرگ اخیر مربوط به دوج کوین، با افزایش حجم از 6.52 میلیارد به 17.69 میلیارد ظرف تنها 48 ساعت، توجه تحلیلگران بازار و سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. تعداد کل تراکنش های بیش از 100000 دلار از 975 تنها در دو روز به 1520 افزایش یافته است که نشان می دهد سرمایه گذاران اصلی نسبت به ارزش گذاری دوج کوین خوشبین تر شده اند.این علاقه فزاینده از سوی سرمایه گذاران در مقیاس بزرگ اغلب مقدم بر تغییرات قیمت قابل توجه است، زیرا این نهنگ ها می توانند پویایی بازار را با دارایی های قابل توجه خود هدایت کنند.

تحلیل تایم فریم روزانه

اما در تایم فریم روزانه،عملکرد بازار دوج کوین هنوز هم تحت تأثیر رویکرد جامعه محور و حمایت چهره های برجسته ای مانند ایلان ماسک است.حمایت و مشارکت مستمر از سوی جامعه پتانسیل افزایش احساسات را دارد و تأثیر مثبتی بر قیمت دارد.احساسات عمومی در بازار کریپتو به دلیل کاهش اخیر قیمت ها محتاطانه بوده است. با این وجود، وضعیت متمایز دوج کوین و افزایش فعالیت سرمایه گذاران بزرگ نشان می دهد که بازیگران اصلی پیش بینی های خود را روی افزایش بالقوه قیمت گذاشته اند.اگر این الگوها همراه با بازار ارزهای دیجیتال ثابت یا در حال بهبود در سراسر جهان ادامه پیدا کنند، دوج کوین ممکن است در سال 2024 تجدید حیات قابل توجهی را تجربه کند.


تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

اما در تایم فریم ۴ ساعته، میانگین متحرک نمایی (EMA) دوج کوین نشانه های متناقضی را نشان می دهد. EMA های کوتاه مدت (10 روزه، 20 روزه و 30 روزه) به دلیل افت اخیر قیمت، نشانه فروش را نشان می دهند. با این وجود، متحرک نمایی 50 روزه نشان‌دهنده یک فرصت خرید است، که حاکی از یک روند صعودی احتمالی است اگر دوج کوین بتواند پایدار بماند.سطح MACD در حال حاضر سیگنالی برای فروش نشان می دهد که نشان می دهد حرکت کوتاه مدت نزولی است. از سوی دیگر، این می تواند نشان دهد که دوج کوین در حال نزدیک شدن به نقطه پایین است و به طور بالقوه فرصتی برای بازگشت ایجاد می کند.مقدار RSI دوج  نزدیک به سطح اصلاحی در گردش است. این امر هیچ افراطی در خرید یا فروش را نشان نمی دهد، که نشان می دهد قیمت به طور بالقوه می تواند بسته به عوامل بازار در هر جهتی حرکت کند.با اعمال اصلاح فیبوناچی، نقاط مقاومت بحرانی برای دوج کوین تقریباً 0.18 دلار و 0.22 دلار است. رسیدن به این سطوح ممکن است نشان دهنده یک روند صعودی قابل توجه باشد، اما برای جلوگیری از کاهش بیشتر، سطوح حمایتی 0.13 و 0.10 دلاری،بسیار تاثیر گذار خواهند بود و با توجه به روند فعلی دستیابی به تارگت 0.14 دلار پیش بینی می شود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید