تثبیت قیمت بالاتر از محدوده ۱۶۰ دلار، تحلیل تکنیکال سولانا ۱۴۰۳/۰۳/۲۳،ادامه روند نوسانی صعودی

تثبیت قیمت بالاتر از محدوده ۱۶۰ دلار، تحلیل تکنیکال سولانا ۱۴۰۳/۰۳/۲۳،ادامه روند نوسانی

در 24 ساعت گذشته، سولانا (SOL) کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد و به زیر مرز بحرانی 160 دلار سقوط کرد. ارزش این ارز دیجیتال بیش از 3 درصد کاهش یافت و اکنون با قیمت 153 دلار معامله می شود. در نتیجه، ارزش بازار سولانا به حدود 70.85 میلیارد دلار کاهش یافته است و آن را به پنجمین ارز دیجیتال بزرگ تبدیل کرده است. با وجود این کاهش، حجم معاملات 24 ساعته سولانا 65 درصد افزایش یافت و به 2.41 میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش فعالیت بازار است.در طول هفته گذشته، سولانا تحت فشار نزولی مداوم بوده است که با اوج و پایین‌ترین سطح مشخص شده است. آلت کوین بین 175 تا 150 دلار در نوسان بوده و در تلاش برای ایجاد سطح حمایتی پایدار است. این روند نزولی باعث کاهش 7 درصدی ارزش در 7 روز گذشته شده و نگرانی سرمایه گذاران را برانگیخته است.اگر روند نزولی ادامه پیدا کند، قیمت سولانا می‌تواند تا سطح حمایت 140 دلار کاهش یابد. ادامه فشار بازار می تواند قیمت را تا 130 دلار کاهش دهد که نشان دهنده روند نزولی است. شاخص‌های فنی در نمودار روزانه چشم‌انداز نزولی را نشان می‌دهند، همچنین شاخص قدرت نسبی (RSI) روی 41 قرار دارد، نزدیک به محدوده فروش بیش از حد، در حالی که واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) یک متقاطع نزولی را نشان می‌دهد و حرکت نزولی را تقویت می‌کند.

تحلیل تایم فریم روزانه

اما در تایم فریم روزانه، علیرغم اصلاح شدید به 145 دلار در 11 ژوئن، مشتقات سولانا و شبکه Solana ثابت مانده اند، که نشان می دهد معامله گران و کاربران آماده تسلیم شدن نیستند. پتانسیل SOL برای بازپس گیری قیمت 170 دلار امکان پذیر به نظر می رسد، به ویژه اگر تلاش های بنیاد سولانا برای کاهش تأثیر حداکثر ارزش قابل استخراج (MEV) تجربه کلی کاربر را افزایش دهد.همچنین در این تایم فریم یک خط روند نزولی متصل با مقاومت 150 دلار در نمودار ساعتی جفت SOL/USD شکل می گیرد. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح 150 دلار است. بسته شدن موفقیت آمیز کندل بالای مقاومت 152.50 دلاری می تواند سرعت افزایش عمده دیگری را ایجاد کند.

تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

اما در تایم فریم ۴ ساعته، اگر سولانا نتواند به بالای مقاومت 152.50 دلار صعود کند، ممکن است کاهش دیگری را آغاز کند. حمایت اولیه در سمت نزولی نزدیک به سطح 145 دلار است.اولین حمایت اصلی نزدیک به سطح 142 دلار است که زیر آن قیمت می تواند 135 دلار را آزمایش کند. در صورت بسته شدن زیر سطح حمایت 135 دلار، قیمت می تواند در کوتاه مدت به سمت حمایت 120 دلار کاهش یابد.اما در حال حاضر با توجه به نوسانات در اندیکاتور های MACD و RSI پیش بینی می شود که روند فعلی مجدد بالاتر از سطح 162 دلار تثبیت شود

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید