تثبیت قیمت بالاتر از محدوده ۱۴۰ دلار، تحلیل تکنیکال سولانا ۱۴۰۳/۰۳/۳۰،ادامه روند صعودی صعودی

تثبیت قیمت بالاتر از محدوده ۱۴۰ دلار، تحلیل تکنیکال سولانا ۱۴۰۳/۰۳/۳۰،ادامه روند صعودی

علیرغم افزایش کوتاه مدت به 151 دلار در 16 ژوئن، توکن SOL بومی سولانا از 7 ژوئن تا کنون 24 درصد اصلاح شده است. در برابر کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال که 14 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است، عملکرد ضعیفی داشته است.این نشان می‌دهد که مشکلات سولانا (SOL) بیشتر از کاهش علاقه کل بازار به ارزهای دیجیتال است.چندین شاخص، از جمله فعالیت زنجیره ای شبکه سولانا و تقاضا برای موقعیت های اهرمی، نشان می دهد که حرکت نزولی SOL احتمالا ادامه خواهد داشت. اگر تقاضا برای این رمزارز در همین محدوده بماند، می تواند منجر به آزمایش مجدد سطح 130 دلار یا پایین تر نیز شود.بخشی از کاهش علاقه به ارزهای دیجیتال را می توان به عملکرد قوی شاخص S&P 500 نسبت داد که در 17 ژوئن به بالاترین حد خود رسید.سودهای بازار سهام ناشی از سهام فناوری بوده است و آمارهای اخیر اشتغال و مصرف کنندگان حاکی از گزارش های مثبت سود سه ماهه دوم است. سرمایه گذاران همچنین با احتمال دو سوم قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو ایالات متحده کاهش نرخ بهره را تا سپتامبر آغاز کند.علیرغم پتانسیل بالاتر بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران نگران هستند که اقتصاد ایالات متحده با توجه به نرخ‌های بهره بالا، رشد خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ نکند. این ریسک مخصوصاً برای آلتکوین‌هایی مانند سولانا سنگین است، زیرا بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) از طریق صندوق‌های قابل معامله در مبادله (ETF) به پول سازمانی دسترسی ترجیحی دارند.حتی اگر بازار کریپتو در ماه‌های آینده افزایشی را تجربه کند، رقابت برای بلاک چین‌های متمرکز بر قراردادهای هوشمند شدید خواهد بود. برنامه‌های متعددی که در شبکه سولانا اجرا می‌شوند، پل‌های دارایی را به سایر بلاک‌چین‌ها ارائه می‌کنند که از نظر بازده، airdrops، نقدینگی و راه‌اندازی توکن نیز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

تحلیل تایم فریم روزانه

اما در تایم فریم روزانه،حجم هفتگی 589 میلیون دلاری سولانا به طور قابل توجهی کمتر از 4.9 میلیارد دلار BNB Chain و فعالیت 9.5 میلیارد دلاری Arbitrum در همان دوره است. به طور مشابه، TVL مالی غیرمتمرکز در سولانا، با توجه به داده های اخیر، 1.2 میلیارد دلار است که بالاتر از رقبای Aptos و Avalanche است اما بسیار کمتر از 4.9 میلیارد دلار BNB Chain است و در نتیجه با توجه به فعالیت شبکه سولانا توسط سپرده های DApp، حجم و عدم تمایل معامله گران مشتقات سولانا، احتمال شکستن قیمت سولانا به زیر سطح حمایت 130 دلار در کوتاه مدت همچنان بالاست.

تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

اما در تایم فریم ۴ ساعته، قیمت سولانا همچنان با یک سوگیری نزولی معامله می شود و با روند گسترده تر بازار سازگار است. پایین ترین سطح جدید را در 131 دلار ثبت شده است  سقوط قیمت سولانا به زیر خط روند (خط مرکزی) اندیکاتور اصلاحی فیبوناچی شکسته شد و چشم انداز را ناامیدانه تر کرد.اما با توجه به حمایت و تثبیت قیمت در محدوده 137 دلار ، احتمال تغییر روند بسیار بالا خواهد بود، همچنین در صورت ادامه روند صعودی اندیکاتور RSI و تثبیت مجدد بالاتر از سطح ۵۰ و از سوی دیگر تلاقی در خطوط سیگنال و مکدی، تغییر روند به فاز صعودی در بازه زمانی کوتاه مدت تایید خواهد شد و محدوده قیمت 147 دلار می تواند به اولین تارگت صعودی در این بازه زمانی تبدیل شود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید