نوسان قیمت تا سطح ۳۵۰۰ دلار، تحلیل تکنیکال اتریوم ۱۴۰۳/۰۳/۳۰،تغییر روند به فاز صعودی خنثی

نوسان قیمت تا سطح ۳۵۰۰ دلار، تحلیل تکنیکال اتریوم ۱۴۰۳/۰۳/۳۰،تغییر روند به فاز صعودی

درست قبل از تایید ETF مورد انتظار اتریوم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یک سورپرایز غیرمنتظره را برای جامعه اتریوم ارائه کرد. طبق گزارش اخیر، SEC به ConsenSys اطلاع داده است که مایل است تحقیقات خود را در مورد وضعیت اتریوم به عنوان یک امنیت پایان دهد. پس از این اعلامیه، قیمت اتریوم (ETH) با افزایش 5 درصدی و نزدیک شدن به مرز 3600 دلار، شاهد افزایش قابل توجهی بود. علاوه بر این، یک نهنگ اتریوم مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر، 5603 اتریوم خریداری کرد.همچنین طبق  داده‌های زنجیره‌ای Santiment، یک نهنگ برجسته در 19 روز گذشته در مجموع 16604 اتریوم به ارزش 58.6 میلیون دلار از صرافی ارز دیجیتال Binance برداشت کرده است. گزارش شده است که نهنگ ETH این دارایی ها را با ارزش متوسط ​​3600 دلار خریداری می کند.

قیمت اتریوم تا 14 ژوئن که شروع شد در کانال نزولی در حال روند بود. چهار روز بعد، قیمت خط روند بالای کانال را دوباره آزمایش کرد و از آن برگشت. علاوه بر این، اتریوم پشتیبانی در حدود 3400 دلار را پیدا کرده است و دو بار بالا رفته و دو برابر شده است. این الگو نشان دهنده افزایش احتمالی بازگشت به 3974 دلار است.

روند قیمت اتریوم در میانگین متحرک ساده 50 روزه و 200 روزه (SMA) است که از پایین تر از آنها بالا می رود. شکست بیش از این شاخص‌های کلیدی ممکن است نشانه افزایش صعودی قیمت دارایی باشد. شاخص قدرت نسبی (RSI 14) در سطح 55 قرار دارد، که نشان می دهد قیمت اتریوم قبل از رسیدن به منطقه بیش خرید (OB) فضایی برای حرکت به سمت صعودی دارد.

تحلیل تایم فریم روزانه

با افزایش 4.33 درصدی در 24 ساعت گذشته، شاخص OP اتریوم به تمام صرافی ها از 11 میلیارد دلار فراتر رفت. در حال حاضر، OI 11.55 میلیارد دلار است که نشان دهنده چشم انداز مثبت فعالان بازار است.از سوی دیگر، با نگاهی به نوسان ساز عالی (AO)، می بینیم که AO زیر صفر است اما کاهش حرکت نزولی را نشان می دهد. تلاقی بالای خط صفر می تواند نشانه روند صعودی باشد. تا زمان انتشار این تحلیل تکنیکال ، اتریوم با قیمت 3560 دلار معامله می شد که نشان دهنده افزایش 3.5 درصدی نسبت به 24 ساعت گذشته است.


تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

اما در تایم فریم ۴ ساعته،به نظر می رسد هدف صعودی اتر برای ماه جولای، خط روند بالای کانال صعودی آن باشد که با خط 1.618 Fib در حدود 4853 دلار همسو می شود. این پیش بینی بر اساس بازگشت های قبلی از خط روند پایین تر است که منجر به حرکت های مشابه قیمت شد.در مقابل، یک شکست قاطع در زیر خط روند پایین کانال صعودی ممکن است احتمال سقوط اتریوم را به سمت متحرک نمایی 200 روزه ( در حدود 3040 دلار در ماه جولای افزایش دهد.با این وجود، تثبیت روند قیمت بالاتر از سطح ۳۵۰۰ دلار می تواند ادامه فاز صعودی را تداوم بخشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید