نوسان قیمت در سطح ۶۲۰۰۰ دلار، تحلیل بیت کوین ۱۴۰۳/۰۴/۰۴،ادامه روند اصلاحی نزولی

نوسان قیمت در سطح ۶۲۰۰۰ دلار، تحلیل بیت کوین ۱۴۰۳/۰۴/۰۴،ادامه روند اصلاحی

بیت کوین اخیراً در میان حجم معاملات قابل توجه، اصلاح قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. در حال حاضر، حدود 63000 دلار معامله می شود و حجم کل معاملات آن بیش از 1.2 تریلیون دلار است. در هفته گذشته، بیت کوین کاهشی 3.4 درصدی را تجربه کرده است که باعث گمانه زنی در مورد دلایل این رکود به وجود اماده است  و با وجود کاهش جزئی 3.4 درصدی در هفته گذشته، بیت کوین بالاتر از قیمت روانی 60000 دلار باقی ماند. این نشان می دهد که قدرت خریدی وجود دارد که علی رغم فشار فروش، قیمت بیت کوین را بالاتر نگه می دارد.کاهش اخیر قیمت بیت کوین را می توان به نوسانات عادی بازار و کسب سود توسط معامله گرانی نسبت داد که ممکن است از سودهای قبلی سرمایه گذاری کرده باشند. چنین اصلاحاتی در بازارهای بی ثبات ارزهای دیجیتال رایج است و اغلب قبل از دوره هایی با علاقه مجدد خرید رخ خواهد داد.جالب اینجاست که در میان کاهش قیمت اخیر، بازیگران نهادی مهمی برای سرمایه گذاری روی قیمت های پایین تر وارد عمل شده اند. به عنوان مثال، MicroStrategy اخیراً خرید 11900 بیت کوین اضافی را از اواخر آوریل تا ژوئن 2024 با میانگین قیمت 65883 دلار برای هر بیت کوین فاش کرد. این حرکت استراتژیک دارایی های خود را به 226331 بیت کوین افزایش داد که در حال حاضر ارزش آن نزدیک به 15 میلیارد دلار است.این نهادها کاهش قیمت را به عنوان فرصتی برای انباشت بیت کوین بیشتر می دانند و به توانایی آن در افزایش قیمت در طول زمان با وجود نوسانات کوتاه مدت بازار اطمینان دارند. اقدامات آنها به طور بالقوه کف قیمتی را برای بیت کوین ایجاد می کند و احتمال سقوط های قابل توجه را کمتر می کند، مگر اینکه یک تغییر جمعی در احساسات یا عوامل خارجی مانند تغییرات نظارتی رخ دهد.

تحلیل تایم فریم روزانه

اما در تایم فریم روزانه، نمودار روزانه بیت کوین کاهش نوسانات را در آخر هفته نشان می دهد، همانطور که توسط شمع های doji نشان داده شده است. کاهش فشار فروش روند اصلاح آلتکوین ها را متوقف کرد و بسیاری از آنها سطوح حمایت ماهانه بحرانی را مجدداً مشاهده کردند. با این حال، خروج مداوم بیت کوین از صندوق های ETF فهرست شده در ایالات متحده و تسلیم ماینرها به طور بالقوه می تواند دارایی را به زیر 60000 دلار برساند و علاوه بر این، طبق گفته شرکت تحلیل بلاک چین IntoTheBlock، ماینرهای بیت کوین در ماه ژوئن بیش از 30000 بیت کوین، معادل تقریباً 2 میلیارد دلار فروختند که سریع ترین نرخ فروش در بیش از یک سال را نشان می دهد. این موج فروش قابل توجه به دنبال رویداد اخیر هاوینگ بود که حاشیه سود ماینرها را کاهش داد و منجر به نقدینگی ذخایر قابل توجهی شد.

تحلیل تایم فریم ۴ ساعته

اما در تایم فریم ۴ ساعته، معیار MVRV همچنین به تعیین اینکه آیا یک ارز دیجیتال در بازار گاوی یا نزولی قرار دارد کمک می کند. ارزش‌های مثبت MVRV نشان می‌دهد که بیت‌کوین هنوز در بازار صعودی است، که حاکی از ارزش بالقوه بلندمدت است حتی اگر قیمت‌ها به 61000 دلار کاهش یابد. این نوسان می تواند فرصت های خرید قابل توجهی را ارائه دهد. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) در 32 در نمودار 4 ساعته، سیگنال حرکت نزولی است که انتظارات نزولی را تقویت می کند و از سوی دیگر در اندیکاتور MACD نیز همچنان شاهد ادامه روند اصلاحی خواهیم بود و در صورت ادامه فشار فروش، تارگت بعدی محدوده قیمت 62000 دلار خواهد بود

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید