حساب پی پال چیست و چگونه کار میکند؟
پی پال (paypal) یک شرکت پرداخت الکترونیکی آمریکایی میباشد که امکان فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک، انجام نقل و انتقالات مالی و پرداخت آنلاین بینالمللی را در سراسر نقاط جهان فراهم کردهاست. به بیان دیگر، حساب پی پال (Paypal)، نوعی حساب بینالمللی محبوب و معتبر است که با استفاده از سامانه انتقال وجه الکترونیکی آن میتوانید از طریق اینترنت برای دوستان و آشنایان خود پول ارسال کرده، در سطح بینالمللی پرداخت و انتقال وجه داشته و بهراحتی از فروشگاههای آنلاین خارجی خرید کنید.
با استفاده از این کیف پول، دیگر نیازی به استفاده از سایر روشها برای انجام تراکنشهای مالی و پرداخت ارزی نیست. به محض اینکه حساب پی پال خود را شارژ کرده و اعتبار آن را بالا ببرید، میتوانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید و تراکنشهای مالی خود را انجام دهید. نحوه عملکرد پی پال به صورت یکپارچه و از طریق سیستم انتقال مالی مخصوص آن صورت میگیرد به این صورت که شما میتوانید در کسری از ثانیه موجودی حساب خود را تغییر داده و بدون ارسال حواله برای آشنایان و نزدیکان خود انتقال وجه انجام دهید؛ همچنین در صورتی که بتوانید حساب پی پال خود را به یک حساب بانکی لینک کنید، از تسهیلات ویژهای برخوردار خواهید شد. یکی از تسهیلات ویژهای که از طرف پی پال برای مشتریان در نظر گرفته میشود، اعطای وام به آنها است.
ارائه خدمات افتتاح حساب و شارژ پی پال در ایران
ساخت اکانت و شارژ پی پال در ایران به سادگی امکانپذیر نمیباشد؛ چراکه با وضع تحریمهای اقتصادی علیه ایران، کاربران ایرانی با محدودیتهای جدی از سمت سیستمهای مالی بینالمللی همچون پی پال مواجه شدهاند. این بدین معناست که شهروندان ایرانی نمیتوانند از خدمات پی پال استفاده کنند. یعنی شما در صورتی میتوانید از امکانات حساب پی پال بهرهمند شوید که به این سیستم ثابت نمایید در خارج از ایران زندگی میکنید. در نظر داشته باشید که، زمانی که پی پال متوجه شود شما به عنوان یک شهروند ایرانی در حال استفاده از خدمات آن هستید، حساب شما را محدود و تمام دارایی شما را بلوکه میکند. به همین منظور شما میتوانید برای دریافت خدمات افتتاح حساب و شارژ پی پال در ایران، از خدمات شرکتهای واسط معتبر و محبوبی چون ایرانیکارت استفاده کنید.
تاریخچه شرکت پی پال
تاریخچه پی پال به زمانی برمیگردد که مردم پرداختها و نقل و انتقالات مالی خود را تنها از طریق شبکههای بانکی انجام میدادند؛ در این میان مکس و پیتر تصمیم گرفتند با دنیای اینترنت همراه شده و با راه اندازی یک کیف پول دیجیتال، علاوهبر بالا بردن امنیت پول در مقابل سرقت، عملیات پرداخت را به شیوهای نوین اجرا کنند.
تاسیس پی پال
تاریخچه پی پال به سال 1998 برمیگردد. در ابتدای سال ۱۹۹۸ کیف پول Confinity که یک حساب بینالمللی مجازی بود، توسط پیتر تیل و مکس لوچین تاسیس شد. یک سال پس از تاسیس آن، نحوه کار و استراتژی این پلتفرم تغییر کرد و به یک درگاه پرداخت آنلاین برای انجام تراکنشهای مالی تبدیل شد.
اواخر سال 1999 میلادی، با روی کار آمدن شرکت خدمات مالی اینترنتی ایلان ماسک، Confinity با جدیترین رقیب خود، x.com مواجه شد؛ با شدت گرفتن جو رقابتی کانفیتیتی و ایکس دات کام، این دو استارتآپ طی مذاکرات گستردهای، برای ادغام شدن دو شرکت به توافق رسیده و نام برند خود را به پی پال تغییر دادند. کارفرمایان این شرکت تمام توجه و تمرکز خود را بر روی پرداختهای رو به رشد گذاشته و ارتباط عمیق و گستردهای را بین فروشنده و خریدار برقرار کردند.
در سال 2002 پی پال وارد بورس شد و سهام آن 55 درصد افزایش یافت که این مقدار برای یک شرکت تازه تاسیس شده موقعیت بسیار مناسبی بود. در ادامه این موفقیتها ebay نیز به پی پال پیوست و آن را به عنوان سیستم پرداخت آنلاین خود انتخاب نمود. به عبارت بهتر پی پال توسط eaby به مبلغ 1.5 بیلیون دلار خریداری شد. سپس در سال 2007 همکاری پی پال با مسترکارت شروع شد. به این صورت همکاری پی پال با وبسایتهایی که مسترکارت را پذیرفته، اما زیر ساخت پی پال را تایید نکرده بودند، آغاز شد. در سال 2008 قوانین و سیاستهایی در زمینه بانکداری و موسسات مالی تنظیم شد که تعداد استارت آپها را افزایش داده و پی پال را وارد یک فضای به شدت رقابتی کرده و در نتیجه اعمال سیاستهای جدید برای وی الزامی شد.
جدایی از ebay و اتفاقات پس از آن
در سال 2014 ایبی و پی پال به این نتیجه رسیدند که جدایی از یکدیگر میتواند از فشارهای مالی و کاری بکاهد و پی پال نیز میتواند برای رقابت در سیستم جدید پرداخت الکترونیک، موفقتر باشد. در اواخر سال 2015 سرویس محبوب paypal با هدف انتقال آسانتر پول راهاندازی شد. پی پل اکنون میلیونها حساب فعال دارد و به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای پرداخت الکترونیکی از نظر قدمت، اعتبار و خدماتدهی به مشتریان از قدرت و محبوبیت زیادی برخوردار است.
دفاتر شرکت پی پال در دنیا
با گذشت بیش از 3 دهه از تاسیس paypal، این شرکت همچنان در حوزه پرداخت ارزی اینترنتی پیشرو بوده و در 190 بازار فعالیت دارد. سامانه انتقال وجه الکترونیکی پی پال، دارای بیش از 235 میلیون حساب میباشد که بیش از 88 میلیون از آنها فعال بوده و روزانه حدود 9 میلیون تراکنش را اجرا میکند. این سیستم امکانی را فراهم کرده است تا کاربران در اقصینقاط جهان بتوانند به ارسال، دریافت و نگهداری پول و سرمایه خود در 26 ارز مختلف با امنیت بسیار بالا بپردازند. شرکت پی پل دارای شعب و دفاتر رسمی در کشورهای مختلف میباشد؛ دفاتر مرکزی این شرکت در سنخوزه کالیفرنیا و لوکزامبورگ و سنگاپور واقع شدهاند.
شرکت پی پال چه خدماتی را ارائه می دهد؟
پی پال برترین شرکت پردازش پرداخت جهان است که امکان انجام فعالیتهای مالی در سطح شخصی و تجاری را برای افراد و بیزینسها فراهم میکند. این سیستم انتقال ارز را از طریق شبکه داخلی آن، به صورت اکانتهای پیپال که در واقع یک آدرس پست الکترونیکی میباشد، امکانپذیر کرده است.
هدف اصلی این سیستم پرداخت، پردازش و انجام پرداختهای آنلاین و انتقال ارز در سطح بین المللی بین دو شخص برای مصارف شخصی یا تجاری میباشد.
بطورکلی خدمات پی پال عبارتست از:
- پرداخت پول در قالب ارزهای مختلف
- نقل و انتقال پول میان دوستان و افراد خانواده در کشورهای مختلف
- پرداخت ارزی در بسترهای پذیرنده خارجی
- پرداخت آنلاین خرید کالاها
- امکان خرید با سیستم پس پرداخت
- صدور و ارسال فاکتور برای مصارف تجاری
- اعطای وام در صورت لینک شدن با حساب بانکی معتبر
توجه داشته باشید که سیستم پی پال، خدمات خود را برای تاجران و فروشندگان گسترش داده است.
- خدمات چک اوت (Checkout): با اضافه کردن دکمه چک اوت به وبسایت، مشتریان میتوانند بدونایجاد وقفه، کالاهای سایت شما را خریداری کنند.
- خدمات پرداخت استاندارد: سرویس پرداخت استاندارد شامل خدماتی بیشتر از چک اوت میشود و به تاجران امکان انعطافپذیری و شخصیسازی فرایند چک اوت را میدهد.
- خدمات پرداخت پرو (حرفهای): خدمات پرداخت پرو از قابلیت شخصیسازی بیشتری نسبت به سایر سرویسها برخوردار بوده و برای تجارتهایی که در مسیر توسعه قرار دارند، مناسب است.
مسیر تحول مدل کسب و کار پی پال
موفقیت PayPal بر پایه یک استراتژی سه مرحلهای حاصل شده است که توسط مدیر عامل سابق eBay، مگ ویتمن اینگونه شرح داده شده: ابتدا، PayPal بر گسترش خدمات خود در بین کاربران eBay در ایالات متحده تمرکز داشت. در گام بعدی، ما شروع به گسترش PayPal در سایت های بین المللی کردیم و در نهایت کسب و کار پی پال را با ارائه پلن های سودآور توسعه دادیم.
فاز 1 تحول پی پال
در مرحله اول، حجم پرداختها متعلق به وب سایت eBay بود. این سیستم برای فروشندگان و مشاغل کوچک که قادر به پذیرش کارتهای اعتباری نبودند بسیار جذاب بود؛ چراکه بسیاری از فروشندگان واجد شرایط اخذ حساب بازرگانی کارت اعتباری نبوده و برای پرداخت با مشکلات متعددی مواجه میشدند. همچنین، پی پال برای سایر مصرف کنندگان و خریداران نیز جذابیت داشت، زیرا آنها میتوانستند حسابهای PayPal را با استفاده از کارتهای اعتباری یا موجودی حسابهای بانکی، بدون فاش کردن شماره کارت اعتباری برای فروشندگان ناشناس، تامین کنند. در این فاز، پی پال یک کمپین بازاریابی تهاجمی را برای تسریع رشد خود به کار گرفت و 10 دلار در حساب های پی پال کاربران جدید واریز کرد.
فاز 2 تحول پی پال
تا سال 2000، استراتژی سودآوری پی پال بر پایه وجوه و سپرده گذاریهای کاربران در حسابهای پی پال بود. در صورتیکه، اکثر کاربران وجوه خود را بلافاصله پس از دریافت وجه، برداشت کرده و یا پرداختهای خود را با استفاده از کارتهای اعتباری انجام میدادند که برای PayPal تقریباً 2٪ از ارزش پرداخت در هر تراکنش بوده است. برای حل این مشکل، PayPal سرویسدهی خود را روی حساب های تجاری متمرکز کرد. پی پال به جای تکیه بر سودهای به دست آمده از وجوه سپرده شده، شروع به تکیه بر درآمد حاصل از هزینههای خدمات خود نمود.
فاز 3 تحول پی پال
پس از تنظیم دقیق مدل کسب و کار PayPal و افزایش نفوذ داخلی و بین المللی آن در eBay، PayPal استراتژی خارج از eBay خود را آغاز کرد. در فاز سوم، پی پال تمرکز خود را از پرداختهای ایبی برداشته و با ایجاد واحد Merchant Services شروع به ارائه پلنهای برنامهریزی شده از قبیل طرحهای سودآور و تخفیفهای متنوع برای ترغیب و جذب بسیاری از کسب و کارها به سوی پی پال شد. PayPal Merchant Service چندین طرح را برای ثبت نام تاجران آنلاین خارج از جامعه حراج eBay رونمایی کرد، از جمله:
- کاهش کارمزد تراکنش برای بازرگانان با حجم بالا از 2.2٪ به 1.9٪
- با افزایش پاداش ارجاع خود به حداکثر 1000 دلار (در مقابل سقف 100 دلاری قبلی) کاربران خود را تشویق به استخدام تاجران غیر eBay میکند.
- متقاعد کردن ارائهدهندگان کارت اعتباری، از جمله CyberSource و Retail Decisions USA، برای گنجاندن PayPal در میان پیشنهادات خود به تجار آنلاین.
- استخدام نیروی فروش جدید برای به دست آوردن تجار بزرگ مانند دل، آیتونز اپل و یاهو! فروشگاههایی که میزبان هزاران تاجر آنلاین بودند.
- کاهش هزینههای خرید آنلاین موسیقی و سایر «پرداختهای خرد»
- راهاندازی PayPal Mobile، که به کاربران امکان میداد با استفاده از پیامهای متنی روی تلفنهای همراه خود پرداختها را انجام دهند.
بازاریابی دیجیتال با پی پال
توسعه پی پال در دنیای دیجیتال متوقف شدنی نیست؛ این سرویس فعالیتهای بازاریابی را در کانالهای مختلف تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات در فضای باز، فیس بوک، تبلیغات نمایشگر و…در دستور کار خود قرار داده است.
پی پال با ارائه یک سرویس رایگان به فروشندگان کمک میکند تا از طریق پرداختهای آنلاین خریداران، بتوانند به اطلاعات تاثیرگذاری برای بهبود عملکرد و سودآوری خود دست یابند. همچنین شرکت پی پال با Synchrony Financial همکاری میکند و یک سرویس مالی را به PayPal Cashback Mastercard ارائه داده است که با استفاده ازPayPal ، 2٪ وجه نقد را به عنوان بازپرداخت به مشتریانی که در حال خرید آنلاین میباشند، ارائه میدهد. این خدمات مالی برگشت پولی PayPal موجب افزایش تعداد مشتریان اعتماد سازی هرچه بیشتر و در نهایت سودآوری خواهد شد.
در سرویسهای کمپانی اپل نیز روش پرداخت آنلاین PayPal در برنامههای اپل موزیک، آیتونز و اپل بوک ارائه شده است؛ بر این اساس، پی پال میتواند بر افزایش استفاده از سرویسهای اپل تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، پی پال از خدمات اپل به ویژه از فروشگاه App کسب درآمد دارد؛ مشتریان با اتصال PayPal خود به اکانتهای Apple ID میتوانند از PayPal برای خرید استفاده کنند.
سیاست حمایت از خریدار در پی پال به این صورت است که مشتری در صورت عدم دریافت کالای موردنظر خود میتواند نسبت به شکایت از فروشنده اقدام کرده و ظرف 180 روز از تاریخ پرداخت شکایت خود را تنظیم و ارسال نماید. اگر خریدار از کارت اعتباری استفاده کرده باشد میتواند از طریق شرکت کارت اعتباری خود، بازپرداخت دریافت کند.
قوانین پی پال
پی پال به عنوان یکی از قدرتمندترین پلتفرمهای پرداخت الکترونیکی در جهان، خدمات مالی خود را به میلیونها نفر در دنیا ارائه میکند؛ همین امر موجب شده است تا شرکت پی پال برای انجام معاملات بینالمللی، حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران، قوانین و سیاستهای امنیتی خود را در بالاترین سطح ممکن در نظر بگیرد. هرچند که با وجود استراتژیهای امنیتی و قوانین پی پال، این شرکت چندین بار مورد حملات سایبری هکرها قرار گرفته است، اما ضرر کلانی به مشتریان این سرویس وارد نشده و پی پال همچنان به عنوان ایمنترین سیستم انتقال مالی بینالمللی شناخته میشود.
سیاست های ایمنی و حفاظتی پی پال چیست؟
قوانین پی پال به جهت حفظ حریم خصوصی شرکت و امنیت معاملات کاربران در بالاترین سطح خود قرار دارد. این قوانین از لحظه ساخت اکانت تا انجام معاملات در دو طرف فروشنده و مشتریان اجرا میشوند.
- ثبت اطلاعات شخصی کاربران
هنگام ثبت نام در سایت پی پال، تمامی اطلاعات شخصی کاربران در پایگاه داده پی پل، ثبت خواهد شد. همچنین، علاوهبر اطلاعات ارائه شده توسط کاربر، مشخصات کامپیوتر مورد استفاده و محل اتصال کاربر به اینترنت نیز در سیستم ذخیره میگردد. در نظر داشته باشید که این اطلاعات صرفا برای حفظ امنیت کاربران لحاظ شده و برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.
- استفاده از قابلیت Confirm یا تایید مالی
پی پال، امنیت کاملی را میان فروشندگان و خریداران در زمان معامله به وجود میآورد. در این سیستم، هنگام خرید و پرداخت کاربر، پول واریز شده نزد پی پال نگهداری میشود؛ تا زمانیکه پی پال مطمئن نشود محصول خریداری شده به دست خریدار رسیده باشد، پول به حساب فروشنده واریز نخواهد شد. سیستم امنیت پی پال بدین گونه عمل میکند که هر دو طرف خریدار و فروشنده باید گزینه confirm را انتخاب کنند تا انتقال انجام شود.
- On Hold کردن تراکنش
در حالت On Hold، بخشی از پول شما در پی پال و یا کل پول شما، به صورت موقت بلوکه میشود. درواقع، پول مسدود شده در PayPal، متعلق به شما است و از حسابتان کسر نشده اما به صورت موقت حق انتقال آن را نخواهید داشت. هدف از این اقدام پی پال حفظ حق خریدار بوده و جهت حفظ بالا بردن امنیت پی پال است.
- On Hold شدن کل حساب کاربری
در شرایط خاص، بر اساس تمهیدات امنیتی پی پال در انجام معاملات، ممکن است کل حساب کاربری شما مسدود شود. در این شرایط شما امکان دریافت یا ارسال پول را نداشته و حساب شما به صورت کلی On Hold میگردد. این مشکل ممکن است در صورت فاش شدن شهروندی ایرانی کاربران، برای کاربران ایرانی به وجود آید.
- حالت pending در انجام یک تراکنش یا معامله
حالت pending تنها مختص پی پال نبوده و در مسترکارتهای بین المللی نیز وجود دارد. زمانیکه یک تراکنش انجام شده و مبلغی از طریق پی پال به سایر حسابها ارسال میشود، این تراکنش در یک بازه زمانی 1 تا 48 ساعته، در حالت pending مانده و سپس ارسال میگردد. علت این امر، جلوگیری از پولشویی و فعالیتهای مخرب است.
چالش های کار کردن با پی پال
به طور کلی پی پل یکی از حساسترین کمپانیهای ارائهدهنده خدمات ارزی می باشد که سیاستها و قوانین امنیتی شدیدی را برای تایید و انجام تمامی تراکنشهای مالی خود لحاظ کرده و برای استفاده از این سرویس حساسیت بالایی به خرج میدهد. به همین دلیل متقاضیان این پلتفرم همواره با چالشهای استفاده از پی پال مواجهاند.
از جمله مواردی که موجب حساسیت سیستم پی پال بر روی عملکرد کاربران میشود، عبارتند از:
- دریافت پول از منابع نامعلوم
پی پل برای تایید و انجام تراکنشهای مالی از پروتکلهای امنیتی شدیدی برای جلوگیری از انجام جرائم مالی مانند پولشویی استفاده میکند. بنابراین در صورتی که منبع انتقال دهنده پول به حساب شما مشخص نباشد، در اکثر مواقع تراکنش را متوقف کرده و اکانت را در حال Limit قرار میدهد. در این شرایط معمولا وضعیت تراکنش درخواست داده شده از سوی این کمپانی در حالت Pending Verification و یا On Hold قرار داده میشود.
- انجام تراکنشهای مالی با مبالغ بالا
در مواقع انتقال وجه در مبالغ کلان از طریق پی پال، ممکن است این سیستم به فعالیتهای مالی شما مشکوک شده و تراکنش را در حالت تعلیق نگه دارد؛ در این شرایط لازم است تا مدارک لازم را ارسال کرده و انجام تراکنش را تایید کنید.
- بالا بودن تعداد تراکنشهای انجام شده در یک روز
استفاده از پی پال در روزهای اولی که این حساب افتتاح شده است، به صورت مکرر با مبالغ مختلف یکی دیگر از اشتباهات رایجی است که بسیار از افراد مرتکب میشوند. توصیه میکنیم تا حداقل ۱۵ روز بعد از افتتاح حساب پی پال تراکنشهایی با تعداد محدود با حداکثر مبلغ ۲۰۰ دلار انجام دهید.
خطرات استفاده از پی پال در ایران
با توجه به تحریمهای اقتصادی وضع شده علیه کشور ایران، هرگونه افتتاح حساب، شارژ و پرداخت از طریق پی پال برای شهروندان ایرانی با محدودیتهای جدی روبرو است. این محدودیتها، استفاده از پی پال در ایران را با خطر بسته شدن حساب و بلوکه شدن سرمایه افراد مواجه کرده است؛ به همین منظور، در صورت نیاز به خدمات این پلتفرم لازم است تا با خطرات استفاده از پی پال در ایران آشنا بوده و برای روبرویی با چالشهای آن آماده باشید.
چالشهای استفاده از پی پال در ایران عبارتند از:
- ورود با آی پی ایران به حساب پی پل
به محض ورود با آیپی ایران به سایت پی پال، تمام خدمات این سرویس برای شما بسته شده و اجازه فعالیت در آن را نخواهید داشت. در نظر داشته باشید که در صورت داشتن حساب پی پال، به محض اینکه پی پال متوجه آیپی ایرانی شما شود، حساب شما را مسدود و سرمایه آن را بلوکه خواهد کرد.
- تغییر مداوم IP
باتوجه به حساسیت پی پال بر روی آی پی کشورهای تحریم شده، تغییر مداوم آی پی نشانگر استفاده از فیلترشکن می باشد. در صورت مطلع شدن پی پال از تغییرات آی پی، حساب شما مسدود خواهد شد. بنابراین، باتوجه به احتمال بالای این مشکل در استفاده از برنامه های تغییر آی پی (VPN) توصیه میکنیم، هنگام استفاده از سرویس پی پال، از سرور مجازی خارجی با آی پی ثابت (VPS) استفاده کنید.
- وارد کردن آدرس کشور ایران
وارد کردن آدرس ایران، هنگام خرید از سایت های خارجی و پرداخت با پی پال، نشانگر شهروندی ایرانی شما بوده و اکانت پی پال شما را در کسری از ثانیه مسدود میکند.
- وجود هرگونه اطلاعات مرتبط با ایران در هنگام پرداخت
به طورکلی هر نوع اطلاعاتی که بتواند عملیات پرداخت را به ایران مرتبط کند، اعم از آدرس، شماره تلفن با کد 0098 و حتی نام سازمان و یا دانشگاه ایرانی مشهور که در اینویس درج شده باشد، پیامدهای منفی برای اکانت پی پال ایجاد می کند. پیامد چنین مساله ای می تواند از on Hold شدن اکانت توسط پی پال و درخواست مدارک، تا Limited شدن متغیر باشد.
انواع حساب پی پال
در حال حاضر پی پال یکی از بهترین درگاههای شناخته شده است که دو نوع مختلف دارد و بسته به نوع استفاده خود میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
حساب پی پال پرسونال (شخصی)
حساب شخصی پی پال برای افرادی مناسب است که به خرید از سایتهای خارجی علاقه دارند، یا دوست و آشنایی در خارج دارند که میتوانند برای وی پول ارسال کنند. همچنین شما میتوانید با استفاده از این حساب به فروش یک محصول در سایت خارجی مثل آمازون اقدام و پول حاصل از فروش آن را دریافت کنید. برای باز کردن حساب پی پال شخصی لازم است نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تماس، آدرس ایمیل، شماره کارت و شماره حساب مناسب را وارد کنید.
حساب پی پال بیزینس (تجاری)
حساب پی پال بیزینس تمام مزایای حساب پی پال شخصی را به همراه دارد. حساب پی پال بیزینس مناسب تاجرانی است که میخواهند در زمان کوتاهی پول را انتقال و یا وجه زیادی را دریافت کنند. بنابراین به عنوان یک تاجر و فروشنده با استفاده از این حساب میتوانید به ردیابی فروش روزانه پرداختها و پشتیبانی بپردازید. برای باز کردن حساب تجاری پی پال میبایست نام و آدرس حساب صاحب پی پال، آدرس ایمیل، نام و آدرس کسب و کار، اطلاعات تماس مشتری، اطلاعات کلی کسب کار از جمله نوع آن و نکات مهم مربوط به آن، نام بانک، شماره حساب بانکی یا کارت اعتباری و شماره ردیابی برای تایید حساب را وارد کنید.
حساب بین المللی پی پال در ایران
همانطورکه پیش از این نیز گفته شد، پی پال کشور ایران را در لیست تحریم خدمات خود قرار داده و کاربران ایرانی قادر به استفاده از حساب پی پال نمیباشند. به محض تشخیص آیپی و یا هر نشانی از هویت شهروندان ایرانی توسط پی پال، تمام موجودی آنها بلوکه و حساب آنها مسدود میشود. البته هیچ کاری غیر ممکن نیست و با تمام این محدودیتها با رعایت شرایط خاصی مثل استفاده از سرور مجازی در حین کار کردن با پی پال، استفاده از شماره مجازی برای افتتاح حساب و … میتوان از خدمات این حساب بین المللی معتبر استفاده کرد.
صرافی پی پال در ایران
پی پال هیچ گونه صرافی و نمایندگی رسمی در ایران نداشته و شما تنها میتوانید با استفاده از خدمات شرکتهای معتبری چون ایرانیکارت به ساخت حساب این کیف پول محبوب اقدام و از خدمات آن بهرهمند شوید. برای استفاده از خدمات پی پال مجموعه ایرانیکارت، تنها کافی است در سایت آن عضو شده، وارد پنل کاربری شوید و درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ساخت حساب پی پال برای جلوگیری از مسدود شدن آن میتوانید با خرید سرور مجازی کشورهای خارجی از آی پی غیر ایرانی استفاده کنید. به این منظور استفاده از سرور مجازی یا vps برای ثابت ماندن حساب پی پال توصیه میشود.
دانلود اپلیکیشن پی پال و نصب پی پال
استفاده از اپلیکیشن پی پل آسان بوده و با آن میتوانید به صورت آنی ارسال وجه داشته و یا پولی را دریافت کنید. همچنین میتوانید به خرید و فروش کالا در سایتهای خارجی اقدام نمایید. برای استفاده از آن تنها کافی است آدرس ایمیل و پسورد خود را وارد نمایید.
از جمله کارهایی که با استفاده از دانلود اپلیکیشن پی پال و نصب آن میتوانید انجام دهید، ارسال و درخواست پول از دوست یا آشنا، مدیریت حساب ارزی، بهرهگیری از یک محیط امن و مطمئن و استفاده از آن در فروشگاهها، کافهها و رستورانها میباشد. البته دانلود و نصب این اپلیکیشن از طریق گوگل پلی برای کاربران ایرانی امکانپذیر نیست. پس برای استفاده از آن پیشنهاد میشود از سایتهای معتبر دیگر بهره گیرید.
سایت پی پال ایرانی
همانطور که پیش از این نیز گفته شد، به دلیل تحریمهای اعمال شده علیه کاربران ایرانی سایت یا نمایندگی رسمی پی پال در ایران وجود ندارد. البته مجموعهها و شرکتهایی مانند ایرانیکارت هستند، که میتوانند با چالشهای استفاده از پی پال مقابله کرده و با دور زدن تحریمهای اعمال شده از طرف این حساب بین المللی، امکان استفاده از خدمات آن را فراهم نمایند.